آی پی امداد
abtahi

آموزشی: ساخت "بار مصرفی مصنوعی"

بهبود 68

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2015-03-31
517
1,181
اما اینکه ups با موتور مشکلی نداشته ولی با سلف کار نکرده به این دلیله که جریان موتور مورد آزمایش کمتر از سلف و خیلی کمتر از توانایی ups بوده
لذا اگه جریان نامی سلف یا ترانس و یک موتور یکسان باشه و این موتور برای ups مشکلی پیش نیاره و کار کنه دراینصورت سلف یا ترانس بطریق اولی راحت کار میکنه.
باسلام

استاد گرانقدر فکر کنم منظورمو نتونستم درست برسونم

شما فرض کنید یه موتور 0.75 کیلووات ما داریم اگه این موتور رو با اینورتر 12 به 220 (1000وات)روشن کنیم احتمال آسیب اینورتر زیاده و بارها مشاهده کرده ام که این کار موجب آسیب اینورتر شده است،حال شما میفرمائین اگه با ups هم بخوایم این موتور رو راه اندازی کنیم توان ups باید خیلی زیادتر از نیاز موتور باشه در غیر این صورت ups آسیب جدی میبینه(البته اگه این تنها شرط لازم برای روشن کردن موتور با ups باشه برای اینورتر 12 به 220 هم قابل تعمیم هستش زیرا همون طور که مستحضر هستین تفاوت ups با اینورتر 12 به 220 فقط در قسمت شارژر باطری هاست و عملکرد کاملا مشابه میباشد)

حالا همین موتور 0.75 کیلووات که بابای اینورتر12 به 220 یا ups رو در میاره با اینورتر کنترل دور حتی اگه توان اینورتر کمتر از 0.75 کیلووات باشه هم به راحتی کار میکنه....!

و هیچ مشکلی برای اینورتر مذکور بوجود نمیاد،من خیلی رو این مسئله پرس و جو کرده ام و اکثرا شنیدم که بدلیل مربعی بودن شکل موج خروجی ups و اینورترهای 12 به 220 نمیشه برای الکتروموتورها ازشون استفاده کرد.سوال بنده اینه که اگه شکل موج برای موتور اینقد مهم هستش

الکتروموتور میبایست با اینورتر کنترل دور که شکل موج مربعی داره هم کار نکنه اما کار میکنه....!
سپاس​
 
آخرین ویرایش:

بهبود 68

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2015-03-31
517
1,181
با سلام :
با سپاس از راهنمایی های استاد گرانقدر (غزال ) که سنگ تموم میزارند و با متانت و حوصله موجب افتخار ... در انجمن تشریف دارند....




با کسب اجازه از استاد :

نقل قول : طبق فرمایش شما بپیچم و ازش استفاده کنم.اولیه و ثانویه باید چند دور و سایز سیم چقد باشد؟
برای استفاده در جریان هاو توان های مختلف چه ترفندی پیشنهاد میکنین؟
بهبود جان برای محاسبه و سیم پیچی ترانس علاوه بر نرم افزار های خوبی که بهترین کارایی را دارند و در بخش برق صنعتی انجمن اپلود شده است ...چنانکه حوصله سر وکله زدن با ارقام و اعداد ندارید!! یک حساب سردستی که حاصل همون فرمول های پیچیده هست را براتون تقدیم میکنم :
ابتدا توسط خط کش یا سانتی متر سطح مقطع هسته { طول و عرض داخل قرقره که سیم ها روی ان پیچیده میشه } را بدست بیاورید ( طول × عرض = s ) حال همون عدد s را به 37.5 تقسیم کنید حاصل همون دور بر ولت شما خواهد بود حال با فرض اینکه در 220 ولت میخواهید سیم پیچی کنید عدد بدست امده { دور بر ولت } را در 220 یا هر عددی که ولتاژ مورد نظرتان هست ضرب کرده و حاصل نهایی سیم پیچی را بدست بیاورید .
برای قطر سیم هم امپر مورد نیاز خود را در نظر گرفته و بر عدد 4 تقسیم کنید حاصل سطح مقطع سیم مورد نیاز تان بدست میاد که باید به قطر تبدیل کنید ... بهمین راحتی ...
در همون تاپیک که اشاره شد توضیحات بیشتری ارایه شده است میتونید مطالعه کنید .
اما از همه ی اینا که بگذریم بقول استاد عزیزم سیم پیچی ترانس فوق در این اشفته بازاری مقرون بصرف نیست سعی کنید توصیه استاد را مد نظر و یک ترانس اسقاطی تهیه و تبدیل کنید که در این صورت ضمن اینکه به مقصود خود میرسید یک ارتقای علمی نیز به معلومات خود اضافه میکنید کافیست که هنگام باز کردن سیم ها تعداد دور انرا شمرده با فرمولها و توصیه ها هم مقایسه کنید .
موفق باشید .
با سلام
استاد رجبی بزرگوار بابت اظهار لطف حضرتعالی و توجه و نگارش اطلاعات مفید و گرانبهای خویش بسیار ممنون و قدر دانم.
بله مس خیلی گرون شده و در این مورد بهتره همون طور که استاد غزال عزیز فرمودن دنبال یک نمونه اسقاطی بگردم و روش کار بکنم
سپاس
 
آخرین ویرایش:

بهبود 68

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2015-03-31
517
1,181
درود

عزیزم پاسخ دادم توجه نکردی
عرض کردم بار سلفی بنوعی شبیه موتور الکتریکی است اما با شدت کمتر
بهمین خاطر ترانس جوشی که در بی باری 15 آمپر میکشه گاهی فیوز 25 آمپری کنتور را می پرونه

اما اینکه ups با موتور مشکلی نداشته ولی با سلف کار نکرده به این دلیله که جریان موتور مورد آزمایش کمتر از سلف و خیلی کمتر از توانایی ups بوده
لذا اگه جریان نامی سلف یا ترانس و یک موتور یکسان باشه و این موتور برای ups مشکلی پیش نیاره و کار کنه دراینصورت سلف یا ترانس بطریق اولی راحت کار میکنه.
شبیه این مثال که بگی موتور سیکلتی را آزمایش کردی و قادره یک لوله 3 متری را براحتی حمل کنه ولی نمیدونم چرا برای حمل این لوله 2 متری خاموش میکنه ؟
دلیلش اینه که لوله 3 متری لوله پلیکای فشار ضعیف ساختمانی بوده ولی لوله 2 متری ، شاه لوله فولادی با قطر یک متر است .

بنابرین شما عکس العمل دو مصرف کننده که جریان دائمی متفاوت دارند مقایسه کردی زیرا زمان استارت سلف و ترانس بمراتب کمتر از موتورهاست .

برای پیچیدن ترانس بستگی به قدرت ترانس و حجم قرقره ترانس داره
برای ترانس 4 کیلو وات اگر اشتباه نکنم اولیه باید حدود 150 دور باشه ولی از سیم پیچ ها ، قطر و تعداد دور تقریبی را سوال کن
با توجه به اینکه برای تست میخوای و بصورت دائم استفاده نمیکنی دقت زیادی نمیخواد
ولی بهتره یک ترانس سالم تهیه کنی اگه در سمساری ها بگردی بقیمت بسیار نازلی پیدا میکنی چون نمیدونن ارزشش چقدره
اگه بخوای خودت بپیچی گرون تر تموم میشه.

سپاس
باسلام

استاد گرانقدر فکر کنم منظورمو نتونستم درست برسونم

شما فرض کنید یه موتور 0.75 کیلووات ما داریم اگه این موتور رو با
اینورتر12 به 220 (1000وات)روشن کنیم احتمال آسیب
اینورترزیاده و بارها مشاهده کرده ام که این کار موجب آسیب
اینورترشده است،حال شما میفرمائین اگه با ups هم بخوایم این موتور رو راه اندازی کنیم توان upss باید خیلی زیادتر از نیاز موتور باشه در غیر این صورت ups آسیب جدی میبینه(البته اگه این تنها شرط لازم برای روشن کردن موتور با ups باشه برای
اینورتر12 به 2200 هم قابل تعمیم هستش زیرا همون طور که مستحضر هستین تفاوت ups با
اینورتر12 به 220 فقط در قسمت شارژر باطری هاست و عملکرد کاملا مشابه میباشد)

حالا همین موتور 0.75 کیلووات که بابای اینورتر12 به 220 یا ups رو در میاره با اینورتر کنترل دور حتی اگه توان اینورترکمتر از 0.75 کیلووات باشه هم به راحتی کار میکنه....!

و هیچ مشکلی برای اینورتر مذکور بوجود نمیاد،من خیلی رو این مسئله پرس و جو کرده ام و اکثرا شنیدم که بدلیل مربعی بودن شکل موج خروجی ups و اینورترهای 12 به 220 نمیشه برای الکتروموتورها ازشون استفاده کرد.سوال بنده اینه که اگه شکل موج برای موتور اینقد مهم هستش

الکتروموتور میبایست با اینورتر کنترل دور که شکل موج مربعی داره هم کار نکنه اما کار میکنه....!
سپاس
 
آخرین ویرایش:

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
باسلام

استاد گرانقدر فکر کنم منظورمو نتونستم درست برسونم

شما فرض کنید یه موتور 0.75 کیلووات ما داریم اگه این موتور رو با
اینورتر12 به 220 (1000وات)روشن کنیم احتمال آسیب
اینورترزیاده و بارها مشاهده کرده ام که این کار موجب آسیب
اینورترشده است،حال شما میفرمائین اگه با ups هم بخوایم این موتور رو راه اندازی کنیم توان upss باید خیلی زیادتر از نیاز موتور باشه در غیر این صورت ups آسیب جدی میبینه(البته اگه این تنها شرط لازم برای روشن کردن موتور با ups باشه برای
اینورتر12 به 2200 هم قابل تعمیم هستش زیرا همون طور که مستحضر هستین تفاوت ups با
اینورتر12 به 220 فقط در قسمت شارژر باطری هاست و عملکرد کاملا مشابه میباشد)

حالا همین موتور 0.75 کیلووات که بابای اینورتر12 به 220 یا ups رو در میاره با اینورتر کنترل دور حتی اگه توان اینورترکمتر از 0.75 کیلووات باشه هم به راحتی کار میکنه....!

و هیچ مشکلی برای اینورتر مذکور بوجود نمیاد،من خیلی رو این مسئله پرس و جو کرده ام و اکثرا شنیدم که بدلیل مربعی بودن شکل موج خروجی ups و اینورترهای 12 به 220 نمیشه برای الکتروموتورها ازشون استفاده کرد.سوال بنده اینه که اگه شکل موج برای موتور اینقد مهم هستش

الکتروموتور میبایست با اینورتر کنترل دور که شکل موج مربعی داره هم کار نکنه اما کار میکنه....!
سپاس


درود

عزیزم وقتی سوال نامفهوم و ناصحیحه دراینصورت نسبت به برداشتی که از سوال کردم پاسخ میدم
باوجودیکه بارها سوال کردی ولی هنوز ناقص و نامفهومه

اگر سوال بشه آیا برای افزایش عمر ، باید قبل از غذا سیانور بخوریم یا بعد از غذا ؟
یا سوال بشه حافظ شیرازی آیا روسی بوده یا افغانی ؟

دراینصورت سوال از بن و اساس ناصحیحه و قابل پاسخگویی نیست اما ازآنجاکه بنظر میرسه احتمالا عوامل افزایش عمر و ملیت حافظ مورد نظر است که بشکل ناصحیحی مطرح شده لذا پاسخگو به سوال صحیحی که برداشت کرده پاسخ میده که مورد نظر سائل نیست و ممکنه ارضاکننده نباشه و سائل با عصبانیت بگه چرا متوجه نیستی من میپرسم حافظ ، روسی بوده یا افغانی ولی تو پاسخ دیگه میدی ایرانی بوده ؟ !

سوال شما نامفهوم و ناصحیحه مثلا قاعده نادرستی به ups و اینورتر نسبت دادید و فرمودید
بدلیل مربعی بودن شکل موج خروجی ups و اینورترهای 12 به 220
درحالیکه قطع نظر از ups حتی درخصوص اینورترها که بسیاری از آنها مربعی هستند اما قاعدع کلی نیست و همه اینورتر ها مربعی نیستند و ممکنه سینوسی باشند و برخی از آنها نه سینوسی و نه مربعی هستند
و فرمودید

شما فرض کنید یه موتور 0.75 کیلووات ما داریم اگه این موتور رو با
اینورتر12 به 220 (1000وات)روشن کنیم احتمال آسیب
اینورترزیاده و بارها مشاهده کرده ام که این کار موجب آسیب
اینورترشده است،

که قبلا هم پاسخ دادم که مشاهدات شما طبیعیه زیرا اگر قدرت هر منبع تغذیه (چه اینورتر و چه ups و چه زنراتور و چه هر منبع دیگر ) چندین برابر قدرت موتور نباشه دراینصورت به منبع تغذیه و احیانا به موتور آسیب میرسونه
و اگه خروجی اینورتر مربعی باشه استفاده از چنین اینورتری برای موتور الکتریکی از بن و اساس اشتباهه و شبیه اینه که بگی باوجودیکه توی باک کامیون گازوئیلی بجای گازوئیل ، بنزین ریختم که قویتر بشه نمیدونم چرا بدون بار هم جرکت نمیکنه و منفجر میشه

لذا تغذیه کردن موتور 75/ وات با ایده آلترین منبع تغذیه 1 کیلو وات هم خطاست چه رسد به منبعی که سینوسی هم نباشه.
تا اینجا رو در خصوص قدرت نامناسب منبع بارها تاکید کرده بودم.
اما فرمودید :

حالا همین موتور 0.75 کیلووات که بابای اینورتر12 به 220 یا ups رو در میاره با اینورتر کنترل دور حتی اگه توان اینورترکمتر از 0.75 کیلووات باشه هم به راحتی کار میکنه....!

اما ادعای فوق الذکر نادرسته و قطعا از موتور در شرایطی استفاده کردید که ذکر نفرمودید مثلا از موتور 75/ وات با قدرت 1/ وات استفاده کردی که دراینصورت باید موتور سنکرون باشه و با موتور آسنکرون نمیشه لذا

اولا تغذیه کردن مصرف کننده اهمی 75/ کیلو وات با هر منبع ضعیف تر موجب صدمه منبع تغذیه میشه و براحتی کار نمیکنه چه رسد به مصرف کننده سلفی
ثانیا در استدلال فوق الذکر شما هم اگر خروجی اینورتر مربعی باشه و به موتور آسنکرون متصل شده باشه خطای بزرگی است ولی بدلایلی مطمئنم
اولا اطلاع نداری که خروجی اینورتر مربعی است یا سینوسی
ثانیا نوع موتور را مشخص نکردی
ضمنا مقصود شما از اینورتر کنترل دور را نفهمیدم زیرا اساسا کنترل دور در موتور آسنکرون مفهومی نداره
و موتوری که با اینورتر کار کنه امکان نداره همون موتور با ups در همون شرایط کار نکنه
فلذا سوال شما در صورتی قابل بررسی و پاسحگویی است که مشخصات کامل ( ولتاژ - شکل موج - قدرت ) ups و اینورتر و موتور و نوع موتور و منظور خود را از اینورتر کنترل دور اعلام فرمایید تا ابهام شما را رفع کنم

حدس میزنم موتور سنکرون را به دو صورت متفاوت آزمایش کردی که بدیهیه پاسخ یکسانی نمیده زیرا در جریان تحقیق و مقایسه دو پدیده ، باید فقط یک متغیر داشته باشی نه چند متغیر
و نه اینکه موتور سنکرون را به یک منبع و موتور آسنکرون را به منبع دیگر متصل کنی و بخوای نتیجه گیری کنی !
یعنی در تست و قیاس اینورتر و ups باید تمام شرایط در دو آزمایش ، یکسان و یا قابل قبول باشه و فقط یک متغیر داشته باشیم (که منبع متفاوته ) تا نتیجه قابل استفاده بشه درغیراینصورت بسیار پیچیده میشه و بسادگی قابل استنتاج نیست

سپاس
 
آخرین ویرایش:

بهبود 68

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2015-03-31
517
1,181
با سلام و سپاس از استاد غزال بزرگوار بابت پاسخگوئی شون

قطع نظر از ups حتی درخصوص اینورترها که بسیاری از آنها مربعی هستند اما قاعدع کلی نیست و همه اینورتر ها مربعی نیستند و ممکنه سینوسی باشند و برخی از آنها نه سینوسی و نه مربعی هستند
استاد سوال بنده پیرامون ups و اینوترهای 12 به 220 ای بود که خروجی مربعی دارن و از همون ابتدا سوالم رو جوری مطرح کردم که نوع دستگاه مورد بحث مشخص بشه، ضمنا اینورترها و ups های سینوسی کمیاب و خیلی گرون هستن و اونا هم سینوسی کامل کامل نیستن بلکه همون شکل موج مربعی رو دستکاری کردن و شبیه شکل موج برق شهر درش آوردن و این نوع مورد بحث ما نیستش و بحث سر مشخص شذن برادری شکل موج خروجی اینورتر کنترل دور با اینورتر12 به 220 هستش و کاری به انواع نمونه های اینوترهای 12 به 220 یا ups نداریم

اگه خروجی اینورتر مربعی باشه استفاده از چنین اینورتری برای موتور الکتریکی از بن و اساس اشتباهه

اینورتر کنترل دور دو نوع ورودی سه فاز و تک فاز داره که خروجی هر دو نوع سه فاز میباشند.ولتاژ خروجی نوع تکفاز 220 ولت و نوع سه فاز 380 ولت میباشد که فاز ها نسبت بهم دیگه 120 درجه اختلاف فاز دارن و عینا میتونه سه فاز شبکه برق رو برامون شبیه سازی کنه و با این سه فاز شبیه سازی شده میشه انواع الکتروموتور آسنکرون رو هم به آرامی استارت کرد و به ذور نامی رسوند هم میشه دور شافت یا روتور الکتروموتور رو کمتر از دور نامی یا خیلی خیلی بیشتر از دور نامی بالا برد. این اینوتر ها هیچگونه ترانس و سیم پیچی ندارن و ولتاژ خروجی مستقیما از سوئیچ شدن ولتاژ یکسو شده ی صاف شده ورودی توسط IGBTها تامین میشوند و کاملا کاملا مربعی هستن و سالهاست که مورد استفاده ان نه خودشون خراب میشن نه موتور رو خراب میکنن اتفاقا در صورت استفاده در دور پائین عمر قطعات مکانیکی موتور رو هم بالا میبرند


ادعای فوق الذکر نادرسته و قطعا از موتور در شرایطی استفاده کردید که ذکر نفرمودید مثلا از موتور 75/ وات با قدرت 1/ وات استفاده کردی که دراینصورت باید موتور سنکرون باشه و با موتور آسنکرون نمیشه

نوع موتور آسنکرون میباشد-بار با توان موتور یکسان میباشد
اگر خروجی اینورتر مربعی باشه و به موتور آسنکرون متصل شده باشه خطای بزرگی است ولی بدلایلی مطمئنم
اولا اطلاع نداری که خروجی اینورتر مربعی است یا سینوسی
ثانیا نوع موتور را مشخص نکردی
ضمنا مقصود شما از اینورتر کنترل دور را نفهمیدم زیرا اساسا کنترل دور در موتور آسنکرون مفهومی نداره
استاد نحوه تامین توان تو اینورتر کنترل دور با اینورتر 12 به 220 و یا ups خیلی متفاوته و اصلا این دو از این جهت قابل قیاس نیستن بنحوی که اینورتر 12 به 220 و ups از باتری استفاده میکنه که عوامل بسیاری تو تامین توان باتری ها موثرن بویژه اینکه هر باتری درجه یک استاندارد ژاپنی هم با گذشت زمان میزان جریان دهی ش افت میکنه و از این حیث قابل قیاس با منبع تحلیل ناپذیری مثل شبکه برق محلی نمیباشد و بحث فقط سر شکل موج خروجی این دستگاه ها هستش و بس
خروجی اینورتر کنترل دور دقیقا مربعی هستش و با چشم خودم با اسکوپ مشاهده کرده ام!
موتوری که با اینورتر کار کنه امکان نداره همون موتور با ups در همون شرایط کار نکنه
منظور شما کدوم نوع اینورتر هستش؟ مبدل 12 به 220؟

سپاس
 
آخرین ویرایش:

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
با سلام و سپاس از استاد غزال بزرگوار بابت پاسخگوئی شون


استاد سوال بنده پیرامون ups و اینوترهای 12 به 220 ای بود که خروجی مربعی دارن و از همون ابتدا سوالم رو جوری مطرح کردم که نوع دستگاه مورد بحث مشخص بشه، ضمنا اینورترها و ups های سینوسی کمیاب و خیلی گرون هستن و اونا هم سینوسی کامل کامل نیستن بلکه همون شکل موج مربعی رو دستکاری کردن و شبیه شکل موج برق شهر درش آوردن و این نوع مورد بحث ما نیستش و بحث سر مشخص شذن برادری شکل موج خروجی اینورتر کنترل دور با اینورتر12 به 220 هستش و کاری به انواع نمونه های اینوترهای 12 به 220 یا ups نداریم



اینورتر کنترل دور دو نوع ورودی سه فاز و تک فاز داره که خروجی هر دو نوع سه فاز میباشند.ولتاژ خروجی نوع تکفاز 220 ولت و نوع سه فاز 380 ولت میباشد که فاز ها نسبت بهم دیگه 120 درجه اختلاف فاز دارن و عینا میتونه سه فاز شبکه برق رو برامون شبیه سازی کنه و با این سه فاز شبیه سازی شده میشه انواع الکتروموتور آسنکرون رو هم به آرامی استارت کرد و به ذور نامی رسوند هم میشه دور شافت یا روتور الکتروموتور رو کمتر از دور نامی یا خیلی خیلی بیشتر از دور نامی بالا برد. این اینوتر ها هیچگونه ترانس و سیم پیچی ندارن و ولتاژ خروجی مستقیما از سوئیچ شدن ولتاژ یکسو شده ی صاف شده ورودی توسط IGBTها تامین میشوند و کاملا کاملا مربعی هستن و سالهاست که مورد استفاده ان نه خودشون خراب میشن نه موتور رو خراب میکنن اتفاقا در صورت استفاده در دور پائین عمر قطعات مکانیکی موتور رو هم بالا میبرند




نوع موتور آسنکرون میباشد-بار با توان موتور یکسان میباشد

استاد نحوه تامین توان تو اینورتر کنترل دور با اینورتر 12 به 220 و یا ups خیلی متفاوته و اصلا این دو از این جهت قابل قیاس نیستن بنحوی که اینورتر 12 به 220 و ups از باتری استفاده میکنه که عوامل بسیاری تو تامین توان باتری ها موثرن بویژه اینکه هر باتری درجه یک استاندارد ژاپنی هم با گذشت زمان میزان جریان دهی ش افت میکنه و از این حیث قابل قیاس با منبع تحلیل ناپذیری مثل شبکه برق محلی نمیباشد و بحث فقط سر شکل موج خروجی این دستگاه ها هستش و بس
خروجی اینورتر کنترل دور دقیقا مربعی هستش و با چشم خودم با اسکوپ مشاهده کرده ام!

منظور شما کدوم نوع اینورتر هستش؟ مبدل 12 به 220؟

سپاس


درود

اگر نسبت به مواردی مطرح فرمودید مطمئن هستید دراینصورت اطلاعات و تجربیات شما در خصوص ماشینهای الکتریکی و ups جامع تره
ازجمله فرمودید
سوال بنده پیرامون ups و اینوترهای 12 به 220 ای بود که خروجی مربعی دارن ... ضمنا اینورترها و ups های سینوسی کمیاب و خیلی گرون هستن

و با توجه به اینکه من تابحال ups مربعی ندیدم لذا پاسخ منم این بوده و هست که طرح سوال نادرسته
البته درسته که خروجی ups سینوسی کامل نیست و دسترسی به سینوسی کامل دشواره ولی نزدیک به سینوسی است و مطلقا مربعی نیست.
درهرصورت عرض کردم آنچه مهم است ماهیت سواله و لذا همین که مطمئن باشی منبعی مربعی است یا سینوسی مهمه و نام منبع اثری نداره اما فرمودید با ups آزمایشی انجام دادی و نتیجه گرفتی ازآنجاکه ups مربعی است .....

دراینصورت پایه و اساس این استدلال نادرسته
اما فرمودید وقتی استدلال کردم ازآنجاکه ups مربعی است باید متوجه بشم ups مورد آزمایش شما مربعی است
متاسفانه نتونستم چنین برداشتی کنم زیرا مغایر با مشاهدات و تجربیاتم است .
فرمودید
بحث سر مشخص شذن برادری شکل موج خروجی اینورتر کنترل دور با اینورتر12 به 220 هستش و کاری به انواع نمونه های اینوترهای 12 به 220 یا ups نداریم

بله دقیقا همینطوره و لذا در پست اخیر اعلام کردم تا زمانیکه مشخصات کامل منبع و موتور مشخص نباشه قابل بررسی نیست
اما اینکه بفرمایید چرا میمون ها تخم گذار هستند و نهایتا بفرمایید کاری به انواع موجودات نداریم و فرض کن منظورم مرغ بوده دراینصورت نتیجه پاسخگویی همینه .

لذا با توجه به اینکه استنتاج شما بر پایه نام ups و اینورتر استوار شده بود که متناقض با اطلاعات من بود بنابرین استدعا کردم سوال خود را با اطمینان قطعی از مشخصات منابع و موتور
مطرح فرمایید و نام دستگاه را پایه و اساس استدلال قرار ندهید



اینکه فرمودید قادر به کنترل دور موتور آسنکرون هستید نیز مغایر با اطلاعات من است
درسته که در موتورهای ضعیف آسنکرون مانند پنکه بطرقی دور موتور را تغییر میدهند اما اولا معایب این شیوه در قدرت های پایین قابل اغماضه و در قدرت های بالا مقدور نیست و بطوریکه این شیوه حتی در موتورهای ضعیف آسنکرون هم موجب تولید حرارت زیاد میشه

ناگفته نماند که اطلاعات من بابت ماشین های الکتریکی مربوط به اوایل انقلابه که بدلایلی ناگزیر شدم این رشته را علیرغم میل باطنی برای ادامه تحصیل انتخاب کنم و جز اطلاعات علمی دوران تحصیل و تجربیات ناچیز آتی چنته ای ندارم و همواره تعلق خاطرم به الکترونیک بوده
و لذا با توجه به اطلاعاتی که فسیل شده نمیتوانم بپذیرم که موتور آسنکرون با ولتاژ مربعی بدون اشکال کار میکنه و البته نسبت به نظرم مطمئنم و بهیچ عنوان نمیتونم عملکرد موتور آسنکرون را با ولتاژ مربعی تحلیل و توجیه کنم و اگه موتور شما با مربعی کار میکنه مطمئنم در شرایط متعارفی نیست .

بله ممکنه حتی سیم پیچ موتور را در اسید سولفوریک غوطه ور کنید و مدتی کار کنه ولی چنین تستی دلیل صحت چنین شیوه ای نیست .
به هر حال اطلاعات من در حدی است که ملاحظه فرمودید و اگر با اثبات ادعا و مشخصات مورد نیاز اصلاحم کنید ممنون و سپاسگزار خواهم شد
سپاس
 
آخرین ویرایش:

gadraj

معاون مدیر کل
معاونت انجمن
2007-05-09
5,028
106,692
با سلام :
استاد گرامی فکر کنم از همون ابتدای تاپیک این دوستمون اقای بهبود 68 اطلاق واژه اینورتر یا کنورتر یا یو پی اس و .... به ابزاری که در اختیار دارد مشکل داشته.... بنده در هیچ جایی از چنین واژه هایی که برای کنترل دور موتور استفاده بشه سراغ ندارم الخصوص که ورودی تک فاز و سه فاز نیز به صراحت اشاره شده است شما بهتر میدونید که واژه هایی که مورد بحث قرار گرفته وظایفی مغایر با یک دستگاه کنترلر دارد .این واژه ها به مبدل ها اطلاق میشه و کنترلر نیز وظایف خود دارد .
با تشکر .
موفق باشید
 

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
با سلام :
استاد گرامی فکر کنم از همون ابتدای تاپیک این دوستمون اقای بهبود 68 اطلاق واژه اینورتر یا کنورتر یا یو پی اس و .... به ابزاری که در اختیار دارد مشکل داشته.... بنده در هیچ جایی از چنین واژه هایی که برای کنترل دور موتور استفاده بشه سراغ ندارم الخصوص که ورودی تک فاز و سه فاز نیز به صراحت اشاره شده است شما بهتر میدونید که واژه هایی که مورد بحث قرار گرفته وظایفی مغایر با یک دستگاه کنترلر دارد .این واژه ها به مبدل ها اطلاق میشه و کنترلر نیز وظایف خود دارد .
با تشکر .
موفق باشید


درود
ضمن تقدیر از عنایات بزرگوارانه دانشمند گرامی و استاد بسیار عزیز و وارسته جناب آقای رجبی

با توجه به توانایی ستودنی حضرتعالی استدعا دارم در راستای رفع نواقص و ابهامات و خطاهای احتمالی تاپیک و ضعف حقیر در خصوص مورد مطروحه بیش از پیش قبول زحمت فرموده و بذل عنایت و یاری فرمایید .

سپاس
 

gadraj

معاون مدیر کل
معاونت انجمن
2007-05-09
5,028
106,692
با سلام :
با تشکر از استاد ارجمندم....
دوست عزیز اقای بهبود68 : برای رفع هر گونه ابهام در پاسخها بهتر است عکسی از مدل و ابزار هایی که توسط انها موتور ها تست گردیده نیز بزارید تا بتونیم با همراهی استاد بزرگوارمان بیشتر همراه تون باشیم .هدف همون ابزار یا دستگاه که UPS / INVERT / CONVERT / ..... نمونه ای از موتور تحت تست اشاره نموده اید .
البته ما چنین ابزارها را تحت عنوان کنترلر ( کنترل دور موتور ) میشناسیم که وظایف مربوط به خود دارند و از برق مستقیم تک فاز یا سه فاز ویا باتری با ولتاژ نامی مربوطه ....
در صورتیکه

UPS / INVERT / VONVER... اینها مبدلهایی هستند که ولتاژ هایی را به نسبت توان به حالت های دیگری تبدیل میکنند و نقش مستقیمی در کنترل دور موتور ندارند مگر نوع بخصوصی باشد که شامل هر دو مجموعه باشد و جهت سهولت با این واژه ها در تجارت نام گرفته باشند .
موفق باشید
 
بالا