آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

شما برای رونق کسب و کار خود چه ترفندهایی به کار میبرید؟

صابری

کنترل کل سایت
ناظم انجمن
2009-05-31
11,796
134,636
اصفهان
به نام خدا
دوستان عزیز تعمیرکاری که تعمیرگاه دارید، حتما این روزها با توجه به کسادی بازار و بالا بودن مخارج، ترفندهایی را برای رونق کسب وکار خود به کار میگیرید. از آنجایی که این سایت محل تبادل تجربیات و اطلاعات تعمیرکاران است، در این تاپیک ترفندها و شگردهایی را که بکار گرفته و از آنها نتیجه مثبت یا منفی گرفته اید را بنویسید تا بنده و دیگر دوستان از آن استفاده کرده و اگر کارآمد بوده به کار بگیریم #$V^86 و گرنه وقت و هزینه بیجا برای آن کار صرف نکنیم.
:shalagh:
 

صابری

کنترل کل سایت
ناظم انجمن
2009-05-31
11,796
134,636
اصفهان
به نام خدا
یکی از کارهایی که چند سال پیش انجام دادم و نتیجه خوبی داد را برای شما مینویسم:
قبلا یک ماهنامه محلی بود که در صفحه آخر آن تبلیغات چاپ میشد و بنده هم چند نوبت در آن تبلیغ دادم که بد نبود. اما یکبار متن تبلیغ را چیزی شبیه این دادم و نتیجه بسیار خوبی داد:
*******************************************
دیگر نگران خرابی تلویزیون خود نباشید
*

تعمیر انواع تلویزیون های رنگی در منزل و محل کار شما در اسرع وقت و با کمترین هزینه
یکماه گارانتی دستگاه تعمیر شده
حمل و نقل رایگان دستگاه (در صورت نیاز) به تعمیرگاه
تلفن .....

*******************************************
و در کنار آن هم عکس یک تلویزیون .
در این آگهی متن جذاب بود و فرصت فکر کردن را از مشتری گرفت که آیا تلویزیون خود را برای تعمیر به نمایندگی مجاز ببرد یا تعمیرگاه سر خیابان!!! یه راست به من زنگ میزد و پول خوبی از آن در آمد. امتحان کنید.
 

صابری

کنترل کل سایت
ناظم انجمن
2009-05-31
11,796
134,636
اصفهان
به نام خدا
اما یکی از مواردی که انجام دادم و موفق نبود اینکه تیتر تابلوی مغازه این بود:
خدمات الکترونیک -.-.-.-
(به جای خط چین اسم مغازه بود)
این تیتر که البته زیر آن به صورت نوشته ریز متن تعمیر انواع تلویزیون و غیره را نوشته بودم، خیلی گنگ و نامفهوم بود و اثر خوبی نداشت تا بعد به پیشنهاد دوستم وقتی میخواستم تابلو را عوض کنم، نوشتم:
تعمیرگاه تلویزیون -.-.-.-
که مؤثرتر و بهتر بود و نتیجه گرفتم که در نوشتن متن و رنگ و لعاب تابلو خیلی باید دقت کرد و با یک نفر خبره مشورت نمود. مثلا یکی از دوستانم بالای تبلیغات و کارت ویزیت خود مینویسد:
نمایندگی و سرویس مجاز اصفهان
و رنگ زمینه آن را هم همیشه زرد انتخاب میکند تا جذاب باشد. (البته نمایندگی مجاز دارد)
حالا نوبت شماست تا تجربیات خود را در اختیار دیگر دوستان بگذارید.
 

Padashi

VIP+ افتخاری
کاربر
جناب صابری از ایجاد این بخش خیلی تشکر میکنم اما اگر خندتون نگیره من یک اکیپ تبلیغ دارم که هر کدام در یک جا و در یک زمان خاص تبلیغ می کنند ولی من فکر می کنم که این حرف شما کاملا درست می باشد که در روی شیشه از نوشتن شرکت و غیره باید خودداری کرد یه کلمه بنویسی تعمیرگاه تلویزیون بسیار عالیه... تا اینکه بنویسی شرکت و نمایندگی و غیره !
 

صابری

کنترل کل سایت
ناظم انجمن
2009-05-31
11,796
134,636
اصفهان
جناب صابری از ایجاد این بخش خیلی تشکر میکنم اما اگر خندتون نگیره من یک اکیپ تبلیغ دارم که هر کدام در یک جا و در یک زمان خاص تبلیغ می کنند ولی من فکر می کنم که این حرف شما کاملا درست می باشد که در روی شیشه از نوشتن شرکت و غیره باید خودداری کرد یه کلمه بنویسی تعمیرگاه تلویزیون بسیار عالیه... تا اینکه بنویسی شرکت و نمایندگی و غیره !
به نام خدا
سلام. آقای پاداشی با تشکر از شما میشه راجع به این اکیپ تبلیغی بیشتر توضیح بدین که چکار میکنند و اثری داشته یا نه؟
ممنون
 

majid_tech

کاربر vip
vip
کاربر
من هر کاری کردم دیگه نمیتونم حتی نصف شهریه دانشگاه را جور کنم باز شما مغازه مال خودتون هست #$v^86


ولی من درصد میگیرم :(


به نظر من این کارها اثر چندانی ندارد چون پاساژی که من در آن کار میکنم بیشترش صوتی تصویری هست ولی همشون بیکار نشسته اند به نظر شما با این وضع میشه کار کرد ؟ اون باید بفروشه که من تعمیر کنم ولی من با آقای صابری موافق هستم ولی داخل مغازه هم مارکهای مشهور بچسبونیم مثل lg sony ,....... باید یک مساله خیلی مهم را در نظر بگیرید که نشستن ومنتظر مشتری ماندن اشتباه است یک خشک شویی را در نظر بگیرید که الان دیگر تقریبا منسوخ شده (در تبریز) ولی خشک شویی هایی هستند که خیلی خوب کار میکنند جون رفتند از بیمارستانها و آسایشگاهها و ... جمع میکنند من هم همین کار را میکنم تبلیغات را بیشتر به فروشگاهها قوی میکنم و با آنها خیلی کنار میام چون به یک اصل اعتقاد دارم که فروشگاه قدرتمند میتواند تعمیرکار هر چند با اطلاعات کم را بالا ببره و اگه بخواد تعمیرکار را کلا حذف میکند مثلا من خودم با مارشال کار میکنم اگه 4 فروشگاه بخوان میتونن مارشال را از من بگیرن اگر هم بخواهند میتوانند من را به JVC معرفی کنند. خوردن شماره به پشت برگ گارانتی خیلی اصل مهمی هست
 

Masoud_Y

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
2007-05-30
1,379
7,185
با سلام
من هم یک نمونه که شاید بقیه دوستان هم در حال حاضر ان کار را انجام بدهند و اکثرن هم تجربه را دارند را بیان میکنم شاید مفید باشه
همیشه از مشتریانم به من مراجعه میکنند و برای خرید لوازم جانبی و دستگاه از من نظر میخواند و من هم به انها در این کار راهنمایی میدم اما نتیجه گرفتم که اکثر انها را خودم بیارم و با توجه به علم به قابلیت انها به مشتری با اطمینان و ضمانت خودم میفروشم که در این مورد فروشم کم نبوده و سود جدایی از فروش انها به جز تعمیرات داشتم مثل فلش اف ام پلیر بلندگو و پخش و غیره
 

صابری

کنترل کل سایت
ناظم انجمن
2009-05-31
11,796
134,636
اصفهان
من هر کاری کردم دیگه نمیتونم حتی نصف شهریه دانشگاه را جور کنم باز شما مغازه مال خودتون هست #$v^86


ولی من درصد میگیرم :(


به نظر من این کارها اثر چندانی ندارد چون پاساژی که من در آن کار میکنم بیشترش صوتی تصویری هست ولی همشون بیکار نشسته اند به نظر شما با این وضع میشه کار کرد ؟ اون باید بفروشه که من تعمیر کنم ولی من با آقای صابری موافق هستم ولی داخل مغازه هم مارکهای مشهور بچسبونیم مثل lg sony ,....... باید یک مساله خیلی مهم را در نظر بگیرید که نشستن ومنتظر مشتری ماندن اشتباه است یک خشک شویی را در نظر بگیرید که الان دیگر تقریبا منسوخ شده (در تبریز) ولی خشک شویی هایی هستند که خیلی خوب کار میکنند جون رفتند از بیمارستانها و آسایشگاهها و ... جمع میکنند من هم همین کار را میکنم تبلیغات را بیشتر به فروشگاهها قوی میکنم و با آنها خیلی کنار میام چون به یک اصل اعتقاد دارم که فروشگاه قدرتمند میتواند تعمیرکار هر چند با اطلاعات کم را بالا ببره و اگه بخواد تعمیرکار را کلا حذف میکند مثلا من خودم با مارشال کار میکنم اگه 4 فروشگاه بخوان میتونن مارشال را از من بگیرن اگر هم بخواهند میتوانند من را به jvc معرفی کنند. خوردن شماره به پشت برگ گارانتی خیلی اصل مهمی هست
به نام خدا
سلام آقا مجید. اینقدر ناامید نباش. این روزها کار و کاسبی برای همه شغلها سخت شده مربوط به رشته و گروه خاصی نیست. ما هم که مغازه از خود داریم(البته استیجاری) هزار مشکل و گرفتاری داریم و درآمد مغازه کفاف اجاره و مخارج زندگی را نمیدهد. برای همین ما باید با همفکری هم راههایی را برای بهبود این وضعیت پیدا کرده و آن را به کار بگیریم.
اما راهکارهایی که شما به کار میگیرید را قبول دارم. بنده از طریق یک فروشگاه بزرگ و مرکزی در شهرمان توانستم یک نمایندگی را به راحتی بگیرم و هوای فروشگاهها را دارم. همچنین در حال حاضر بنده کارهای تعمیرات مانیتورهای چند دفتر کامپیوتری و یکی از دانشگاههای شهرمان را گرفته ام و بد نیست. لااقل کرایه مغازه را از این راه در می آورم.
باتشکر از شما.
 

nazari_omega

کاربر vip
vip
کاربر
2008-02-18
327
4,296
بهشهر (اشرف البلاد)
سلام به همه دوستان گلم.
من که هیچ تبلیغی ندارم اما بهترین چیز شکر خدا با خلوص نیت و خواندن نماز که الان متاسفانه.....ان شاالله شما از اون دسته نیستید.
من چند سال پیش که تازه مغازمونوباز کرده بودیم(من و داداشم) **********م به من یه دعایی داده بود که گفته بود هروقت میری تو مغازه میشینی این دعارو بخون.من هم گفتم چشم اما زیاد توجه نکرده بودم.با خودم به مغازه بردم و گذاشتم لای دفتر.تا اینکه سه سال پیش یعنی از اون داستان یه 6سالی میگذشت که بازارم بدجوری خراب شده بود.طوری که مغازه رو میبستیم ومیرفتیم خونه.این قضیه هرسال تکراری بود. تا اینکه رفتم سراغ دفتر واسه طلبکاریهام.که یهو چشمم به اون دعا افتاد.دعارو خوندم.خلاصه اون روز تو اون خرابی بازار سه چهارتا تلویزیون اومد.دیگه طلبکاریها رو بیخیال شدم معجزه اون دعا از اون روز به بعد اصلا از یادم نمیره.امکان نداره تو مغازه بیام و اون دعارو نخونم .تاثیرش روخیلی خوب حس میکنم. شما هم امتحان کنید.راستی یادم رفت بگم که هیچ وقت روی میز کار ننشینید.میز کار شما حکم سفره رو داره.برکت با این کار ازبین میره.تار عنکبوت نزارید تو مغازه وجود داشته باشه.دعارو واستون میزارم.حتما تو اولین فرصتی که تو مغازه نشستید این دعارو بخونید.تاثیرش رو که دیدید.واسه روح پدرم یه فاتحه بخونید.ارزوی موفقیت روز افزون برای شمادوستان گلم دارم.
دعایی که باید در مغازه خوانده شود
امام محمد باقر(ع) :چون در مغازه نشستی بگو:
اََشهَد
 

پیوست‌ها

  • 2.6 کیلوبایت بازدیدها: 310

kami_in2000

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2009-02-04
558
2,880
QOM
با سلام ابتدا عرض تشکر فراوان دارم از آقای نظری گل ، من هم از معجزه این دعا خیلی شنیده بودم و وقتی که تاثیرشو دیدم قاب کردم زدم به دیوار مغازه ام که هر روز ببینمش و بخونم ، حتی اگه مشتری هم زیاد داشته باشم .

یه مورد دیگه هم که شنیده بودم این بود که قبل از اینکه قفل مغازه را باز کنید یه فاتحه بخونید و وقتی فاتحه تمام شد همین که دارید قفل مغازه را باز میکنید و وارد مغازه میشوید 3 تا صلوات بفرستید و با پای راست وارد شوید .

حالا اینها جنبه معنوی داره و ردخور هم نداره چون سفارش شده است و همینطور امتحان شده و جواب هم گرفتیم ، از همه اینها که بگزریم به نظر من تو کاسبی چندتا چیز خیلی مهمه :

1- برخورد ملایم با مشتری (پرهیز از عصبانیت ) چون اگر یه مشتری راضی از در مغازه بره بیرون حتما دفعه بعد 2 نفر دیگه هم با خودش میاره .

2- روش دوم اینه که ما حتمآ باید در سال یه مبلغی را به تبلیغات شغلمون اختصاص دهیم . معمولا بهترین زمان نزدیک عید نوروز است ) تبلیغ روی خودکار - پلاستیک - تقویم - سررسید و ...

3- روش دیگر انجام قرعه کشی بین مشتری ها است ( خیلی جواب میده ) هنگامی که مشتری جنسی میخره یا جنسی را تعمیر میکنه یه برگه تحویلش میدیم که هم تبلیغ مغازه است و هم کد قرعه کشی در آن است .(این کار مشتری را جذب میکنه ) . (نمونه اش بانکها ) .

البته راههای زیاد دیگری هم هست که حتمآ سر فرصت عرض میکنم .

راستی آقای نظری امیدوارم همیشه روح پدرتان شاد و در آرامش باشه .(خوشحالم دوستانی همچون شما دراین سایت دارم ).

با تشکر .
 
بالا