آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

محدود کردن دسترسی اینترنت همه یا چند سیستم در شبکه به جز یک سیستم

mapmap

کاربر vip
vip
کاربر
2009-10-27
223
144
با سلام

آیا محدود کردن دسترسی اینترنت چند سیستم بدون قطع شدن ارتباط در شبکه امکان پذیر هست؟
میخوام فقط اینترنت چند سیستم قطع و دیگر سیستم ها از این نعمت استفاده کنن!
با سپاس
 

Navid-Aref

کاربر vip
vip
کاربر
2008-11-23
385
797
درود. راحتترین روش برای گجت های وایرلس این است که به بخش Wireless MAC Filtering تنظیمات مودم رفته و و ابتدا این بخش را فعال(Enabled) کنیم. سپس مک آدرس آنهایی که می خواهیم اینترنت داشته باشند را در بخش Add New وارد کرده و سپس مجاز(گزینه قرمز رنگAllow) کنیم و وضعیت(Status) را هم در حالت فعال(Enabled) قرار بدیم.
به طور مثال من دو دستگاه فرضی موبایل و لپتاپ رو در لیست وارد کردم و هر دو را مجاز کردم ولی لپتاپ غیر فعال هست(Disabled) و با وجودی که در لیست هست، مجاز نیست و باید حتما وضعیتش Enabled هم بشود تا بتواند از اینترنت استفاده کند. دستگاه های دیگر که در لیست نیستند نمی توانند از اینترنت این مودم استفاده کنند.

همچنین می توان فقط یک سری دستگاها را بلاک کرد. در آن صورت باید بخش غیر مجاز(گزینه قرمز رنگ Deny) فعال بشه و وضعیت آن دستگاه هم در حالت Enabled قرار بگیره. در این صورت باقی دستگاههایی که در لیست نیستند می توانند بدون مشکل از اینترنت مودم استفاده کنند. به نظرم پاسخ پرسش ِ شما این روشه.

این تنظیمات مربوط به یک مدل مودم تی پی لینک هست. ولی کلا روش بستن مک آدرس در تمامی مودم های جدید وجود داره و فقط فرم و شکل منوها فرق می کنه.
 

پیوست‌ها

  • 162.7 کیلوبایت بازدیدها: 17
  • 160.6 کیلوبایت بازدیدها: 17
آخرین ویرایش:

mapmap

کاربر vip
vip
کاربر
2009-10-27
223
144
با تمام وجود سپاسگزارم
متشکرم
 
بالا