با سلام و احترام خدمت اساتید گرامی
اول بگم هیچی بلد نیستم فقط دوست دارم بدونم
همه اینها که فرمودید مربوط به باتری اسیدی بود
میشه توضیح مختصری هم راجع به احیا باتری های غیر اسیدی یا همون اتمی خودمون هم بگید
با تشکر
يعني كسي نميتونه راهنمايي كنه؟حتي مديران؟
با سلام
بنده 12 سالی میشه که توی این کار هستم.باتری هایی که الان به اسم صبا باتری در بازار هستن همون باتری نیروی خودمون بودن که خیلی هم خوب کار میکردن.اما سری های آخر قبل از تغییر نام به قدری کیفیتشون پایین اومده بودکه اگه از زیر صفحات نگاه می کردید،کاملا گرده های سرب وصفحات ریخته شده رو از زیر باتری میدید(چون پوشش باتری سفید شفاف بود.)باتری های پوما هم وقتی وارد بازار شدن بی نظیر بودن ولی الان دچار افت مشهودی شدن چون فکر نمی کنم اصلا کره ای باشن.من این باتری ها رو هم باز کردم واسیدشون روهم بعد از خراب شدن خالی کردم.مشکل باتری های موجود عدم کیفیت صفحات هست.چون صفحات، به دلیل کیفیت پایین در دست اندازها به مرور زمان دچار ریزش میشن وبعد همون گرده های صفحات به هنگام شارژ باتری ودوباره بالا اومدن بین صفحات قرار میگیرن وباتری دچار دشارژ خودکار میشه(چون بین صفحاتی که به صورت سری قرار دارن با مواد رسانا پر میشه).حالا باتری که دارای صفحات نا مرغوبه چطوری احیا میشه الله واعلم.
سلام من چند تا از این باتی های پلمب که اتمی مشهورن رو باز کردم دیدم سرشون جای اسید داره و اب و اسید میخورن
نمیدونم این باتری ها رو باید شارژ کنم اگه راهنماییم کنید ممنون میشم باتری ها همشون 12 ولت و با امپر های مختلف هستن اب سماور که سرد شده پر کردم
با سلام خدمت دوستان و استادان گرامی
از اینکه در مقابل شما بزرگان اظهار نظر میکنم شرمسارم
باطری های اتومبیل یا کلاً شارژی (اعم از اسیدی و اتمی) اگر صفحه های سرب داخلشون اکسید و خراب شده باشد تحت هیچ عنوان قابل احیا نیستند ! حتی شارژ مع*** هم جواب نمیدهد اگه منطقی نگاه کنیم صفحه سرب وقتی دچار اکسیداسیون شود ترک های ریز در اعماق آن به وجود می آید در نتیجه هنگامی که باطری معیوب زیر شارژ قرار بگیرد
(به دلیل اصل فیزیک که بار های هم نام همدیگر را دفع و غیر هم نام هم دیگر را جزب میکنند ) به علت استقامت کم بین ملوکولها که ناشی از همان ترکهای میکروسکپی می باشد ، صفحه های سرب از هم به آهستگی گسیخته شده و متلاشی میگردد در نتیجه اتصالات آنها نیز از بین میرود و عملاً چیزی برای ذخیره ویا اصلاً شارژ شدن باقی نمیماند.
ولی اگر صفحه ها سالم باشند در باطری های اتمی (که اتمی نیستند !! همان اسیدی سابقه که فقط نیاز به نگهداری ندارند ) با تزریق 700 الی 1000 سی سی (70 الی 100 سرنگ) اسید مایع تنظیم شده که در هر باطری سازی پیدا میشود و زیر شارژ قراردادن باطری با جریان کم و ولتاژ 15 ولت به مدت 48 ساعت (Slow charge) باطری مجدداً احیا گشته و آماده استفاده تا 6 ماه بلکه بیشتر میباشد
بنده بارها این روش را برای انواع باطری اتمی استفاده نمودم و جواب گرفتم (باطری اتومبیل , باطری ماشین شارژی , باطری مهتابی شارژی و ....)
فقط باید صبر داشته باشید حتما جواب میده
ولتاژ شارژ باید حد اقل هم ولتاژ خود باطری و حد اکثر 3ولت بیشتر باشد.
آخرین ویرایش: