با سلام مجدد
ماشین رو بردم تنظیم موتور عالی جناب واقع در خیابان رسالت
در مرحله اول شمع ها باز شد و متاسفانه چینی شمع سیلندر یک ترک خورده بود و دوده و جرم بسیاری داشت . شمعهای سیلندر 2 و 3 و4 سیاه بوده اما چینی آنها سالم بوده . مارک شمع اکیوم معمولی بوده با کارکرد 10 هزار تا . به این صورت بوده . تنظیم کار توصیه کرد که هر 4 تا را تعویض کنم
در خواست تست کمپرس کردم . سیلندر شماره یک عدد 50 را حدودا نمایش داد و سیلندرهای 2 و 3 و 4 عدد 150 را حدودا نمایش دادند . که با این حساب سیلندر شماره یک کمپرس ضعیفی داره
دریچه گاز شستشو داده شد با یک مایع که به داخل دریچه گاز پاشیده میشد
همچنین بخش دریچه و سوپاپ استپر را هم با همین مایع شستشو داده شد
سپس فیلر گیری سوپاپها انجام شد . که گفتند ممکنه کمپرس سیلندر یک با فیلر گیری بهتر بشه
بعد دلکو تنظیم شد . اما با دستگاه نمیدونم چرا تنظیم نکرد چراغ دلکو را یک لحظه گرفت بعد بیخیال شد و با دست تنظیم کرد
بعد ماشین رو با دستگاه دیاگ رایان متصل کرد که پارامتر ها را عکس گرفتم لطفا ملاحظه فرمایید
البته این مقادیر قبل از تنظیم دور موتور و تنظیم دور آرام بوده .
یک سئوال خیلی مهم
این مقدار ها رو از کجا میتونم پیدا کنم که استانداردش چقدر باید باشه ؟
کسی میدونه استاندارد و مقدار ها چقدره ؟ که بتونم مقایسه کنم؟
شمع ها را بوش خریدم اینم عکسش
این عکس هم بعد از یک روز استفاده از ماشین بوده که سر شمع سیلندر یک مقداری به سیاهی زده و یکمی هم روغنی هستش
شمع سمت راست برای سیلندر شماره 4 هستش و شمع سمت چپ برای سیلندر شماره یک
حالا لطفا دوستان راهنمایی کنند با توجه به زنگ و وضعیت سر شمع موتور چه ایرادی داره ؟
چی کار باید کرد ؟
در ضمن با توجه به اینکه 2 روز پیش تنظیم موتور انجام دادم . بازم رنگ سر شمع بعد از یک روز استفاده به این شکل باید باشه ؟ منظورم سیلندر شماره 4 هستش . این رنگ نرماله؟
با تشکر