آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

نصب نشدن گرافیک دوم AMD 6770M در لپ تاپ HP pavilion 6190se

Yek.Doost

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2012-04-07
1,976
32,477
اهواز
تجربه خوبی بود
سری سی پی یو AMD سرعت خوبی دارن و قیمت خیلی هم مناسبی دارن و با گرافیک Ati واقعا غوغا میکنند
ولی متاسفانه خیلی داغ میکنه
سری اینتل قوی تر هستن و با گرافیک Geforce مچ میشه و از لحاظ قیمت یکم گرونتره
و اکثر لپ تاپ های بازار سی پی یو اینتل با گرافیک Ati هستند که همه ازشون راضی هستند
ولی تا الان که تو مسئله سویچ به مشکل برنخوردم و اگه مشکلی داشته باشن خوده فروشنده حتما میگفت
اگه خوده فروشنده ندونه - خدمات پس از فروش و یا گارانتی حتما سر در میاره
 

nekooee

Senior Technical Supervisor
مدیرکل
معاونت انجمن
2007-09-21
6,774
29,828
ایران
سلا. جناب پشتیبان
من خودم تو این قضیه خیلی تخصص دارم ولی اینقدر این مسئله اذیت کرد که مجبور شدم بپرسم و آخرشم راه حل رو تو یک سایت انگلیسی دیدم که بعد دیدم مشابه اون رو تو یک سایت فارسی هم نوشتن ولی بازم گذاشتن روی حالت fixed رو توضیح نداده بودن که با آزمون و خطا فهمیدم

من تا حالا میگفتم AMD بخرید چون توی لپ تاپها تا کنون همیشه AMD قوی تر بوده و گرون تر! البته وقتی دو کارت همسان رو مقایسه کنید AMD بیشتر مواقع گرون تر هست!
ولی اخیرا که شرکته amd واگذار گردید به شرکت دیگه دچار افت شد یکم. البته کارت 6770 پارسال ارائه شد و با کارتهای زمان خودش از همه قوی تر بود. و این مشکل از AMD اصلا نیست و مشکل از HP هست. AMD به سرعت برای هر بازی و مشکل آپیدت میده منتها روی لپ تاپ HP مشکل دارند به دلیل نوع سوییچینگ و باید خود HP آنها رو ویرایش کنه و بیرون بده که همین کار رو خراب میکنه و HP بسیار بی نظم هست اگر تو سایتش برید برای خیلی لپ تاپها فقط درایور ویندوز 7گذاشته ولی از صفحات متفرقه میشه براشون درایور گیر آورد به سختی.
من روی لپ تاپ خودم AMD نصبه و خیلی ازش راضی هستم همیشه هم که براش آپدیت میاد خودش پیام میده و مستقیم از سایت AMD دانلود میکنم و تمام. اما فقط این سری از سوییچ ایبل ها در بیشتر لپ تاپها مشکل دارند.....

و این مشکل من هم آخرش همانطور که دیدید از درایور بود نه از لپ تاپ و ویندوز!
تازگی intel کارت گرافیک های 650 رو داده بیرون که نسبت به مدل همسطح خود در AMD قوی تر هست که من پیشنهادش دادم و روی خیلی لپ تاپهای جدید نصب هست.

مشکلی که من دارم شما بر نخوردید دو حالت داره یا از این سری جدید سوییچ ایبل HP به دستتون نرسیده یا اینکه گرافیکی که براش نصب کردید در ظاهر نصب شده ولی عملا کار نمیکرده و شما متوجه نشدید. چون نشانه ای نداره ولی تو بازی های قوی اسلوموشن میشه....

از فروشنده ها گفتید باید بگم 80 درصد فروشنده ها تخصص زیادی ندارند و فقط فروشنده هستند! و هر بار که آپدیت جدید بیاد یا سیستم عامل جدید اونها اصلا پاسخ گو نیستند و باید اینقد رآزمون و خطا انجام بدید تا بتونید مشکلتون رو حل کنید. حتی اگر پاسخی هم بدن معمولا بعد از مدتی هست که دیگه همه راه حل رو فهمیدند.
گارنتی هم باید بگم HP گارانتی شرکتی نداره چون ایران تحریم هست و همه گارنتی شرکتهای متفرقه هست اون هم بیشتر تعمیرات سخت افزار. اینجور موردی رو فوری یک بک آپ ری استور میکنن میدن دستتون به جای اینکه آخرین آپدیت کارت گرافیک رو بدن دستتون.
 

saboosi

کاربر
2013-04-25
10
22
سلام
اتفاقا امروز تو بازار یه دانشجو لب تاب
HP pavilion 6190se

رو به خاطر همین قضیه فروخت و من با درایور جنیوس مشکلش رو حل کردم.اینم بگم اگه ویندوز بدون دستکاری بهش نمیزدم مشکلش حل نمیشد.رو سوییچ کردن گرافیک به خصوص بازی pes2013همشون مشکل دارن که باید به صورت دستی سوییچ بشن .مگر نه با گرافیک اینتل بالا میان که خیلی ضایست
این مدل لب تاب کنارشم ویندوز اورجینال سون 64 بیتی هست.اگه پشت لب تاب رو نگاه کنید سریال اورجینال ویندوز سون به صورت کادر طلایی هفت رنگ ثبت شده
 
آخرین ویرایش:

nekooee

Senior Technical Supervisor
مدیرکل
معاونت انجمن
2007-09-21
6,774
29,828
ایران
سلام
روی ویندوز 8 درایور جنیوس جواب نمیده و اگر بده هم ممکنه آخرین ورژن رو نده!
از حالا اگر بر خوردید به همون روشی که من بالا انجام دادم عمل کنید مشکلتون 100 درصد حل میشه. و به صورت دستی هر وقت خواستید میرید روی کارت گرافیک مورد نظرتون....
 

saboosi

کاربر
2013-04-25
10
22
این مودل لب تاب ها اکثرا تو فایل بایوسشون مشکل دارن و موقع نصب گرافیک 6750 میشناسه به خاطر همین تو سوئیچ کردن مشکل دارن.همین جور هم که دوستان گفتند باید دستی سوئیچ بشن.تو گرافیک های nNVIDIA هم این داستان هست
 

nekooee

Senior Technical Supervisor
مدیرکل
معاونت انجمن
2007-09-21
6,774
29,828
ایران
امروز همون سیستم رو دوباره آوردن که گرافیکش درست کار نمیکنه رفتم نگاه کردم دیدم تو تنظیمات بایوس دوباره از داینامیک پریده روی فیکس خودشونم اصلا بلد نیستن برن تو تنظیمات بایوس.
نمیدونم چرا تنظیمات به هم میریزه. دفعه قبلم که مجبور شدم ویندوزش رو عوض کنم تاریخش بر میگشت سال 2009 و هر کار کردم درست نشد.
حتی باطری بک آپشم عوض کردم نشد. دیگه ویندوز رو عوض کردم چند روز که اینجا بود خوب بود حالا باز رفته بود روی داینامیک و تاریخم دو روز رفته بود عقب!!
 

علی علی دادی

VIP+ افتخاری
کاربر
2011-08-04
401
3,653
سرزمین مفرغ
سلام. شما بایوس لپ تاپ رو آپدیت کنید و بعد اصلا نیازی نبود که تمام اینترنت رو زیر و رو کنید برای پیدا کردن درایور و حل مشکل!ابدا و اصلا نیاز نبود که به سایتی غیر از سایت خود AMD برای دریافت درایور برید!شما میتونستید اول درایور اینتل رو از سایت اینتل بگیرید و نصب کنید(حتما باید اول اینتل نصب بشه)و دوم مراجعه به سایت AMD و به دو طریق 1 دانلود درایور مدل مربوطه (آخرین آپدیت که روی سایت هست)و 2 دریافت ی فایل 700 الی 800 کیلو بایتی که روی سیستم نصب میشه و چیپ رو شناسایی میکنه و به وسیله اینترنت از خود سایت AMD درایور(سازگار با سیستم عامل نصب شده) رو میگرفتید و نصب میکردید.اگه از ویندوز 8 استفاده میکنید که فکر کنم به صورت پیش فرض اینتل و AMD معرفی شدن(اما قابلیت سوئیچ رو ندارید!).اگه نت فریم ورک 3.5 نصب شده همراه با ویندوز که مشکلی نیست ولی اگه نصب نیست خودتون از روش هایی که در اینترنت هست برای نصب نت فریم که آفلاین هست استفاده نکنید!چون مشکل ساز میشه برای نصب درایور AMD. بهترین روش که خودم تست کردم نصب از طریق اینترنت هست که داخل ویندوز ی پیغام میاد که شما گزینه اول رو میزنید و بعد دانلود نصب میشه.بعد از نصب ابتدا اینتل رو و سپس AMD رو نصب کنید که بدون شک نتیجه میگیرید.اما اگه تمام کارهایی رو که بالا گفتم رو مو به مو انجام دادید و نتیجه منفی بوده مشکل از بایوس هست.
 

nekooee

Senior Technical Supervisor
مدیرکل
معاونت انجمن
2007-09-21
6,774
29,828
ایران
سلام آقای علی علی دادی شما از جریان این لپ تاپها خبر ندارید. درایور های خود AMD روشون نصب نمیشه. من دیگه زیاد با این مدلها کار کردم. فقط درایورهای خاص روشون نصب میشه و تمام کسایی که این ها رو دارند همین مشکل رو دارند. اگر یک سرچ تو سایتهای انگلیسی بزنید متوجه موضوع میشید.
بایوس لپ تاپ هم نیازی به آپدیت نداره چون ورژنش ماقبل آخر هست و من هم تو سایتش نگاه کردم تغییری که تو ورژن جدیدش صورت گرفته کاری به این موضوع نداره و و ارزش آپدیت نداره. و با توجه به ایرادی که احتمالا IC بایوس داره و حافظش میپره ممکنه وسط آپدیت هم مشکل پیدا کنه....

شما اون فایل یک مگی که میگید خودش تشخیص میده رو نصب کنید یا تشخیص نمیده یا تشخیص هم بده دانلود کنه بعد از نصب درایور درست کار نمیکنه. دیگه همه میدونن این مدلها تو نصب گرافیک مشکل دارند.
حتی بسیاری از کاربران فارسی و انگلیسی زبان مشکل اشتباه شناخته شدن کارت گرافیک رو توی این چند مدل دارند. مثلا به جای 6770 یک مدل دیگه رو میشناسه با این حال درست کار میکنه.

راستی چرا اینقدر فونتها رو درشت انتخاب میکنید؟ اینجوری صفحه خیلی بلند میشه و ظاهر زشتی پیدا میکنه. همون فونت معمولی هم راحت خونده میشه.
 

Yek.Doost

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2012-04-07
1,976
32,477
اهواز
آقا علی این دفعه سوتی دادی ولی بار اخرت باشه :biggrin0:
مشکلی که اقای نکویی گفتن خیلی جدی تر این حرفست
با اینکه هم من و هم شما تا الان باش مواجه نشدیم
اون روشی هم که شما گفتید برای اکثر لپ تاپ های عمومی هستش که تقریبا همه بلدن چطور نصب بکنن
 

sattar62

کاربر
2010-02-02
60
192
NeverLand
درود بر روستان
من هم این مشکل رو با یک لپ تاپ سری g داشتم(HP G6) .تمام راههایی رو که می دونستم انجام دادم.از نرم افزارهای شناسایی درایور تا دانلود از سایت اچ-پی و ای-ام-دی.اما هیچ کدام جواب نداد.جالب اینجا است ، سایت amd برای شناسایی خودکار درایور یک برنامه کوچک بهت می ده،که حتی این برنامه کارت گرافیک رو شناسایی نمی کرد.با آپدیت بایوس نیز مشکل حل نشد.تا حالا نشده بود که نتونم یک درایو رو نصب نکنم اما آخر سر ما هم عاجز موندیم.
البته در تایید حرف های آقای نکویی،متاسفانه اچ پی در به روز کردن درایورها خیلی بی نظم عمل می کنه و این مشکل هم به شرکت اچ-پی برمی گرده و نه ای-ام-دی.دوستانی که می خوان لپ تاپی با گرافیک ای-ام-دی بگیرن،بهتره سی پی یو لپ تاپ نیز ام دی باشه که دیگه این مشکلات رو نداره و همیشه می تونین آپدیته رو دریافت کنید.سری جدید APU این شرکت به نصب قیمت ،عملکرد مناسبی دارند.سی پی یو این سری با حرف A شروع میشن (مثلا A8).
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Yek.Doost
بالا