آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

جدیترین اخبار دنیای جی اس ام | هفته چهارم بهمن

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
آشنایی با تلفن LG Miracle پیش از معرفی رسمی


این تصویری لو رفته از تلفن ویندوز فون ال جی به نام Miracle است که باید در نمایشگاه دنیای موبایل بارسلون معرفی بشود. تا اینجا می دانیم این یک تلفن دارای دوربینی ۵ مگاپیکسلی و نمایشگری ۴ اینچی است.
LG-Fantasy.jpg

در مورد پردازشگر هم پیش بینی می شود که با یک Snapdragon با سرعت 1GHz مواجه باشیم و حافظه داخلی هم ۸ گیگابایت است و چیپ NFC هم با آن ارایه می شود. با وجود اینکه هنوز ویندوز فون مانگو از این فناوری پشتیبانی نمی کند! اما احتمالا چون در آپدیت بعدی شاهد پشتیبانی از ان اف سی خواهیم بود، ال جی تصمیم گرفته NFC را به تلفن Miracle اضافه کند.

در ادامه مطلب می توانید دو تصویر دیگر از LG Miracle ببینید که پیش از این به نام LG Fantasy شناخته میشد.

3.gif
برای مشاهده تصویر با سایز کامل اینجا را کلیک کنید.
LG-Fantasy-3-576x1024_narenji.jpg
3.gif
برای مشاهده تصویر با سایز کامل اینجا را کلیک کنید.
LG-fantasy-2_narenji.jpg

2.gif
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
سبقت تعداد دستگاه‌های همراه متصل به اینترنت از تعداد مردم جهان در سال 2012
10.jpg





به گفته‌ی شرکت آمریکایی سیسکو، در سال جاری میلادی تعداد دستگاه‌های همراه متصل به اینترنت از تعداد مردم جهان بیشتر خواهد بود.

در جدیدترین گزارش شرکت سیسکو درباره‌ی نقل و انتقال جهانی داده‌ها از طریق دستگاه‌های همراه، پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۱۶ میلادی ده میلیارد دستگاه همراه متصل به اینترنت، مانند تبلت و گوشی‌های موبایل در سراسر دنیا وجود خواهد داشت.

در همین سال شبکه‌های اینترنتی سالانه ۱۳۰ اکزابایت داده‌های ایننترنتی منتقل خواهند کرد که برابر با میزان داده‌هایی است که در ۳۳ میلیارد دی‌وی‌دی جا می‌شود.

میزان انتقال داده‌های اینترنتی

بر اساس این گزارش، میزان انتقال داده‌های اینترنتی در سال ۲۰۱۱ میلادی هشت برابر حجمی بود که در سال ۲۰۰۰ انتقال داده شده بود.

افزایش تقاضا برای انتقال داده‌ها به احتمال زیاد اپراتورهای موبایل را که در حال حاضر هم به سختی می‌توانند از عهده‌ی تامین نیازهای مردم بربیایند، تحت فشار بیشتری قرار خواهد داد.

آنطور که در این گزارش گفته شده در حال حاضر یک گوشی‌ هوشمند معمولی ۱۵۰ مگابایت داده در ماه استفاده می‌کند، اما انتظار می رود که این رقم تا سال ۲۰۱۶ به ۲.۶ گیگابایت افزایش یابد.

باشگاه گیگابایتی‌ها

سوراج شتی، معاون بخش محصولات در شرکت سیسکو می‌گوید: "تا سال ۲۰۱۶، شصت درصد از استفاده کنندگان از گوشی‌های موبایل که حدود ۳ میلیارد نفر در سراسر جهان می‌شوند، به باشگاه گیگابایتی‌ها خواهند پیوست، یعنی هر یک از آن‌ها بیش از یک گیگابایت داده از طریق اینترنت رد و بدل می‌کنند."

عوامل اصلی افزایش ‌میزان انتقال داده‌ها

آنطور که تحقیقات شرکت سیسکو نشان می‌دهد تعداد کسانی که از دستگاه‌های تبلت استفاده می‌کنند رو به افزایش است و این دستگاه‌ها از نظر مصرف داده‌های اینترنتی از گوشی‌های هوشمند هم پرمصرف‌تر است.

این روزها نسل جدید ارتباطات اینترنتی، یعنی ۴G همگانی‌تر می‌شود که از ویژ‌گی‌های اصلی ۴G سرعت بیشتر انتقال داده‌هاست.

با فراهم شدن سرعت بالاتر، امکانات بیشتری هم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، از جمله می‌توانند برنامه‌های ویدئویی زنده را از دستگاه‌های همراه خود مشاهده کنند.

در این گزارش هم چنین گفته شده که در حال حاضر فقط دو دهم درصد از دستگاه‌های همراهی که به اینترنت وصل هستند از نسل چهارم ارتباطات (۴G) استفاده می‌کنند، اما ۶ درصد از حجم انتقال‌های اینترنتی توسط همین دستگاه ها انجام می‌گیرد.

تا کنون تصور می‌شد که بیشتر پهنای باند استفاده شده مربوط به گوشی‌های آیفون شرکت اپل است، اما تحقیقات شرکت سیسکو نشان می‌دهد که میزان استفاده از پهنای باند توسط آیفون با دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل آندروید برابری می‌کند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
فروش برخی از موبایل های موتورولا در آلمان متوقف می شود
3.gif
این تصویر کوچک شده است. برای مشاهده سایز واقعی بر روی اینجا کلیک کنید.
11.jpg




اپل در دادگاه تشکیل شده در آلمان که برای رسیدگی به شکایت این شرکت بر علیه موتورلا برگزار گردید، برنده شد و ممکن است فروش بعضی از تلفن های هوشمند موتورولا که از اسلاید برای باز شدن قفل استفاده می کنند برای همیشه در بازار آلمان متوقف شود. آن دسته از تلفن های موتورولا که برای باز شدن قفل گوشی از لمس دست و حرکت سریع به کنار گوشی استفاده می کنند، مورد خطاب رای دادگاه قرار می گیرند.

حق احتراع ثبت شده اپل در اروپا که مربوط به اشاره لمسی و یا تصویری برای باز شدن قفل تلفن می باشد برای موتورولا مشکل ساز شده است. دادگاه تبلت Motorola Xoom را محکوم به استفاده از این اختراع ثبت شده اپل نکرد. اما چند تلفن هوشمند اندرویدی موتورلا تحت تاثیر حکم دادگاه قرار خواهند گرفت.
موتورولا بدون شک دچار مشکل خواهد شد چون تقریبا اکثر تلفن های هوشمند این شرکت از همین روش (Slide to Unlock) برای باز کردن قفل گوشی استفاده می کنند.
حال باید صبر کرد و دید آیا اپل به دنبال متوقف کردن فروش تلفن های هوشمند موتورولا در خارج از آلمان و در کشورهای دیگر است و یا به بازار آلمان بسنده خواهد کرد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
جدایی سونی از اریکسون کامل شد

در ماه اکتبر شاهد بودیم که سونی سهم شراکت ۵۰ درصدی Telefonaktiebolaget LM Ericsson’s در شرکت موبایل سونی اریکسون را خریداری کرد. ارزش این قرارداد در حدود ۱.۰۵ میلیارد یورو تخمین زده شده است تا سونی با پرداخت آن به تنهایی بخش موبایل را در دست بگیرد.
پیش‌ از این اعلام شده بود که این معامله و قرارداد در ماه ژانویه نهایی می‌شود اما حالا ما در ماه فوریه شاهد نهایی شدن این قرارداد و جدایی کامل اریکسون از سونی هستیم.
gsmarena_0017.jpg

امروز رسما اعلام شد که سونی اریکسون را باید دیگر با نام “ارتباطات سونی
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
اندروید ۵ با قابلیت سوئیچ بین دو سیستم‌عامل عرضه می‌شود

گوگل اندروید ۴ را در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۱ رونمایی کرد و اندروید ۳ را در فوریه ۲۰۱۱ و پیش‌تر نیز اندروید ۲.۳ را در ۶ دسامبر ۲۰۱۰ رونمایی کرد و بر اساس گزارشات مختلف باید در نیمه دوم سال جاری میلادی نیز شاهد اندروید ۵.۰ با کد رمز Jelly Bean باشیم. گوگل چرخه‌ای ۶ تا ۸ ماهه برای ارائه نسخه جدید سیستم‌عامل خود در نظر گرفته اما خب سرعت به‌روز رسانی تلفن‌های همراه به سیستم عامل جدید بسیار کند‌تر است.
3.gif
برای مشاهده تصویر با سایز کامل اینجا را کلیک کنید.
Android-Jelly-Bean.jpg
از ابتدای عرضه اندروید ۴، گوگل اعلام کرد که قصد تلفیق سیستم عامل اندروید در تبلت و تلفن‌های همراه هوشمند را دارد و از این رو باید اندروید ۵.۰ را یک سیستم‌عامل برای هر دو دسته تبلت و تلفن‌های همراه بدانیم.
البته گزارش‌های عجیب و غریب‌تری نیز منتشر شده مبنی بر اینکه اندروید ۵.۰ دارای قابلیت Dual Boot و یا همان دو سیستم عامل خواهد بود و فروشندگان دستگاه‌ها خواهند توانست بر روی دستگاه خود به عنوان مثال ویندوز ۸ و اندروید ۵ را با هم داشته باشند و یا اینکه می‌توانند تنها به انتخاب یکی از دو سیستم عامل بپردازند.
در این حالت قابلیت سوئیچ بین دو سیستم عامل برای کاربران بدون نیاز به خاموش کردن یا راه‌اندازی دوباره دستگاه نیز وجود خواهد داشت.
البته این اخبار بسیار عجیب بوده و شاید تمایل گوگل را برای وارد شدن به حوزه رایانه‌های شخصی نشان می‌دهد و البته این کار ابتدا به اجازه مایکروسافت نیاز دارد و حتی گوگل باید سلیقه کاربران خود را نیز در این مورد در نظر بگیرد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
محصول قدرتمند HTC در راه است




بر اساس گزارش سی‌نت به نقل از منابع آگاه، HTC محصول پیشرفته ۴ هسته‌ای را طراحی کرده و نام One X را برایش انتخاب کرده است.

این شرکت که قصد دارد تلفن همراه پیشرفته خود را در کنگره جهانی تلفن همراه رونمایی کند رقبای سرسختی مانند Droid Razr Maxx، Droid ۴، Galaxy Note و Xperia S دارد.


One X دارای پردازنده ۴ هسته‌ای تگرا ۳ شرکت انویدیا است که با یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی طراحی شده است.


کنگره جهانی تلفن همراه امسال از ۲۷ فوریه تا اول ماه مارس در شهر بارسلونا برگزار خواهد شد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
سامسونگ عرضه مدل جدیدگالكسي نكسوس را لغو کرد


اگر منتظر نسخه 32 گيگابايتي گالكسي نكسوس جي‌اس‌ام (سامانه جهاني ارتباطات همراه، يکي از متداول‌ترين استانداردهاي تلفن‌هاي همراه در جهان) هستيد، به گفته خرده‌فروشان، سامسونگ طرح هاي خود براي عرضه اين مدل را لغو كرده است.
فروشگاه آنلاين Expansys اعلام كرده است كه در حال حاضر، سامسونگ طرح توليد گالكسي نكسوس 32 گيگابايتي را لغو كرده است.
هم‌چنين پيش‌فروش گالكسي نكسوس 32 گيگابايتي كه از ابتدا وعده اميدواركننده تحويل آن در ماه ژانويه داده شد و كمي بعد به ماه فوريه و سپس ماه مارس موكول شده بود، به كلي ديگر ادامه نمي يابد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
نیمی از کاربران از تلفن همراه در حمام و دستشويی استفاده می‌کنند


تحقیقات نشان داده که تقریبا نیمی از کاربران به استفاده از گوشی تلفن همراه خود در حمام و سرویس‌های بهداشتی می‌پردازند.
از میان تعداد هزار نفری که در یک نظرسنجی شرکت کرده‌اند، 750 نفر آنها اعلام کرده‌اند که داخل حمام و توالت از تلفن‌همراه‌شان استفاده می‌کنند.
این تحقیقات همچنین نشان داده که 63 درصد افراد داخل سرویس‌های بهداشتی به پیامک پاسخ می‌دهند و 63 درصد اعلام کرده اند که به تلفن پاسخ می‌دهند.
بر اساس این مطالعات، 13 درصد مردان در حالی که داخل حمام هستند به خرید آنلاین با استفاده از موبایل خود می‌پردازند.
این تحقیقات همچنین نشان داده که 87 درصد کاربران گوشی‌های هوشمند مبتنی بر آندرویید از دستگاه خود داخل حمام استفاه می‌کنند. این در حالی است که 77 درصد کاربران گوشی‌های آیفون داخل حمام از گوشی خود بهره می‌برند. همچنین 35 درصد دارندگان تبلت به استفاده از دستگاه خود داخل سرویس‌های بهداشتی و توالت‌ها می‌پردازند.
بر اساس این تحقیقات 92 درصد کاربران پس از استفاده از سرویس های بهداشتی، دستان خود را شستشو می‌دهند، اما فقط 14 درصد آنها گوشی تلفن همراه خود را ضدعفونی می‌کنند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
ممنوعيت فروش گلکسی نکسوس در آمريکا

اپل با ادعای اینکه سامسونگ به برخی از امتیازات این شرکت برای ساخت گوشی Galaxy Nexus تجاوز کرده، قصد دارد فروش این گوشی را در آمریکا ممنوع کند.
اپل با تمرکز بر تجاوز سامسونگ به امتیازات خود در ساخت گوشی‌های هوشمندش قصد دارد بر ممنوعیت فروش گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل آندرویید در آمریکا تمرکز کند.
شنیده‌ها حاکی است که دادگاه فدرال کالیفرنیا به نفع اپل رای داده و به زودی واردات گوشی هوشمند Galaxy Nexus سامسونگ ممنوع خواهد شد.
بر اساس ادعای اپل، در نسخه 4.0 (Ice Cream Sandwich) سیستم‌عامل آندرویید که روی گوشی Galaxy Nexus نصب شده، به چهار امتیاز اپل تجاوز شده که از آن جمله می‌توان به قفل گوشی و جستجوی اطلاعات با استفاده از صوت اشاره کرد.
اپل در پاسخ به ادعای اپل اعلام کرده که ما به همه فناوری‌هایی که در ساخت گوشی‌هایمان استفاده کرده‌ایم اعتقاد داریم و همچنان به ساخت محصولات نوآورانه ادامه می‌دهیم.
گفتنی است اپل و سامسونگ تاکنون20 بار در 10 کشور مختلف از یکدیگر شکایت کرده و همدیگر را به دادگاه کشیده‌اند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
فردا رايتل در تهران توزيع می‌شود

مدير كل برند و ارتباطات اپراتور سوم تلفن همراه (رايتل) از آغاز واگذاري سيم‌كارت‌هاي رايتل در تهران از فردا خبر داد.
شاهين آرپناهي اظهار كرد: واگذاري سيم‌كارت‌هاي رايتل در تهران از فردا (29بهمن‌ماه) آغاز مي‌شود؛ پيش‌ثبت‌نام اين سيم‌كارت‌ها در تهران در ايام دهه فجر آغاز ‌شده و ما نيز وعده داده بوديم كه قبل از پايان بهمن‌ماه اين سيم‌كارت‌ها را در تهران واگذار مي‌كنيم كه به وعده خود عمل كرديم.
وي افزود: رايتل بر اساس اولويت‌بندي و شاخص‌هاي مورد نظر با كساني كه قبلا كار پيش ثبت‌نام را در تهران انجام داده بودند، تماس گرفته و به آن‌ها دسترسي مي‌دهد كه با مراجعه به سايت رايتل، بقيه روال ثبت‌نام را انجام دهند و پول خود را واريز كنند كه البته از طريق بانك نيز مي‌توانند پول خود را واريز كنند.
آرپناهي تاكيد كرد: نيازي به مراجعه افراد و كساني كه پيش‌ثبت نام انجام داده بودند، نيست و رايتل بر اساس اولويت‌بندي با ثبت‌نام‌كنندگان تماس مي‌گيرد و بعد از سه روز كاري، سيم‌كارت به آن‌ها داده مي‌شود.
 
بالا