آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

کمک

  • نویسنده موضوع imported_ilgar
  • تاریخ شروع
I

imported_ilgar

Guest
سوال:چرا در برخی از موتورهای تکفاز سیم پیچ استارت را نصف کرده و یک خازن بین آنها قرار میدهند؟ چه مزایا و یا معایبی میتواند داشته باشد؟(از نظر عملی) خییییییییییییییییییلی مر30! arazdav@yahoo.com
 

gadraj

معاون مدیر کل
معاونت انجمن
2007-05-09
5,023
106,554
سوال:چرا در برخی از موتورهای تکفاز سیم پیچ استارت را نصف کرده و یک خازن بین آنها قرار میدهند؟ چه مزایا و یا معایبی میتواند داشته باشد؟(از نظر عملی) خییییییییییییییییییلی مر30! arazdav@yahoo.com
با سلام :
دوست عزیز سیم پیچ استارت را معمولا نصف نمیکنند و این که منظور شماست همون سیم پیچ راه انداز کمکی هست و ان بخاطر این است که در لحظه استارت توان بالایی را به ارمیچر گردنده (روتور اهنی ) وارد کنه و بعد از راه افتادن (استارت اولیه ) با توجه به ظرفیت خازن (راکتانس خازنی ) این سیم پیچ فقط با مقاومت خازنی در مدار باقی خواهد ماند (کنترل جریان گشتاور موتور ) .را در همین تاپیک مطالعه فرمایید .
با تشکر.
موفق باشید .
 
بالا