آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک Amiric تکشو

جدیترین اخبار دنیای جی اس ام | هفته اول اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
روزها آی‌فون...شب‌ها آی‌پد...

n00021271-b.jpg


شرکت زایت، سازنده برنامه کاربردی زایت که یک مجله خبری و از جملع بهترین اپ‌های موبایل به شمار می‌شود، حین بررسی‌های خود برای تعیین زمان کاربری برنامه زایت به نتایج جدید دست یافتند.

;کاربران در زمان‌های کوتاه در طول روز کاری از آی‌فون استفاده می‌کنند و کاربری آی‌پد بیشتر در حین غروب و زمان های طولانی مدت استراحت است.

به گفته مایت‌ک​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
پیامک های رایگان اهدایی همراه اول رایگان نیستند

طی چند ماه اخیر بارها پیام کوتاه هایی از طریق همراه اول برای مشترکان این اپراتور ارسال می گردد با این محتوا که برنده بسته 150 پیامک فارسی رایگان شده اند و یا اینکه مهلت این جایزه به اتمام رسیده است.اما قبوض ارائه شده از سوی این اپراتورخلاف این ادعا را اثبات می کند.

تصویر زیر مربوط به قبض یکی از شهروندان است که یکی از این پیامک ها را دریافت کرده و با وجودی که کلیه پیامک های ارسالی ایشان فارسی بوده اما مبلغ 10412 ریال بابت ارسال پیامک در صورتحساب ایشان درج گردیده است.

3.gif
این تصویر کوچک شده است. برای مشاهده سایز واقعی بر روی اینجا کلیک کنید.
841874.jpg

;به نظر می رسد پیامک های ارسالی با چنین محتوایی به منظور فریب مشترکین و ترغیب ایشان به ارسال بیشتر پیامک می باشد.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
آمازون یک کتابخوان الکترونیک با e-ink رنگی تولید می کند

BGR-Amazon-Kindle-Touch.jpg


کتابخوان های الکترونیک با نمایشگر e-Ink واقعا دوست داشتنی هستند. هر چند آنها سیاه و سفید اند اما به هر حال چون نتیجه کار در این فناوری کاملا مشابه کاغذ است، مطالعه را بسیار لذت بخش می کند. تا به حال چند شرکت مختلف فناوری e-Ink رنگی را هم تولید کرده اند اما به خاطر برخی محدودیت های فنی شاهد ارایه گسترده آنها روی کتابخوان های الکترونیک نبوده ایم.


حالا به نظر می رسد شرکت آمازون قصد دارد در رقابت با تبلت ها یک کتابخوان الکترونیک با نمایشگر e-ink رنگی وارد بازار کند و انگار تا ماه آینده شاهد ورود این محصول ۶ اینچی به بازار خواهیم بود.

در کنار آن آمازون می گوید مدل ۱۰ اینچی کیندل فایر را هم در سه ماهه دوم امسال وارد بازار می کند. این شرکت پیش بینی می کند ماهیانه ۳ میلیون کتابخوان کیندل با نمایشگر e-ink رنگی وارد بازار کند.

;بد نیست بدانید شرکت های مختلفی کتابخوان الکترونیک با نمایشگر رنگی وارد بازار کرده اند اما اغلب آنها از فناوری هایی مانند LCD برای نمایشگر استفاده کرده اند که بعد از مدتی استفاده چشم را خسته می کند. مزیت بزرگ فناوری e-ink در اینجا است که نمایشگر از خود نوری ساطع نمی کند و همانطور که گفته شد، تصاویر تولید شده کاملا مانند کاغذ هستند. اما محدودیت این نمایشگرها در اینجا است که قادر به نمایش مناسب تصاویر متحرک و ویدیو ها نیستند و تنها برای مطالعه کتاب مناسب هستند.

به نظر شما کتابخوان های الکترونیک با نمایشگر رنگی از نوع e-ink در رقابت با سیل تبلت ها از شانسی برای تصرف بیشتر بازار برخوردار اند؟ شما کدام یک را ترجیح می دهید؟ خواندن کتاب یا یک تبلت همه کاره؟​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
نخستین گوشی لومیکس پاناسونیک معرفی می‌شود
پاناسونیک چندین تلفن همراه تاکنون معرفی کرده است ولی دربازار جهانی توفیق چندانی در این مورد بدست نیاورده است و حالا این شرکت قصد دارد با ترفندی، شاید بتواند در بازار برای خود سهمی دست و پا کند.
panasonic-eluga-16-728-75-copy.jpg

بر اساس منابع خبری پاناسونیک این تلفن همراه را با نام تجاری Panasonic Eluga معرفی خواهد کرد که دارای برچسب لومیکس برند مشهور پاناسونیک در دوربین‌های دیجیتال است و قرار است از این فناوری در این تلفن همراه نیز استفاده شود.​
از جمله مشخصات سخت افزاری این تفن همراه می‌توان به پردازنده دو هسته‌ای یک گیگاهرتزی، دوربین ۸ مگاپیکسلی ، صفحه نمایش ۴.۳ اینچی qHD با تفکیک پذیری ۹۶۰ در ۵۴۰ پیکسل است.
Panasonic-eluga-10-420-100.jpg
;پاناسونیک الوگا دارای ضخامت تنها ۷.۸ میلمتر است و دارای مشخصاتی همچون ضد آب، ضد شوک و ضد ضربه نیز است و در ضمن این تلفن همراه دارای سیستم عامل اندروید ۲.۳ است که قابلیت بروز رسانی به اندروید ۴.۰ را نیز دارد.
panasonic-eluga-14-420-100.jpg

گفتنی است که شرکت پاناسونیک در نظر دارد همانند سری سایبر شات سونی ،لومیکس را به یک برند در تلفن‌های همراه تبدیل کند.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
پارس سامتل به جمع نمایندگان سامسونگ پیوست

شرکت پارس سامتل امروز در نشستی با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مدیران سامسونگ رسما ورود خود را به جمع نمایندگان شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد. ;در ابتدای این نشست که در هتل هما تهران برگزار شد شروین فریگام مدیرعامل پارس‌کامتل با خوشامدگویی به حضار توضیحاتی را در خصوص این شرکت بیان کرد.


3.gif
این تصویر کوچک شده است. برای مشاهده سایز واقعی بر روی اینجا کلیک کنید.
SAMTEL-Logo.jpg



در ادامه مدیرعامل سامسونگ ایران با اشاره به برخی فعالیت‌ها و موفقیت‌های برند سامسونگ در ایران، ورود رسمی شرکت پارس‌سامتل را به جمع نمایندگان این شرکت اعلام و خاطرنشان کرد که که سامسونگ اکنون بیشترین سهم را از بازار اسمارت‌فون‌ها در ایران در اختیار دارد.
در ادامه شریف رئیس‌هیات‌مدیره پارس‌سامتل ضمن خوشامدگویی به حضار در سخنانی با اشاره به سهم ۳۰ درصدی اسمارت‌فون‌ها از بازار ایران و افزایش آن در سال جاری بر اهمیت نقش تلفن‌های همراه هوشمند در این بازار تاکید و از حضور جدی این شرکت در این بخش بازار خبر داد.
سخنران بعدی این مراسم شروین فریگام بود که دوباره در پشت تریبون قرار گرفت و سخنانی را در خصوص بازار تلفن‌های همراه در ایران و نحوه حضور این شرکت در این بازار بیان کرد.
وی با تاکید بر اینکه پس از سال ها فعالیت در عرصه تولید و عرضه تلفن همراه سامسونگ توانسته است رتبه اول فروش و عرضه مدل های متنوع گوشی را در بازار جهانی و ایران به خود اختصاص دهد. تاکید کرد که با توجه به سیاست‌های جاری شرکت به نظر می‌رسد که این مکان برای سال‌های آینده هم در اختیار این تولیدکننده باقی بماند.
فریگام با تشریح بازار گوشی ایران در بخش گوشی‌های هوشمند ادامه داد: افزایش تعداد نمایندگان فروش در نهایت به نفع مصرف‌کنندگان نهایی است چرا که با ایجاد رقابت در بازار، این مصرف‌کنندگان هستند که می‌توانند از بین انبوهی از مدل‌های متنوع یک برند، با توجه به توان مالی کالای مورد نظر خود را انتخاب کنند.
وی در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت پارس سامتل به عنوان یکی از نمایندگان فروش گوشی‌های سامسونگ تاکید کرد: گرایش بازار تلفن همراه با توجه به سن کاربران آن که عموما بین ۲۰ تا ۳۵ سال است به سمت گوشی‌های هوشمند است و بر همین اساس نیز تمرکز ما در پارس سامتل روی گوشی های هوشمند خواهد بود.
مدیرعامل پارس سامتل افزود: سال گذشته در کشور نزدیک به ۳۰ درصد بازار در اختیار گوشی های هوشمند بود اما امسال این عدد به مرز ۵۰ درصد نزدیک شده است که البته این آمار با آنچه در جهان اتفاق می‌افتد بسیار نزدیک است.
فریگام گفت: مهمترین فاکتور در بخش گوشی‌های هوشمند آن است که کاربر بتواند قدرت انتخاب داشته باشد. شاید کاربری نیاز به صفحه نمایش با کیفیت نداشته باشد اما قدرت پردازنده گوشی برای او مهم باشد. شاید کاربر دیگری امکانات عکس و فیلمبرداری برای او مهم باشد و حتی ممکن است برخی نیز کیفیت و اندازه صفحه نمایش در کنار پردازنده ای پر قدرت برایشان از هر فاکتور دیگری مهم تر باشد. همین مهم در کنار انبوهی از تنوع محصولات قدرت تصمیم گیری بیشتری به کاربران می دهد.
وی از اهداف پارس سامتل به ارتباط مستقیم بین توزیع کننده و فروشندگان اشاره کرد و افزود: ما فقط عمده فروشی نمی‌کنیم بلکه در بخش خرده‌فروشی هم وارد خواهیم شد. یک قسمت فروش هم برای مصرف‌کننده نهایی خواهیم داشت که کاربر می‌تواند به صورت آنلاین و تلفنی محصولات سامسونگ را خریداری کند.
فریگام تاکید کرد که البته این سرویس به نحوی طراحی خواهد شد که به بازار لطمه‌ای نزند. هر چند که تجربه ثابت کرده است که خرید آن هم به شکل فیزیکی و حضور در بازار و مراکز خرید در کشورمان به عنوان یک تفریح محسوب می‌شود اما برای آن دسته از کاربرانی که به خرید آنلاین علاقه دارند هم احترام قایل هستیم.
فریگام در پایان با اشاره به امکانات گوشی‌های هوشمند سامسونگ افزود: سامسونگ تنها سازنده‌ای است که با سرمایه‌گذاری در بخش نرم‌افزار داخلی متناسب با فرهنگ ایرانی برنامه‌های کاربردی بسیاری تولید کرده که این برنامه‌ها به شکل رایگان روی گوشی‌های هوشمند سامسونگ نصب و در اختیار کاربران آن قرار می‌گیرد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
حضور جدیدترین های ZTE در کنگره بارسلونا


این دو تلفن هوشمند جدید چینی دارای صفحه نمایش 4.3 اینچی و دوربین ضبط ویدئویی جلو HD می باشند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از IT New، سازنده هندست چینی، ZTE از ساخت و رونمایی دو تلفن هوشمند جدید LTE خبر داد که اولین محصولات این شرکت می باشند که بر روی سیستم عامل Android 4.0 اجرا می شوند. ZTE که به زودی در کنگره جهانی موبایل که در بارسلونا برگزار می شود، از تلفن های هوشمند خود رونمایی خواهد کرد و مشخصات جدیدترین های خود را اعلام نموده است؛ تلفن هوشمند PF200 دارای یک پردازنده دو هسته ای 1.5GHz، دو دوربین که دوربین عقب با رزولیشن 8 پیکسل و دوربین جلو از قابلیت ضبط ویدئویی تا 1080p برخوردار است.

این تلفن قابل اجرا بر روی شبکه های LTE ،UMTS و GSM می باشد و با بهره وری از فناوری NFC آن به یک کیف پول سیار و کاربردی تبدیل شده است، N910 تلفن هوشمند دیگر این سازنده چینی است که دارای یک پردازنده دو هسته ای 1.2GHz، صفحه لمسی 4.3 اینچی با رزولیشن پایین تر 800 در 400 پیکسل می باشد.

این هندست یک دوربین 5 مگاپیکسلی در عقب و یک دوربین با قابلیت ضبط ویدئویی تا 1080p در جلو می باشد. N910 قابلیت اجرا بر روی شبکه های LTE ،CDMA و EVDO را دارا می باشد. ZTE چینی تصمیم دارد علاوه بر تلفن های فوق از سایر دستگاه های LTE نظیر چند نمونه تبلت در این نمایشگاه رونمایی نماید.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
پسری 12 ساله بزرگترین تبلت دنیا را می سازد

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از MAshable، جیمز هاردمن، پسری که تنها 12 سال دارد نمونه اولیه ای از یک تبلت 17 اینچی ساخته که مبتنی بر ویندوز ویستا عمل می کند. او قصد دارد تا تبلتی 17 اینچی و مبتنی بر ویندوز 7 نیز ساخته و روانه بازار کند. البته او باید برای این کار بودجه لازم را برای شرکت خودش یعنی Aurkron جذب کند.

جیمز هاردمن یک رویا داشت، رویایی در زمینه تکنولوژی. او فکر می کند که تبلت ها شگفت انگیزند اما تبلت های موجود از نظر او به اندازه کافی بزرگ نیستند. در حالی که بزرگترین تبلت ها از جمله آی پد در اندازه ای حداکثر 10 اینچی ساخته می شوند او تصمیم گرفت تا تبلتی بزرگتر و 17 اینچی بسازد. هاردمن در مصاحبه با Mashable گفته که من با صفحه نمایش بزرگتر راحت تر هستم و اکثر مردم آنطور که من می دانم نیز به این امر علاقه دارند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
کمیسیون ارتباطات فدرال به شبکه های بیسیم که GPS را مختل می کنند مجوز نمی دهد



به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از Google، مقامات کمیسیون ارتباطات فدرال قصد دارند تا جلوی فعالیت شرکت های خصوصی که در زمینه شبکه های بیسیم پر سرعت فعالیت می کنند و با ترافیک خود در شبکه ناوبرهای شخصی و GPS اختلال به وجود می آورند را بگیرند.

این کمیسیون روز سه شنبه و در پی دادخواستی عمومی مجوز شرکت lightsquared را لغو کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که اداره مخابرات و اطلاعات ملی آمریکا (FDA) اعلام کرد که هیچ راهی برای کاهش تداخل بالقوه سیگنال های ارتباطی وجود ندارد.

شرکت lightsquared سال گذشته و به صورت مشروط از FCC مجوز توسعه شبکه های بیسیم را دریافت کرده بود و قرار بود اگر مشکل تداخل سیگنال پیش نیاید این مجوز نهایی شود، اتفاقی که هرگز نیفتاد اما شرکت لایتاسکوور می تواند در زمینه شبکه های GPS با FCC همچنان همکاری داشته باشد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
گوشی های اندرویدی موتورولا تا 3 ماهه سوم 2012 به روز رسانی نمی شود


به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از Google، شرکت موتورولا تایید کرده که نسخه جدید اندروید را تا سه ماهه سوم سال 2012 در آمریکا عرضه نمی کند. این شرکت عنوان کرده که هنوز در حال ارزیابی و برنامه ریزی برای ارائه این نسخه برای گوشی های هوشمند واجد شرایط، است.

مدل های DROID RAZR ،RAZR MAXX ،DROID 4 ،BIONIC و XYBOARD 8.2 همگی منتظر نسخه جدید اندروید هستند و در این راه برای دریافت این نرم افزار با هم رقابت دارند. موتورولا برای به روز رسانی مشکل سخت افزاری دارد و تنها پردازنده مدل خانواده XOOM را ارتقا داده تا برای دریافت اندروید بستنی حصیری آماده باشد.

قرار است تا در 3 ماهه دوم 2012 بستنی حصیری برای این مدلها ارائه شود. اما برای سایر گوشی های هوشمند موتورولا تا 3 ماهه سوم 2012 خبری از به روز رسانی سیستم عامل نیست.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
اپل با 19 درصد بزرگترین فروشنده تلفن همراه هوشمند در سال 2011


به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از Yahoo، اپل نه تنها بزرگترین فروشنده تلفن همراه هوشمند در جهان بود بلکه با در اختیار گرفتن 19 درصد از کل بازار فروش گوشی های هوشمند توانست جایگاه سوم بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند را از LG بگیرد.

آمار Gartner که برای سه ماهه چهارم و همچنین کل سال 2011 منتشر شده است نشان می دهد که اپل در سال 2011، 19 درصد کل بازار گوشی هوشمند را در اختیار دارد این آمار برای سه ماهه چهارم 2011 بالاتر هم می رود و به عدد 23.8 می رسد. همچنین در این سال، تعداد کل گوشی های هوشمند به فروش رفته 472 میلیون عدد بوده است که 31 درصد از تمام گوشی های همراه به فروش رفته تاکنون است.

اپل در سال 2011، 89.2 میلیون عدد گوشی به فروش رسانده که 5 درصد از کل گوشی های همراه در دنیا محسوب می شود و این آمار خیره کننده است. گوشی های اندرویدی 50.9 درصد بازار گوشی همراه را در سال 2011 در اختیار داشتند.
 
بالا