آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

علت های جرقه زدن و آمپر زیاد کشیدن موتور جاروبرقی چیه؟

rezaakbary

کاربر
2014-11-24
43
69
سلام بر اساتید
میخواستم بدونم آیا خرابی بلبرینگ ها میتونه علت جرقه زدن و آمپر زیادی کشیدن باشه؟و مقدار اهم بین بالشتکهای آرمیچر چقدر باید باشه؟ممنون
 

rasool54

کاربر
با سلام
دوست عزیز معمولا جارو برقی امپر زیادی میکشه که نسبت به دور بالا و قدرتش طبیعیه ولی با همه اینا شما ببین زغالکهاش کوچیک نشده اگه شده تعویض کن واگر در دسترس نبود فنر پشت زغالکهارو بکش تا فشار بیشتری روی زغالکها بیاره و روی کلاکتور بچسبن .
اگرم موتور زیاد کار کرده و کلاکتور گود کرده باید ببریش تراشکاری تا یه پاس از روش برداره تا هم سطح بشه و حتما بعد تراش باید زغالاشو عوض کنی یا اگر هکون مدل گیرت نیومد میتونی بزرگترشو بگیری و خودت با سوحان بتراشیش تا هم اندازه بشه.
و بعد همه اینها لابلای کلاکتورهارو با یه شیع تیز که لاش جابشه بکشی تا با هم شورت نباشن.
امیدوارم مفید بوده باشم
 

samad-ch

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2015-01-15
629
2,286
سلام
به طور عموم بله
علت های جرقه
1-سوختن آرمیچر شامل چسبیدن سیم ها به هم و قطع شدن یک یا چند عدد از سیمهای آرمیچر
2-سوختن سیم پیچ های بیرونی شامل چسبیدن سیمها به هم
3-کم شدن فشار فنر های پشت ذغال ها که باعث میشه ذغال ها روی خوب سوار نشن و باعث میشه آمپر بکشن و ایجاد جرق بکنن
4-زبر شدن سطح کلکتور
5-شکستگی بلبرینگ ها که باعث میشه آرمیچر به طرفین کشیده بشه و بصورت نامنظم حرکت کنه
6-ذغال از جنس نرم نباشه و خشک باشه هم ایجاد جرقه میکنه
 

rezaakbary

کاربر
2014-11-24
43
69
ممنون دوستان عزیز سیم پیچ ها رو باید با اندازه گیری مقدار اهمشون تست کنیم؟
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: rasool54

rezaakbary

کاربر
2014-11-24
43
69
با سلام
دوست عزیز معمولا جارو برقی امپر زیادی میکشه که نسبت به دور بالا و قدرتش طبیعیه ولی با همه اینا شما ببین زغالکهاش کوچیک نشده اگه شده تعویض کن واگر در دسترس نبود فنر پشت زغالکهارو بکش تا فشار بیشتری روی زغالکها بیاره و روی کلاکتور بچسبن .
اگرم موتور زیاد کار کرده و کلاکتور گود کرده باید ببریش تراشکاری تا یه پاس از روش برداره تا هم سطح بشه و حتما بعد تراش باید زغالاشو عوض کنی یا اگر هکون مدل گیرت نیومد میتونی بزرگترشو بگیری و خودت با سوحان بتراشیش تا هم اندازه بشه.
و بعد همه اینها لابلای کلاکتورهارو با یه شیع تیز که لاش جابشه بکشی تا با هم شورت نباشن.
امیدوارم مفید بوده باشم
ممنون دوست عزیز
 

rezaakbary

کاربر
2014-11-24
43
69
سلام
به طور عموم بله
علت های جرقه
1-سوختن آرمیچر شامل چسبیدن سیم ها به هم و قطع شدن یک یا چند عدد از سیمهای آرمیچر
2-سوختن سیم پیچ های بیرونی شامل چسبیدن سیمها به هم
3-کم شدن فشار فنر های پشت ذغال ها که باعث میشه ذغال ها روی خوب سوار نشن و باعث میشه آمپر بکشن و ایجاد جرق بکنن
4-زبر شدن سطح کلکتور
5-شکستگی بلبرینگ ها که باعث میشه آرمیچر به طرفین کشیده بشه و بصورت نامنظم حرکت کنه
6-ذغال از جنس نرم نباشه و خشک باشه هم ایجاد جرقه میکنه
ممنون استاد بزرگوار
 
بالا