آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک Amiric تکشو

آموزش الكترونيك مقدماتی

AB88

کاربر
2010-10-21
54
196
پاسخ : آموزش الكترونيك مقدماتي

با سلام خدمت اساتید گرامی
لطفا اگه میشه توضیحی در مورد این سولات بفرمایید
موج ac و dc و اینکه در موج ac موج dc هم وجود داره و شکل این موج چگونه است و نحوه اندازه گیری و ارتباط این دو موج در خروجی آمپلی فایر با خازن کوپلاژ
ممنون
 
آخرین ویرایش:

gadraj

معاون مدیر کل
معاونت انجمن
2007-05-09
5,023
106,570
پاسخ : آموزش الكترونيك مقدماتي

با سلام خدمت اساتید گرامی لطفا اگه میشه توضیحی در مورد این سولات بفرمایید موج ac و dc و اینکه در موج ac موج dc هم وجود داره و شکل این موج چگونه است و نحوه اندازه گیری و ارتباط این دو موج در خروجی آمپلی فایر با خازن کوپلاژ ممنون
با سلام :
برای درک اسان و بهتر موضوع توجه شما را به یک خط تلفن جلب میکنم :
روی خط تلفن یک ولتاژ حدود 48 ولتی موجود هست تا مدارات داخلی تلفن با استفاده از همین ولتاژ تغذیه و همچنین توسط سنسورهای ولتاژ در مراکز مخابرات استفاده گردد وقتی شما گوشی تلفن را برمیدارید ضمن اینکه هیچگونه باتری اضافی یا برق به مدارات داخلی تلفن اعمال کنید متوجه میشوید که میکروفون تلفن فوق با استفاده از همین ولتاژ DC استفاده میکند ولی همزمان نیز در گوشی خود یک تن صدای {بوق ازاد } می شنوید حال این بوق ازاد و ولتاژ فوق که فقط از طریق دو رشته سیم به تلفن میرسد چگونه هست ؟؟ عکس زیر را ببینید :
[hide] Telephone-voltage[1].GIF [/hide]
اون علامت های سینوسی شکل در حقیقت همون سیگنال های بوق ازاد یا همون جریان زنگ تلفن هستند که روی خط ممتد قرمز رنگ سوار شده است در اصطلاح علمی این روش را نوعی مدولاسیون گویند و در حقیقت روی ولتاژ DC یک ولتاژ سینوسی شکل AC سوار شده است که توسط دو سیم به تلفن فوق میرسد . در خروجی امپلی فایر هم تقریبا هیمن مطلب صادق هست و از ولتاژ DC برای پروتکشن یا اتصال کوتاه شدن بلندگو ها و از AC ان برای اصوات بلندگو استفاده میشه ولی هر دو روی دو رشته سیم بلندگو سوار شده است .
DC در کل به جریان مستقیم { دایرکشن کارنت } مانند ولتاژ باتری - و AC {الترناتیو کارنت } جریان متغیر مانند برق شهر که دایم در حال تغییر دامنه و فاز میباشد .
موفق باشید .

 

aisam

VIP PLUS
VIP PLUS
vip
کاربر
2008-11-30
450
6,254
پاسخ : آموزش الكترونيك مقدماتي

با سلام
دوست عزیز اول باید بدانید که خازنها از دون نوع خشک وتر ساخته میشود که از نوع خشک ان میتوان خازنهای سرامیکی . عدسی میکایی وانواع دی دیگر که عایق داخلی ان از نوع خشک مثل کاغد یا پلاستیک نام برد ونوع تر ان مثل خازنهای شیمیایی یا الکترولیت که عایق داخل آن از مواد تر مثل پارافین استفاده می کنند این نوع خازنها با ضرفیت های بالا ساخته میشوند وهمچنین در جهت تایید فرمایشات آقای gadraj چون گاهی در مدارات در یک خط هم سیگنال ACوDC وجود دارد برای جدا سازی انها از یکدیگر با توجه به نیاز از خازن کوپلاژ استفاده میشود چون چنانکه می دانید خازنها جریان ACرا ازخود عبور میدهند ودر مقایل جریان DC مقاومت میکنند واز همین خاصیت خازنها در مدارات بخه عنوان کوپلاژ استفاده میشود
امیدوارم مفید واقع شود
 

gadraj

معاون مدیر کل
معاونت انجمن
2007-05-09
5,023
106,570
پاسخ : قطعه شناسي (طرزكاربلندگوها)4

SALAM KHASTE NABASHID VAGHEAAN MATALEB MOFIDI ERAAE DADID MAMNOON FAGHAT MIKHASTAM BEPORSAM BOLANGOO HAYE BEDOONE SIM PICH VA BOBIN AZ KOJA GIR BIARAM?

با سلام :
ممنون از بذل توجهات شما عزیزان .
دوست عزیز یکی از قوانین استفاده از این انجمن تایپ فارسی هست در مراجعات بعدی حتما قوانین را نیز مرور و مراعات کنید .
خرید و فروش قطعات و .... به عهده فروشگاه های سایت واگذار شده میتونید به بخش فروشگاه های انجمن مراجعه و درخواست خود را مطرح کنید .
موفق باشید .
 
بالا