آی پی امداد
abtahi

مشکل: جارو برقی گاسونیک

dds1

کاربر vip
کاربر
2018-01-21
414
505
اراک
اگر لامپ را هم جزئی کم میکنه پس یا برد ایراد داره یا نحوه سیم‌بندی.
گفتی خازن، ترایاک و دیاک را عوض کردی، از مقاومته هم مطمئن شو و سیم‌بندی را چک کن.
 

امیر سجاد

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
2018-07-10
1,232
4,388
ایران
سلام .
به احتمال زیاد خطای مونتاژ هست . اگر امکان هست نقشه برد را روی کاغذ بگش با سیم های اتصال به موتور.
متشکرم
 

azezkmsf

کاربر
2011-04-17
133
119
سلام .
به احتمال زیاد خطای مونتاژ هست . اگر امکان هست نقشه برد را روی کاغذ بگش با سیم های اتصال به موتور.
متشکرم

سلام اینم نقشه البته اگر اشتباهی هست ببخشید عکس رو و پست برد هم در پست اول هست
 

پیوست‌ها

  • 166 کیلوبایت بازدیدها: 105

Navid-Aref

کاربر vip
vip
کاربر
2008-11-23
446
957
سلام. اول: خازن MKT به ظرفیت 0.22 میکروفاراد 300 ولتی را چک کنید اتصال کوتاه نشده باشد. دوم: از ترایاک BTA12 اورجینال استفاده کنید نه نمونه های تقلبی آن که سریع می سوزند. سوم: شاید موتور جدیدی که خریدین قویتر است و وات بالاتری دارد و بویژه در هنگام استارت اولیه جریان زیادی می کشد که از توان دیمر فابریک خارج است. می توانید با تعویض تریاک و دیاک مدار فابریک به مقادیر قویتر و تراشیدن رنگ محافظ زیر برد و قلع اندود کردن مسیر مسی مدار چاپی، توان آن را بالا ببرید.

این تاپیک رو هم ببینید احتمالا مفید باشه:
مشکل: سوختن ترایاک دیمر جاروبرقی (irantk.ir)

البته می شود از ماژول های آماده دیمر استفاده کرد و به جاور برقی خوراند. در ویدئوی زیر به تفصیل در مورد یک نمونه پرکاربرد 2000 واتی موجود در بازار که دارای ترایاک BTA16 است و نحوه عملکرد آن به انگلیسی توضیح داده شده است:
Review of BTA16 600B 2000W AC Motor Speed Controller Dimmer - Robojax - YouTube

یا در وبسایت امیک نحوه ساخت همین ماژول را با توضیحات کامل فارسی بخوانید:
مدار دیمر 2000 وات | اِمیک - آموزش الکترونیک و میکروکنترلر (emic.ir)
 
آخرین ویرایش:

امیر سجاد

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
2018-07-10
1,232
4,388
ایران
سلام اینم نقشه البته اگر اشتباهی هست ببخشید عکس رو و پست برد هم در پست اول هست
سلام
این نقشه اشتباه است . به احتمال زیاد نقشه زیر مطابق نقشه برد جارو برقی است
مشاهده فایل‌پیوست 189818
اول . پتانسیومتر کشوئی را تست کن . باید پیوسته کم وزیاد بشه . مولتی متر را روی اهم در رنج مناسب قرار بده . به دو سر سیم پتانسیومتر که خارج شده وصل کن . پتانسیومتر را زیاد و کم کن . اگر به صورت پیوسته کم و زیاد شد . درست است .
به احتمال زیاد پتانسیومتر کشوئی خراب است . با اسپری روغنی یا با تینر 10 هزار شستشو دهید.
دوم . دیاک را تست کنید . مولتی متر را روی اهم انتخاب کنید . به دو سر دیاک قرار دهید . هیچ گونه قرائتی نباید مولتی متر نشان دهد . و پراب های مولتی را عوض کنید . باز هم مولتی متر نباید هیچ قرائتی نشان دهد .
سوم . ترایاک . با استفاده از دیتاشیت ترایاک پایه های ترایاک را بشناسید . ( با جستجو در اینترنیت ) مولتی متر را روی اهم قرار دهید . پراب قرمز را روی پایه 2 و پراب مشکی را روی پایه 1 وصل کنید . باید یک قراعت اهم بالا مشاهده شود . و پراب ها که در سر جای خود هست به وسیله ای مانند پیچ گوشتی پایه 2 را با پایه گیت تماس دهید باید یک مقاومت اهم پایین نشان دهد . در غیر اینصورت ترایاک سوخته .( ترایاک تغلبی در بازار زیاد است . از آمپر بالا استفاده کن . یا از برد اوراقی تهیه کن )
چهارم . خازن ها را به وسیله خازن سنج تست کنید .
و مقاومت ها را تست کنید .
Untitled.png
در ضمن قطعات تعویضی باید مشخصات یکسان باشه . به ظرفیت خازن ها توجه کن
متشکرم
 

azezkmsf

کاربر
2011-04-17
133
119
استاد گرامی تشکر بله من گفته بودم یک موتور جاروبرقی قدیمی ۲۰۰۰ وات رو روش نداختم اینجوری شده
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ساخر
بالا