سلام ارمیچر ۴تا سیم دارد میشه وصل شدن به کلید رو راهنمایی کنید
کلید هارو توضیح بدید لطفا
با سلام خدمت دوستان.
به طور کلی همه دریل ها درقسمت موتور شامل آرمیچر دو عدد بالشتک دو عدد زغال ( براش یا جاروبک) و یک کلید( که فقط از لحاظ مدار داخلی فرق دارند که ما فقط به محل اتصال سیمها کار داریم :khandehhhh قبل از اینکه شروع کنیم باید درک کنیم که این موتور چجوری عمل میکنه تا قضیه برامون راحتر بشه. زمانی که ما دو شاخه رو به پریز میزنیم و کلید رو فشار میدیم جریان در بالشتکها و از طریق زغالها در آرمیچر برقرار میشود که این امر باعث به وجود آمدن یک میدان مغناطیسی شده ،که این میدان مغناطیسی و نیروی دافعه به وجود آمده بین بالشتکها و آرمیچر باعث چرخش آرمیچر میشود.
دوستان فرمودند که اتصال بالشتکها با زغال باید به صورت سری باشه. اگه به صورت ساده تر و قابل درکتر عرض کنم، فرض کنید سیمهای بالشتک اول به اسم 1و 2 و سیمهای بالشتک دوم به اسمهای 3 و 4 و زغال اولی زغال 1 و دومی زغال 2.
خب حالا برای برقرای جریال و اتصال سری بدون کلید باید مثلا سیم 1 به فاز یا نول سیم 2 به زغال 1، رغال 1ازطریق کلکتور آرمیچر به زغال 2 وصله زغال 2 به سیم 3 و سیم 4 به فاز یا نول. حالا اگه جای زغال 1 و 2 عوض بشه جهت چرخش عوض میشه.
خب حالا کلید های دریل.
در نگاه اول خیلی پیچیدست ولی خیلی سادست. فقط سیم 1 وصل میشه به قسمتی که مستقیم به فاز یا نول وصله سیم 4 هم با فشار دادن کلید قطع و وصل میشه. کلیدهاییم که جهت چرخشو عوض میکنن توجه کنید سیم 2 و زغال 1 در یک طرف و سیم 3 و زغال 2 هم در طرف دیگر، زمانی که کلید سمت مثلا راست سیم 2به زغال 1 متصل است و سیم 3 به زغال 2 و زمانی که کلید رو فشار میدیم سمت چپ اتصال باید برعکس بشه یعنی سیم 2 با زغال 2 و سیم 3 با زغال 1.
فقط یک نکته مواظب باشید در کلیدهای جهت دار زمانی که جهت کلید رو عوض کردین نوع اتصال به کلید اشتباه نباشه ک سیم 2 به سیم سیم 3 وصل بشه چون در این صورت دوده قشنگی به وجود میاد.:khandehhhh:
انشالا که خوب توضیح داده باشم.
فکر کنم ایجاد تقارن و سادگی و دلیل اصلیش قرار گرفتن خود کلکتور و ذغال ها مابین دو عدد سلف بزرگ که همون بالشتکها باشه که باعث کم تر شدن شدید پارازیت های خروجی میشه که قرار دادن یک خازن مابین دو زغال کمترش هم میکنه
با سلام خدمت دوستان.
به طور کلی همه دریل ها درقسمت موتور شامل آرمیچر دو عدد بالشتک دو عدد زغال ( براش یا جاروبک) و یک کلید( که فقط از لحاظ مدار داخلی فرق دارند که ما فقط به محل اتصال سیمها کار داریم :khandehhhh قبل از اینکه شروع کنیم باید درک کنیم که این موتور چجوری عمل میکنه تا قضیه برامون راحتر بشه. زمانی که ما دو شاخه رو به پریز میزنیم و کلید رو فشار میدیم جریان در بالشتکها و از طریق زغالها در آرمیچر برقرار میشود که این امر باعث به وجود آمدن یک میدان مغناطیسی شده ،که این میدان مغناطیسی و نیروی دافعه به وجود آمده بین بالشتکها و آرمیچر باعث چرخش آرمیچر میشود.
دوستان فرمودند که اتصال بالشتکها با زغال باید به صورت سری باشه. اگه به صورت ساده تر و قابل درکتر عرض کنم، فرض کنید سیمهای بالشتک اول به اسم 1و 2 و سیمهای بالشتک دوم به اسمهای 3 و 4 و زغال اولی زغال 1 و دومی زغال 2.
خب حالا برای برقرای جریال و اتصال سری بدون کلید باید مثلا سیم 1 به فاز یا نول سیم 2 به زغال 1، رغال 1ازطریق کلکتور آرمیچر به زغال 2 وصله زغال 2 به سیم 3 و سیم 4 به فاز یا نول. حالا اگه جای زغال 1 و 2 عوض بشه جهت چرخش عوض میشه.
خب حالا کلید های دریل.
در نگاه اول خیلی پیچیدست ولی خیلی سادست. فقط سیم 1 وصل میشه به قسمتی که مستقیم به فاز یا نول وصله سیم 4 هم با فشار دادن کلید قطع و وصل میشه. کلیدهاییم که جهت چرخشو عوض میکنن توجه کنید سیم 2 و زغال 1 در یک طرف و سیم 3 و زغال 2 هم در طرف دیگر، زمانی که کلید سمت مثلا راست سیم 2به زغال 1 متصل است و سیم 3 به زغال 2 و زمانی که کلید رو فشار میدیم سمت چپ اتصال باید برعکس بشه یعنی سیم 2 با زغال 2 و سیم 3 با زغال 1.
فقط یک نکته مواظب باشید در کلیدهای جهت دار زمانی که جهت کلید رو عوض کردین نوع اتصال به کلید اشتباه نباشه ک سیم 2 به سیم سیم 3 وصل بشه چون در این صورت دوده قشنگی به وجود میاد.:khandehhhh:
انشالا که خوب توضیح داده باشم.