آی پی امداد
abtahi

آموزشی: بدون سئو، سایت بی سایت

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام
دیشب با اینکه دیرتر از همیشه تعطیل کردم و تقریبا یه ریز کار کرده بودم ولی باز کارام تموم نشد!! می تونستم اقلا یه ساعت دیگه تو دفتر شرکت بمونم و کارامو تموم کنم ولی خب دیروقت بود واسه یه خانوم(9شب)-دلم می خواد اینطوری نباشه و کاری رو که دوس دارم تا آخرین توانم انجام بدم-بریم سر پست امروز:

امروز در مورد سه تا صفت باهم صحبت میکنیم.
ازین صفت ها وقتی استفاده می کنیم که از یه سایت دیگه لینک گذاشته باشیم تو سایت مون.
اولیش رو که تقریبا همه میدونن: "rel=nofollow". به موتورهای جستجو میگه که دنبال این لینک رو نگیرند. این لینک ها از نظر سئو ارزشمند نیستند ولی اخیرا گوگل گفته که به عنوان یه نکته (امتیاز مثبت شاید) اینارو حساب می کنه.
دومیش "rel=sponsored" هست. به گوگل میگه که برای اینکه این لینک رو بذاره پول گرفته (یه لینک تبلیغاتی هست) و باز از نظر سئو و رتبه بندی گوگل چندان بااهمیت نیست.
سومیش هم "rel=ugc". ازین صفت هم تو فروم ها و... استفاده میشه و به گوگل میگه که این لینک توسط کاربر قرار داده شده و در واقع خیلی لینک مهمی نیست.

هیچ کدوم ازین لینک ها از نظر رتبه بندی تاثیر چندانی ندارند(اخیرا در مورد اولی شک و شبهه به وجود اومده) اما ازون جایی که می تونند کاربر رو به صفحه شما هدایت کنند ارزش دارند و کاملا بی اهمیت نیستند.

امیدوارم از هر کدوم تو جای مناسبش استفاده کنید و بهره ببرید.
با بهترین آرزوها:angel:
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام
امیدوارم با انگیزه و انرژی مثبت و صدالبته دیدگاه درست امروزتونو شروع کرده باشید -(آخه انگیزه و انرژی مثبت، بدون دیدگاه درست به چه دردی میخوره؟! غیر از اینکه انرژی مون هدر بشه و آخر سر ناامید بشیم؟! از نظر من انگیزه و انرژی مثبت بدون دیدگاه درست یه کار بچه گونه ست فقط)-

خب موضوع امروز چیه؟

تا حالا چیزی در مورد Digital BR شنیدید؟ -تو آینده قراره بشنوید-
معنی لغویش روابط عمومی دیجیتال هست.
جان مولر میگه: خیلی وقتا از سئو فنی هم مهم تره.

استراتژی های کسب بک لینک (که یه بخش خیلی مهم سئو هست) برای هر سایتی متفاوته، اما اون چیزی که باعث میشه این تفاوت رو درک کنیم و از استراتژی مناسب اون سایت استفاده کنیم Digital BR هست.
روش های سئو فنی و Digital BR در واقع مکمل هم هستند و به یه سایت کمک می کنند رتبه و محبوبیت بدست بیارند.

با بهترین آرزوها برای همه دنیا:angel:
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام
امروز رو تعطیلید یا دارید کار می کنید؟
من دارم کار می کنم و ازینکه فردا تعطیله بی اندازه خرسندم-اصولا وقتی خوب کار می کنی تعطیلی هم مزه میده-

روزترین نکته های سئو رو هم عرض کنم خدمتتون.
امروز دو تا نکته سئو داریم و یدونه هم خبر.
پس اگه دنبال می کنید پست ها رو امروز سه تا پست داریم. از دست ندید.

می دونید که گوگل اصلا از محتوای تکراری خوشش نمیاد اما حالا اومده یه استثنا قائل شده.

گوگل گفته که: محتوای مشابه تو قالب های متفاوت، تکراری نیست.
یعنی چی؟
تعریف گوگل از محتوای تکراری شامل مقاله و فیلم هایی نمیشه که متن مشابهی دارند.
جان مولر میگه که: گوگل نمی تونه متن فیلم رو تجزیه و تحلیل کنه بعد ایندکس کنه. بنابراین اگه ویدیویی منتشر کنید و بعد کلمات اونو تو یه مقاله بنویسید، گوگل اونا رو محتوای متفاوت میبینه.
گوگل این تمایز رو به این خاطر قائل هست که ممکنه کاربرا دنبال چیزای متفاوتی باشند. مثلا کسی مقاله بخواد و کس دیگه ای ویدئو.
گوگل ازین روش حتی استقبال هم میکنه و میگه یه روش عالی هست که اطلاعات شما تو کانال های مختلف منتشر بشه.

خب! برید خبر گوگلی رو بخونید:angel:
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام

قرار بود امروز سه تا پست بذارم اما میخواد بشه چهار تا.

بعد ازین پست، دوباره یه پست خبری میذارم براتون.
پس هر چهارتا رو بخونید.

پست قبلی در مورد محتوای تکراری بود و استثنایی که گوگل براش قائل شده.
حالا اینو تکمیل ترش کنیم..
وقتی محتوا تکراری میشه چه اتفاقی میفته؟

جان مولر میگه: گوگل یکی از دو محتوا رو برای نشون دادن انتخاب میکنه، نه اینکه بگه این محتوا تکراریه پس هیچ کدومو نشون ندیم.

-وضعیت بهتر شد،نه؟!-

برید خبرمونم بخونید:angel:
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام
با سومین پست امروز در خدمتتون هستم.

گوگل گفته اگه رتبه خوب می خواید باید همه فاکتورهای Core Web Vitals رعایت بشند.
این سه تا معیار چی هستند؟
Largest Content Paint (LCP): سرعت بارگیری محتوای اصلی که باید کمتر از 2.5 ثانیه باشه.
First Input Delay (FID): تاخیر ورودی اول یا همون سرعت کاربران(در برقراری ارتباط) پس از وارد شدن به صفحه که باید 100 میلی ثانیه باشه.
Cumulative Layout Shift (CLS): ناپایداری صفحات که باید کمتر از 0.1 ثانیه باشه.

طبق گفته های جان مولر حتی اگه همه این عوامل رعایت بشند اما سایت رو HTTPS نباشه، کافی نیست و نمی تونه رتبه خوبی بدست بیاره.

به خدا میسپارمتون:angel:
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلااام
صبح بخیر
عیدتون مبارک
و اگه مادر هستید، روزتون هم مبارک

حالا که Core Web Vitals اینقد مهم اند که هر سه تا معیار باید رعایت بشه تا توجه گوگل جلب بشه، یه عده اومدند ابزارهایی ساختند که بشه معیارهای Core Web Vitals رو اندازه گیری کرد. یکی ازین ابزارها مرورگر Chrome Canary (کروم قناری) هست. این بخش به طور پیش فرض فعال نیست اما با این تنظیمات، می تونید Core Web Vitals رو اندازه بگیرید.

راست کلیک:
Inspect Element--->Customize and Control DevTools--->More Tools--->Core Web Vital

روز خوبی داشته باشید.
بازم پست داریم:angel:
 

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام
وقتتون بخیر

گوگل گفته ارزش ویدئوهای embed شده مشابه ارزش ویدئوهای آپلود شده است(یعنی از نظر سئو با هم فرقی ندارند). دلیلش هم اینه که سایت ها وقتی ویدئویی رو آپلود می کنند معمولا از یه CDN استفاده می کنند که از نظر فنی یه وب سایت جداگانه هست و با یه ویدئوی embed شده (جاسازی شده-تعبیه شده) بی شباهت نیست. پس اگه محتوا ایندکس شده باشه و کاربرا هم راضی باشند فرقی بین این دو تا وجود نداره.

بازم پست داریم.
فعلا:angel:
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: bardia.t

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام
صبح جمعه بخیر

اگه پست قبلی رو خونده باشید -در مورد ویدئوهای embed شده و آپلود شده- ممکنه این سوال رو داشته باشید که "میزبانی شخصی بهتر از embed کردنه چون باعث میشه موقع جستجو صفحات خود شما به عنوان منبع محتوا نشون داده بشند در حالیکه تو ویدئوهای embed شده، سایتی که ویدئو اونجا قرار داره (مثلا یوتیوب یا آپارات) به عنوان منبع محتوا نشون داه میشه"
این ازون سوال هایی هست که جان مولر تو جوابشون میگه: بستگی داره!
بستگی داره به اینکه کدوم صفحه اطلاعات بیشتری داره. گوگل هر کدوم رو مناسب تر تشخیص بده اونو نشون میده و اینطور نیست که به طور پیش فرض بره جایی رو که ویدئو رو از اونجا embed کردید رو نشون بده.

برم ببینم محتوای جدید داریم واسه امروز یا نه.
مراقب اهداف تون باشید:angel:
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: bardia.t

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام
فکر کنم پست سوم امروزه که دارید می خونید.

از جان مولر در مورد تغییر ساختار سایت از "ساختار مسطح" به "ساختار هرمی" پرسیده اند.
جان مولر به صورت کلی جواب داده که:
در ساختار هرمی گوگل درک بیشتری از زمینه صفحات جداگانه سایت داره، اما در عین حال -نباید مثلا یه میلیون بار کلیک کنید تا به محتوای واقعی برسید- برای رسیدن به محتوا باید تعداد کلیک معقولی داشته باشید.

*توجه کنید که شرکت های سئو توصیه نمی کنند که در ساختار خزیدن سایت تون تغییر ایجاد کنید چون به طور کلی تاثیر منفی داره رو سایت تون*

اما جان مولر داره میگه که: همیشه هم اینطور نیست. اگه یه سایت کاملا مسطح باشه بهتره کمی "عمق" تو خزیدن ایجاد کنید اما نه اینکه کل سایت رو بهم بریزید که به ساختار هرمی برسید.

سربلند باشید:angel:
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: bardia.t

dbchista

کاربر
2020-12-02
494
418
آذرشهر
dbchista.ir
سلام
اوقات به کام

از گوگل پرسیدند که: آیا از کلمه کلیدی تو button-text ها هم استفاده کنیم(برای سئو)؟
گوگل جواب داده که: دلیلی نداره که ارزش یه تگ HTML به طور قابل توجهی بیشتر یا کمتر از کلمات عادی صفحه باشه. گوگل برای رتبه بندی به button-text ها نگاه نمیکنه اما حتی متن button-text رو ایندکس میکنه...و ادامه داده: من باشم سعی می کنم فرم رو برای کاربرا بهینه کنم نه سئو.

بازم پست داریم.
با آرزوی بهترین لحظه ها:angel:
 
بالا