سلام اینم نقشه البته اگر اشتباهی هست ببخشید عکس رو و پست برد هم در پست اول هست
سلام
این نقشه اشتباه است . به احتمال زیاد نقشه زیر مطابق نقشه برد جارو برقی است
مشاهده فایلپیوست 189818
اول . پتانسیومتر کشوئی را تست کن . باید پیوسته کم وزیاد بشه . مولتی متر را روی اهم در رنج مناسب قرار بده . به دو سر سیم پتانسیومتر که خارج شده وصل کن . پتانسیومتر را زیاد و کم کن . اگر به صورت پیوسته کم و زیاد شد . درست است .
به احتمال زیاد پتانسیومتر کشوئی خراب است . با اسپری روغنی یا با تینر 10 هزار شستشو دهید.
دوم . دیاک را تست کنید . مولتی متر را روی اهم انتخاب کنید . به دو سر دیاک قرار دهید . هیچ گونه قرائتی نباید مولتی متر نشان دهد . و پراب های مولتی را عوض کنید . باز هم مولتی متر نباید هیچ قرائتی نشان دهد .
سوم . ترایاک . با استفاده از دیتاشیت ترایاک پایه های ترایاک را بشناسید . ( با جستجو در اینترنیت ) مولتی متر را روی اهم قرار دهید . پراب قرمز را روی پایه 2 و پراب مشکی را روی پایه 1 وصل کنید . باید یک قراعت اهم بالا مشاهده شود . و پراب ها که در سر جای خود هست به وسیله ای مانند پیچ گوشتی پایه 2 را با پایه گیت تماس دهید باید یک مقاومت اهم پایین نشان دهد . در غیر اینصورت ترایاک سوخته .( ترایاک تغلبی در بازار زیاد است . از آمپر بالا استفاده کن . یا از برد اوراقی تهیه کن )
چهارم . خازن ها را به وسیله خازن سنج تست کنید .
و مقاومت ها را تست کنید .
در ضمن قطعات تعویضی باید مشخصات یکسان باشه . به ظرفیت خازن ها توجه کن
متشکرم