آی پی امداد
abtahi

مشکل: دلیلل سوختن پی در پی ترانزیستور 2sa1943 و سوختن مقاومت 100 اهم

sajjad990

کاربران vip(افتخاری)
کاربر
2020-06-01
233
394
27
نیشابور
سلام و وقت بخیر خدمت همکار گرامی علت سوختن داشتن ولتاژ بالا روی پایه ترانزیستور قدرته که علت خرابی و شورت بودن سه پایه های قبل ترانزیستوری که سوخته اس با تعویض اون ردیف میشه و از tip35و 36 سری C استفاده کنید خیلی قوی تره نسبت به a1943
 

~modern~

VIP+ افتخاری
کاربر
2009-08-18
595
1,267
40
سمنان
ممنونم والا من تو مشهدم و برای قطعات میرم یک راست پاساژ مهتاب طبقه دوم هر وقت قطعه گرفتم یک در میان خراب بودن.
.
طبق کمک دوستان عزیز خازن های صافی که باد کرده بودن تست کردم یکیشون از دو طرف شارژ و دشارژ میشد(یک سمت به آرومی شارژ میکرد) ولی خازن دیگه از یک سمت شارژ و از طرف دیگه مولتی متر عدد ۱ بدون تغییر نشون می داد. در ضمن تمام قطعات دیودها مقاوت ها رو هم تست کردم سالم بودن فقط تجربه تست خازن عدسی رو ندارم که نتونستم بفهم درستن یا نه

خازن باد کرده باید تعویض بشه تست کردن نداره
اگر هم واستون مهمه باید با خازن تستر تست کنید
خازن عدسی هم همینکه نشتی و اتصال کوتاه نباشه و ظاهرش ترکیده نباشه سالمه
دلیل سوختن آمپ شما هم همون دوتا خازنه
 

mooje

کاربر
2013-12-06
11
8
سلام و وقت بخیر خدمت همکار گرامی علت سوختن داشتن ولتاژ بالا روی پایه ترانزیستور قدرته که علت خرابی و شورت بودن سه پایه های قبل ترانزیستوری که سوخته اس با تعویض اون ردیف میشه و از tip35و 36 سری C استفاده کنید خیلی قوی تره نسبت به a1943

با سلام
ترانزیستورهای قدرت و تیپ باهم تعویض شدن که مشکل حل نشد، دوستان اشاره به مشکل برقی کردن که امیدوارم از برقش باشه.
 

mooje

کاربر
2013-12-06
11
8
خازن باد کرده باید تعویض بشه تست کردن نداره
اگر هم واستون مهمه باید با خازن تستر تست کنید
خازن عدسی هم همینکه نشتی و اتصال کوتاه نباشه و ظاهرش ترکیده نباشه سالمه
دلیل سوختن آمپ شما هم همون دوتا خازنه

ممنونم
فقط برای ترانس دوبل 36 شش آمپر همین مقدار خازن های قبلی خودشو(4700 50v) بگیریم یا ظرفیت و ولت بیشتر
 

~modern~

VIP+ افتخاری
کاربر
2009-08-18
595
1,267
40
سمنان
همون اعداد خودش باشه
اگر صدا سالمه ولی زمان کار کردن متوجه گرمای غیر عادی شدید مسیر ترانزیستور مینیاتوری بین دو عدد پوش پول قدرت رو چک کنید
 

techno.

VIP+ افتخاری
کاربر
2008-03-17
164
395
سلام . خازن های باد کرده حتما تعویض شوند. ضمنا از جای دیگری ترانزیستور بخرید. جنس ترانزیستور مهم میباشد.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: mooje

smakamy

VIP+ افتخاری
کاربر
2015-04-11
620
1,418
سلا
ضمن بکار گیری تجربیات همکاران بهترین راه تست ومقایسه
قطعات لاین سالم با لاین خرابه
وبه نظرم ولتاژ تغذیه یکی از لاینها مثبت ودیگری منفی میباشد
مثلا یک لاین ۳۶ مثبت ولاین دیگر ۳۶ منفی به تغذیه هم توجه کن
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: mooje

mooje

کاربر
2013-12-06
11
8
سلام . خازن های باد کرده حتما تعویض شوند. ضمنا از جای دیگری ترانزیستور بخرید. جنس ترانزیستور مهم میباشد.
سپاس ازوقتی که شما و دوستان برای حل این موضوع گذاشتندر حال حاضر جایی رو سراغ ندارم که قطعات اصلی بفروش برسه بنده ساکن مشهد هستم اگه دوستان آدرسی به غیر از پاساژ مهتاب برای تهیه قطعه اصلی دارن بی زحمت قرار بدن.
 

mooje

کاربر
2013-12-06
11
8
دوستان من اومدم خازن های تغذیه که باد کرده بودن از مدار خارج کردم گفتم بیام ولتاژ بعد از پل دیود رو بگیرم ... 3 سر سیم ترانسو وصل کردم ولتاژو گرفتم از برق در اوردم... دوباره که زدم به برق برای یادداشت اعداد دو تا از مقاومت های کوچیک سمت چپ مدار که با ترانزیستور کوچیک کار میکنن(همون سمتی که قبلا سوخته بود ) دود شد... ترانزیستور اصلی و تیپ هیچکدوم داخل مدار نبودن ولی با این حال کوچیکا با مقاومتاشون سوختن... مشکل از کجا بوده که بار اول اتفاقی نیافتاده ولی بار دوم سوختن!
 

mooje

کاربر
2013-12-06
11
8
20220116_014013~2_qold_thumb.jpg
[/URL][/IMG]

با سلام
طبق راهنمایی اساتید محترم خازن های باد کرده تغذیه با نمونه جدید جایگزین شدن، ترانزیستورهای اصلی اورجینال و درایو هم نیز تعویض شدن. ایندفعه برای وصل کردن ترانس فقط یک سر 36 با یک مقاومت برای جلوگیری از سوختن ترانزیستورها استفاده شد که صدا شفاف بود ولی مقاومت 10 اهم که با ولتاژ ورودی سری شده بعد از یک ولوم متوسط به بالا به دود کردن میفته خداروشکر این بار قطعات با این هزینه ها نسوختن ... هنوز مشکل داخل مداره چون بعد از مونتاژ قطعات یک صدای هوم کم تو باند شنیده میشه ... دیودها تک تک مقاومت ها خازن های کوپلاژ پتانسیومتر آی سی اپ آمپ با لاین سمت سالم هم مقایسه شدن.
فقط دلیل جریان کشی بالا حتی بدون زیر بار نرفتن آمپه!
 
آخرین ویرایش:
بالا