درود
بنده یک کولر رومیزی قدیمی ارج دارم که موتور آن پارسال سوخت.
دادم پیچیدند و امسال نصبش کردم اما دورموتور بسیار کم است.
این کولر یک دیمر دارد و الان در حالت اتصال مستقیم به برق دور موتور آن مثل کمترین حالت دیمر است.
باتوجه به اینکه نعداد قطبهای موتور تغییر نکرده پس ایا کاهش دور میتواند به اتصال نادرست خازن مربوط باشد؟
خازن با خازن سنج سالم نشان میدهد.
در این موتور دو سیم پیچ هست.
خازن باید در مسیر سیم پیچ کم اهم(حدود 200 میلی هانری) یا پر اهم (حدود 600 میلی هانری )باشد؟
ممنون هستم پیشاپیش از راهنماییتان.
بدرود
بنده یک کولر رومیزی قدیمی ارج دارم که موتور آن پارسال سوخت.
دادم پیچیدند و امسال نصبش کردم اما دورموتور بسیار کم است.
این کولر یک دیمر دارد و الان در حالت اتصال مستقیم به برق دور موتور آن مثل کمترین حالت دیمر است.
باتوجه به اینکه نعداد قطبهای موتور تغییر نکرده پس ایا کاهش دور میتواند به اتصال نادرست خازن مربوط باشد؟
خازن با خازن سنج سالم نشان میدهد.
در این موتور دو سیم پیچ هست.
خازن باید در مسیر سیم پیچ کم اهم(حدود 200 میلی هانری) یا پر اهم (حدود 600 میلی هانری )باشد؟
ممنون هستم پیشاپیش از راهنماییتان.
بدرود
آخرین ویرایش: