آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

علت خرابی ال سی دی گوشی سامسونگ

zancko

کاربر
2020-08-30
1
0
تهران
zancko.ir
صفحه نمایش گوشی یکی از قسمت های حساس و آسیب پذیر گوشی است. به همین دلیل است که توصیه می شود همیشه از گلس محافظ برای ال سی دی گوشی استفاده کنید. فناوری های محافظت از ال سی دی گوشی روز به روز در حال بهتر شدن هستند، اما هنوز هم خیلی از ما با مشکل خرابی ال سی دی گوشی مواجه می شویم.

قبل از این که به نشانه های سوختن ال سی دی گوشی سامسونگ بپردازیم، ابتدا باید ببینیم چه مواردی باعث سوختن یا خرابی ال سی دی گوشی می شوند. اطلاع از این موارد علاوه بر این که می تواند به شما کمک کند که تشخیص دهید آیا ال سی دی گوشی سامسونگ سوخته یا نه، به شما کمک می کند از صفحه نمایش موبایلتان بهتر مراقبت کنید.

1- خرابی ال سی دی گوشی در اثر ضربه​

یکی از متداول ترین علت های خراب شدن ال سی دی گوشی، ضربه است. تقریبا برای همه ما پیش آمده که گوشی از دستمان بیفتد و ضربه بخورد. در بسیاری از موارد گوشی آسیب خاصی نمی خورد اما گاهی اوقات هم ممکن است گلس گوشی بشکند.

دلایل و نشانه های خرابی ال سی دی گوشی سامسونگ


گلس ال سی دی همان لایه رویی ال سی دی است که کار محافظت از ال سی دی و تاچ گوشی را بر عهده دارد و با محافظ گلس که خودتان خریداری و نصب می کنید فرق دارد.

اگر محافظ گلس داشته باشید و ضربه خفیف باشد، معمولا ضربه به محافظ و گارد گوشی جذب می شود و باعث می شود محافظ بشکند اما ال سی دی گوشی آسیب نبیند. اما اگر گلس نداشته باشید یا ضربه خیلی شدید باشد، احتمال شکستن گلس ال سی دی وجود دارد.

شکستگی گلس ال سی دی آسیبی به خود ال سی دی وارد نمی کند و توسط دستگاه های مخصوص تعویض گلس ال سی دی گوشی سامسونگ قابل تعمیر است. با این وجود در ضربه های شدید، احتمال خرابی خود ال سی دی گوشی وجود دارد.

بارز ترین علامت سوختن ال سی دی بر اثر ضربه این است که بعد از زمین خوردن گوشی، وقتی آن را روشن می کنید صفحه نمایش سیاه است و چیزی نشان نمی دهد. در ادامه بیشتر به روش های تشخیص خرابی ال سی دی گوشی سامسونگ می پردازیم.

2- آب رفتن زیر ال سی دی گوشی​

خیس شدن گوشی می تواند به ال سی دی گوشی شما آسیب برساند. این روز ها بسیاری از گوشی ها در برابر ورود مایعات مقاوم شده اند، با این حال هنوز هم در صورتی که گوشی داخل آب یا هر مایع دیگری غوطه ور شود، یا بیش از حد خیس شود، ممکن است مقداری از آب زیر ال سی دی گوشی نفوذ کند و باعث سوختن ال سی دی شود.

در این موارد بلافاصله بعد از این که گوشی را روشن می کنید، متوجه خواهید شد که ال سی دی مشکل پیدا کرده یا اصلا کار نمی کند.

در صورتی که ال سی دی گوشی از قبل ترک داشته باشد، احتمال این که مقدار کمی آب بتواند باعث سوختن آن شود بسیار بالاتر است.

3- نفوذ گرد و خاک به زیر ال سی دی​

شاید این به فکر خیلی از ما نرسیده باشد اما گرد و خاک هم یکی از عوامل خراب شدن ال سی دی و سایر بخش های گوشی است. البته در حالت عالی بعید است که مقادیر متوسط گرد و خاک بتواند آسیبی به ال سی دی شما برساند. با این وجود، در صورتی که ال سی دی گوشی از قبل ترک خورده باشد و آن را تعمیر نکرده باشید، ممکن است به مرور گرد و خاک به زیر گلس نفوذ کند و باعث خرابی ال سی دی شود.

همانطور که گفتیم گلس ال سی دی لایه رویی صفحه نمایش گوشی است که کار محافظت از ال سی دی را انجام می دهد. گاهی اوقات ضربه خوردن گوشی باعث می شود که گلس بشکند. از آنجایی که گلس یک لایه محافظتی است شکستن آن اختلالی در کارکرد گوشی ایجاد نمی کند. یعنی بعد از این که گلس گوشی می شکند، هیچ اختلالی در تصویر و تاچ گوشی ایجاد نمی شود. بنابراین ممکن است تعمیر آن را به تعویق بیندازید و با همان گوشی شکسته کار کنید.

دلایل و نشانه های خرابی ال سی دی گوشی سامسونگ


اما باید توجه داشته باشید که از بین رفتن لایه محافظ، ال سی دی گوشی شما را بسیار آسیب پذیر می سازد و احتمال این که کمی گرد و خاک یا کمی آب باعث سوختن ال سی دی شود بسیار بالا می رود. در این حالت هزینه تعمیر گوشی شما چندین برابر خواهد شد.

در دوران کرونا سوختن صفحه نمایش در گوشی هایی که از قبل ترک خوردگی داشتند به علت تمیز کردن گوشی با الکل بسیار متداول شد.

4- خراب شدن ال سی دی گوشی به دلیل حرارت​

قرار گرفتن گوشی در معرض حرارت بالا می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در صفحه نمایش شود. البته این حرارت باید آنقدر زیاد باشد که بتواند به گوشی آسیب برساند. پس نگران نباشید، بیرون بردن گوشی در یک ظهر داغ تابستانی خطری برای گوشی شما ایجاد نخواهد کرد.

5- مشکلات بعد از تعویض ال سی دی​

گاهی اوقات مدت کوتاهی بعد از تعویض ال سی دی شکسته گوشی، متوجه می شوید که دوباره صفحه نمایش شما دچار مشکل شده است. تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ اگر به درستی انجام نشود می تواند باعث این مشکلات شود. استفاده از ال سی دی جایگزین نامرغوب و غیر استاندارد یکی از متداول ترین علت های این مشکل است.

6 – فشار آمدن به ال سی دی گوشی​

اگر یه فشار خارجی شدید به صفحه گوشی وارد شود، احتمال این که ال سی دی آسیب ببیند و خراب شود زیاد است.

7. خراب شدن خود به خود ال سی دی گوشی​

گاهی اوقات بدون این که علت مشخصی وجود داشته باشد ال سی دی گوشی های قدیمی به علت فرسودگی خراب می شوند و از کار می افتند.
 
بالا