پايانههاي فروش و پرداخت قبوض تلفن همراه از طريق دستگاههاي خودپرداز از جمله مزاياي استفاده از سرويسهاي غير حضوري است.
به گزارش خبرنگار ICTPRESS ، سرويسهاي غير حضوري عبارتند از« E-care، Portal، IVR، ATM،POS» كه در خدمات غير حضوري (E-care) مشتركين تلفن همراه ميتوانند با فعالسازي سرويس E-care (خدمات غير حضوري) بدون نياز به حضور در ادارات و يا دفاتر خدمات ارتباطي برخي از خدمات مورد نياز خود را از طريق پرتال همراه اول دريافت كنند.
در صورت فعال سازي سرويس E-care خدماتي مثل «قطع مفقودي،دريافت ريز مكالمات،اعلام شكايات مزاحمت تلفني و دريافت PUK و Pin (در آينده نزديك) قابل ارائه است كه نحوه درخواست خدمات از طريق مراجعه به آدرس اينترنتي شركت ارتباطات سيار ايران و مطالعه شرايط قيد شده در صفحه راهنماي "عضويت در سيستم دريافت خدمات غير حضوري" و انتخابات گزينه درخواست عضويت، تكميل فرم ارسال درخواست،مراجعه به پست الكترونيك درج شده در فرم درخواست و رويت پيغام تاييد،مراجعه به يكي از ادارات مشتركين تلفن همراه و ارائه مدرك شناسائي (كارت ملي) و شناسنامه تلفن همراه (يا اصل وكالت نامه معتبر براي وكيل قانوني با قيد شماره تلفن در وكالتنامه)،تكميل و امضاي فرم تعهد در اداره مشتركين و مراجعه به پست الكترونيك مربوطه و دريافت رمز عبور جهت ورود به سيستم » است.
لازم به ذكر است؛ عضويت در سيستم دريافت خدمات غير حضوري رايگان بوده و تعرفه استفاده از خدمات قابل ارائه مطابق تعرفههاي اعلام شده است ؛ همچنين مشتركين تلفن همراه ميتوانند جهت فعال كردن سرويس GPRS خود به پرتال همراه اول مراجعه كرده و با تكميل اطلاعات مورد نياز، سرويس مذكور را فعال كنند، جهت فعال كردن سرويس MMS مشترك بايد به دفاتر بخش خصوصي مراجعه كرده و ضمن تحويل مدارك لازم فرم فعالسازي سرويس مذكور را نيز تكميل كرده و به مسئول دفتر خدماتي تحويل دهند.
پس از فعال كردن سرويس GPRS و MMS دريافت تنظيم گوشي تلفن همراه به يكي از دو روش ارسال نوع و مدل گوشي از طريق پيام كوتاه به شماره 8008 و ارسال تنظيمات از طريق پرتال همراه اول امكانپذير است؛ مشتركين تلفن همراه ميتوانند جهت ثبت سريال گوشي تلفن همراه خود كه در شبكه همراه اول ثبت نشده است، از طريق پرتال اقدام كرده و سريال گوشي خود را ثبت كنند.
گفتني است؛ مشتركين تلفنهاي همراه اعتباري ميتوانند با مراجعه به سايت همراه اول و از طريق كارتهاي بانكي عضو شتاب (با قابليت پرداخت اينترنتي) اقدام به خريد رمز شارژ با مبالغ 50.000، 100.000 و 200.000 ريالي كنند؛ همچنين مشتركين تلفن همراه ميتوانند با مراجعه به سايت همراه اول، اطلاعات مورد نياز خود را دريافت كنند كه ميتوان به مواردي مثل « اطلاعات جامع در خصوص شركت ارتباطات سيار، منشور اخلاقي، نمودار سازماني،سامانه خبري همراه اول، اطلاعات لازم در خصوص خدمات حضوري و غير حضوري ، تعرفه خدمات،فهرست ادارات دولتي و دفاتر خدمات ارتباطي سراسر كشور، فهرست اپراتورها و كشورهاي طرف قرارداد رومينگ و تعرفه آنها» اشاره كرد.
خدماتي مانند «اعلام مشكلات كيفي مكالمه، اعلام و پيگيري شكايات مردمي، مركز تماس 09990» از جمله خدمات آتي محسوب ميشود؛ همچنين مشتركين تلفن همراه ميتوانند بدون مراجعه به دفاتر بخش خصوصي يا ادارت مشتركين اقدام به دريافت خدماتي مثل« دريافت اطلاعات كاركرد ميان دوره، دريافت صورتحساب آخرين دوره،دريافت ريز مكالمات از طريق نمابر و پخش صوتي ريز مكالمات» كنند.
به گزارش خبرنگار ICTPRESS ، سرويسهاي غير حضوري عبارتند از« E-care، Portal، IVR، ATM،POS» كه در خدمات غير حضوري (E-care) مشتركين تلفن همراه ميتوانند با فعالسازي سرويس E-care (خدمات غير حضوري) بدون نياز به حضور در ادارات و يا دفاتر خدمات ارتباطي برخي از خدمات مورد نياز خود را از طريق پرتال همراه اول دريافت كنند.
در صورت فعال سازي سرويس E-care خدماتي مثل «قطع مفقودي،دريافت ريز مكالمات،اعلام شكايات مزاحمت تلفني و دريافت PUK و Pin (در آينده نزديك) قابل ارائه است كه نحوه درخواست خدمات از طريق مراجعه به آدرس اينترنتي شركت ارتباطات سيار ايران و مطالعه شرايط قيد شده در صفحه راهنماي "عضويت در سيستم دريافت خدمات غير حضوري" و انتخابات گزينه درخواست عضويت، تكميل فرم ارسال درخواست،مراجعه به پست الكترونيك درج شده در فرم درخواست و رويت پيغام تاييد،مراجعه به يكي از ادارات مشتركين تلفن همراه و ارائه مدرك شناسائي (كارت ملي) و شناسنامه تلفن همراه (يا اصل وكالت نامه معتبر براي وكيل قانوني با قيد شماره تلفن در وكالتنامه)،تكميل و امضاي فرم تعهد در اداره مشتركين و مراجعه به پست الكترونيك مربوطه و دريافت رمز عبور جهت ورود به سيستم » است.
لازم به ذكر است؛ عضويت در سيستم دريافت خدمات غير حضوري رايگان بوده و تعرفه استفاده از خدمات قابل ارائه مطابق تعرفههاي اعلام شده است ؛ همچنين مشتركين تلفن همراه ميتوانند جهت فعال كردن سرويس GPRS خود به پرتال همراه اول مراجعه كرده و با تكميل اطلاعات مورد نياز، سرويس مذكور را فعال كنند، جهت فعال كردن سرويس MMS مشترك بايد به دفاتر بخش خصوصي مراجعه كرده و ضمن تحويل مدارك لازم فرم فعالسازي سرويس مذكور را نيز تكميل كرده و به مسئول دفتر خدماتي تحويل دهند.
پس از فعال كردن سرويس GPRS و MMS دريافت تنظيم گوشي تلفن همراه به يكي از دو روش ارسال نوع و مدل گوشي از طريق پيام كوتاه به شماره 8008 و ارسال تنظيمات از طريق پرتال همراه اول امكانپذير است؛ مشتركين تلفن همراه ميتوانند جهت ثبت سريال گوشي تلفن همراه خود كه در شبكه همراه اول ثبت نشده است، از طريق پرتال اقدام كرده و سريال گوشي خود را ثبت كنند.
گفتني است؛ مشتركين تلفنهاي همراه اعتباري ميتوانند با مراجعه به سايت همراه اول و از طريق كارتهاي بانكي عضو شتاب (با قابليت پرداخت اينترنتي) اقدام به خريد رمز شارژ با مبالغ 50.000، 100.000 و 200.000 ريالي كنند؛ همچنين مشتركين تلفن همراه ميتوانند با مراجعه به سايت همراه اول، اطلاعات مورد نياز خود را دريافت كنند كه ميتوان به مواردي مثل « اطلاعات جامع در خصوص شركت ارتباطات سيار، منشور اخلاقي، نمودار سازماني،سامانه خبري همراه اول، اطلاعات لازم در خصوص خدمات حضوري و غير حضوري ، تعرفه خدمات،فهرست ادارات دولتي و دفاتر خدمات ارتباطي سراسر كشور، فهرست اپراتورها و كشورهاي طرف قرارداد رومينگ و تعرفه آنها» اشاره كرد.
خدماتي مانند «اعلام مشكلات كيفي مكالمه، اعلام و پيگيري شكايات مردمي، مركز تماس 09990» از جمله خدمات آتي محسوب ميشود؛ همچنين مشتركين تلفن همراه ميتوانند بدون مراجعه به دفاتر بخش خصوصي يا ادارت مشتركين اقدام به دريافت خدماتي مثل« دريافت اطلاعات كاركرد ميان دوره، دريافت صورتحساب آخرين دوره،دريافت ريز مكالمات از طريق نمابر و پخش صوتي ريز مكالمات» كنند.