آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

علت بوق زدن یخچال هیمالیا

tolepsa

کاربر
2024-01-21
1
2
کردستان
علت بوق زدن یخچال هیمالیا چیست؟ خوشبختانه برند‌های ایرانی این روز‌ها همگام با برند‌ها خارجی در زمینه تولید یخچال فریزر پیش می‌روند. این برند‌ها در محصولات خود امکانات متنوعی را تعبیه می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم عیب یاب اشاره کرد. این سیستم در زمان بروز ایراد در دستگاه شروع به بوق زدن کرده و کدی را بر روی نمایشگر دستگاه نمایش می‌دهد. در این زمان باید محصول را تعمیر کنید که پیشنهاد می‌دهیم در صورت نداشتن آگاهی و دانش فنی به‌سراغ نمایندگی‌های تعمیر یخچال هیمالیا بروید و از آن‌ها بخواهید مشکل را برایتان از بین ببرند.

بوق زدن یخچال هیمالیا می‌تواند علت‌ها و دلایل مختلفی داشته باشد. این مشکل معمولاً در مدل‌های دیفراست و بدون مشکل به وقوع می‌پیوندد. در چنین مواقعی نباید به‌راحتی از کنار این موضوع بگذرید و احساس کنید که خطری دستگاه‌تان را تهدید نمی‌کند.

با خراب‌شدن سیستم اصلی یخچال یا بروز مشکلات کوچکتر، دستگاه‌های هیمالیا شروع به پخش صدای بوق می‌کنند. قطعاً شنیدن این صدا به‌طور مداوم برایتان آزاردهنده خواهد بود، چون ذهن و روانتان را آزار می‌دهد. برای همین در این زمان تنها راه‌حل بررسی و عیب‌یابی کامل محصول است.

Picture1.jpg


علت بوق زدن یخچال هیمالیا​

بررسی علت بوق زدن یخچال هیمالیا​

در ادامه انواع کد‌ها و مشکلاتی را که در محصولات برند هیمالیا ایجاد می‌شوند، بررسی می‌کنیم. توجه داشته باشید در برخی مواقع علت بوق زدن کد و ارور خاصی نیست، بلکه بنا به دلایل دیگر محصول بوق می‌زند که در این زمان کافیست به‌سراغ نمایندگی‌ معتبر تعمیر یخچال هیمالیا بروید تا با توجه به تجربه و مهارتشان عیب‌یابی محصول را آغاز کرده و مشکل را نیز از بین ببرند.

ارور hft​

اگر صدای بوق را از دستگاه‌تان شنیدید و ارور hft بر روی نمایشگر نمایش داده می‌شد، باید به خراب‌شدن برد اصلی شک کنید. اگر برد اصلی دچار مشکل شود، معمولاً این کد توسط محصول به‌نمایش گذاشته خواهد شد تا افراد هرچه سریعتر مشکل را از بین ببرند.

کد خطای E1​

اگر این ارور را روی صفحه‌نمایش دستگاه‌تان دیدید، شاید مقاومت سنسور‌های داخل فریزر دچار ایراد شده باشد؛ به‌همین‌منظور کارشناس‌های حرفه‌ای باید اقدام به بررسی این سنسور‌ها کنند تا در صورت لزوم آن‌ها را تعمیر کرده و مشکلشان را از بین ببرند.

کد E2​

کد E2 نیز درست مانند E1 در برخی مواقع خبر از آسیب‌دیدگی مقاومت سنسور‌های داخل فریزر می‌دهد؛ البته گاهی نشان داده‌شدن آن توسط نمایشگر به‌دلیل خرابی برد اصلی است. در‌این‌صورت نیز توصیه می‌کنیم به‌کمک کارشناس‌های حرفه‌ای هر دوی این قطعه‌ها را بررسی کنید تا متوجه شوید که مشکل از کجاست.

کد E3​

این کد مربوط به ترموفیوز است. این قطعه جزء مهمترین قطعات یخچال‌های هیمالیا شناخته می‌شود و تولیدکننده آن را فقط در دستگاه‌هایی با فناوری بدون‌برفک تعبیه می‌کند. به‌لطف وجود ترموفیوز هیچ برفکی در دستگاه‌تان به‌وجود نخواهد آمد. اگر به‌هر‌دلیلی ترموفیوز دچار مشکل شد، یخچال شروع به بوق زدن کرده و کد E3 را روی نمایشگر آن خواهید دید.

کد E6​

کد E6 نیز به خرابی برد اصلی دستگاه اشاره دارد و با پخش صدای بوق خود را نشان می‌دهد؛ برای همین اگر کد E6 را بر روی نمایشگر یخچالتان دیدید، هر چه سریعتر برای رفع آن اقدام کنید. در این زمان برای حل مشکل فقط باید به‌سراغ مراکز تعمیراتی بروید، چون آن‌ها به‌خوبی نحوه تعمیر برد اصلی را می‌دانند و تمام تلاششان را خواهند کرد که آن را تعمیر کنند تا مبادا هزینه اضافه‌ای برایتان تراشیده شود.

در بیشتر مواقع کارشناس‌ها موفق به تعمیر برد خواهند شد، اما اگر این اتفاق نیفتاد، باید به‌فکر خرید برد اصلی جایگزین باشید که قاعدتاً این هزینه‌های بیشتری برایتان می‌تراشد.

کد خطای C1​

اگر کمپرسور یخچال دچار آسیب شود، کد خطای C1 را خواهید دید. این کد یک اخطار جدی است که خود را با پخش صدای بوق نیز نشان می‌دهد. تمام دارندگان محصولات هیمالیا باید کد خطای C1 را جدی بگیرند و با مشاهده آن هرچه سریعتر با تعمیرکار‌ها تماس برقرار کنند.

کد خطای C2​

وقتی دمای یخچال هیمالیا بیش‌ازاندازه زیاد می‌شود، کد خطای C2 روی نمایشگر به نمایش در می‌آید. در این زمان نیز صدای بوق را از محصول خواهید شنید.

کد خطای H1​

اگر گرم‌کن یخچال هیمالیا با مشکل روبه‌رو شود، دراین‌صورت پیغام H1 را بر روی نمایشگر می‌بینید. در‌چنین‌حالتی باید هر چه سریعتر اهرم گرم‌کن اپراتور را بررسی کنید، چون شاید مشکل از این قسمت باشد.

کد خطای H2​

در صورت نمایش این پیغام نیز هر چه سریعتر هیتر و گرم‌کن را بررسی کنید. وقتی این پیام را دیدید، یعنی شاید برد اصلی نیز دچار مشکل شده است؛ بنابراین بررسی کامل برد اصلی را از قلم نیندازید.

کد خطای H3​

اگر مقاومت گرم‌کن یا هیتر دچار ایراد شود، این کد را می‌بینید که در‌این‌صورت با یک بررسی ساده می‌توانید متوجه مشکل شوید. در واقع گاهی اوقات با عوض‌کردن یک قطعه فرعی ساده مشکل به‌طور کامل حل خواهد شد. در برخی مواقع H3 نشان‌دهنده خرابی برد اصلی نیز است.

کد خطای H4​

اگر کد خطای H4 را دیدید، یعنی یک مشکل جدی هیتر را تهدید می‌کند که باید هرچه سریعتر برطرف شود. در بسیاری از مواقع کارشناس‌های حرفه‌ای با دیدن این کد پیشنهاد به تعویض هیتر می‌دهند، چون با عوض‌کردن قطعه آسیب‌دیده قطعاً مشکل نیز برطرف خواهد شد.

کد خطای al​

خطای al مربوط به دمای یخچال است. اگر مشکلی در تنظیم دمای یخچال به‌وجود بیاید، دستگاه شروع به بوق زدن می‌کند و همزمان کد خطای al نیز بر روی نمایشگر به‌نمایش در می‌آید.

کد خطای F1​

این خطا زمانی در نمایشگر دستگاه نمایش داده می‌شود که مشکلی در حسگر‌های فریزر به‌وجود‌آمده باشد. در این زمان باید اقدام به بررسی حسگر‌ها کرده و در صورت نیاز آنها را تعمیر یا تعویض کنید.

کد خطای F2​

اگر سنسور‌ها و حسگر‌های اپراتور دچار مشکل‌شده باشند، کد F2 روی نمایشگر ظاهر می‌شود. البته گاهی فقط اتصالات اپراتور دچار مشکل خواهد شد که در‌این‌صورت نیازی به تعمیر خود اپراتور ندارید.

اگر یخچال بوق زد و کد خطای F2 را بر روی یخچالتان دیدید، پیشنهاد می‌دهیم که حتماً اپراتور و اتصالات آن را بررسی کنید؛ چون در بیشتر مواقع مشکل به‌وجود‌آمده به‌دلیل بروز ایراد در این قسمت‌هاست.

کد خطای F3​

اگر خطای F3 را روی یخچال دیدید، یعنی خطر جدی‌تری حسگر‌های دستگاه‌تان را تهدید می‌کند؛ در این زمان برای اطمینان از اینکه دستگاه به‌طور کامل تعمیر می‌شود، تعمیر آن را بر عهده کارشناس‌های حرفه‌ای بگذارید.

کد خطای F4​

با بوق زدن یخچال و نمایش خطای F4 بر روی نمایشگر، شاید اپراتور، برد اصلی یا حسگر‌ها از کار افتاده باشند. پیشنهاد می‌دهیم به‌محض نمایش این کد دستگاه را تعمیر کنید، در‌غیر‌این‌صورت نیاز به تعویض قطعات خواهد بود که هزینه بسیار بیشتری نسبت به تعمیر آنها می‌طلبد.

Picture2.jpg


کد‌های خطای یخچال هیمالیا​

جمع بندی​

در این مطلب به‌طور کامل درباره علت بوق زدن یخچال هیمالیا صحبت کردیم و اکنون ارور‌های مختلفی را که باعث پخش بوق می‌شوند، به‌طور کامل می‌شناسید. در بسیاری از مواقع این ارور‌ها توسط خودتان در خانه رفع خواهند شد و نیازی نیست به مراکز مختلف به‌منظور از‌بین‌بردن مشکلات یخچال بروید؛ ولی در برخی مواقع نیز مشکل فراتر از اینهاست و حتماً باید توسط نیروی حرفه‌ای و کاربلد از بین برود.

مراکز زیادی در کشور ایران مشغول به‌کار هستند که در زمینه تشخیص علت بوق زدن یخچال هیمالیا و مشکلات دیگر آن فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید به این مراکز بروید و از کارشناس‌ها بخواهید که در زمان مناسبی به خانه‌تان بیایند و مشکل را برایتان از بین بروند. در واقع بسیاری از مراکز تعمیراتی برای اعزام به‌محض نیروی متخصص دارند تا مشتری دیگر نیازی به حمل محصول و تحمل سختی‌های جابه‌جایی آن نداشته باشد.
 
بالا