آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

نچرخیدن سینی ماکروفر بوش

mohsenLavasani

کاربر
2023-11-26
1
1
Iran, Tehran

یکی از عمده‌ ترین مشکلاتی که ماکروفر Bosch با آن مواجه است، نچرخیدن سینی مایکروفرمی باشد. سینی ماکروفر در اصل وظیفه به چرخش در آوردن مواد غذایی جهت گرم شدن تمامی نقاط غذا را برعهده دارد. اکثر مشکلاتی که برای این قطعه پیش می آیند را می توان بدون پرداخت هیچ هزینه ای در منزل رفع نمود. به طورکلی به دلایل مختلفی سینی دچار اختلالاتی می شود که در ادامه به این مشکلات پرداخته ایم.



۱. خرابی کوپلینگ یا کوپلار:​

کوپلینگ ماکروفر بوش از جنس پلاستیک بوده که به شفت موتور متصل است. در واقع سینی به طور کامل بر روی این قطعه قفل می شود و وظیفه این قطعه، انتقال نیروی چرخش از موتور به سینی ماکروفر می باشد که در صورت خرابی، نیروی موتور انتقال داده نشده و سینی ماکروفر به گردش در نخواهد آمد. در این صورت می توانید به صورت جداگانه اقدام به خرید کوپلینگ نمایید.

۲. خرابی موتور گردان:​

موتور گردان ماکروفر بوش از مهم ترین قطعات به منظور به حرکت در آوردن سینی می باشد که توسط شفت و گوپلینگ با سینی در ارتباط است. اگر بنابر هر دلیلی موتور گردان آسیب ببیند، امکان به حرکت در آمدن سینی فراهم نخواهد شد. اگر متوجه خرابی موتور گردان شدید اقدام به تعمیر آن در مراکز تعمیر مایکروفر بوش نمایید.

موتورگردان ماکروفر بوش به دلیل استفاده مداوم سوخته یا نیم سوز می شود.

۳. خرابی سینی ماکروفر بوش:​

گاها امکان دارد در اثر استفاده نادرست از سینی ماکروفر بوش (Bosch)، برآمدگی های زیر سینی آسیب ببیند. از این رو توجه داشته باشید که به درستی از سینی نگهداری کنید تا ضربه ای به آن وارد نشود. همچنین امکان دارد سینی به طرز صحیحی در جای خود قرار نگرفته باشد؛ بهتر است هنگام قرار دادن سینی بر روی کوپلینگ، مطمئن شوید که به درستی در جای خود قرار گرفته است.

۴. خرابی غلتک زیر سینی:​

غلتک زیر سینی ماکروفر بوش، ممکن است در اثر استفاده نادرست دچار سایدگی یا شکستگی شود. بنابراین غلتک زیر سینی، به درست چرخیدن سینی و برقراری تعادل سینی ماکروفر کمک می کند. با این وجود در صورت خرابی این قطعه، سینی به چرخش در نیامده و گرما در یک قسمت از غذا متمرکز شده و باعث سوختن مواد غذایی می شود.

روشن نشدن ماکروفر بوش​

روشن نشدن ماکروفر بوش از اصلی ترین مشکلات به وجود آمده برای این دستگاه می باشد. با این وجود استفاده متداول مصرف کنندگان از این دستگاه، باعث ایجاد مشکلات متداولی در این وسیله پرکاربرد می ‌شود که اصلی ترین آن‌ روشن نشدن مایکروویو بوش است. از این رو دلایل و عوامل متعددی در بروز این مشکل دخیل هستند که عبارتند از:

https://ariabehkarco.com/تعمیر-ماکروفر-بوش/
 
بالا