آی پی امداد
abtahi

سوال: روش باز کردن پروانه موتور جاروبرقی

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,099
درود

این مهره با کمک اینرسی باز میشه یعنی باید با ضربه ناگهانی باز کنید .

اگر بوکس بادی ندارید که به پیشنهاد مربوطه عمل کنید و با ضربه ناگهانی باز کنه باید آچار رینگی را روی مهره بگذارید و ته آچار بصورت ناگهانی با چکش در جهت صحیح ضربه بزنید ( همانطور که فرمودند درجهت عکس چرخش آرمیچر که عموما باید در جهت عکس چرخش عقربه ساعت باز کنید ) و اگه با فشار انگشت روی کلکتور ، چرخش ارمیچر را دشوارتر کنید سریعتر باز میشه.

سپاس
 

امیر سجاد

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
2018-07-10
1,232
4,388
ایران
درود

این مهره با کمک اینرسی باز میشه یعنی باید با ضربه ناگهانی باز کنید .

اگر بوکس بادی ندارید که به پیشنهاد مربوطه عمل کنید و با ضربه ناگهانی باز کنه باید آچار رینگی را روی مهره بگذارید و ته آچار بصورت ناگهانی با چکش در جهت صحیح ضربه بزنید ( همانطور که فرمودند درجهت عکس چرخش آرمیچر که عموما باید در جهت عکس چرخش عقربه ساعت باز کنید ) و اگه با فشار انگشت روی کلکتور ، چرخش ارمیچر را دشوارتر کنید سریعتر باز میشه.

سپاس


درود
استاد عزیزم مشکل باز نشدن مهره پروانه آرمیچر ثابت نیست . آنقدر فضای کافی نداره که بشه با دست محکم گرفت . 80 درصد پیچ پروانه باز میشه ( با روان کاری و.....)
و 20 درصد را من زیر پیچ های پروانه را باز میکنم .( با سوراخ کاری پروانه و در بعضی موتورها بدون سوراخکاری پروانه) در پوش جلو با آرمیچر بیرون میاد با بستن آرمیچر به گیره پیچ پروانه را باز میکنم .
شاید به نظر همکاران سوراخکاری پروانه اصولی نباشه . من این کارو کردم برگشت نخورده.
سپاس
 

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,718
10,425
گنبد کاووس
درود
استاد عزیزم مشکل باز نشدن مهره پروانه آرمیچر ثابت نیست . آنقدر فضای کافی نداره که بشه با دست محکم گرفت . 80 درصد پیچ پروانه باز میشه ( با روان کاری و.....)
و 20 درصد را من زیر پیچ های پروانه را باز میکنم .( با سوراخ کاری پروانه و در بعضی موتورها بدون سوراخکاری پروانه) در پوش جلو با آرمیچر بیرون میاد با بستن آرمیچر به گیره پیچ پروانه را باز میکنم .
شاید به نظر همکاران سوراخکاری پروانه اصولی نباشه . من این کارو کردم برگشت نخورده.
سپاس

عرض درود و وقت بخیر خدمت شما و استاد غزال
جناب منصوری عزیز سوراخ کاری پروانه گمان میکنم زیاد جالب نباشه
به این دلیل که ممکنه موتوری در طول عمرش ۴ یا ۵ بار نیاز به تعویض بلبرینگ پیدا کند و اگر هر بار بخواهیم پروانه را بدین ترتیب خارج نماییم احتمالا مشکل ساز میشه
البته من زیاد نتونستم در ذهن خودم این روش رو تجسم نمایم
لذا ممکنه اگر از نزدیک این روش رو ببینم نظرم تغییر کند

ولی در کل زمانی که مهره را میشود با روشهای فوق بدون مشکل باز نمود نیازی به سوراخ کاری احساس نمیشود

ولی اگر شما جواب گرفتید قطعا روش باارزشی میباشد و حتما این راه رو یکبار آزمایش خواهم نمود
 

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,099
درود
استاد عزیزم مشکل باز نشدن مهره پروانه آرمیچر ثابت نیست . آنقدر فضای کافی نداره که بشه با دست محکم گرفت . 80 درصد پیچ پروانه باز میشه ( با روان کاری و.....)
و 20 درصد را من زیر پیچ های پروانه را باز میکنم .( با سوراخ کاری پروانه و در بعضی موتورها بدون سوراخکاری پروانه) در پوش جلو با آرمیچر بیرون میاد با بستن آرمیچر به گیره پیچ پروانه را باز میکنم .
شاید به نظر همکاران سوراخکاری پروانه اصولی نباشه . من این کارو کردم برگشت نخورده.
سپاس

درود

حتی المقدور باید شاکله دستگاه حفظ بشه و یا تغییرات قابل برگشت باشه.
مطمئنم از رینگی استفاده نکردید و یا ضربه مناسب نزدی.
اگر استفاده کنید در مواردی که خارج کردن آرمیچر هم مقدوره برای باز کردن این مهره ، ارمیچر را خارج نمیکنید زیرا در مدت زمانیکه ارمیچر را خارج میکنید مهره با رینگی باز شده و ۲ تا چایی هم خوردی و به این ترتیب بخش های غیرضروری دستگاه هم باز نشده.

درحالیکه اگر برای باز نکردن بخش هایی ( مانند خارج نکردن آرمیچر ) ناگزیر به صرف وقت بیشتری هم باشید در اینصورت هم بنفع تعمیرکار و مشتری و دستگاه است که حتی المقدور بخش های کمتری باز شود.

حال آنکه استفاده از رینگی علاوه بر حصول مقصود بدون خارج کردن آرمیچر ، موجب سرعت تعمیر هم میشه.

نحوه باز کردن و بستن پیچ و مهره ، خصوصا برای تعمیرکار دستگاه های الکترونیکی که با قاب لاکی سر و کار دارند اهمیت ویژه ای داره.
زیرا تعمیرکاری که تجربه و مهارت کافی نداره غالبا محل پیچ هایی را که لاکی است بعد از چند بار باز کردن و بستن ، هرز میکنه و قاب روی دستگاه گریه میکنه و بسرعت اوراق میشه.


لازم نیست آرمیچر را با دست و محکم نگهداری ،‌ مهره مورد نظر حتی بدون دست زدن به آرمیچر هم باز میشه ، اما هر چقدر بتونی چرخش ارمیچر را دشوارتر کنی زودتر باز میشه (حداکثر با ۴ ضربه )

اتفاقا اخیرا یک جاروی زیبا که از نظر کیفیت آشغال و چینی است از سوی یک تعمیرکار جارو برقی بمن پیشکش شد و گفت با قویترین موتور هم مکش نداره و اگه بخوای نقائصش رو رفع کنی وقت خودتو تلف کردی و این حرفش انگیزه ای شد که بررسی و درستش کنم و فعلا بازش کردم.

سپاس
 

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,718
10,425
گنبد کاووس
درود

حتی المقدور باید شاکله دستگاه حفظ بشه و یا تغییرات قابل برگشت باشه.
مطمئنم از رینگی استفاده نکردید و یا ضربه مناسب نزدی.
اگر استفاده کنید در مواردی که خارج کردن آرمیچر هم مقدوره برای باز کردن این مهره ، ارمیچر را خارج نمیکنید زیرا در مدت زمانیکه ارمیچر را خارج میکنید مهره با رینگی باز شده و ۲ تا چایی هم خوردی و به این ترتیب بخش های غیرضروری دستگاه هم باز نشده.

درحالیکه اگر برای باز نکردن بخش هایی ( مانند خارج نکردن آرمیچر ) ناگزیر به صرف وقت بیشتری هم باشید در اینصورت هم بنفع تعمیرکار و مشتری و دستگاه است که حتی المقدور بخش های کمتری باز شود.

حال آنکه استفاده از رینگی علاوه بر حصول مقصود بدون خارج کردن آرمیچر ، موجب سرعت تعمیر هم میشه.

نحوه باز کردن و بستن پیچ و مهره ، خصوصا برای تعمیرکار دستگاه های الکترونیکی که با قاب لاکی سر و کار دارند اهمیت ویژه ای داره.
زیرا تعمیرکاری که تجربه و مهارت کافی نداره غالبا محل پیچ هایی را که لاکی است بعد از چند بار باز کردن و بستن ، هرز میکنه و قاب روی دستگاه گریه میکنه و بسرعت اوراق میشه.


لازم نیست آرمیچر را با دست و محکم نگهداری ،‌ مهره مورد نظر حتی بدون دست زدن به آرمیچر هم باز میشه ، اما هر چقدر بتونی چرخش ارمیچر را دشوارتر کنی زودتر باز میشه (حداکثر با ۴ ضربه )

اتفاقا اخیرا یک جاروی زیبا که از نظر کیفیت آشغال و چینی است از سوی یک تعمیرکار جارو برقی بمن پیشکش شد و گفت با قویترین موتور هم مکش نداره و اگه بخوای نقائصش رو رفع کنی وقت خودتو تلف کردی و این حرفش انگیزه ای شد که بررسی و درستش کنم و فعلا بازش کردم.

سپاس

استاد غزال عزیز
مشکلات مکش ضعیف جاروبرقی ها منهای گرفتکی لوله
فقط و فقط بابت نشت هوا میباشد
یعنی این جارو برقی داره از جایی هوا میکشه
و همین عامل مسبب ضعف کشش گردیده

اگر جلوی مکش جارو رو کلا مسدود نمایید
یعنی با فشار محکم کف دست روی دهانه جارو جلوی مکش رو بگیرید و با دقت گوش کنید تا ۹۰ درصد متوجه درز و نشت هوا میشوید
و میتونید ترمیم نمایید

با تشکر
 

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,099
استاد غزال عزیز
مشکلات مکش ضعیف جاروبرقی ها منهای گرفتکی لوله
فقط و فقط بابت نشت هوا میباشد
یعنی این جارو برقی داره از جایی هوا میکشه
و همین عامل مسبب ضعف کشش گردیده

اگر جلوی مکش جارو رو کلا مسدود نمایید
یعنی با فشار محکم کف دست روی دهانه جارو جلوی مکش رو بگیرید و با دقت گوش کنید تا ۹۰ درصد متوجه درز و نشت هوا میشوید
و میتونید ترمیم نمایید

با تشکر

درود

مسیر هوا خیلی بد طراحی شده و بسادگی اب بندی نمیشه باید تغییراتی در انتقال هوا بدم که آب بندی بشه ولی درستش میکنم قالی رو بلند کنه .

سپاس
 

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,099
درود

مسیر هوا خیلی بد طراحی شده و بسادگی اب بندی نمیشه باید تغییراتی در انتقال هوا بدم که آب بندی بشه ولی درستش میکنم قالی رو بلند کنه .

سپاس

درود

اینم همون جارو برقی که مسیر مکش هوا ، خیلی بد و ضعیف طراحی شده و به همین دلیل بعنوان اوراقی بمن تحویل شد که وعده کردم با تغییراتی ، جارو برقی خفن بشه و قالی رو بلند کنه.

سپاس
IMG_20200921_135103_994.jpg
 
آخرین ویرایش:

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,718
10,425
گنبد کاووس
درود

اینم همون جارو برقی که مسیر مکش هوا ، خیلی بد و ضعیف طراحی شده و به همین دلیل بعنوان اوراقی بمن تحویل شد که وعده کردم با تغییراتی ، جارو برقی خفن بشه و قالی رو بلند کنه.

سپاس
مشاهده فایل‌پیوست 170075

درود و صد درود بر استاد غزال توانمند

از آنجاییکه هر بخش از اتصالات از قبیل لوله ، برس ، زانویی یا تک تک اتصالات به تنهایی میتونه عاملی بابت نشت هوا و کاهش قدرت مکش گردد
لذا اصلا فکر نمیکردم توسط جارویی با مشخصات فوق بدین طریق که در تصویر مشخص میباشد بتوانید قالی را بلند نمایید

یعنی نهایتاّ تصور میکر م توسط خروجی زانویی جارو بخواهید قالی را بلند نمایید نه بعد از این همه اتصالات

بعبارتی دیگر حتی جارو برقی های پرقدرت هم به سختی میتونن بعد از لوله و زانویی و نهایتاً برس
قالی را براحتی بلند نمایند چه رسد به جاروی فوق که خیلی ضعیف میباشد

لذا این تصویر با توجه به مشخصات این جارو واقعا معرکه و نشان از توانمندی قدرت حضرتعالی میباشد که تونستید کلیه عوامل تضعیف موتور و نشت هوا را به خوبی مهار و کنترل نمایید

جای بسی تشکر و آفرین گفتن دارد
 

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,099
درود و صد درود بر استاد غزال توانمند

از آنجاییکه هر بخش از اتصالات از قبیل لوله ، برس ، زانویی یا تک تک اتصالات به تنهایی میتونه عاملی بابت نشت هوا و کاهش قدرت مکش گردد
لذا اصلا فکر نمیکردم توسط جارویی با مشخصات فوق بدین طریق که در تصویر مشخص میباشد بتوانید قالی را بلند نمایید

یعنی نهایتاّ تصور میکر م توسط خروجی زانویی جارو بخواهید قالی را بلند نمایید نه بعد از این همه اتصالات

بعبارتی دیگر حتی جارو برقی های پرقدرت هم به سختی میتونن بعد از لوله و زانویی و نهایتاً برس
قالی را براحتی بلند نمایند چه رسد به جاروی فوق که خیلی ضعیف میباشد

لذا این تصویر با توجه به مشخصات این جارو واقعا معرکه و نشان از توانمندی قدرت حضرتعالی میباشد که تونستید کلیه عوامل تضعیف موتور و نشت هوا را به خوبی مهار و کنترل نمایید

جای بسی تشکر و آفرین گفتن دارد

درود

از لطف شما سپاسگزارم.
درسته بیشترین نشت هوا در بخش برس جارو برقی است خصوصا که این جارو بکلی شلنگ و متعلقات آنرا نداشت و نو خریدم که ایرانی و افتضاحه ولی با توجه به اینکه به مکش غیر عادی و خارق العاده ای رسیدم ، نیاز به هیچگونه تغییراتی در این قسمت برس و شلنگ نداشتم و با همین شرایط هم ایده آل شده .

ضعف بزرگ این جارو در ورودی و خروجی هوای سطل زباله است که نشت فراوانی داره و اشتباه طراح این بوده که برای آب بندی ورودی و خروجی هوا فقط از واشر لاستیکی استفاده کرده .

زیرا سطل زباله برای تخلیه زباله ، به وفور خارج و مجددا نصب میشه و بزودی این دو واشر لاستیکی از فرم اصلی خارج میشه و ازآنجاکه یدکی هم در بازار کشور وجود نداره ، غیرقابل استفاده میشه .

ولی من محیط این دو روزنه ورودی و خروجی را از نایلون استفاده کردم که اتفاقا در حالت عادی که جارو خاموشه بی تاثیره اما بمحضی که جارو روشن بشه مکش هوا این نایلون را بسمت درزهای نشت هوا میکشه و هر نقطه ای که نشتی داشته باشه نایلون را با قدرت زیادی بسمت خودش میکشه و کاملا مسدود میکنه .

البته اگه ضخامت نایلون مناسب نباشه و خیلی نازک باشه وارد درزها میشه و و موثر نیست که دفعه اول تجربه کردم ولی پس از این تجربه از نایلون ضخیم تر استفاده کردم و نتیجه باورنکردنی شد .
به این ترتیب با توجه به افزایش خارق العاده بازدهی ، دیگه این جارو با حداکثر قدرت قابل استفاده نیست و هر چیزی دم دستش بیاد میخوره و ناگزیر به کاهش دور موتور هستید که علاوه بر کاهش مصرف برق ، عمر موتور و خصوصا عمر بلبرینگ ها بسیار طولانی تر خواهد شد
سپاس
 
آخرین ویرایش:

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,718
10,425
گنبد کاووس
درود

از لطف شما سپاسگزارم.
درسته بیشترین نشت هوا در بخش برس جارو برقی است خصوصا که این جارو بکلی شلنگ و متعلقات آنرا نداشت و نو خریدم که ایرانی و افتضاحه ولی با توجه به اینکه به مکش غیر عادی و خارق العاده ای رسیدم ، نیاز به هیچگونه تغییراتی در این قسمت برس و شلنگ نداشتم و با همین شرایط هم ایده آل شده .

ضعف بزرگ این جارو در ورودی و خروجی هوای سطل زباله است که نشت فراوانی داره و اشتباه طراح این بوده که برای آب بندی ورودی و خروجی هوا فقط از واشر لاستیکی استفاده کرده .

زیرا سطل زباله برای تخلیه زباله ، به وفور خارج و مجددا نصب میشه و بزودی این دو واشر لاستیکی از فرم اصلی خارج میشه و ازآنجاکه یدکی هم در بازار کشور وجود نداره ، غیرقابل استفاده میشه .

ولی من محیط این دو روزنه ورودی و خروجی را از نایلون استفاده کردم که اتفاقا در حالت عادی که جارو خاموشه بی تاثیره اما بمحضی که جارو روشن بشه مکش هوا این نایلون را بسمت درزهای نشت هوا میکشه و هر نقطه ای که نشتی داشته باشه نایلون را با قدرت زیادی بسمت خودش میکشه و کاملا مسدود میکنه .

البته اگه ضخامت نایلون مناسب نباشه و خیلی نازک باشه وارد درزها میشه و و موثر نیست که دفعه اول تجربه کردم ولی پس از این تجربه از نایلون ضخیم تر استفاده کردم و نتیجه باورنکردنی شد .
به این ترتیب با توجه به افزایش خارق العاده بازدهی ، دیگه این جارو با حداکثر قدرت قابل استفاده نیست و هر چیزی دم دستش بیاد میخوره و ناگزیر به کاهش دور موتور هستید که علاوه بر کاهش مصرف برق ، عمر موتور و خصوصا عمر بربرینگ ها بسیار طولانی تر خواهد شد
سپاس

بسیار عالی
از آنجاییکه شکل کلی جارو در تصویر نمایان نیست و نام و مارک هم قابل روئیت نبود ولی باور فرمایید از همبن دید دوربین و شرح حالی که بیان نمودید
در ذهنم تا ۹۰ درصد حدس زده بودم این جارو باید از نوع بدون کیسه باشد
بله اکثر جاروهای بدون کیسه واقعا طراحی افتضاحی داره
اتفاقا بنده نیز یک بار با چنین جارویی روبرو شدم که صاحبش از مکش ضعیف اون نالان بود
اتفاقا موتور بسیار پرقدرتی هم داشت ( 2200 وات ) ولی مکش صفر
طبق بررسی اجمالی که انجام دادم بنده نیز دقیقا به همین نتیجه رسیدم که حالت کشویی سطل در اثر مرور زمان آب بندی خودش رو از دست داده
لازم به ذکر میباشد جنس این سطلها عموما پلاستیک طلقی یا شیشه ای میباشد و به مرور حالت شکنندگی هم پیدا مبکنند خصوصا که گاهی ریل کثیف میگردد و یا آشغالی لابلای آن گیر میکند و جایگذاری یا خروج سطل با کمی دشواری و فشار انجام گردد و همه و همه این عوامل باعث استحلاک و خوردگی و ترک و غیره میگردند
واشر آب بندی هم خودش به تنهایی مهمترین عامل محسوب ضعف کشش محسوب میشه
البته بنده دیدم آب بندی کردن اون دردسر زیادی داشت و صاحب جارو هم تمایلی به هزینه نمودن نداشت لذا وقت گذاشتن روی اون به صلاحم نبود و بیخیالش شدم
ولی اگر شما روشی برای آب بندی این ندل جارو ها پیدا کرده باشید بسیار عالی میباشد

حال در صورت ممکن بفرمایید
آیا پلاستیک را بالا و با پایین واشر قرار دادید ؟
و یا اینکه آیا دور تا دور واشر را توسط پلاستیک مهار کردید ؟
یعنی کلا دور تا دور کل واشر پلاستیک قرار دادید ؟

یا کار دیگه ای انجام دادید؟

با تشکر
 
بالا