آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

عدم ثبات ترانس اتومات بر یک پله ی خاص

بهبود 68

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2015-03-31
517
1,180
با سلام خدمت اساتید محترم و دوستان عزیز
ترانس اتومات 6 کیلوی فاراتل بهم مراجعه شده که مشکلش اینه که بعد چند ساعتی که تو برق میمونه از این پله به اون پله میپره و رو یه پله ثابت نمیشه
ولتاژ ورودی 180 ولت که میدم خروجی دستگاه 220 میشه و مدتی ثابت میمونه و رله ی مربوطه فعاله ولی بعدش رله ها نوبتی خاموش و روشن میشن و به مدار وارد و خارج میشن،همه چی هم رو برد اوکی هستش،دو عدد آپ امپ lm339 داره،سه عدد رله و خود ترانس دو موتوره هستش
اساتید و دوستان صاحب نظر راهنمائی بفرمایند
 

gadraj

معاون مدیر کل
معاونت انجمن
2007-05-09
5,023
106,558
با سلام خدمت اساتید محترم و دوستان عزیز
ترانس اتومات 6 کیلوی فاراتل بهم مراجعه شده که مشکلش اینه که بعد چند ساعتی که تو برق میمونه از این پله به اون پله میپره و رو یه پله ثابت نمیشه
ولتاژ ورودی 180 ولت که میدم خروجی دستگاه 220 میشه و مدتی ثابت میمونه و رله ی مربوطه فعاله ولی بعدش رله ها نوبتی خاموش و روشن میشن و به مدار وارد و خارج میشن،همه چی هم رو برد اوکی هستش،دو عدد آپ امپ lm339 داره،سه عدد رله و خود ترانس دو موتوره هستش
اساتید و دوستان صاحب نظر راهنمائی بفرمایند
با سلام :
منظورتون از دو موتوره بودن ترانس متوجه نشدم اگر این ترانس شما استابلیزر رتوری هستش دیگه نیازی به رله {سه عدد رله!! } نیست وچنانکه رله ای هست ؟؟ موتور چه کاری میکنه ؟؟ عکسی از داخل ترانس یا توضیح بیشتر بزارید .
موفق باشید .
 

بهبود 68

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2015-03-31
517
1,180
با سلام :
منظورتون از دو موتوره بودن ترانس متوجه نشدم اگر این ترانس شما استابلیزر رتوری هستش دیگه نیازی به رله {سه عدد رله!! } نیست وچنانکه رله ای هست ؟؟ موتور چه کاری میکنه ؟؟ عکسی از داخل ترانس یا توضیح بیشتر بزارید .
موفق باشید .
با سلام
از پاسخگوئی استاد رجبی گرامی کمال تشکر رو دارم

ترانس مورد نظر از نوع رله ای میباشد،اصطلاح موتور رو از دوستان سیم پیچ شنیده ام که منظور دوستان همان ترانسفورمر هستش که تو این دستگاه دوبل هستش
ترانس کار طبیعی خودش رو انجام میده و بنابر ضعف و قوت برق ورودی،کار رگلاژ ولتاژ خروجی رو به دقت انجام میده اما بعد چند ساعت رله ها عین مدار چشمک زن روشن و خاموش میشن،هی چیک چیک صدا میدن.ولتاژ ورودی در این حالت روشن خاموش شدن رله ها کاملا ثابت و روی 180 میباشد اما ترانس بی جهت دنبال پله ی مناسب میگردد،مشکل دستگاه همینه،اطلاعات دیگه ای نیاز هست بفرمائین تا به عرض برسونم
عکس دستگاه
http://uupload.ir/files/qqe_afsoongar_681480.jpg
http://uupload.ir/files/arwh_afsoongar_681481.jpg
بسیار متشکرم
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: moein6

gadraj

معاون مدیر کل
معاونت انجمن
2007-05-09
5,023
106,558
با سلام
از پاسخگوئی استاد رجبی گرامی کمال تشکر رو دارم
ترانس مورد نظر از نوع رله ای میباشد،اصطلاح موتور رو از دوستان سیم پیچ شنیده ام که منظور دوستان همان ترانسفورمر هستش که تو این دستگاه دوبل هستش
ترانس کار طبیعی خودش رو انجام میده و بنابر ضعف و قوت برق ورودی،کار رگلاژ ولتاژ خروجی رو به دقت انجام میده اما بعد چند ساعت رله ها عین مدار چشمک زن روشن و خاموش میشن،هی چیک چیک صدا میدن.ولتاژ ورودی در این حالت روشن خاموش شدن رله ها کاملا ثابت و روی 180 میباشد اما ترانس بی جهت دنبال پله ی مناسب میگردد،مشکل دستگاه همینه،اطلاعات دیگه ای نیاز هست بفرمائین تا به عرض برسونم
عکس دستگاه
http://uupload.ir/files/qqe_afsoongar_681480.jpg
http://uupload.ir/files/arwh_afsoongar_681481.jpg
بسیار متشکرم
با سلام :
بله متوجه موضوع شدم برخی از اقایون در اصطلاحات فنی مشکلاتی دارند که بهتر هست ضمن کار تعمیراتی این اصطلاحات را نیز اصلاح نمایند در اصل همون ترانسفرماتور هستش که خلاصه میکنند { موتور !!!!}
جهت محدودکردن خرابی باید بدنبال مدار ولتاژرفرانس { همون ولتاژ مرجع که جهت مقایسه نمونه برداری میشه } و معمولا در ورودی یکی از ایسی های اپراسیونل { OPAMP} ختم میشود را موقتا قطع کنید در صورتیکه ریپل رله ها هم قطع شد انگاه در همون مدار دنبال خرابی خازنهای صافی که معمولا کم ظرفیت نیز هستند بگردید اما اگر باوجود قطع ولتاژ مرجع باز هم رله ها ریپل داشته باشند باید خرابی خازن مدار تغذیه رله ها و یا همون تغذیه کلی برد کنترلی باشد . مسلما زمانیکه ولتاژ مرجع قطع می شود رله ها هم باید غیر فعال و در نتیجه خروجی ترانس نیز ثابت و مطابق با ولتاژ ورودی باشد.
بعد کنترل یا اصلاح مراتب فوق در صورت عدم اخذ نتیجه !! ولتاژ تغذیه رله ها و مدار کنترلی را تست کنید و تغییرات مشاهده شده را بزارید تا بیشتر در خدمتون باشیم .
موفق باشید .
 

بهبود 68

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2015-03-31
517
1,180
با سلام :
بله متوجه موضوع شدم برخی از اقایون در اصطلاحات فنی مشکلاتی دارند که بهتر هست ضمن کار تعمیراتی این اصطلاحات را نیز اصلاح نمایند در اصل همون ترانسفرماتور هستش که خلاصه میکنند { موتور !!!!}
جهت محدودکردن خرابی باید بدنبال مدار ولتاژرفرانس { همون ولتاژ مرجع که جهت مقایسه نمونه برداری میشه } و معمولا در ورودی یکی از ایسی های اپراسیونل { OPAMP} ختم میشود را موقتا قطع کنید در صورتیکه ریپل رله ها هم قطع شد انگاه در همون مدار دنبال خرابی خازنهای صافی که معمولا کم ظرفیت نیز هستند بگردید اما اگر باوجود قطع ولتاژ مرجع باز هم رله ها ریپل داشته باشند باید خرابی خازن مدار تغذیه رله ها و یا همون تغذیه کلی برد کنترلی باشد . مسلما زمانیکه ولتاژ مرجع قطع می شود رله ها هم باید غیر فعال و در نتیجه خروجی ترانس نیز ثابت و مطابق با ولتاژ ورودی باشد.
بعد کنترل یا اصلاح مراتب فوق در صورت عدم اخذ نتیجه !! ولتاژ تغذیه رله ها و مدار کنترلی را تست کنید و تغییرات مشاهده شده را بزارید تا بیشتر در خدمتون باشیم .
موفق باشید .
با سلام
از استاد گرامی جناب آقای رجبی بابت پاسخگوئی تشکر و از تاخیر گزارش کار به جهت بروز مشکلات کاری پوزش می طلبم
مراحل عیب یابی طبق فرمایشات استاد رجبی انجام شد که در آخر متوجه نشتی خازنی به ظرفیت 3.3میکروی 50 ولت شدم که با تعویض این خازن مشکل دستگاه مرتفع گردید
عیب نظری ترانس مربوطه طبق مطالب درج شده ثابت نماندن ترانس بروی یک پله ی خاص و علاوه بر این مشکل زمان سنجی مدار محافظ مربوطه بودش به این صورت که با اتصال برق به دستگاه،یکبار دستگاه بعد 2 دقیقه،گاهی بعد 10 دقیقه و یا بیشتر خروجی را وصل میکرد،از دو سر خازن بزرگ مربوط به سوئیچ رله ی محافظ ولتاژ گیری بعمل آمد که اتصال برق به دستگاه شروع به شارژ شدن(زمان سنجی) میکرد اما با رسیدن به ولتاژ حدود 5 ولت نهایتا دوباره ولتاژ دو سرش صفر میشد و میبایست دو باره برق ورودی دستگاه قطع و سپس وصل میشد تا خازن دوباره اقدام به شارژ شدن میکرد و دوباره وضعیت تکرار میشد،با تعویض خازن 3.3 میکروی 50 ولت مشکل مربوطه حل شد و ولتاژ دو سر خازن زمان سنج پس از دو دقیقه و بدون صفر شدن به 8 ولت رسید و رله ی محافظ سوئیچ کرد و خروجی وصل شد
استاد رجبی گرامی خواهشمندم نظرتون رو راجع به تاپیک [h=3]خرابی مکرر رله ها در ترانس افزاینده برق[/h]منتقل بفرمائید.
بی نهایت متشکرم
 
آخرین ویرایش:
بالا