آی پی امداد
abtahi

درخواست: درخواست روش احیای باطری خودرو

MSL

VIP+ افتخاری
کاربر
2012-11-20
333
1,895
تهران
با سلام و احترام خدمت اساتید گرامی
اول بگم هیچی بلد نیستم فقط دوست دارم بدونم
همه اینها که فرمودید مربوط به باتری اسیدی بود
میشه توضیح مختصری هم راجع به احیا باتری های غیر اسیدی یا همون اتمی خودمون هم بگید
با تشکر

يعني كسي نميتونه راهنمايي كنه؟حتي مديران؟

با سلام
بنده 12 سالی میشه که توی این کار هستم.باتری هایی که الان به اسم صبا باتری در بازار هستن همون باتری نیروی خودمون بودن که خیلی هم خوب کار میکردن.اما سری های آخر قبل از تغییر نام به قدری کیفیتشون پایین اومده بودکه اگه از زیر صفحات نگاه می کردید،کاملا گرده های سرب وصفحات ریخته شده رو از زیر باتری میدید(چون پوشش باتری سفید شفاف بود.)باتری های پوما هم وقتی وارد بازار شدن بی نظیر بودن ولی الان دچار افت مشهودی شدن چون فکر نمی کنم اصلا کره ای باشن.من این باتری ها رو هم باز کردم واسیدشون روهم بعد از خراب شدن خالی کردم.مشکل باتری های موجود عدم کیفیت صفحات هست.چون صفحات، به دلیل کیفیت پایین در دست اندازها به مرور زمان دچار ریزش میشن وبعد همون گرده های صفحات به هنگام شارژ باتری ودوباره بالا اومدن بین صفحات قرار میگیرن وباتری دچار دشارژ خودکار میشه(چون بین صفحاتی که به صورت سری قرار دارن با مواد رسانا پر میشه).حالا باتری که دارای صفحات نا مرغوبه چطوری احیا میشه الله واعلم.

سلام من چند تا از این باتی های پلمب که اتمی مشهورن رو باز کردم دیدم سرشون جای اسید داره و اب و اسید میخورن
نمیدونم این باتری ها رو باید شارژ کنم اگه راهنماییم کنید ممنون میشم باتری ها همشون 12 ولت و با امپر های مختلف هستن اب سماور که سرد شده پر کردم

با سلام خدمت دوستان و استادان گرامی

از اینکه در مقابل شما بزرگان اظهار نظر میکنم شرمسارم

باطری های اتومبیل یا کلاً شارژی (اعم از اسیدی و اتمی) اگر صفحه های سرب داخلشون اکسید و خراب شده باشد تحت هیچ عنوان قابل احیا نیستند ! حتی شارژ مع*** هم جواب نمیدهد اگه منطقی نگاه کنیم صفحه سرب وقتی دچار اکسیداسیون شود ترک های ریز در اعماق آن به وجود می آید در نتیجه هنگامی که باطری معیوب زیر شارژ قرار بگیرد
(به دلیل اصل فیزیک که بار های هم نام همدیگر را دفع و غیر هم نام هم دیگر را جزب میکنند ) به علت استقامت کم بین ملوکولها که ناشی از همان ترکهای میکروسکپی می باشد ، صفحه های سرب از هم به آهستگی گسیخته شده و متلاشی میگردد در نتیجه اتصالات آنها نیز از بین میرود و عملاً چیزی برای ذخیره ویا اصلاً شارژ شدن باقی نمیماند.

ولی اگر صفحه ها سالم باشند در باطری های اتمی (که اتمی نیستند !! همان اسیدی سابقه که فقط نیاز به نگهداری ندارند ) با تزریق 700 الی 1000 سی سی (70 الی 100 سرنگ) اسید مایع تنظیم شده که در هر باطری سازی پیدا میشود و زیر شارژ قراردادن باطری با جریان کم و ولتاژ 15 ولت به مدت 48 ساعت (Slow charge) باطری مجدداً احیا گشته و آماده استفاده تا 6 ماه بلکه بیشتر میباشد

بنده بارها این روش را برای انواع باطری اتمی استفاده نمودم و جواب گرفتم (باطری اتومبیل , باطری ماشین شارژی , باطری مهتابی شارژی و ....)
فقط باید صبر داشته باشید حتما جواب میده

ولتاژ شارژ باید حد اقل هم ولتاژ خود باطری و حد اکثر 3ولت بیشتر باشد.
 
آخرین ویرایش:

sorkhfam

کاربر
2012-10-19
5
9
با سلام خدمت دوستان و استادان گرامی

از اینکه در مقابل شما بزرگان اظهار نظر میکنم شرمسارم

باطری های اتومبیل یا کلاً شارژی (اعم از اسیدی و اتمی) اگر صفحه های سرب داخلشون اکسید و خراب شده باشد تحت هیچ عنوان قابل احیا نیستند ! حتی شارژ مع*** هم جواب نمیدهد اگه منطقی نگاه کنیم صفحه سرب وقتی دچار اکسیداسیون شود ترک های ریز در اعماق آن به وجود می آید در نتیجه هنگامی که باطری معیوب زیر شارژ قرار بگیرد
(به دلیل اصل فیزیک که بار های هم نام همدیگر را دفع و غیر هم نام هم دیگر را جزب میکنند ) به علت استقامت کم بین ملوکولها که ناشی از همان ترکهای میکروسکپی می باشد ، صفحه های سرب از هم به آهستگی گسیخته شده و متلاشی میگردد در نتیجه اتصالات آنها نیز از بین میرود و عملاً چیزی برای ذخیره ویا اصلاً شارژ شدن باقی نمیماند.

ولی اگر صفحه ها سالم باشند در باطری های اتمی (که اتمی نیستند !! همان اسیدی سابقه که فقط نیاز به نگهداری ندارند ) با تزریق 700 الی 1000 سی سی (70 الی 100 سرنگ) اسید مایع تنظیم شده که در هر باطری سازی پیدا میشود و زیر شارژ قراردادن باطری با جریان کم و ولتاژ 15 ولت به مدت 48 ساعت (Slow charge) باطری مجدداً احیا گشته و آماده استفاده تا 6 ماه بلکه بیشتر میباشد

بنده بارها این روش را برای انواع باطری اتمی استفاده نمودم و جواب گرفتم (باطری اتومبیل , باطری ماشین شارژی , باطری مهتابی شارژی و ....)
فقط باید صبر داشته باشید حتما جواب میده

ولتاژ شارژ باید حد اقل هم ولتاژ خود باطری و حد اکثر 3ولت بیشتر باشد.

با درود به همه دوستان
لطفا بفرامائید برای احیای باتریهای اتمی خودرو چگونه اسید را به داخل باتری بریزیم؟؟
دو تا سوراخ کناری بالای باتریها برای چیست؟؟
با سپاس
 

MSL

VIP+ افتخاری
کاربر
2012-11-20
333
1,895
تهران
با درود به همه دوستان
لطفا بفرامائید برای احیای باتریهای اتمی خودرو چگونه اسید را به داخل باتری بریزیم؟؟
دو تا سوراخ کناری بالای باتریها برای چیست؟؟
با سپاس

درود کاربر گرامی

2 سوراخ کنار باطری برای خروج بخارات اسید میباشد که مانع انفجار پوسته باطری بشه و به صورت یک سوپاپ یک سو شده عمل میکند یعنی فقط خروجی است

و اما محل تزریق اسید برای باطری اتمی در بالای باطری یک چشم وجود دارد بعضی از این چشم ها مثل پیچ شیار دارند که با یک پیچگوشتی قوی و کمی فشار باز میشوند وشما میتوانید از آنجا تزریق نمایید . ولی بعضی دیگر پرسی هستند و شیار ندارند شما باید با یک مته ریز به اندازه دهانه سرنگ در وسط چشمی سوراخ ایجاد نمایید و از آنجا تزریق کنید و سپس محل را با چسب دوقلوی فشار قوی مارک هل (که در برابر اسید قوی میباشد) پس از شارژ چسب نمایید که مانع خروج بخار و اسید گردد در باطری ماشین میزان تزریق را به 200 الی 250 سرنگ 10cc تغیر دهید

لازم به ذکره که ابن روش برای باطری هایی که تازه فرسوده شده اند میباشد. باطری هایی که چندین بار خراب شده اند ویا چند هفته از خرابیشون میگزرد دیگر قابل احیا نیستند!
 

jones

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
2009-02-11
407
1,046
۲۰۲۰۱۰۱۵_۱۹۱۵۱۳.jpg
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ramintkh

AREYA54

کاربر vip
vip
کاربر
2014-06-02
299
652
درود
همکاران عزیز باتری اتمی که حدود ۳ سال کار کرده و ضعیف شده واقعا راهی برای احیای اون هست؟
روشهای بالا که دوستان لطف کردند واقعا عملی هست؟ کسی امتحان کرده؟ ممنون میشم پاسخ بدید
 

zoro1r

کاربر vip
کاربر
با سلام
دوستان تعداد ینچ تا باطری یو پی اس کاملا نو مارک LONG داخل کارتن داشتم که متاسفانه چند سالی استفاده نکردم .
میخواستم بدونم با توجه به استفاده نشدن میشه با تزریق آب اسید و یا شست و شو با جوش شیرین دو باره شارژشون کرد و استفاده کرد
 
بالا