سلام مهندس جان
وقت بخیر
من نمیدونم فعالیت اصلی شما چیه ؟
تعمیر موبایل ؟ تعمیر قطعات سخت افزاری کامپیوتر؟ تعمیر تجهیزات صوتی و تصویری؟
و در کنار فعالیت اصلی خودتون این اسپیکرهای شارژی رو هم برای تعمیر قبول میکنید از مشتری
شما خودتون استاد هستید .
ولی بنظرم اين جور وسایل مثل اسپیکر شارژی و هدفون بلوتوثی و امثال اینها همه چینی و تقریبا یکبار مصرف هستند . واقعا ارزش وقت و انرژی رو نداره که بخوایم صرف تعمیر اين جور دستگاه ها بکنیم . چون احتمال تعمیر اینها خییلی کمه . تازه ممکنه حین باز کردن یه مساله ای هم پیش بیاد و اینجاست که میگن خر بیار و دردسر جمع کن ...
حالا دستگاه تعمیر هم که بشه مشتری مگه چقدر میخواد دستمزد بده ؟ بخوای دستمزد واقعی خودت رو به مشتری بگی تازه طرف طلبکار میشه که چه خبره؟!!! مگه چکارش کردی ؟ اصلا مگه قیمت نو اين دستگاه چقدره ؟!!
حالا شما بیا حالی اين طرف بکن که چقدر زمان گذاشتی و اینقدر قطعه استفاده کردی ....
در کل این دستگاه ها ارزش تعمیر ندارن مگه ایراد خرابی یا شکستگی جک USB یا جک AUX و جک شارژ
در غیر اینصورت ارزش وقت گذاشتن نداره
بازم شما استاد بنده هستید
من طبق تجربه نظرم رو گفتم .
شما خودتون صاحب نظر و صاحب اختیار هستید...
نظر شخصی من اینه وقت ما ارزشش بیشتر از اینهاست .
کلی عرض میکنم کلام بنده خطاب این شخص آغازگر تاپیک نیست
وقتی طرف تازه کار باشه محل کسب و فرهنگ مردم محل در قالب مشتری تعمیرکار رو سیاست هدایت میکنه سنگینی این محل بیشتر لوازم کشاورزی هست یا سنگینی این محل بیشتر لوازم آشپزخانه هست یا سنگینی این محل بیشتر لوازم صنعتی هست یا سنگینی این محل لوازم خانگی هست و یا هر چیزه دیگه اونم مجبوره قبول کنه چون چاره ای دیگه نداره ...تاپیک های بنده در مورد کسب و کار این شغل دیده باشید متوجه موضوع خواهید شد
مشتری : فلانی اسپیکر بلوتوثی تعمیر میکنی؟
تعمیرکار: بله (با این که هنوز تجربه کافی نداره از مشتری فرصت و زمان میخره بلکه بتونه فرجی بشه)
این وسط هم این اسپیکر شارژی بلوتوثی میشه مهم...
یک اینکه باتری شون از مدار ساده دیودی استفاده میکنند خیلی به ندرت از آیسی محافظ شارژ استفاده میکنند چون ارزون در بیاد برای تولیدکننده چینی...اگه پدرو مادر باشه دیگه ایرانی جماعت اسپیکر رو 150 نمیخره و حاضر نیست بخاطر کیفیت 500 پول بده واسه همین سمبل میکنن بره و باقی کار براشون مهم نیست مشتری هم می بینه ارزونه چرا نخره ولی از پشت برده و داخل اسپیکر خبر نداره داره وسیله خطرناک استفاده میکنه
اینجا تعمیرکار اگه اخرین نفری باشه که این وسیله تعمیر کرده اگر احیانا باتری بر اثر اضافه شارژ منفجر بشه مشتری دمار از روز تعمیرکار در میاره
اینجا تعمیرکار پیش خودش میگه من که درست تعمیر کردم پس چی شد؟؟...تازه وارد دنیای واقعیت میشه به عمق فاجعه ای که توشه پی میبره
مطلب بعدی هرچه علم و تجربه تعمیرکار پایین باشه به مراتب دستمزد کمتری رو قانع هست این میشه مشتری رو تعمیرکار تازه کار سواره....مطلب بعدی
یک تعمیرکار مجبوره رو به هر دری میزنه خودشو از هزینه سرسام آور نجات بده ....اجاره مغازه...کاسبی ....مجبوره هرچیزی رو قبول کنه پذیرا باشه تعمیرکار فکر میکنه زرنگه ؟: حقیقت امر: خیر
پیش خودش میگه میام سایت تاپیک میزنم
همکارا هستند کمک میکنن ولی نمیدونه قضیه فراتر از کمک هست (شیرازه تمام این شغل براساس قانون مورفی میخرچه...خیلی به ندرت وسیله ای حتی با کمک اساتید تعمیر میشه فقط کافیه چالش های روزانه سایت رو پیگیر و دنبال کنید) تا با دست خودش بالینی شرایط رو حس و درک نکنه و این وسط سطح انرژی معادل با حقیقت مبادله نشه در واقعیت محاله اون وسیله تعمیر بشه یا خوب تعمیر بشه این وسط کلی وقت و زمان معطوف به اون وسیله میشه...بخاطر همینه جوّ اتمسفر و رابطه تعمیرگاه و تعمیرکار مثل دکتر و بیمارستانه در ارتعاشات پایین منفی قرار داره مگر اینکه در سطح اساتید این سایت برسه گلیم خودش رو از این اب بکشه بیرون از کارش سواری بگیره
حتی این اسپیکر ساده چنان پیچیده میشه که بعضی موقع کم میاره تعمیر نمیشه
دقیقاً مشابه همین مدار تو مدارات بالاتر مثل آمپلی فایر و سینمای خانگی موجوده
در ضمن ارزش وقت رو جایگاه تعیین میکنه
شیر در قفس با شیر در جنگل خیلی فرق داره اونی که در قفسه اگه بهش چند بار کاهو بدهند چند بار نخوره بار سوم مجبوره برای از گشنگی نمردن کاهو بخوره ولی اونی تو جنگله لقب سلطان جنگل میگیره اونی که تو قفسه ....متاسفانه ...
ای کاش یک نفر بود این چیزای خیلی مهم رو به ما میگفت