آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک Amiric تکشو

مشکل: سرمای نامطلوب کولر 12000 پاکشوما

ramin2eng

کاربر
2016-10-03
5
4
سلام و درود بزرگواران
کولر فوق امپر مصرفی 4.5زده گاز 410به وزن 880 و سرد و گرم
تابستان سرمای مطلوبی نداشته و الان هم گرمای خوبی نداره.
تست کردم
فشار گیج روی سرمایش در دمای محیط 13 درجه 90 امپر مصرفی 2.5 امپر هست.
روی گرمایش در همان دما فشار گیج 330 و امپر مصرفی 3.5 امپر که میبینی تا 2.5 هم کاهش پیدا میکنه و فشار گیج هم کم و زیاد میشه و عقبه ریپل شدید داره.

ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
 

پیوست‌ها

  • 2.8 مگابایت بازدیدها: 195
  • 2.7 مگابایت بازدیدها: 103
  • 2.8 مگابایت بازدیدها: 141
  • 2.8 مگابایت بازدیدها: 180
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: amer007

amer007

VIP+ افتخاری
کاربر
2015-02-21
962
3,235
IRAN IN MY HEART
سلام
مسلم است وقتی کولر در حالت روشن است فشار گیج ثابت نمی مونه و دایما تغییر میکنه مقدار آمپر کشی معمولا در هر دو حالت باید یکسان و بین 4 تا 7 آمپر باشد%
 

Mahdi neda

کاربر vip
کاربر
2016-08-28
137
356
درود
دوست عزیز سرما ندادن یک کولر گازی دلایل زیادی داره که یکی از اونا بزرگ بودن محیطیه که در اونجا نصب شده یا کثیف بودن دستگاه یا نشت گاز یا دو پهنی لوله یا متراژ لوله کشی و .... می باشد، و اینم بگم که دستگاهی که با گاز ۴۱۰ کار میکنه وقتی نشت پیدا میکنه باید گازش کامل خالی بشه و بعد از تست فشار با گاز ازت و نشت یابی، وکیوم کامل به مدت حداقل نیم ساعت بشه و به صورت مایع با ترازو شارژ بشه.
 

behi0021

VIP+ افتخاری
کاربر
2017-01-18
538
868
تهران
سلام و درود بزرگواران
کولر فوق امپر مصرفی 4.5زده گاز 410به وزن 880 و سرد و گرم
تابستان سرمای مطلوبی نداشته و الان هم گرمای خوبی نداره.
تست کردم
فشار گیج روی سرمایش در دمای محیط 13 درجه 90 امپر مصرفی 2.5 امپر هست.
روی گرمایش در همان دما فشار گیج 330 و امپر مصرفی 3.5 امپر که میبینی تا 2.5 هم کاهش پیدا میکنه و فشار گیج هم کم و زیاد میشه و عقبه ریپل شدید داره.

ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

دوستان نظرات اشتباه ندین .شما درحالت خاموش فشار گازت ثابته هنگام زیر بار بودنم همینطور و تغیر امپر و بازی کردن درجه گیج چند علت داره
۱.چون گاز ۴۱۰ترکیب ۵۰به ۵۰ از گاز R32وR125هست هنگام شارژ اضافه یا خروج گاز نسبت این دو گاز بهم بخوره فوق‌العاده در سرمادهی تاثیر داره پس گاز کامل خارجشود و بصورت مایع ریشارژ تا فشار ۱۱۰psiتا۱۲۰
2.وجود هوا و خوب وکیوم نشدن و همچنین در دستگاههای که تحت فشار هستن و کل سال کار میکنن در صورت نداشتن اویل تراپ مناسب و گرفتگی سیکل گرما و فشار بالا رو کمپرسور باعث حرکت روغن بیش از حد در کندانسور و اواپراتور مبشه و پدیده فومینگ ایجاد میشه و گاز و روغن حالت کف پیدا کرده در این حالتم دستگاه سرما یا گرمایی خوبی نداره و گیجم بازی میکنه
۳.و اما ضعیف شدن کمپرسور چه در قسمت دهش چه ساکشن اینم باعث فشار بالای گاز میشه ولی دستگاه عملا تهویه خوبی نداره
بهنرین حالت برای شما تخلیه کامل گاز شستشوی سیکل با ازت و سپس فشار دهش و مکش را قبل از گاز گیری چک کنید اگر خوب بود وکیوم و شارژ گاز دوباره حل مبشه.اگر کمپرسور از فشار بیوفته وقت و گاز خودتونو حروم نکنید
 

Mahdi neda

کاربر vip
کاربر
2016-08-28
137
356
برداشتی که من از تو عکسای ارسالی دارم اینه که کندانسور خیلی کثیفه و اکثر فین های دستگاه له شدگی داره که باعث میشه تبادل حرارتی کندانسور با محیط بیرون کم بشه که این خودش راندمان دستگاه رو پایین میاره و دیگر اینکه احتمال کم بودن گاز زیاده که هم پشت دستگاه اونجوری یخ زده و هم آمپر پایینه.و نوسان زیاد گیج از کیپ شدن لوله های داخلی دستگاه و لوله مویی ها میتونه باشه اینکه داخل سیستم روغن یا آشغال باعث مسدود شدن مسیر گاز شده.با آرزوی موفقیت
 

Mahdi neda

کاربر vip
کاربر
2016-08-28
137
356
راستی الان یه سوال برام پیش اومد دستگاه چجوری توی ۱۳ درجه سرما میده؟؟؟؟؟در صورتی که پایین ترین دمای اسپیلیت نهایت ۱۶ درجه ست؟
 
بالا