آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک Amiric تکشو

در انجمن تعمیرکاران عزادار یکی از اعضای بسیار خوب خود هستیم، جناب استاد کمالی با نام کاربری غزال از مدیران بسیار با تجربه و فعال انجمن بودند و متأسفانه ایشان را از دست دادیم. برای خانواده ایشان آرزوی صبر می‌کنیم. روحشون شاد و یادشون گرامی

دوربین های تحت وب

cctv123

کاربر
2013-05-20
56
96
دوست عزیز سیستم مدار بسته فاقد هر نوع آژیر و آلارم هست و کارش هم اینهایی که شما گفتید نیست. نمیدونم شما به چی میگید سیستم مدار بسته اما ما فقط به دوربین و دستگاه تبدیل و ضبط تصاویر میگیم دوربین مدار بسته.
بقیه چیزهایی شما گفتید کاری به دوربین مدار بسته نداره ولی میشه با برنامه های کامپیوتری ربطشون داد! ولی هیچ دوربین مدار بسته ای نه آژیر میزنه و نه هیچ نوع آلارمی داره. فقط دزدگیر هست که آلارم میزنه
شما میتونید از مجموعه دزدگیر و دوربین مدار بسته و .... خیلی امکانات دیگر تحت مجموعه امنیتی و ضد سرقت استفاده کنید. اما دوربین مدار بسته با ذهنیتی که شما از اون دارید اشتباست.

اگر کلید تشکر رو حالا نه برای من حداقل برای اون دوستی که 20 خط براتون نشستن و تایپ کردن فشار بدید ناراحت نمیشه از دستتون!
من که هم از شما و اقای sga1 تشکر کردم. بازم تشکر میکنم.
تو این مدت که منتظر جواب دوستان بودم تو سایتای مختلف سرچ کردم و به قول اقایsga1 هستند dvr هایی که قابلیت الارم رو داشته باشند.اگه به این سایت مراجعه کنید خواهید دید.
http://dca.ir/news/1301-کاربرد-قابلیت-آلارم-در-دستگاه-DVR.html
 

nekooee

Senior Technical Supervisor
مدیرکل
معاونت انجمن
2007-09-21
6/776
29/845
ایران
من که هم از شما و اقای sga1 تشکر کردم. بازم تشکر میکنم.
تو این مدت که منتظر جواب دوستان بودم تو سایتای مختلف سرچ کردم و به قول اقایsga1 هستند dvr هایی که قابلیت الارم رو داشته باشند.اگه به این سایت مراجعه کنید خواهید دید.
http://dca.ir/news/1301-کاربرد-قابلیت-آلارم-در-دستگاه-DVR.html

خوب حق با شماست ممکنه dvr ای باشه که ترکیبی باشه و آلارم هم بزنه اما این جور امکانات جانبی بیشتر برای جذب مشتری هست و در واقع این کار ترکیب دوربین مدار بسته و دزدگیر هست با این تفاوت که به جای سنسورهای نوری و ضربه ای یا حرارتی شما از دوربینهای فیلمبرداری استفاده میکنید.
یک سیستمی در dvr ها از قدیم هم بوده که به محض حرکتی در تصویر شروع به ضبط کردن میکنه. حالا از همین خاصیت (تشخیص حرکت در تصویر) میشه استفاده کرد و با برنامه نویسی کامپیوتر گفت ضبط که میکنی هیچی آلارم هم بزن و هر کار دیگری هم که دوست دارین. در حقیقت دوربین کار خاصی نمیکنه و این برنامه نویسی کامپیوتر هست که اگر حرکتی صورت گرفت تشخیص میده و میگه چه کارهایی انجام بشه!
اما کاربرد اصلی تشخیص حرکت فقط برای ضبط کردن تصویر هست که حافظه کمتری اشغال بشه.
امروزه با وجود هاردهای یک ترابایت به بالا دیگه این خاصیت هم به اون صورت کاربردی نداره چون به اندازه چند ماه ضبط کردن روی هارد دارید و وقتی هم ظرفیت هارد تمام بشه از اول شروع میکنه ضبط کردن. مگه یک سال بخواین برین مسافرت و بگذارید روی اون حالت که فقط وقتی شی متحرک در تصویر هست ضبط کنه.

اما برای اینکه آلارم بزنه همانطور که خودتونم میدونید دوربینها به کیفیت و حساسیت سنسورهای دزدگیر نیست و این فقط بدرد کسانی میخوره که می خوان کمتر هزینه کنند و یک کار مشتری جذب کن برای شرکتها هست. اگر شرکت شما مهم باشه و براتون اهمیت داشته باشه باید حتما از دزدیگر برای آلارم و sms و ... استفاده کنید و از دوربین های مدار بسته هم همان کار خودش یعنی تصویر برداری استفاده کنید.


هیچی نیست که نباشه! اگر dvr باشه که آلارم بزنه هیچی اگر بگید یکی هست که نوشابه هم درست میکنه من خیلی تعجب نمیکنم! معمولا دستگاه های معتبر و پدر مادر دار تمرکزشون روی کیفیت و توانایی های ضبط تصاویر تفکیک اونها ، زوم روی تصاویر ، ساپورت تعداد زیاد دوربین و .... چنین مسائلی هست
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Khalili

nekooee

Senior Technical Supervisor
مدیرکل
معاونت انجمن
2007-09-21
6/776
29/845
ایران
مدار هایی که ساخته میشن امن نیستند و ممکنه کسی دیگه هم تصویر رو ببینه
بهترین راه ارتباط دوربین وایرلس تحت شبکه هست

نمیدونم منظورتون چه مداری هست. ولی من از مدار استفاده نمیکنم و خود dvr امکان شبکه شدن در اینترنت رو دارا هست. خوب اگر کسی بتونه port و رمز عبور به dvr رو هک کنه میتونه از تصاویر استفاده کنه ولی به این سادگی نیست. اگر منظورتون از وایرلس ، شبکه کردن دوربینها داخل خود مغازه هست که امنیتشون از کابلی کمتره. چون تصاویرشون تا شعاع حداقل 10 تا 100 متر هست و میشه شبکه وایرلس رو هک کرد و تصاویر رو دید. اما با کابلی اگر شبکه داخلی باشه به هیچ عنوان قابل دست یابی نیست پس میشه گفت وایرلس امنیتش کمتر هست!
اگر هم بخواین تحت اینترنت تصاویر رو ببینید باز هم باید از نقطه ای تمام تصاویر جمع بشه از دوربینها و در اینترنت اشتراک گذاری بشه. خوب اون نقطه هم مثل dvr هست و قابل هک شدن.

منظورتون از مدارهای یکه گفتید درست میشه ، چه مدارهایی هست؟؟
 

cctv123

کاربر
2013-05-20
56
96
دوست عزیز شما اسم و مدل DVR ی که در اختیار داری بصورت کامل بنویس تا ببینیم دستگاه شما این امکانات رو داره یا نه.

سلام ببخشید دیر شد دیشب خونه نبودم
این مدلا منظورم بود
HSDVR-1600F
HSDVR-16480M
تو کاتالوگشون این قسمت هستش:alarm in/out:16/4
نظر شما چیه
 
آخرین ویرایش:

nekooee

Senior Technical Supervisor
مدیرکل
معاونت انجمن
2007-09-21
6/776
29/845
ایران
من یک تحقیق کردم در این مورد. ببینید اینها هر کدوم بسته به مدل و امکاناتشون تعدادی ورودی و خروجی برای آلارم داره. ورودی ها سنسورهای مختلف هستند و خروجی ها هم میتونه به آژیر ، لامپ ، قفل برقی و .... وصل بشم. ولی بیشترشون برای دستگاه های خروجی برق رو تأمین نمیکنن و پاور جدا نیاز دارند.

حالا کاربرد این آلارمها اینجور که تو سایتهای مختلف انگلیسی نوشته اینه که:
[hide]مثلا شما دوربین خودتون رو روبروی در پارکینگ وصل می کنید و اون رو روی حالت motion detector قرار می دهید تا وقتی چیزی رد میشه شرع کنه ضبط کردن. اما یک درخت روبروی پارکینگ هست که این دائما برگهاش رو باد تکون میده و این باعث میشه دوربین شما دائما ضبط کنه. حالا شما یک سنسور به در پارکینگ میتونید وصل کنید و به ورودی DVR بدید. حالا تا زمانی قفل در باز نشه motion detector کار نمیکنه و در این صورت الکی ضبط نمیکنه.
یا میتونید از خروجی آلارم بگیرید و به یک لامپ وصل کنید و دستگاه خود رو باز هم روی motion detector بگذارید. وقتی چیزی حرکت کنه دستگاه اول لامپ رو روشن میکنه و بعد شروع میکنه به ضبط کردن و بعد از اتمام حرکت لامپ خاموش میشه.

پس این یک توضیحی در مورد خروجی و ورودی. که چیزهای دیگری هم میشه به اون وصل کرد.

ولی اینکه بشه هر تعداد وصل کرد و محدودیتی نداشته باشه به نظر من اینطور نیست چون دستگا هایی که این قابلیت رو دارند همشون تعداد آلارمهای ورودی و خروجی رو تنظیم کردند پس به نظر میاد اگر محددیتی نبود نیازی هم نبود تعداد براش مشخص بشه.
مگر اینکه شما از یک خروجی خودتون چند چیز استفاده کنید! که نمیدونم دقیق این کار شدنی باشه یا خیر. قاعدتا اگر پاورشون به یک اندازه باشه باید محدودیتی نباشه[/hide]

این چند عکس منو و پشت از dvr هایی هست که قابلیت ورودی و خروجی برای آلارم دارند:

[hide]

Snap5.jpg
Snap6.jpg
Snap7.jpg
Snap8.jpg
[/hide]
 
بالا