آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

قدرتمندترین پردازنده موبایل جهان معرفی شد!

mahyar_r

کاربر
2013-01-06
165
741
سرانجام انویدیا به طور رسمی از Tegra 4 رو نمایی کرد، چیپستی که گفته می‌شود قدرتمندترین نمونه تولیدی تا به امروز برای دستگاه‌های قابل حمل مانند تلفن همراه و تبلت است.

تگرا ۴ از چهار هسته ARM-Cortex A15 در دل خودش بهره می‌برد با یک هسته اضافه جهت حفظ باتری، درست هماندد چیپست تگرا ۳. گفته می‌شود عملکرد پردازنده تا ۲.۶ برابر قوی‌تر شده است و همچنین واحد گرافیکی موجود به ۷۲ هسته تجهیز گردیده که ۶ بار قوی‌تر از مدل قبلی است. به همین خاطر شما سرعت بسیار بیشتری در اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها خواهید داشت و در کنار آن برای نخستین بار در پردازنده‌های موبایل، قادر به اجرای محتوای با کیفیت 4K نیز خواهید شد.

tptqw0msoztr10hfxdb.jpg

Tegra 4 همچنین محهز به قابلیتی به نام Computational Photography Architecture است که سبب می‌شود تا سرعت عکاسی بالاتر رفته و عکاسی با شات‌های پیاپی با کیفیت بیشتر صورت پذیرد.

یکی از ایرادات اساسی که به تگرا ۳ وارد می‌شد، مصرف بالای باتری آن بود که حال انویدیا ادعا می‌کند در این سری، مصرف باتری تا ۴۵ درصد کاهش یافته است و قادر هستید تا ۱۴ ساعت به تماشای محتوای HD بدون نگرانی از دست دادن شارژ خود بنشینید.
منبع:آی تی رسان
در حال حاضر تنها محصولی که از این چیپست رویایی بهره می‌گیرد، کنسول بازی دستی Project Shield است که توسط خود انویدیا معرفی شده و در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ عرضه خواهد شد.

 
بالا