آی پی امداد
abtahi

مشکل: سرد نشدن قسمت یخچال در دوو fr590

ammar303

کاربر
2015-10-08
20
7
سلام
بنده هم این مشکلات رو داشتم و دارم
از سال 94 اینجا هم مطلب زدم
مشکل این بود که سینی زیر هیتر یخ میزد و انقدر پیش میرفت که راه دریچه های هوای رو به یخچال رو هم می بست
و باید یخ ها رو با سشوار آب میکردی تا آب به سوی ناودونی و بعد محفظه پشت دستگاه برای خنک کردن موتور هدایت میشد
من نتیجه ای نگرفتم و ماهی یکبار این کارم بود آب کردن یخ ها
تا که الان قضیه عوض شده دیگه یخ زدن کف در کار نیست اپراتور به طور فجیعی یخ میزنه
و دیگه کف یخ نمیزنه
باید بگم که المنت رو دستگاه موقع نوفراست کار نمیکنه ولی سالمه بیرون با برق 220 کار میکنه
یعنی الان برقش قطع شده
نتیجه گیری من اینه که زمانی که کف سینی یخ میزد المنت منظم کار نمیکرده و باعث یخزدگی میشده یعنی اگه باید 20 دقیقه کار میکرده 2 دقیقه کار میکرده و مقدار یخی که آب شده بوده دوباره کف یخ میزده و یخ خا به طور کامل آب نمیشده (امر یآب شدن برفک های اپراتور ناقص انجام میشده)
و در نتیجه آب به سمت محفظه پشت دستگاه که فن هم اونجا قرار داره و بیاد موتور رو خنک کنه نمیره و گموتور خنک نمیشه و گاز بیشتری با قدرت بیشتر تولید میکنه و اپراتور کامل یخ میزنه
ولی الان که کامل از کار افتاده دیگه چیزی آب نمیشه که بخواد یخ بزنه
سوال من این هست که اساتید طبق تجربه مشکل از برد هست یا قطعی برق از جای دیگست و در عکس زیر مشخص کنید که کدوم سوکت فاز و کدوم نول هست و ...
و آیا راهی برای وصل برق المنت در زمان و تایم نوفراست هست؟
عکس زیر چند دقیقه بعد از باز کردن گرفته شد اولش تا دم لوله گاز یخ زده بود
DSCF0548.jpg
 
آخرین ویرایش:

م.زبردست

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
سلام
بنده هم این مشکلات رو داشتم و دارم
از سال 94 اینجا هم مطلب زدم
مشکل این بود که سینی زیر هیتر یخ میزد و انقدر پیش میرفت که راه دریچه های هوای رو به یخچال رو هم می بست
و باید یخ ها رو با سشوار آب میکردی تا آب به سوی ناودونی و بعد محفظه پشت دستگاه برای خنک کردن موتور هدایت میشد
من نتیجه ای نگرفتم و ماهی یکبار این کارم بود آب کردن یخ ها
تا که الان قضیه عوض شده دیگه یخ زدن کف در کار نیست اپراتور به طور فجیعی یخ میزنه
و دیگه کف یخ نمیزنه
باید بگم که المنت رو دستگاه موقع نوفراست کار نمیکنه ولی سالمه بیرون با برق 220 کار میکنه
یعنی الان برقش قطع شده
نتیجه گیری من اینه که زمانی که کف سینی یخ میزد المنت منظم کار نمیکرده و باعث یخزدگی میشده یعنی اگه باید 20 دقیقه کار میکرده 2 دقیقه کار میکرده و مقدار یخی که آب شده بوده دوباره کف یخ میزده و یخ خا به طور کامل آب نمیشده (امر یآب شدن برفک های اپراتور ناقص انجام میشده)
و در نتیجه آب به سمت محفظه پشت دستگاه که فن هم اونجا قرار داره و بیاد موتور رو خنک کنه نمیره و گموتور خنک نمیشه و گاز بیشتری با قدرت بیشتر تولید میکنه و اپراتور کامل یخ میزنه
ولی الان که کامل از کار افتاده دیگه چیزی آب نمیشه که بخواد یخ بزنه
سوال من این هست که اساتید طبق تجربه مشکل از برد هست یا قطعی برق از جای دیگست و در عکس زیر مشخص کنید که کدوم سوکت فاز و کدوم نول هست و ...
و آیا راهی برای وصل برق المنت در زمان و تایم نوفراست هست؟
عکس زیر چند دقیقه بعد از باز کردن گرفته شد اولش تا دم لوله گاز یخ زده بود
1.jpg
وقت بخیر ، دستگاه شما با هفت تا نه بار زدن دکمه fuzzy می‌ره روی حالت دیفراست و میتونید از دو تا خروجی المنت در کابین باریک لامپ۲۲۰ تست بگیرید که خروجی از برد دارید یانه / موضوع یخ زدگی کامل احتمالا مال سوختن ترموفیوز ویا خرابی سر سوکتهاست/ درین این محصول مشکل داره که روش‌هایی مثل: اضافه کردن المنت سیمی به کف و موازی کردن با المنت اصلی & اب بندی قسمت تخلیه ناودانی و نزدیک کردن المنت به کف پیشنهاد میشه
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ammar303

ammar303

کاربر
2015-10-08
20
7
سلام و ممنون از پاسختون
باید بگم در حال عادی و دیفراست سوکت های مختلف رو ولتاژگیری کردم ولی چون نمیدونم که چه ولت هایی باید وجود داشته باشه اگر محبت کنید بفرمایید ممنون میشم
 
آخرین ویرایش:

ammar303

کاربر
2015-10-08
20
7
و این سوکت:
البته باید بگم که حدس میزنم این سوکت باید نول باشه
ولی رفتار دو گانه ای داره هم نول نیست و هم ولتاژ زیر 20 ولت داره
یعنی دو سر المنت ولتاژ داره و فکر کنم مشکل همین جاست

04.jpg
 

ammar303

کاربر
2015-10-08
20
7
و سوکت برق لامپ بخش فریزر که نمیدونم باید چه ولتاژی داشته باشه ولی همیشه 220 داره و موقع دیفراست ولتاژش حدود 40 ولت میشه

که فکر کنم باید وقتی کلیدی که با بسته و باز شدن در فریزر عمل میکنه رو ولتاژش تاثیر بزاره که وقتی در بسته است خاموش و وقتی در باز میشه روشن بشه که الان با عمل کردن شاسی اصلا در ولتاژش تغییری ایجاد نمیشه و 220 هست

05-02.jpg
 

HOSE IN

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-10-28
1,494
8,654
KARAJ
سلام دوست گرامی
فن شما چندولته 220 یا 12 ولت
اگه 220 باشه با ازدوتا المنت استفاده کنیدوجای ترمودیسکوتغییربدیدودرجاییکه بیشترین برفک را داره نصب نمایید
اگه فن شما 12 ولت است ازمدارخارج کرده بجاش 220 نصب نماییدوبرقشو ازخروجی موتوروی بردبگیریدمشگلتون حل میشه
عکس بردیخچالو ارسال کنید
 

ammar303

کاربر
2015-10-08
20
7
سلام دوست گرامی
فن شما چندولته 220 یا 12 ولت
اگه 220 باشه با ازدوتا المنت استفاده کنیدوجای ترمودیسکوتغییربدیدودرجاییکه بیشترین برفک را داره نصب نمایید
اگه فن شما 12 ولت است ازمدارخارج کرده بجاش 220 نصب نماییدوبرقشو ازخروجی موتوروی بردبگیریدمشگلتون حل میشه
عکس بردیخچالو ارسال کنید

سلام
ممنون
آیا روشن نشدن هیتر در زمان دیفراست با تعویض فن حل میشه؟!
 

HOSE IN

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-10-28
1,494
8,654
KARAJ
سلام
شما تعمیرکارید؟
روشن نشدن المنت به چندعامل بستگی داره
خرابی رله هیتر
خرابی ایسی ULN
خرابی ترموفیوز
خرابی ترمودیسک
خرابی المانهای دما(سنسورهای دما)
و....؟
 

م.زبردست

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
و سوکت برق لامپ بخش فریزر که نمیدونم باید چه ولتاژی داشته باشه ولی همیشه 220 داره و موقع دیفراست ولتاژش حدود 40 ولت میشه

که فکر کنم باید وقتی کلیدی که با بسته و باز شدن در فریزر عمل میکنه رو ولتاژش تاثیر بزاره که وقتی در بسته است خاموش و وقتی در باز میشه روشن بشه که الان با عمل کردن شاسی اصلا در ولتاژش تغییری ایجاد نمیشه و 220 هست

1.jpg
اون سوکت دوتایی مال لامپه!! سوکت المنت دو تا تک وجدا هستند ویکی سمت راست و اون یکی سمت چپه
 
بالا