آلارم ها و طریقه رفع عیب آنها
خطا های کلید زنی؛
شیرهای پنوماتیکی در دستگاه کمپرسور وظیفه باز و بسته کردن مسیر گاز را بر عهده دارند. plc فرمانی را جهت تحریک رله (Rely)صادر می کند،رله نیز بادی را که پشت شیرهای برقی((Snoloeid قرار دارد را برای تحریک اکچویتورها باز کرده یا می بندد.
مواقعی که اکچویتورها نتوانند مسیر را باز یا بسته کنند احتمالا یکی از موارد زیر اتفاق افتاده است:
ممکن است فرسودگی شیر اتوماتیک برای حرکت مشکل به وجود آورده است.
فشار هوای فعال کننده شیرهای برقی کاهش یافته است(فشار مورد نیاز بین 59 تا (psi)103می باشد).
از سالم بودن سیلندر شیر پنوماتیکی مطمئن شوید
اگر اکچویتور دارای لیمیت سویچ (Limit switch)باشد آیا فعال کننده آن درست عمل می کند.
مطمئن شوید که لیمیت سویچ آن را به درستی تنظیم شده است.
از تخلیه هوا در خروجی شیر برقی اطمینان حاصل نمایید.
کوپلر فعال کننده پنوماتیکی را چک کنید.
ممکن است خط لوله پنوماتیکی از خروجی کمپرسور تا ورودی شیر پنوماتیکی نشتی داشته باشد.
از عدم قطع بودن سیم از ترمینال ها به شیر برقی مطمئن شوید.
رله مربوطه در تابلو کنترل چک شود.
کارت خروجی دیجیتال2408 مربوطه بررسی شود.
EMERGENCY STOP
کلید قطع اضطراری
تمام کلیدهای قطع اضطراری به حالت سری به هم دیگر متصل می باشند اگر به هر علت ممکن یکی از کلید های قطع اضطراری به اصطلاح زده شود یا مسیر سیم این کلیدها قطع شود دستگاه آلارم داده و به حالت شان تریپ(Shan trip)رفته و برق دستگاه کمپرسور خاموش می شود، پس از اطمینان از آزاد بودن کلیدها برای روشن کردن دستگاه ابتدا کلید قدرت روی تابلو را در وضعیت OFقرار داده سپس آن را در حالت ONقرار می دهیم. بر روی صفحه HMI آلارم Emergency را Reset می کنیم.
LOW OIL PRESSORE
فشار روغن اویل پمپ(oil pomp) پایین می باشد.که عوامل زیر در کاهش روغن می تواند تاثیر داشته باشد؛
ازوجود مقدار مشخص روغن در داخل کرن کیس مطمئن شوید.
در هوای سرد در مدارنبودن هیتر و حالت سفت و ژله ای شدن روغن.
جدا نشدن تیغه روغن از حد مینیمم که حدود (psi)30می باشد.
فیوز F3 ورودی PLCچک شود.
از صحت کارکرد درست خود اویل پمپ اطمینان حاصل نمایید.
کارت دیجیتال ورودی 1408 چک شود.
رله مخصوص هیتر اویل پمپ بررسی شود.
فیوز مینیاتوری.
از سالم بودن خود گیج روغن اطمینان حاصل نمایید.
اگر بخواهیم فشار روغن سریع بالا برود،ابتدا ********** روغن را باز کرده و داخل آن روغن می ریزیم سپس آن را در جای خود بسته و دستگاه را استارت می زنیم.
LOW INLET PRESSORE
ورودی کمپرسور پایین می باشد.
بسته بودن شیر خروجی در مترینگ.
بسته بودن شیردستی ورودی و خروجی درایر.
خاموش بودن کمپرسور باد و عدم تحریک شیرهای پنوماتیکی.
فشار ورودی کمپرسور از حد مشخص پایین نباشد.
رله مخصوص شیر برقی محرک اکچویتور بررسی گردد.
از سالم بودن سنسور فشار ورودی کمپرسور مطمئن شوید.
شیر برقی سنولوئید ولو بررسی گردد.
HIGH PRESSORE ST1
فشار سیلندر1 بالا می باشد.
گس کت(Gasket)آلومینیومی ورودیسیلندر دو(زیر ساکشن ولو)بررسی گردد.
از سالم بودن ساکشن ولوسیلندر مرحله دواطمینان حاصل نمایید.(احتمالا فنرهای آن معیوب می باشد)
از سالم بودن سنسور فشار مطمئن شوید.
کارت ورودی آنالوگ تست شود.
در دستگاه TY3 مقدار ماکسیممفشار 1Stتوسط تیغه مشخص می گردد مطمئن شوید که تیغه در رنج فشاری مشخص خود قرار گرفته باشد.
قبل از این که دستگاه به حالت Stand byبرود اگر دستگاه به صورت دستی یا با کلید اضطراری خاموش شده باشد در این حالت ممکن است شیر پنوماتیکی نتوانسته گاز پشت 1Stرا به داخل بلودان تخلیه نمایید،برای رفع این مشکل گاز بلودان را به صورت دستی از قسمت درین تخلیه نمایید تا همزمان با آن فشار مرحله اول نیز کاهش یابد.
دمای سیلندرا بالا می باشد. 1st Stage temp high
دمای سیلندر2 بالا می باشد. 2nd Stage temp high
دمای سیلندر3 بالا می باشد.(3RD Stag teme high)5A در دستگاه کمپرسور
دمای مرحله پایانی بالا می باشد.Final stage teme high
.
سیستم روغن کاری لوبریکیتور در مدار باشد.
از کارکرد فن کمپرسور مطمئن شوید.
پره های مبدل حرارتی تمییزباشند.
ترموکوپل را چک کنید
رینگ های پیستون کنترل گردد.
درب های کنوپی کمپرسور بسته باشند.
کارت آنالوگ ورودی plc بررسی گردد.
اطمینان حاصل نمایید که در دستگاه 5B، پیچ تنظیم سیلندر تغییر نکرده باشد.
Cooling fan over load
اضافه بار فن کوار
موتور اضافه بار می کشد.
Cooling fan fault
فن کمپرسور کار نمی کند
تنظیمات اینورتر فن کمپرسور بررسی شود.
از سالم بودن کارت ورودی دیجیتال 1408 مطمئن شوید.
از عدم قطع بودن سیم در مسیرفن کمپرسور تا ورودی کارت دیجیتال 1408 اطمینان حاصل نمایید.
.
.
Cooling fan contactor fault
کنتاکتورفن کمپرسو کار نمی کند
کنتاکتوراستارت نرم کارنمی کند.
کنتاکتور فن کمپرسور ریست شود.
تنظیمات اینورتر فن کمپرسور چک شود.
رله 24 ولت خروجی Plc بررسی گردد.
کارت دیجیتال خروجی 2408 plc بررسی گردد.
مطمئن شوید که در مسیر یا ترمینال قطعی سیم نداشته باشید.
از صحت کارکرد الکتروموتور فن کمپرسور اطمینان حاصل نمایید.
احتمالا برای کارت ورودی دیجیتال1408Fidbakنمی رسد یا خود کارت مورد دارد.
Oil teme high
دمای روغن کرن کیس بالا می باشد
ترموکوپل تعبیه شده در زیرکرن کیس بررسی شود.
کارت خروجی دیجیتال 2408 plc بررسی شود.
کارت آنالوگ ورودی 3314 plcکنترل شود.
کنتاکتور اویل پمپ بررسی شود.
رله 24 ولت چک شود.
توجه نمایید که روغن مصرفی در هوای گرم shell corena p 150 می باشد.
مطمئن شوید که در مسیر یا ترمینال قطعی سیم نداشته باشید.
Motor over temperature
دمای موتور بالا می باشد
فیوز F3 ورودی Plc را چک کنید.
رله Fidbak plc را چک کنید.
بعد از خالی کردن گاز بلودان الکتروموتور را با یک وسیله یا دست بچرخانید در این حالت الکتروموتور باید به اصطلاح راحت بچرخد.
مطمئن شوید که چیزی مانع چرخش الکترو موتور نمی شود.
------------ترمینال داخل جانکشن باکس الکتروموتور چک شود که سیم PTCدر محل خود باشد.
PTC داخل الکتروموتور چک شود.
PTC داخل تابلو کنترل چک شود.
مطمئن شوید که در مسیر یا ترمینال قطعی سیم نداشته باشید.
Vibration
لرزش کمپرسور زیاد است
بر روی بیرشفت سیستم لرزش سنج نسب می کنند. همان طور که از اسم آن مشخص است در داخل این سیستم پلاتین آهن ربایی تعبیه شده که حساس به لرزش می باشد یعنی اگر مقدار لرزش بیرشفت کمپرسوراز حد معیین خود بیشتر باشد این پلاتین جدا شده و دستگاه آلارم می دهد.در این وضعیت موارد زیر باید بررسی گردد.
از سالم بودن فیوز F3 ورودی Plc اطمینان حاصل نمایید.
بررسی نمایید که چه عاملی باعث لرزش بیش از حد بیرشفت شده است.
پلاتین جدا شده را در وضعیت اولیه خود قرار دهید.
از سالم بودن فنر داخل ویبریشن مطمئن شوید.
کارت دیجیتال ورودی 1408Plc را بررسی نمایید.
از صحت کارکرد بریر دیجیتال مطمئن شوید.
مطمئن شوید که در مسیر یا ترمینال قطعی سیم نداشته باشید.