آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

جدیترین اخبار دنیای اینترنت|هفته چهارم اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
رئيس گوگل: وب درون یک وجدان جهانی درحال رشد است

رئیس گوگل در مراسم افتتاحیه نمایشگاه "سبیت 2012" گفت: وب چیزی بسیار بیشتر از شبکه ای از دستگاهها است. وب شبکه ای از ذهنها است که درون یک وجدان جهانی درحال رشد است.
CeBIT (مرکز اتوماسیون اداری، فناوری اطلاعات و ارتباطات) بزرگترین نمایشگاه بین المللی رایانه در دنیا است.

این نمایشگاه همه ساله از هفته دوم مارس در هانوفر آلمان در فضایی به وسعت 450 هزار متر مربع برگزار می شود.
نمایشگاه سبیت از سال 1970 به عنوان بخش رایانه ای نمایشگاه بین المللی هانوفر آغاز به کار کرد. از سال 1999 نمایشگاه سبیت علاوه بر آلمان در سایر نقاط دنیا نیز برگزار می شود که عبارتند از:
- سبیت آسیا در شانگهای چین
- سبیت استرالیا در سیدنی
- سبیت اورآسیا در استانبول ترکیه
در سبیت 2012 که از 6 تا 10 مارس برگزار می شود بیش از 4 هزار و 200 ارائه دهنده از 70 کشور شرکت کرده اند.
کانون توجه این دوره از نمایشگاه "مدیریت اعتماد" است که به مسئله مهم تثبیت اعتماد و امنیت دنیای دیجیتال امروز می پردازد.
برزیل شریک نمایشگاه سبیت

همه ساله یک کشور به عنوان "کشور شریک" نمایشگاه سبیت انتخاب می شود. در دوره 2012 برزیل به عنوان شریک رسمی این رویداد بزرگ فناوریهای رایانه ای معرفی شد.

برزیل از نظر وسعت، بزرگترین کشور آمریکای جنوبی است که به ویژه سریعترین رشد اقتصادی را در منطقه آمریکای لاتین به ثبت رسانده است و همچنان توسعه نقش مهم خود را در تجارت جهانی ICT ادامه می دهد.

تجارت IT
سبیت 2012 در کنار سایر مقولات به مقوله تجارت IT می پردازد. در این نمایشگاه موسسات تحقیقاتی بسیاری درباره موضوعاتی چون "اطلاعات بزرگ"، "ابرهای محاسباتی"، "تجارت اجتماعی"، تغییرپذیری و امنیت دنیای دیجیتالی و با هدف توسعه راه حلهای تجارت الکترونیک، برنامه های جانبی تجارت و ابزارهای پیش نگرانه به بحث و تبادل نظر می نشینند تا بتوانند راهکارهای جدیدی در خصوص توسعه تجاری، تجزیه و تحلیل و مدیریت حجم وسیعی از اطلاعات در زمان واقعی دست یابند.
سخنرانی رئیس گوگل
در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سبیت 2012 "اریک اشمیت"، رئیس گوگل اظهار داشت که امروز اینترنت توانسته است مرزهای ملی میان کشورها را در هم نوردد.
اشمیت گفت: "وفاداری تنها به یک ملت نیست بلکه به دوستان و علاقه مندیها است و این چیزی است که همه چیز را برای شهروندان، دولتها و جامعه تغییر خواهد داد."
وی افزود: "من همیشه باور داشته ام که وب چیزی بسیار بیشتر از شبکه ای از دستگاهها است. وب شبکه ای از ذهنها است که درون یک وجدان جهانی درحال رشد است. وب تمام ما را از نظر احساس و عملکرد باهم متحد می کند."
اریک اشمیت ادامه داد: "فناوری معجزه نمی سازد بلکه اتصال برقرار می کند و این اتصال حتی به میزان بسیار کم، زندگی ها را تغییر می دهد."
سخنرانی صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور برزیل
آنگلا مرکل- صدراعظم آلمان با اشاره به بحران مالی که سراسر اروپا در بر گرفته است در سخنرانی مراسم افتتاحیه نمایشگاه سبیت 2012 گفت: "به عنوان اروپاییها ما باید یک منطقه بسیار ثابت را بسازیم و مطمئن شویم که اقدامات احتیاطی به موقع گرفته می شوند."
همچنین "دیلما روسف"- رئیس جمهور برزیل در خصوص رشد اقتصادی این کشور اظهار داشت: "در سال 2011، برزیل سومین بازار بزرگ رایانه ها و پنجمین بازار بزرگ موبایل در دنیا را به خود اختصاص داده بود. درحال حاضر 61 میلیون برزیلی به اینترنت دسترسی دارند و این بازار به سرعت درحال رشد است. در سال گذشته، در برزیل تعداد مشترکان باند پهن موبایل با یک افزایش دوبرابری به 41 میلیون نفر رسید و 21 میلیون خانه با یک افزایش 30 درصدی از سرویسهای تلویزیون پولی استفاده می کنند."
رئیس جمهور برزیل افزود: "در ماه می، ما مناقصه باندهای رادیویی ویژه توسعه شبکه نسل چهارم موبایل را در برزیل برگزار خواهیم کرد."
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
تغيير نام در انتظار فروشگاه آندروئيد

گوگل تصمیم گرفته که نام فروشگاه Android Market را به "Google Play Store" تغییر دهد.
گوگل امیدوار است با تغییر نام فروشگاه رسانه ای دیجیتالی خود کاربران جدیدی برای خود جذب کرده و رقابت بهتری را با اپل و آمازون در بازار به راه بیندازد.
گوگل به تازگی سرویس های جدید فروشگاه کتاب و سرویس موسیقی در فروشگاه خود ارایه کرده است.
آندرویید هم اکنون بزرگ ترین سیستم عامل گوشی های هوشمند در دنیا به شمار می رود و درآمد حاصل از تبلیغات این پلاتفورم به 96 درصد رسیده است.
گوگل امیدوار است با افزایش سرویس های چندرسانه ای آنلاین موجب افزایش سهم خود در بخش سرگرمی های دیجیتالی شود.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
دسترسی به فروشگاه App Store اپل، برای ایرانیان آزاد شد

هنوز مدت زیادی از خبر خوشحال کننده آزادی چند سرویس های گوگل برای ایرانیان، نگذشته که خبر خوش دیگری از اپل برایتان داریم. فروشگاه اینترنتی App Store اپل برای ایرانیان آزاد شده و دیگر نیازی نیست برای دانلود یک برنامه ساده از اپ استور، مجبور به استفاده از *** شوید. امیدواریم به کمک شما کاربران گرامی، بتوانیم اندروید مارکت را برای ایرانیان آزاد کنیم و سهمی در شادی شما داشته باشیم.




دیروز خبر خوشحال کننده ای را از یکی از کاربران زومیت دریافت کردم که دوست دارم آن را از تریبون زومیت با شما در میان بگذارم. خوشبختانه App Store برای ایرانیان آزاد شده و دیگر نیازی نیست برای یک نرم افزار ساده، دست به دامن *** شوید.
دیگر از خطای 1009 که مخصوص کشور های تحت تحریم Apple می باشد، خبری نیست.
امیدواریم به زودی اندروید مارکت هم محدودیت های خود را برای ایرانیان از میان بر دارد تا اجازه دانلود بی دردسر برنامه ها را داشته باشیم. اگر شما هم تمایل دارید در این دادخواست از گوگل شرکت کنید،
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
2012 جهنمي*ترين سال حملات سايبري

متخصصان امنيت شبكه سال ۲۰۱۲ ميلادي را از لحاظ حملات سايبري «سال جهنمي» توصيف مي*كنند.

حملات هكرها به سايت*هاي دولتي و شركت*هاي خصوصي هر روز در سراسر جهان در حال وقوع است و تقلب در كارت*هاي اعتباري و دزدي از طريق اينترنت مسأله جديدي محسوب نمي*شود.

بر اساس تحقيقات شركت نورتون، جرايم سايبري در سال ۲۰۱۱ ميلادي بيش از ۳۸۸ ميليارد دلار به اقتصاد جهاني زيان وارد كرد كه اين رقم بيش از جرايم ديگر از جمله قاچاق كوكائين و هروئين بوده است.

متخصصان امنيت شبكه فرضيه*هاي مختلفي درباره افزايش حملات سايبري در سال ۲۰۱۲ مطرح مي*كنند؛ برخي معتقدند بروز مشكلات اقتصادي باعث بيكار شدن برنامه*نويسان رايانه*اي شده و به تبع آن اين گروه*ها به سمت حملات سايبري سوق پيدا كرده*اند.

دسترسي آسان به رايانه در مناطق فقيرنشين جهان و شمار زياد جوانان مستعد و جوياي كار و گرايش اين افراد به سمت سرقت*هاي اينترنتي، از ديگر دلايل افزايش حملات سايبري عنوان مي*شود.

حملات DDoS و بوت*نت*ها (botnets) از اصلي*ترين جرايم سايبري محسوب مي*شوند. حملات DDoS* بسيار ساده بوده و از طريق يك نرم*افزار و بدون نياز به اطلاعات برنامه*نويسي يا دانش IT صورت مي*گيرد. بوت*نت*ها نيز شبكه*اي از رايانه*ها متصل به اينترنت هستند كه توسط ويروس آلوده شده و تحت كنترل رايانه واحد يا «بوت مستر» درمي*آيند و هكر با استفاده از سيستم*هاي تحت كنترل خود مي*تواند حملات سايبري انجام دهد.

زماني كه يك رايانه در معرض خطر قرار مي*گيرد، هكرها مي*توانند علاوه بر سرقت داده*ها و اطلاعات حتي سايت را نيز از دسترس خارج كنند.

به گفته «كارل هربرگر» متخصص امنيت شبكه، انگيزه هكرها از انجام حملات سايبري تغيير يافته است و به تبع انگيزه*هاي جديد يا «هكتيويسم»، ابزار و تكنيك*هاي تازه براي حملات ابداع شده است.

اما در كنفرانس سايبري كه به تازگي برگزار شد، مدير عامل لابراتور كاسپرسكي هكرها را با افراط*گرايان كه به حملات انتحاري و انفجار بمب دست مي*زنند، مقايسه كرد.

روزنامه نيويورك تايمز فهرستي از شركت*هاي آمريكايي كه احتمالا مورد حملات سايبري از سوي هكرهاي چيني قرار خواهند گرفت را منتشر كرده است.

برخي متخصصان شبكه ادعا كرده*اند كه در حملات سايبري عليه شركت*هاي آمريكايي هكرهايي از روسيه، فرانسه، تايوان و رژيم صهيونيستي نيز مشاركت دارند.

استفاده از ويروس، تروجان* و كرم*هاي اينترنتي بدون وقفه ادامه دارد؛ اما اصلي*ترين تهديد در سال ۲۰۱۲ جنگ*هاي سايبري خواهد بود. تنش سياسي ميان انگليس و آرژانتين، مشكلات روسيه با برخي كشورهاي همسايه، جنگ*افروزي رژيم صهيونيستي در خاورميانه از دلايلي است كه متخصصان امنيت شبكه سال جاري ميلادي را «سال جهنمي» از حيث حملات سايبري توصيف كرده*اند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
انرژی تخریبی اینترنت در حال تغییر شکل


تعجب نکنید ... اما سال ۱۳۹۰ نخستین سالی بود که در آن برای اولین بار تعداد تجهیزات دیجیتال قابل اتصال به اینترنت و امواج ارتباطی از تعداد کل جمعیت ساکن بر روی کره زمین فراتر رفت!

هم چنین در این سال برای اولین بار ظرفیت شبکه جهانی اینترنت به طور کامل تکمیل شد. اما شاید تاریخ فناوری اطلاعات هیچ سالی را به ناامنی و آسیب پذیری سال ۱۳۹۰ به خاطر نداشته باشد. بله ... تعداد ویروس*های رایانه*ای و بدافزارهای اینترنتی در این سال به رکورد ۲۰۰ میلیون مورد رسید و موج عظیم انرژی*های مخرب در اینترنت خسارت هنگفتی را به بسیاری از شرکت،* سازمآنها و حتی بخش*های دولتی کشورها تحمیل کرد.

به گزارش ایتنا، با این وجود هر چند سال ۱۳۹۰، سال نسبتاً سختی برای نهاد*های امنیت رایانه و اینترنت بود، امّا اتفاقات بزرگ امنیتی و توجه رسانه*های عمومی جهان به این اتفاقات مهم، سرآغاز مبارکی بود برای افزایش محسوس آگاهی کاربران عادی تر و غیر حرفه*ای*تر اینترنت که یا تازه به دنیای بی*رحم وب پا نهاده*اند و یا دچار یک فراموشی امنیتی مزمن (!) و همیشگی هستند.

بد نیست برای اطلاع از آن چه که در سال ۱۳۹۰ و در صحنه امنیت اطلاعات رایانه*ای جهان گذشت، نگاهی بیاندازیم به جدیدترین گزارش شرکت امنیتی Panda Security از وضعیت امنیت دنیای بزرگ فناوری اطلاعات ... به ویژه این که شرایط فعلی به گونه*ای است که امنیت اطلاعات رایانه*ای، حساسیت فوق العاده*ای یافته، *تا آنجا که نهادهای رسمی و دولتی کشورهای مختلف جهان حالا اینترنت را به عنوان یک مسئله امنیتی ارزیابی می*کنند.

بررسی*های اولیه پاندا نشان می*دهد که در سال ۱۳۹۰ و در مقایسه با سال*های گذشته، "بیشترین" حجم داده*های حساس و ارزشمند، "بزرگترین" شرکت*های تجاری و مراکز سازمانی و نیز "بیشترین" تعداد شرکت*هایی که خود مسئول تامین امنیت اینترنت هستند، تحت حملات موفق (!) هکرها و نفوذگر*های اینترنتی قرار گرفتند.

برای مثال طی حمله به شبکه*های بزرگ Play Station شرکت سونی، بیش از صد میلون کاربر اینترنتی با مشکلات ناشی از سرقت اطلاعات شخصی وخصوصی مواجه شدند... درست به همین روش، ۳۵میلیون کاربر دیگر نیز از طریق نفوذ خرابکارها به داخل یک شبکه بزرگ بازی*های آنلاین با عنوان Steam Valve به شدت آلوده شدند و ...

امنیت شبکه*های اجتماعی در سال ۱۳۹۰
هرچند دسترسی به برخی شبکه*های اجتماعی بزرگ در برخی از کشور*های جهان غیر قانونی است؛ اما با این حال، این شبکه*ها سهم بزرگی از نقل و انتقال کدهای مخرب و انتشار آلودگی*های رایانه*ای را به عهده دارند. برای اینکه قدرت شبکه*های اجتماعی را در زمینه گسترش این آلودگی*ها درک کنید، کافیست بدانید که پس از گذشت چند ساعت از مرگ استیوجابز، خالق شرکت اپل، یک صفحه جعلی و آلوده با نام وی در یکی از شبکه*های اجتماعی مشهور ایجاد شده بود که تنها در عرض چند ساعت و درست قبل از لحظه مسدود شدن، ۹۰ هزار عضو ثابت داشت.
این یعنی سرعت آلوده*سازی پنج کاربر در هر ثانیه (!)

social-net.jpg

البته دراین سال برخی از شبکه*های مهم اجتماعی برای نخستین بار موفق شدند تا با اتخاذ تدابیر صحیح حفاظتی تعداد حملات مخرب علیه خود را کاهش دهند اما این در حالی بود که برای مثال در اوایل سال ۱۳۹۰ هک شدن صفحه مربوط به یک موسسه مالی مشهور در یکی از همین شبکه*های اجتماعی وارسال پیام*های کوتاه مخرب به مشتریان این موسسه، منجر به ایجاد خسارت*های مالی بسیار سنگینی گردید .
یکی دیگر از تهدید*های مربوط به شبکه*های اجتماعی، انتشار بیش از حد اطلاعات خصوصی، شخصی و ارزشمند توسط اعضای این شبکه*هاست که برای بسیاری نشانه نوعی صمیمیت آنلاین به حساب می*آید اما برای خرابکاران اینترنتی که تنها در جست*وجوی اطلاعات هستند، خوراک مناسبی برای برنامه*ریزی حملات اینترنتی محسوب می*شود.

وضعیت تبهکاری آنلاین در سال ۱۳۹۰
در وضعیت فعلی، شاید هدف اصلی جرایم سایبر را تنها بتوان در یک جمله خلاصه کرد: "سرقت اطلاعات ارزشمند و تبدیل آنها به پول نقد!"
درست به همین دلیل ساده، تروژان*های banker که برای سرقت اطلاعات مالی و اعتباری شما بکار می*روند ونیز حملات هدفدار و نامحسوس علیه مراکز سازمانی، پرطرفدارترین ابزار تخریب در اینترنت محسوب می*شوند.
طبق آمارهای پاندا در سال ۱۳۹۰ بیش از۷۰درصد از کل کدهای مخرب کشف شده در سرتاسر جهان را "نرم*افزارهای تروژان" تشکیل می*دهند. این یعنی تقریباً از هر ۳ ویروس رایانه*ای ۲مورد برای نفوذ نامحسوس و سرقت اطلاعات تولید و در اینترنت منتشر می*شوند.

از عجایب غریب سال ۱۳۹۰ که سابقه*ای از آن را در سال*های گذشته پیدا نکردیم، افزایش هدفمند حملات مستقیم به شرکت*ها و سازمان*های امنیتی است که مهم*ترین آن حمله موفقیت آمیز به شرکت آمریکایی RSA و دستیابی به اطلاعات حساس مربوط به سیستم*های فوق امنیتی تصدیق هویت (SecurID) بود که یکی از حساس*ترین شرکت*های آمریکایی با عنوان Lockheed Martin را با مشکلات بزرگ امنیتی نظیر نفوذ مستقیم مجرمان اینترنتی به لایه*های دخلی شبکه*های رایانه*ای مواجه کرد. کافیست بدانیم که این شرکت، پیمانکار اصلی دولت و ارتش ایالات متحده امریکا در حوزه خدمات فناوری اطلاعات است تا به عمق شدت ماجرا پی ببریم.

securid_amazon.jpg

کمترین خسارت ناشی از حملات اخیر به شرکت RSA، تغییر الگوهای رمزنگاری برای بیش از ۴۰ میلیون کاربر ابزار و محصولات این شرکت در سرتاسر جهان بوده است. البته قبل از این تغییرات اساسی، کارشناسان امنیت اطلاعات فهرستی از بیش از ۷۶۰ حمله مشابه به شرکت*هایی که از سیستم*های امنیتی RSA استفاده می*کردند رابه طور رسمی ثبت کرده*اند.

علاوه بر این، در طول سال ۱۳۹۰ نام قربانیان مهم دیگری نیز از میان شرکت*های Comodo ، Digi Notar، Symantec و ...، تنها بخشی از این فهرست بلند بالا را تشکیل دادند. در شش ماه گذشته دست کم پنج شرکت بزرگ صادرکننده گواهینامه*های امنیتی دیجیتال برای پایگاه*های اینترنتی و ارتباط*های آنلاین، هدف حملات شدید وسرقت اطلاعات حیاتی واقع شدند که منجر به بروز اختلال*های امنیتی شدید در پایگاه*های مهمی مانند سرویس پست الکترونیک شرکت گوگل (gamil) گردید.

با این حال غیر از شرکت*های امنیتی، برخی از شرکت*های بزرگی که در سال ۱۳۹۰ هدف حمله، نفوذ و دسترسی*های غیر مجاز قرار گرفتند شامل صندوق بین*الملی پول ،سازمان فضایی اروپا و ناسا، سازمان فضایی آمریکا، بانک سیتی گروپ، شرکت سونی و سگا ،پایگاه*های اینترنتی دولت بریتانیا و ... بوده*اند. تنها در نفوذ به پایگاه*های بازی*های انلاین شرکت سونی (PSN)، اطلاعات محرمانه وشخصی بیش از ۷۷ میلیون نفر از کاربران و اعضاء این پایگاه در اختیار هکرها و تبهکاران انلاین قرارگرفت.

جنگ*ها و درگیرهای سیاسی در اینترنت
در سال ۱۳۹۰ جنگ*ها و درگیری*های اینترنتی به عنوان*های خبری ثابت بسیاری از رسانه*ها و روزنامه*ها تبدیل شد. هر چند که سابقه این جنگ*ها دست کم به چهار سال پیش باز می*گردد اما نخستین جنگ اینترنتی در سال ۱۳۹۰، حملات یک*جانبه*ای بود که از طرف یک گروه سازمان یافته علیه وزارت اقتصاد و دارایی کشور کانادا انجام شد. با این وجود که تحقیات اولیه نشان می*داد این حملات از سرور*هایی در کشور چین هدایت می*شوند. امّا هیچ*گاه شواهد محکمی علیه ترتیب دهنده واقعی آنها، یافت نشد.
درست یک*ماه بعد، شرکت*های امنیتی از عملیات "اژدهای شب" پرده برداشتند که طی آن بزرگ*ترین شرکت*های نفتی جهان مانند BP، SHELL و Marathon OIL طی دو سال گذشته و به طور مستمر تحت حملات جاسوسی و آلودگی*ها شدید رایانه*ای قرار داشته*اند. باز هم مثل مورد قبلی همه راه*ها به چین ختم شد، امّا هیچ گونه شواهد محکمی علیه مقامات رسمی این کشور یافت نشد.

بعدها وزارت دفاع ایالات متحده و بخش*های دولتی و نظامی در برخی از کشورهای دیگر جهان، ارتش نروژ، وزارت اقتصاد فرانسه و نشست جهانی گروه ۲۰ در فرانسه، دولت کره جنوبی، برخی صنایع ژاپن ،ارتش ایالات متحده و ... تحت حملات شدید و موفق رایانه*ای قرار گرفتند و ... بالاخره برای نخستین بار در تاریخ امنیت فناوری اطلاعات، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که حملات اینترنتی علیه منافع این کشور، به مثابه جنگ حقیقی و واقعی ارزیابی خواهد شد و واکنش مناسب در برابر آن اعمال خواهد گردید.
چین نیز برای اولین بار اذعان کرد که از ابتدای سال جاری هدف بیش از پانصد هزار حمله اینترنتی قرار گرفته که نیمی از آنها از خارج از کشور برنامه ریزی و هدایت شده*اند.

در اواخر پاییز امسال نیز، تلویزیون رسمی ایران، تصاویری از یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را منتشر کرد که بدون وجود هیچ*گونه آسیبی به تصاحب نیروهایش درآمده بود. نکته جالب این جاست که ایرانی*ها گفته*اند که با هک کردن سیستم جهت*یابی (GPS) این هواپیما و تغییر مقادیر جغرافیایی، موفق شده*اند تا بدون هیچ مشکلی این هواپیما را به داخل خاک ایران هدایت کنند.

البته ۱۳۹۰، سال تولد یک ویروس رایانه*ای جدید به نام Duqu بود که خاطره ویروس مخرب ویروس Stuxnet را دوباره زنده کرد.هرچند هیچ*گاه مانند بلوف*های رسانه*ای و غیر فنی که در مورد استاکس*نت شاهد بودیم، خسارت*های قابل توجهی از طرف این بدافزار جدید هم ایجاد نشد، اما گوشزد دوباره*ای بود به مراکز حساس و استراتژیک کشورهای مختلف تا به کامل*ترین وجه، وضعیت امنیتی وحفاظتی خود را تحت کنترل داشته باشند. یکی از خطرناک*ترین شیوه*های انتقال این ویروس، فایل*های ضمیمه نامه*های الکترونیک هستند که معمولاً به صورت هدفدار به اهداف مورد نظر ارسال می*شوند...

bz21oc-WEBvirus.jpg

امنیت سیستم*های عامل
به جز سیستم*های عامل ویندوز که هنوز بزرگترین بستر اجرایی بدافزار*ها و کدهای مخرب محسوب می*شوند سیستم*های عامل دیگر نیز به نسبت میزان کاربرد رفته رفته اهمیت امنیتی پیدا می*کنند. در این بین، سیستم*های عامل Mac و Android که پس از ویندوز از بیشترین میزان محبوبیت برخوردار هستند، با رشد تهدیدها و بدافزارهای سازگار با محیط خاص خود مواجه شده*اند...

hack-different-wallpaper.jpg

بر اساس اعلام پاندا، درسال ۱۳۹۰ ما شاهد نخستین موج*های وسیع وگسترده حملات اینترنتی علیه سیستم عامل مک، بوده*ایم! جالب این که در ماه گذشته میلادی یک تروژان کاملاً جدید با قابلیت سرقت اطلاعات مالی و بانکی ویژه محیط سیستم*های عامل مک در مقیاس بسیار وسیعی منتشر شد. این تروژان و سایر تهدیدهای رایانه*ای ویژه Mac ، شرکت*های امنیتی و نیز رسانه*های بزرگ جهان را تا حد بیشتری نسبت به امنیت این نوع از سیستم عامل که تا کنون بدون ویروس و کاملاً امن تلقی می*شد،* حساس کردند. به هر حال رفته رفته کاربران سیستم*های عامل شرکت Apple هم باید درک کنند که دیر یا زود باید بدافزارهای سازگار با Mac را جدی بگیرند.
android-trojan-alert.jpg
در مقایسه با Mac، سیستم عامل اندروید شرکت گوگل، در مدت زمان کوتاه*تری به یک هدف مورد علاقه برای خرابکاران اینترنتی تبدیل شد. دلیل آن هم استفاده از این سیستم عامل محبوب در بسیاری از تلفن*های همراه هوشمند و نیز تبلت*های خوش نقش و نگار موجود در بازار است. بدون شک، در آینده*ای نزدیک، تصور سیستم عامل اندروید هم بدون استفاده از نرم*افزارهای امنیتی غیر ممکن خواهد بود.
در ابتدای سال ۱۳۹۰ ویروس trj/adrd.A ویژه سیستم عامل اندروی در حالی کشف شد که فروشگاه مرکزی Google در کشور چین، به عنوان نخستین عامل انتشار این ویروس معرفی شد.

Trj/adrd.A بازخورد رسانه*ای و عمومی شدیدی داشت و توجه جدی بسیاری از کارشناسان را به امنیت آسیب*پذیر سیستم عامل اندروید جلب کرد. از آن پس کدهای مخرب ویژه سیستم*عامل اندروید یکی پس از دیگری تولید و از روش*های مختلف منتشر شدند که یکی از آنها آپلود فایل آلوده در فروشگاه*های رسمی و مرکزی گوگل بوده است! بنابراین پیش*بینی*ها نشان می*دهند که با افزایش بیشتر سهم اندروید در بازار سیستم عامل، توجه خرابکاران و در نتیجه تعداد و تنوع بدافزار*های ویژه این سیستم*عامل هم افزایش پیدا کند.

اعتراض*های سیاسی اجتماعی در اینترنت
حالا اینترنت و فضای مجازی به علت خصوصیت*های ویژه*ای که از آن برخوردارند، به محلی مناسب برای اعتراض*های اجتماعی و سیاسی تبدیل شده*اند. نمونه*هایی از این اعتراض*ها را در کارزار تسخیر وال*استریت و انقلاب*های کشورهای عربی مشاهده کرده ایم. اما مشکل اینجاست که شاید اعتراض*های اینترنتی برای نیل به اهداف اجتماعی یا سیاسی کاربران مؤثر واقع شود، اما حتماً به خشونت وناامنی اطلاعات در شبکه جهانی وب دامن می*زند، برای مثال در ابتدا تا اواسط سال ۱۳۹۰، درگیری*های سیاسی میان طرفداران انقلاب مصر و دولت نظامی این کشور به سرتاسر اینترنت گسترش یافته بود.حمایت برخی گروه*های اینترنتی که خود را مدافع حقوق بشر و آزادی بیان معرفی می*کنند مانند گروه ناشناس (Anonymous) نیز در گسترش این اعتراض*ها و البته پس*لرزه*های آن در سرتاسر شبکه وب،* بی*تأثیر نبوده است.

در مورد دیگر، تنها درگیری لفظی بین شرکت امنیتی HBGary و گروه Ananymous بود که منجر به هک شدن این شرکت و نشت اطلاعات سازمانی و محرمانه شامل نامه*های الکترونیک اعضا و یا مخاطبان این شرکت و البته انتشار عمومی آنها در اینترنت گردید. محتویات برخی از این ایمیل*ها، حاوی اطلاعات غیر اخلاقی و غیر حرفه*ای بود که به شدت بروی اعتبار و حیثیت HBGary به عنوان یک شرکت امنیتی قابل اعتماد تاثیر منفی گذاشت.

البته کارنامه گروه Anonymous که خود را تنها یک گروه معترض معرفی می*کند، پر است از حملات اینترنتی علیه شرکت*ها، مراکز و سازمان*های بزرگ که شرکت سونی، سازمان بازرگانی ایالات متحده، دفتر مرکزی پلیس اسپانیا، و ده*ها مرکز و سازمان دولتی دیگر...

Lulz Sec گروه اعتراضی دیگری است که در اوایل سال جاری از گروه Ananomous جداشد، و فعالیت*های تخریبی خود را بروی سرقت اطلاعات از شرکت*های کوچکتر با ضریب امنیتی پایین*تر و همچنین اجرای حملات تکذیب سرویس DoS علیه مراکز مهمتر متمرکز کرد.

در اواسط سال ۱۳۹۰ دو گروه جدا شده برای انجام یک عملیات مهم بار دیگر به هم پیوستند.عملیات جدید آنها در واقع اعلام جنگ به تمام مراکز دولتی و سیاسی جهان بود، به این صورت که آنها از تمام اعضاء و طرفداران خود خواستند تا بدون محدویت به هر مرکز دولتی و سیاسی در گوشه و کنار جهان حمله کنند و پس از به دست آوردن اطلاعات محرمانه، آنها را در اینترنت منتشر نمایند. اما چندی بعد با دست گیرشدن چند تن از اعضای اصلی این دو گروه فعالیت آنها اندکی کاهش یافت .در حال حاضر ۴۰ نفر از اعضای گروه Anaymous که چندی پیش توسط FBI دستگیر شدند منتظر دادرسی وحکمی هستند که ممکن است از ۵ تا ۱۰ سال زندان باشد.
anonymous-logo-1.jpg

اما مهمترین و جدیدترین عملیات گروه Anonymous ، سرقت اطلاعات مالی اعتباری و محرمانه هزاران مشتری شرکت امنیتیStratfor و دسترسی به حساب*های بانکی آنها برای کمک به مراکز خیریه بود! علاوه بر این، در هفته گذشته آنها بخش کوچکی از ۲۰۰ گیگابایت اطلاعاتی که بنا بر ادعای آنها از این مرکز سرقت کرده بودند را در شبکه جهانی اینترنت منتشر کردند. در اوایل و نیز در اواخر سال ۱۳۹۰ گروه ویکی لیکس هم به همکاری با Ananymous پرداخت و بخش بزرگی از اطلاعات شرکت Stratfor را در اینترنت منتشر کرد. این نه نخستین اما بزرگترین همکاری ویکی لیکس با هکرهای اینترنتی در زمینه سرقت و انتشار اطلاعات محرمانه بوده است.

پیش*بینی*ها برای سال ۱۳۹۱
بنا بر گزارش پاندا، شرایط فعلی امنیت جهانی اطلاعات نشان می*دهد که حمله به شرکت*ها، و مراکز سازمانی بزرگ، جاسوسی اطلاعات، جنگ*ها و در گیری*های سیاسی در اینترنت و شبکه*های اجتماعی بزرگترین نگرانی*های امنیتی در سال ۱۳۹۱ خواهند بود. البته تا کنون هیچ دوره زمانی در تاریخ امنیت اطلاعات رایانه*ای به اندازه سال ۱۳۹۰ برای شرکت*های بزرگ و مراکز دولتی به این اندازه سخت و دشوار نبوده است. اما سال ۱۳۹۱ بدون شک از این لحاظ دشوارتر هم خواهد بود.

تهدیدهای مربوط به تلفن همراه:
هرچند بیشتر شرکت*های تولید کننده ضدویروس که از ده سال گذشته وضعیت امنیتی تلفن*های همراه و میزان رشد تهدیدها وبد افزارها برای این ابزارهای ارتباطی را نگران کننده پیش بینی کرده بودند و به تولید برنامه*های ضد ویروس برای تلفن*های همراه پرداختند، اما وضعیت تهدیدها آن چنان که می*بینیم آنقدرها نگران کننده نشد... هرچند سیستم عامل اندروید، ان هم به دلیل استفاده دراغلب "تبلت*ها" توانست بدافزارهای خطرناک*تر و بیشتری را به سمت خود جلب کند...
بنابر این سال آینده نه با سرعتی حیرت*آور بلکه آهسته آهسته سیستم*عامل اندروید به هدفی خاموش برای خرابکاران اینترنتی تبدیل خواهد شد.هر چند سیستم*های پرداخت پول از طریق تلفن*های همراه به شرطی که به محبوبیت و شهرت خوبی میان کاربران دست پیدا کنند هدف بهتر و سریع تری برای تبهکاران سایبری خواهند بود.

و در نهایت ویندوز8
نسخه نهایی سیستم عامل ویندوز8 که در اواخر سال ۲۰۱۲ به بازار خواهد آمد، تاثیر چندانی بر وضعیت امنیتی سال آینده نخواهد داشت اما می*تواند سال ۱۳۹۲ را به یک سال کاملاً آلوده و پیچیده تبدیل کند زیرا قابلیت*های اشتراکی در ویندوز8 افزایش چشم*گیری یافته وهمین موضوع در افزایش تولید و انتشار وسیع ویروس*های رایانه*ای موثر خواهد بود.

مطمئن باشید که از میزان "انرژی تخریبی" اینترنت به هیچ عنوان کاسته نخواهد شد، بلکه این انرژی مخرب، تنها از شکلی به شکل دیگر تبدیل می*شود و از محیطی به محیط دیگر می*لغزد، بنابراین در سال ۱۳۹۱ باید بیشتر از اینها نگران وضعیت امنیت رایانه و شبکه خود باشید ...

شاید بتوان دریک جمله وضعیت امنیت سال ۱۳۹۱ را این گونه خلاصه کرد:
شما در هر جا که باشید، در خانه، در محل کار، در سفر، بر بالای آسمان*ها یا اعماق دریاها، و یا از هر نوع ابزار دیجیتالی که استفاده کنید، از حمله ویروس*های رایانه*ای و حملات مخرب در امان نخواهید بود. پس به راهکار مناسب فکر کنید ...
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
حملات انتقام جویانه گروه هکرهای Anonymous به مراکز امنیتی


AntiSec، شاخه عملیاتی وابسته به گروه مشهور هکرهای Ananymous، طی اطلاعیه*ای اعلام کرد که به تلافی بازداشت پنج نفر از سران اصلی این گروه، پایگاه*های اینترنتی مربوط به شرکت امنیتی Panda Security را هدف حملات اینترنتی خود قرار داده است.
، دلیل این حملات را همکاری موفقیت*آمیز شرکت پاندا با نهادهای امنیت بین*المللی در زمینه کشف و ردیابی فعالیت*های تخریبی گروه آنانیموس اعلام کرده که منجر به دستگیری ۲۵ نفر از اعضای فعال و به ویژه پنج تن از سران اصلی آن گردیده است.

این گروه طی پیغامی که علیه شرکت Panda Security منتشر کرده، این شرکت را به همکاری با و دریافت پول از نهادهای امنیتی و قانونی، تلاش در توقف فعالیت*های اعتراضی و اجتماعی این گروه، خیانت و کمک به بازداشت و زندانی کردن ۲۵ عضو فعال گروه آنانیموس متهم کرده است.

هر چند شرکت Panda Security، این حملات اینترنتی را "ناموفق" ارزیابی کرده و اظهار داشته که هکرهای آنانیموس در دستیابی به اهداف اصلی خود از جمله دسترسی به پایگاه*های داده و سایر اطلاعات محرمانه موفق نبوده*اند، اما دسترسی محدود خرابکاران به یک سرور فرعی و خارجی که میزبانی*کننده بخش بازاریابی و فروش بین*المللی و نیز برخی از وبلاگ*های اطلاع*رسانی شرکت پاندا بوده را تأیید نموده است.

گروه AntiSec. همچنین با اعلام هشدار علیه برخی دیگر از شرکت*ها و نهادهای امنیتی مانند پلیس فدرال آمریکا، این سازمان*ها را به حملات انتقام*جویانه تهدید کرده است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
IPTV نمونه*اي از خدمات شبكه*هاي داخلي

IPTV يا تلويزيون اينترنتي يكي از نمونه*هاي خدمات شبكه داخلي حساب مي*شود كه در كشورهاي پيشرفته خيلي قبل*تر ايجاد شده است.

با تاكيد بر اين*كه تلويزيون اينترنتي يكي از اقدامات در اين بستر بوده است، تصريح كرد: تلويزيون اينترنتي كه چندي است در كشور ما هم جلوه كرده و ارگان*هايي چون صدا و سيما و مخابرات را بر آن داشته تا چنين سرويسي را عرضه كنند، يكي از اقدامات در كشورهاي پيشرفته تلقي مي*شود كه در گذشته انجام شده، سرمايه*گذاري آنها برروي چنين اقداماتي مربوط به سال*هاي پيش است و ديگر ترجيح مي*دهند به سمت خدمات ارز افزوده بيشتر همچون خدمات نسل چهارم بروند.

او تصريح كرد: تلويزيون اينترنتي كه يك نسخه اوليه آن راه*اندازي شد، تنها نمونه ساده*اي از اين كار بود اما اين اميد را مي*دهد كه زيرساخت*ها و بسترها در حال آماده شدن هستند و سرمايه*گذاري*ها هم به سمت آن مي*روند.

جهان كاوه افزود: ايجاد شبكه*اي داخلي مي*تواند رونق كسب و كار IT را به دنبال داشته باشد تا توليدات و خدمات داخلي نيز رنگ و بوي طراوت به خود بگيرند.

او با تاكيد بر اين كه بايد با اتحادي يكپارچه به ظرفيت داخلي شبكه ارتباطات و سيگنالينگ كشور افزوده شود، اظهار كرد: شبكه داخلي با ظرفيت بالا و فراگير يكي از نيازمندي*هاي امروز ما تلقي مي*شود تا بتوانيم با كشورهاي داراي دستاوردهاي ديجيتالي رقابت كنيم.

وي تصريح كرد: ايجاد ظرفيت بالا در شبكه IP داخلي مي*تواند بستري براي ارائه خدمات الكترونيكي پيشرفته باشد تا برخي محدوديت*هاي ارتباطات لايه شبكه برطرف شود زيرا در حال حاضر براي استفاده از خدمات اينترنت با محدوديت*هايي براي برخي دسترسي*ها هم*چون پهناي باند ۱۲KBPS روبه*رو هستيم.

او با اشاره به مطرح شدن جدي ايجاد شبكه ملي اطلاعات و فاز اول آن براي سال آينده، تصريح كرد: اتفاقي كه در اين بستر خواهد افتاد اين است كه ديگر براي دسترسي به محتواي شبكه نيازي به راه*حل براي به دست آوردن پهناي باند بالاتر نيست چراكه پهناي باند بدون محدوديت و در حد استاندارد ساير كشورهاي در حال رقابت در اين حوزه فراهم خواهد شد البته طبق آنچه كه مسوولان اعلام مي*كنند.

اين كارشناس فناوري اطلاعات درباره اينكه ايجاد چنين شبكه و اقداماتي به پيش نياز*هايي ضروري همچون كابل*هاي پرسرعت نياز دارد، خاطرنشان كرد: ظرفيت پورت*هاي پرسرعت روز به روز در حال افزايش است و از اين باب نمي*توان نگراني داشت چراكه متوليان مطمئنا آگاهند كه اگر زيرساختي نداشته باشند، سرويسي هم نمي*توانند ارائه كنند و البته اميدوارم كه زيرساخت براي تمامي نقاط فراهم شود، درغير اين صورت شاهد خواهيم بود كه سرويس*ها به*صورت بخشي عرضه شوند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
مقابله با آسیب*های فضای مجازی

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به جزئیات و اهداف مدنظر برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی گفت: زمان تشکیل اولین جلسه*این شورا از سوی دبیرخانه*این شورا اعلام و شرح وظایف و اختیارات آن مشخص می*شود.

کامیار ثقفی در گفتگو با مهر با اشاره به حکم ابلاغ شده مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: فرمایش رهبری به نکاتی اشاره دارد که اولویت آن مربوط به بحث گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات با نگاه سرمایه*گذاری هدفمند در این بخش است به نحوی که* این موضوع را به عنوان یک فرصت تلقی فرمودند تا به عنوان ابزاری برای پیشرفت همه جانبه کشور مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین در کنار این بحث، موضوع صیانت از آسیب*های ناشی از فضای مجازی را هم مطرح کردند که در این راستا نیاز به سیاستگذاری، تصمیم*گیری و هماهنگی*های لازم وجود دارد.

وی با بیان اینکه بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات مانند هر موضوع دیگری دارای یک سری فرصت*ها و تهدیدات است، اضافه کرد: نگاه غالب در تشکیل شورای عالی فضای مجازی با توجه به سوابقی که در این موضوع وجود دارد، تأکید بر وجود فرصتی است که استفاده از آن باید در جهت پیشرفت کشور باشد.

رئیس دانشگاه شاهد در مورد ضرورت تشکیل شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: اصل موضوع به لحاظ اجرایی که در حکم مقام معظم رهبری هم آمده است بحث تشکیل یک مرکز است که به لحاظ عملیاتی و اجرایی حوزه فضای مجازی را در کشور مدیریت کند.

وی گفت: ملاحظه بسیار مهم در این حکم آن است که تمام کسانی که در حوزه فناوری اطلاعات طی سال*های سال و از زمانی که بحث فناوری اطلاعات در کشور مطرح شده تا به امروز دست اندرکار آن بودند در این شورا حضور خواهند داشت چرا که به دلیل فرابخشی بودن این موضوع که در یک حوزه خاص خلاصه نمی شود، این شورامی*تواند بخش فناوری اطلاعات را متمرکز کند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با تاکید براینکه قوای مختلف در کشور و مجموعه**های نهادی بسیاری به نوعی درگیر فناوری اطلاعات هستند، افزود: ضرورتا فناوری اطلاعات تابع یک وزارتخانه در دولت نمی*تواند باشد و این موضوع هم موضوعی نیست که هرکس در حوزه مسئولیتی خود براساس تشخیص و اختیارات خودش بتواند عمل کند. براین اساس در برخی مواقع که در موضوعات مختلف تداخل*هایی در کار پیش*می*آمد، نیاز به هماهنگ سازی این فضا به شدت احساس می*شد که با تدبیر مقام معظم رهبری این قانون شکل گرفت.

ثقفی با اشاره به تشکیل شورای عالی فناوری اطلاعات که جایگاهش در دولت بود در حالیکه شورای عالی فضای مجازی فرابخشی است و ترکیب آن را تمامی وزارتخانه**های کلیدی و مطرح و سازمان*ها و دستگاه*های مرتبط این حوزه تشکیل می*دهند، گفت: این شورا چیزی شبیه شورای عالی انقلاب فرهنگی است به نحوی که انواع شورا*ها در حوزه آموزش عالی وجود دارد اما شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاستگذاری کلان را در این بخش انجام می*دهد.

وی با بیان اینکه مدل**های مختلفی که تاکنون در زمینه سیاستگذاری فناوری اطلاعات به کار آمد، کارآمدی کافی را نداشته*اند، گفت: لذا ضرورت داشته که با یک نگاه جامع*تر و مقتدرتر به*این عرصه ورود شود. در واقع ترکیبی که مقام معظم رهبری در بخش حقوقی این شورا منصوب فرمودند نشان*دهنده اهمیت و اهتمام ایشان به*این موضوع است چرا که حضور تمامی روسای قوا در این شورا نشان می*دهد که در حد یک شورا در درون دولت نمی*تواند موضوع فناوری اطلاعات سیاستگذاری شود.

عضو شورای عالی فضای مجازی در مورد تشکیل مرکز ملی فضای مجازی براساس این حکم نیز گفت: با تشکیل جلسات اولیه*این شورا تشکیل این مرکز نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در مورد زمان تشکیل اولین جلسه* این شورا گفت : در این زمینه اطلاعی ندارم و این حکم چهارشنبه هفته گذشته به اعضا ابلاغ شده است و قاعدتا زمان تشکیل اولین جلسه آن باید از سوی دبیرخانه* این شورا اعلام و شرح وظایف و اختیارات آن مشخص شود.

ثقفی ادامه داد: دبیر شورای عالی فضای مجازی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است و اعضای حقیقی این شورا افرادی هستند که در بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات سال*ها است صاحب*نظر بوده و می*توانند به لحاظ تخصصی بخشی از نیاز*های این شورا را تامین کنند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
محكوميت سوء*استفاده كشور*هاي غربي از اينترنت

خوشبختانه امروز با پيشرفت*هاي علمي و فناوري كه حاصل شده، امور مربوط به طراحي شبكه*هاي ارتباطي و نرم*افزار*ها و امنيت فضاي اطلاعات به دست متخصصان ايراني و در داخل كشور انجام مي*شود.

رضا تقي*پور - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات - صبح امروز با محمد توفيق علاوي - وزير ارتباطات عراق - ديدار و گفت*وگو كردند.

تقي*پور در اين ديدار كه در امارات كلاه*فرنگي وزارت ارتباطات كشورمان برگزار شد، با بيان اين*كه ملت بزرگ ايران ۳۴ سال پيش با انقلاب شكوهمند اسلامي ايران نهضت بزرگي را آفريد اظهار كرد: ما در منطقه تنها نيستيم و كشور*هايي مثل عراق، لبنان، مصر، ليبي و يمن در اين حركت بزرگ اسلامي به اين نهضت بزرگ رسيدند و ما همه اين كشور*ها را يك امت اسلامي و واحد مي*دانيم و اميدواريم روز*به*روز اين اتحاد و وحدت بين كشور*ها بيش*تر شود.

وي گفت: اميدواريم سفر شما مايه توسعه همكاري در زمينه*هاي مختلف به ويژه در زمينه*هاي اطلاعات و ارتباطات باشد و خوشبختانه جمهوري اسلامي ايران در دهه*هاي اخير پيشرفت خوبي در عرصه*هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات و دولت الكترونيكي داشته كه ما همين جا اين تجربيات را به ملت بزرگ عراق تقديم و اعلام مي*كنيم كه آماده هرگونه همكاري براي بازسازي عراق هستيم.

محمد توفيق علاوي - وزير ارتباطات عراق - هم در اين مراسم اظهار كرد: مساله مهمي كه در سفر به ايران شاهد آن بودم، پيشرفت بسياري عالي جمهوري اسلامي ايران در زمينه* فناوري بود و در سال ۲۰۰۷ نيز به ايران سفر داشتم و از بعضي مناطق صنعتي بازديد كردم و امروز نيز شاهديم كه پيشرفت عالي در زمينه* ارتباطات و فناوري اطلاعات حاصل شده است.

او ادامه داد: ما به اين پيشرفت افتخار مي*كنيم و آماده* استفاده از تجارب و فناوري شما در زمينه*هاي مختلف هستيم كه اين باعث ارتباط بيش*تر دو كشور خواهد شد.

وزير ارتباطات عراق در ادامه اظهار كرد: معتقدم ارتباطات ميان دو كشور از طريق وزارتخانه*هاي ايران و عراق امكان*پذير است و وزارت ارتباطات ما نيز نقش اساسي در زمينه* ارتباطات در همه ابعاد خواهد داشت و معتقديم مي*توانيم پروژه*ها و طرح*هاي مختلفي را ميان دو كشور برنامه*ريزي كنيم و از طريق كابل*هاي نوري و گسترش همكاري گام*هاي بلندي را براي ارتباط بين دو كشور برداريم.

وي گفت: اين روزها كه بحث تحريم*ها مطرح شده، ما به عنوان كشور همسايه ايران بنا بر روابط ويژه و متمايزي كه با اين كشور داريم، به سازمان ملل اعلام كرديم كه ما را خارج از اين قطع*نامه بدانند چون خواستار همكاري در تمامي زمينه*ها با ايران هستيم.

رضا تقي*پور هم در ادامه اظهار كرد: امروز متاسفانه كشور*هاي غربي و در راس آنها آمريكا از ابزار اينترنت براي جاسوسي و مقاصد اين*گونه استفاده مي*كنند، قطعا ما به اتفاق شما و بقيه ملت*هاي بزرگ و آزاد بايد اين سوء*استفاده از اينترنت را محكوم كنيم و آن را به مسير اصلي*اش و در خدمت همه بشريت قرار دهيم نه اين*كه فقط برخي از كشور*ها از اين ابزار براي تخريب فرهنگ ملت*ها و سوء*استفاده از ملت*ها استفاده كنند. ما اين نهضت در زمينه اينترنت را آغاز كرديم و به اتفاق ساير ملل اين كار را پيش مي*بريم.

تقي*پور هم*چنين در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران گفت: ما در حال حاضر از چندين درگاه از طريق كانال*هاي ارتباطي بحث ارتباطات و اتصالات بين ايران و عراق را داريم و با توجه به حجم مسافرت*ها كه بين دو كشور صورت مي*گيرد، در عرصه* مخابرات و هم در زمينه پستي، با توجه به ارتباطاتي كه به صورت روزانه از مسيرهاي مختلف بين پست ايران و عراق وجود دارد، يكي از بهترين همكاري*ها در منطقه با كشور عراق داريم.

او ادامه داد: از اين منظر نه تنها مشكلي در بحث ارتباطات بين دو كشور وجود ندارد، بلكه يكي از بهترين و پيشرفته*ترين ارتباطات را با توجه به حجم گردشگري بين دو كشور داريم.

هم*چنين وزير ارتباطات عراق تاكيد كرد: طي چند روزي كه در ايران بودم، شاهد پيشرفت گسترده* ايران در زمينه ارتباطات بوديم و در شهر مشهد از برخي كارخانجات بازديد كرده و معتقدم كه ايران به صورت دقيق و ويژه*اي در اين زمينه كار كرده و پيشرفت*هاي عالي در زمينه* ارتباطات و مخابرات داشته است.

او ادامه داد: من خواستار گسترش ارتباطات بين دو كشور هستم و موانع موجود در اين مسير برداشته مي*شود و طي روزهاي آينده به*صورت مفصل در زمينه* ايجاد همكاري در زمينه فناوري خواهيم داشت.

وزير ارتباطات عراق اظهار كرد: ما در زمينه ارتباطات براي سرمايه*گذاري*هاي گسترده*اي برنامه*ريزي كرديم و همچنين در برنامه داريم كه شبكه كابل نوري را به تمامي مناطق عراق برسانيم و شركت*هاي ايراني مي*توانند از اين طريق مشاركت داشته باشند و ما خواستار همكاري با شركت*هاي ايراني در زمينه اينترنت هستيم و برنامه*هايي را در زمينه پست نيز داريم.

او تاكيد كرد: در حال حاضر ۱۲ هزار كيلومتر كابل نوري داريم كه آن را به ۲۰ هزار كيلومتر خواهيم رساند و با همكاري با ديگر كشور*ها درصدد گسترش اين ميزان هستيم.

وي گفت: در زمينه ماكروويو هم دو خط از شمال و جنوب و از شرق و غرب وجود دارد و در اين زمينه در سطح خوبي قرار داريم ولي نياز به تقويت بيش*تر دارد و هم*چنين برنامه*ريزي كرديم كه آن را به كليه مناطق در عراق بسط و گسترش دهيم.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
ارتش سایبری چین، تهدید جدیدی برای امنیت آمریکا



گزارش جدیدی که به سفارش کمیسیون امور اقتصادی، امنیتی چین-آمریکا در کنگره ایالات متحده تهیه شده ادعا می*کند ارتش چین بر مقابله اطلاعاتی و سایبری در فضای اینترنت تمرکز ویژه*ای دارد.

این گزارش همچنین از پیشرفت*های جدید چین در زمینه سخت افزارهای رایانه*ای و تولید تجهیزات مخابراتی پیشرفته خبر می*دهد.

نکته قابل توجه در این گزارش ۱۳۶ صفحه ای آن است که برخی از شرکت های اقتصادی چین با همکاری سایر کشورها مشغول ارایه خدمات فناوری و تحقیقاتی به "ارتش آزادیبخش خلق" (PLA) چین هستند.

بر اساس این گزارش که توسط مرکز تحقیقاتی نورثراپ گرومن برای ارایه در کنگره آمریکا تهیه شده ارتش آزادیبخش خلق (که به مجموعه نیروهای مسلح جمهوری خلق چین اطلاق می*شود) اهمیت ویژه*ای برای این تئوری نظامی قائل است که "موفقیت در جنگ بستگی به میزان کنترل و دسترسی به اطلاعات دارد."

برای مثال در این گزارش با اشاره به حمایت نظامی آمریکا از تایوان عنوان شده که چین توانایی حمله سایبری و الکترونیکی علیه آمریکا را دارد و می*تواند ضمن تدارک دیدن چنین حمله*هایی از ابزار خود برای تحت کنترل در آوردن سیستم های آمریکایی هم استفاده کند.

موسسه نورثراپ گرومن در گزارش خود همچنین به دولت آمریکا هشدار داده که به علت دشواری ها و مدت زمانی که برای شناسایی دقیق حمله کنندگان سایبری نیاز است، پاسخ آمریکا به چنین حملاتی ممکن است با تاخیر صورت گیرد که می تواند موقعیت این کشور را در صورت بروز یک جنگ سایبری تضعیف کند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده عملیات شبکه ای کامپیوتری شامل "حمله، دفاع و تحت کنترل درآوردن" یکی از استراتژی های بنیادی کارزار ارتش چین است که یکی از اهداف خود را کشف سریع اطلاعات و استفاده از آنها برای کمک به نیروهای مسلح قرار داده تا در صورت وقوع چنین برخوردهایی بتواند از این استراتژی نظامی خود بهره گیرد.

این گزارش جدید در ادامه گزارشی است که گروه تحقیقاتی نورثراپ گرومن در سال ۲۰۰۹ برای کنگره آمریکا تهیه کرده بود.
در گزارش سال ۲۰۰۹ این گروه تحقیقاتی آمده بود که چین در تدارک برنامه های نظامی است که خود را به لحاظ فناوری کامپیوتری در برابر ایالات متحده تجهیز کند.

کمیسیون امور اقتصادی، امنیتی چین-آمریکا در کنگره ایالات متحده که در سال ۲۰۰۰ تشکیل شده موظف است که با تمرکز بر چین، مشاوره تخصصی و تحقیقاتی در زمینه امور مرتبط به امنیت ملی آمریکا ارایه کند.
 
بالا