آی پی امداد
abtahi

خاموش شدن جارو برقی

behi0021

VIP+ افتخاری
کاربر
2017-01-18
542
882
تهران
سلام دوست خوبم حقیقتا دقیق متوجه منظور جنابعالی نشدم البته اخیرا در دو تاپیک مستقل در همین مورد مشارکت داشتم که از استاد غزال یاری نمودن و هر دو تاپیک اوکی میباشد لینک ها رو قرار میدم خدمت شما https://www.irantk.ir/threads/110263-درخواست-تحلیل-کنترل-دور-جاروبرقی-با-راه-انداز-از-استاد-غزالhttps://www.irantk.ir/threads/107068-راهنمایی-در-مورد-ساخت-دستگاه-نقطه-https://www.irantk.ir/threads/10706...نقطه-جوش-باطری?p=624648&viewfull=1#post624648
خودشه همینه ممنون
 

mehdimti

کاربر
2020-10-19
13
10
بسیار خب
آیا کلید سالمه ؟
طبق تصویری که میفرستم
ابتدا سیم زرد رو از نقطه × علامت قرمز جدا کن بعد جارو رو به برق متصل کن ببین آیا توسط کلید خاموش روشن میشه یا خیر

( اگر ترایاک و کلید سالم باشه باید دستگاه مثل روز اول سالم و درست کار کنه )
اگر جارو روشن نشد
سیم زرد رو به نقطه ای که در امتداد سیم زرد با رنگ زرد کشیدم متصل کن

و محدد تست کن ببین آیا کلید عمل میکنه ؟

نتیجه رو اعلام کن

متشکرم


سلام استاد

سیم رو از نقطعه ایکس قرمز که مشخص کردید جدا کردم جارو برقی دیگه روشن نشد. بعد طبق دستور سیم زرد رو در امتدادی که فرمودید متصل کردم جارو به صورت یکسره باز روشن شد و کلید خاموش روشن تست کردم چه در حالت روشن چه در حالت خاموش جارو برقی روشن میشد فرقی نمیکرد.
الان سیم در همون امتدادی که گفتید وصل هست و دیگه باز نکردم ببرم سر جا قبل متصل کنم اشکالی که نداره ؟

تشکر
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: habbib

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,718
10,425
گنبد کاووس
سلام استادسیم رو از نقطعه ایکس قرمز که مشخص کردید جدا کردم جارو برقی دیگه روشن نشد. بعد طبق دستور سیم زرد رو در امتدادی که فرمودید متصل کردم جارو به صورت یکسره باز روشن شد و کلید خاموش روشن تست کردم چه در حالت روشن چه در حالت خاموش جارو برقی روشن میشد فرقی نمیکرد.الان سیم در همون امتدادی که گفتید وصل هست و دیگه باز نکردم ببرم سر جا قبل متصل کنم اشکالی که نداره ؟تشکر

بزرگوار بنده استاد نیستم

با این تست مشخص شد کلید خراب میباشد و یکسره شده
بتده شخصا کلیدها رو در اکثر مواقع درست میکنم کلیدهای خودش آمپر بالا و کلید های خوبی هستند
اگر اهل فن و دست به آچار هستی خودت میتونی کلید رو درستش کنی ( ناگفته نماند این دور زمونه تعمیرکارها تعویض کار شدن و کسی تعمیر نمیکنه )

بابت این منظور باید ابتدا قفلهای پلاستیکی قاب کلید رو توسط چاقویی نازک و تیز با دقت باز کنی ( نیاز به آزاد نمودن لحیمها نیست روی برد بازش کن )
کنتاکت یلاتینی احتمالا چسبیده و یکسره شده کنتاکتها رو کامل تمیز کن سنباده بزن و فنرش رو تقویت کن ببند سرجای خودش
سیم زرد باید در همین جای جدید باشه تا کلید عمل کنه
اگر تمایل به تعمیر کلید نداری حتما یک کلید کوچک ( از همین مدل کلیدهایی که برای سه راهی ها و محافظ های برق استفاده میکنن روش قرمز رنگ هست )

حتما باید 16 آمپری باشه حتما حتما براش بزار کلید رو با همین دو نقطه سری کن
یعنی کلید به جای کلید قبلی متصل میشه جای قبلی سیم زرد جای فعلی سیم زرد
 
آخرین ویرایش:

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,718
10,425
گنبد کاووس
ضمنا
دیمر یا کنتل دور برای جارو جزو ملزومات میباشد
اگر میخوای جاروی شما عمر چند برابری داشته باشه هیچ موقع از نهایت سرعت موتور استفاده نکن

تمامی مشکلات فوق
خرابی کلید و سوختن دیمر و سوختن فیبر مسی
عاملش یکسره کلرکردن موتور

یک دیمر معمولی تهیه کن داخلش جاسازی کن
اگر نتونستی با ولوم خودش مچ کنی
بخشی از قاب رو توسط مته سوراخ کن تا فقط ولوم بیرون باشه
بعد توسط ولوم دور موتور رو کنترل کن
تمام

موفق باشی
یا حق
 
بالا