آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

جدیترین اخبار دنیای اینترنت|هفته سوم اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
میلیون*ها فرصت شغلی به واسطه خدمات پردازش ابری

مطالعه جدیدی که توسط شرکت آی*دی*سی صورت گرفته نشان می*دهد گسترش خدمات پردازش ابری باعث ایجاد میلیون*ها فرصت شغلی در چند سال آینده خواهد شد.

، آی*دی*سی پیش*بینی کرده است تا سال ۲۰۱۵ این فرصت*های شغلی به ۸.۸ میلیون و چند سال بعد از آن به ۱۳.۸ میلیون خواهد رسید.

به نوشته eweek شرکت آی*دی*سی که این مطالعه را به سفارش شرکت مایکروسافت انجام داده نتیجه گرفته است که فقط در سال گذشته، خدمات پردازش ابری به سازمان*های فعال در دنیای آی*تی، اعم از کوچک و بزرگ، کمک کرده است بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار درآمد کسب كرده و ۱.۵ میلیون فرصت شغلی ایجاد کنند.

آی*دی*سی در گزارش خود مولفه*هایی همچون هزینه*هایی را که صنایع مختلف صرف تامین خدمات آی*تی کرده*اند، اندازه کسب*وکارها، شرایط قانونی و زیرساخت*های فنی شهرها و کشورهای مختلف را بررسی کرده است و به این نتیجه رسیده است که نوآوری در خدمات آی*تی به افزایش درآمد و در نتیجه افزایش فرصت*های شغلی خواهد انجامید.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۱ صنایع بیمه و حمل و نقل بیش از دیگر صنایع از خدمات پردازش ابری استفاده کرده*اند. صنایعی مثل بانکداری و مخابرات نیز تا سال ۲۰۱۵ خواهند توانست به مدد فناوری پردازش ابری بیش از یک میلیون شغل ایجاد کنند.

در گزاش آی*دی*سی آمده است: فناوری پردازش ابری باعث می*شود کسب*وکارهای مختلف فارغ از محدودیت*های الگوی سنتی «مشتری/سرور» که در آن حل مشکلات مستلزم استفاده از راهکارهای تکنولوژیکی و سخت*افزاری است، به فعالیت خود ادامه دهند. در دنیای پردازش ابری بازارهای نوظهور، شهرها و کسب*وکارهای کوچک می*توانند همانند کسب*وکارهای بزرگ و کشورهای توسعه یافته از مزایای این خدمات به طور یکسان بهره گیرند.

اگر پیش*بینی شرکت*های آی*دی*سی در مورد آینده خدمات پردازش ابری تحقق یابد، شرکت*هایی مثل مایکروسافت که برای کسب**وکارهای مختلف راهکارهای پردازش ابری ارائه می*کنند، سود زیادی خواهند کرد.

مایکروسافت هم اکنون در زمینه فناوری*های پردازش ابری خدمات و محصولات زیادی همچون پلت*فرم ویندوز آزور و آفیس ۳۶۵ را عرضه می*کند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: همتا

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
چرا برخي سايت*ها باز نمي*شوند؟

مدير كل دفتر نظارت بر سرويس*هاي فناوري اطلاعات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات درباره اينكه برخي كاربران از باز نشدن برخي سايت*ها شاكي هستند گفت: اين موضوع مي*تواند دلايل مختلفي داشته باشد كه بايد مورد بررسي قرار بگيرد و نمي*توان گفت سرعت اينترنت دليل اصلي اين موضوع است.

عليرضا اصغريان در گفت*و*گو با ايسنا، اظهار كرد: سرعت اينترنت و دسترسي به آن موضوعي است كه بايد با ابزارهاي سنجش سرعت آن را مشخص و تعيين كرد.

وي با تاكيد بر اينكه مشكل کاربران در زمينه باز نشدن برخي سايت*ها را نمي*توان دليلي بر کندي سرعت اينترنت دانست، ابراز كرد: تمامي ابزارهاي سنجش سرعت اينترنت وجود دارد و به راحتي و سهولت مي*توان مشخص کرد که کاربر با چه سرعتي به اينترنت دسترسي دارد.

اصغريان در بخشي از سخنان خود تاكيد كرد: اپراتورها بايد خسارت مندرج در SLA يا توافقنامه سطح خدمات را به مشتريان خود بپردازند و خسارت را از اپراتور بالادستي خود مطالبه كنند.

مدير كل دفتر نظارت بر سرويس*هاي فناوري اطلاعات رگولاتوري ادامه داد: هيچ اپراتوري مجاز نيست به بهانه بروز اشكال و يا اخذ نكردن خسارت از اپراتور بالادستي خود، از پرداخت خسارت به مشتريانش خودداري كند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
گوگل جست*وجوها را براي كمك به كاربران ذخيره مي*كند

گوگل اعلام كرد كه جست*وجوهاي كاربران از طريق Google.com در سراسر دستگاه*هايي كه از آيكون جديد "recent" استفاده مي*كنند، ذخيره مي*شود.

به گزارش ایتتنا به نقل از ايسنا، آيكون جديدي موسوم به “recent
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
تونی بلر: رسانه*های اجتماعی شمشیر دو لبه است

تونی بلر نخست*وزیر سابق انگلیس، از احتمال نقش*آفرینی رسانه*های اجتماعی در بروز ناآرامی*های سیاسی ابراز نگرانی کرد.

وی که در کنفرانس امنیتی RSA سخنرانی می*کرد با اشاره به این که رسانه*های اجتماعی به بروز انقلاب در خاورمیانه و برخی نقاط دیگر جهان کمک کرده است، گفت شهروندان باید نسبت به بروز آشوب از همین طریق در برخی مناطق آسیب*پذیر هوشیار باشند.

از جمله رسانه*های اجتماعی می*توان به شبکه*های اجتماعی اشاره کرد که محلی برای شکل*گیری جماعت*های مجازی و شبکه*سازی کاربران اینترنتی هستند.

فیس*بوک مهم*ترین شبکه اجتماعی در فضای سایبر حال حاضر به شمار می*رود.

نخست*وزیر سابق انگلیس با «بنیادین» خواندن نقش رسانه*های اجتماعی، گفت این رسانه*ها به خودی خود یک پدیده انقلابی محسوب می*شوند.

وی همچنین از این که اینترنت، یک ابزار دولتی نیست، اظهار تاسف کرد.

بر اساس این گزارش، هر چند انگلیس یکی از کشورهای پیشتاز در زمینه استفاده از اینترنت و نیز اقتصاد دیجیتال به شمار می*رود ولی آقای بلر اعتراف کرد که تا زمانی که در دولت مشغول به کار بوده، حتی یک تلفن همراه نیز نداشته است.

وی یک روز پس از آن که پست خود را واگذار کرد، برای اولین بار پیامک ارسال نمود ولی فراموش کرد نام خود را در آن قید کند.

گیرنده پیامک که یکی از دوستان بلر بود، در پاسخ پرسید: متاسفم، شما کی هستید؟

گفتنی است آقای بلر تا ۲۶ ژوئن سال ۲۰۰۷ نخست*وزیر انگلیس بود و از ۲۷ همان ماه، از آن مقام کناره گیری کرد و جای خود را به گوردن براون داد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
فروش Chevy Volt برای 5 هفته متوقف شد

فروش ماشین های الکتریکی تا به حال در جهان روندی مایوس کننده داشته است و ماشین Chevy Volt جنرال موتورز نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

جنرال موتورز اعلام کرده که تولید ماشین های هیبریدی خود را به مدت 5 هفته از 19 مارچ متوقف می کند تا مازاد موجود در انبارهای خود را تخلیه کند. حدود 1300 نفر با این تصمیم در این 5 هفته بیکار می شوند و این شامل کارمندان جنرال موتورز در اروپا که در کارخانه Opel فعالیت می کنند نیز می شود.

حدود 3596 عدد از ماشین های Chevy Volt در انبار است که حدود نصف اتومبیل های تولیدی این شرکت است. جنرال موتورز تا به حال 7700 Chevy Volt تولید کرده است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
اعلام سرعت دانلود براي سرويس 128 کيلوبيت

در حال حاضر، حداقل سرعت دانلود براي سرويس 128 کيلوبيت بر ثانيه، در نرخ اشتراک 1 به 10، حدود 6/1 کيلوبايت در ثانيه عنوان کرده*ايم كه طبق آمار*هاي معتبر و موجود در رگولاتوري به طور متوسط کمترين سرعت دانلود در سرويس*هاي 128 کيلوبيت بر ثانيه، بين 7 تا 9 کيلوبايت در ثانيه است و در شرايط بهتر نيز اين ميزان بين 14 تا 16کيلو بايت در ثانيه است.
عليرضا اصغريان مدير کل نظارت بر سرويس*هاي فناوري اطلاعات سازمان تنظيم مقررات با بیان مطلب فوق افزود: ممکن است که در زمان*هاي محدودي سرعت 6/1 کيلوبايت بر ثانيه شود، اما حتما به اين صورت نيست كه در زمان استفاده کاربر به طور دائم سرعت دانلود 6/1 کيلوبايت بر ثانيه باشد.
او گفت: طبق تعرفه مصوب کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، در سرعت 128 کيلوبيت بر ثانيه و نرخ اشتراک 1 به 10، بدترين حالت سرعت دانلود، 6/1 کيلوبايت بر ثانيه است؛ در حالي که با اينترنت دايل*آپ سرعت دانلود 3 تا 4 کيلو بايت بر ثانيه است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
مدير ياهو راهی گوگل شد

شرکت یاهو که این روزها شرایط دشواری را پیش رو دارد، شاهد پیوستن یکی از مدیران برجسته اش به شرکت گوگل بوده است.
مدیر آزمایشگاه های تحقیقاتی یاهو به زودی در گوگل مشغول به کار خواهد شد، امری که هر دو شرکت آن را تایید کرده اند.
تحقیقات وی بر روی فناوری های جستجو متمرکز شده است و از جمله حوزه های تحقیقاتی مورد علاقه وی می توان به جستجوی متنی، ارتقای شیوه های یافتن اطلاعات در وب و همین طور طراحی الگوریتم های نوین و پیشرفته اشاره کرد.
یاهو با صدور اطلاعیه ای ضمن تشکر از Prabhakar Raghavan برای صرف هفت سال از عمر خود در یاهو برای وی آرزوی موفقیت کرده است.
قرار است Ash Munshi مدیر حوزه فناوری یاهو به طور موقت وظایف وی را بر عهده بگیرد. در همین حال منابع خبری از کوچک شدن واحد آزمایشگاه های یاهو با هدف کاهش هزینه ها خبر می دهند، هر چند هنوز در این زمینه خبری به طور رسمی منتشر نشده است.
یاهو که در سه سال اخیر از موتور جستجوی بینگ مایکروسافت و گوگل به شدت عقب افتاده با مشکلات مالی و مدیریتی هم دست و پنجه نرم می کند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
شمارش مع*** برای اخراج کارمندان ياهو

یاهو قصد دارد با تغییر ساختار و حذف یا کوچک کردن برخی از بخش های خود شرایط دشوار اقتصادی موجود را به هر نحو ممکن پشت سر بگذارد.
منابع نزدیک به یاهو می گویند که اسکات تامپسون مدیر عامل اجرایی این شرکت به زودی جزییات مفصلی را در این زمینه اعلام خواهد کرد و به طور دقیق برنامه های یاهو را در این زمینه مشخص خواهد کرد.
با توجه به مشکلات مدیریتی و مالی یاهو به نظر می رسد که این برنامه ها تا قبل از پایان ماه جاری میلادی یعنی ماه ماری اعلام خواهند شد. هزاران کارمندی که اخراجشان برنامه ریزی شده در دو حوزه بازاریابی و عملیات اجرایی مناطق مختلف جهان فعال هستند.
تامپسون پیش از این بر لزوم تغییر ساختارهای حرفه ای و کاری در این شرکت تاکید کرده بود و همین مساله زنگ خطر را برای بسیاری از کارمندان و کارکنان این شرکت به صدا درآورده است. تامپسون که قبلا رییس شرکت پی پال بوده تنها دو ماه است که مدیر عامل اجرایی یاهو شده، وی جایگزین کارول بارتز شد که نتوانست وضعیت بحرانی یاهو را بهبود ببخشد.
به دنبال شکست های پی در پی یاهو در دو سال اخیر بارها اخباری در مورد فروش احتمالی آن به گوش رسیده که هر بار تکذیب شده است. از مایکروسافت به عنوان یکی از خریداران بالقوه یاهو یاد می شود.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
مهم*ترین هک*های سال 90




گروه*های هکری در سال*های اخیر همپای سایت*ها و شبکه*های جدید، فعالیت می*کنند و مشخص نیست که دقیقا به سراغ کدام گروه، حزب و یا تکنولوژی می*روند؛ در این گزارش به مهم*ترین هک*های انجام شده در سال 90 پرداخته شده است.

کارشناسان تاکید دارند که اگر پسورد ساده*ای برای فایل*ها انتخاب شود، درواقع راه برای هکرها باز گذاشته* شده و کاربران باید در انتخاب پسوردها دقت کنند.

* 25 میلیون کاربر پلی استیشن هک شدند

پس از گذشت حدود دو هفته از بروز اختلال در شبکه پلی*استیشن، شرکت سونی اعلام کرد براساس جدیدترین بررسی*ها ممکن است هکرها اطلاعات شخصی 24.6 میلیون کاربر دیگر را به سرقت برده باشند.

شبکه پلی استیشن دارای 77 میلیون کاربر در سراسر جهان است؛ حمله هکرها به این شبکه در تاریخ 16 و 17 ماه آوریل 2011 صورت گرفت اما شرکت سونی این موضوع را در تاریخ 26 ماه آوریل به اطلاع کاربران رساند.

*هکرهای چینی جی*میل را هک کردند

وبلاگ The Contagio security blog در ماه فوریه شواهدی داشت که حملاتی از سوی هکرها به اکانت*های جی*میل دولتی و نظامی آمریکا صورت گرفته است.

البته دولت چین هرگونه حمایت از این هکرها را رد کرده است. این اکانت*ها شامل اکانت*های فعالان حقوق بشر چین، کارمندان بلندپایه دولت آمریکا و کارمندان نظامی آمریکا می*شود.

گوگل نحوه هک شدن را به*صورت راهنمایی کاربران به وب سایت جعلی برای گرفتن شناسه کاربری و رمز عبور توضیح داد. همچنین هکرها با استفاده از سیستم فوروارد اتوماتیک گوگل، جی*میل را هک کرده*اند.

*وب*سایت سونی در اروپا هک شد

چندی پیش سونی اعلام کرد که در تازه*ترین حمله هکرها به تاسیسات آنلاین این شرکت، یک وب*سایت فرعی سونی در اروپا هک شد.

به گفته سخنگوی سونی در توکیو، هیچ اطلاعات محرمانه*ای به سرقت نرفته یا در اینترنت منتشر نشده است و هکرها به این وب*سایت رخنه کرده*اند اما اطلاعاتی که توسط هکرها کپی شده همان اطلاعاتی است که در وب سایت کمپانی در دسترس همه هست.

هم*چنین حملات گسترده هکرها به تاسیسات آنلاین سونی از اواسط ماه آوریل شروع شده و باعث ضرر چند میلیارد دلاری این شرکت و کاهش 2 درصدی ارزش سهامش شد.

*وب*سایت مجلس سنای آمریکا هک شد

در تازه*ترین حمله هکرها در آمریکا، وب*سایت مجلس سنای آمریکا هک شد و بخشی از اطلاعات آن به سرقت رفت.

به گفته یکی از اعضای مجلس سنای آمریکا، گروه هکرهای Lulz Security وب*سایت مجلس سنا را هک کرده*اند و به بخشی از اطلاعات دست یافته*اند اما موفق نشده*اند به پشت فایروال*ها و اطلاعات حساس*تر دست یابند.

مقامات در این باره گفتند که خوشبختانه اطلاعات شخصی هیچ*یک از اعضای مجلس سنای آمریکا در اختیار هکرها قرار نگرفته است.

گروه هکرهای Lulz Security پیش*تر به شبکه آنلاین پلی*استیشن متعلق به سونی حمله کرده و اطلاعات مال و شخصی میلیون*ها کاربر این شبکه را به سرقت برده بودند.

*وب سایت و تلفن*های طالبان هک شد

سخنگوی طالبان اعلام کرد که تلفن*های همراه و سایت*های اینترنتی و نشانی*های ای*میل آن*ها هک شده است.

سخنگویان طالبان گزارش*ها درباره مرگ ملا محمد عمر، رهبر این گروه را رد کرده* و اعلام کردند که دشمن سایت و شماره تلفن ما را هک کرده و به همه پیام فرستاده که ملا عمر، رهبرمان جان خود را از دست داده است.

پیش*تر، برخی منابع خبری به نقل از پیامک ارسالی از طریق یک شماره تلفن همراه مورد استفاده سخنگویان طالبان، گزارش کرده بودند که "شورای رهبری امارت اسلامی افغانستان" درگذشت ملاعمر را اعلام کرده است.

*ویکی*لیکس هم هک شد!

وب*سایت ویکی*لیکس بعد از انتشار ده*ها هزار سند محرمانه وزارت خارجه آمریکا مورد حمله هکری قرار گرفت و مسدود شد. سازمان دهندگان ویکی*لیکس در توییتر اعلام کردند: وب*سایت ویکی*لیکس هم*اکنون مورد حمله هکری قرار گرفته و از دسترس خارج شده است.

سازمان*دهندگان ویکی*لیکس از طرفداران خود خواستند برای مشاهده اسناد محرمانه منتشره به وب سایت آینه (mirror) ویکی*لیکس مراجعه و یا اینکه از یک سیستم جداگانه جست*وجو (cablegatesearch.net) استفاده کنند.

هنوز مشخص نیست چه گروه یا نهادی این حمله هکری را انجام داده است. این وب*سایت افشاگر یک هفته قبل این اتفاق بیش از 125 سند محرمانه و حساس مربوط به وزارت خارجه آمریکا را منتشر کرد که گفته می*شود باعث شرمندگی دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور می*شود.

* هک شرکت*های دفاعی در نروژ

شرکت*های نفت، گاز و شرکت*های دفاعی در نروژ مورد حمله هکرها قرار گرفتند.

بنا بر گفته آژانس امنیت ملی نروژ، به دنبال این هک، اسرار و اطلاعات صنعتی درباره مذاکرات قراردادها دزدیده شد.

این آژانس هم*چنین اعلام کرد که حدود 10 شرکت و شاید هم بیش*تر در بزرگ*ترین موج حملات با قصد ضربه زدن به این کشور، مورد حمله قرار گرفتند.

نروژ جزو آخرین کشور در فهرست کشورهایی قرار گرفته که اسرار و مالکیت فکری خود را به خاطر دزدان سایبری از دست داده*اند.

* هکرها همکاران خود را هک کردند

پس از اینکه گروه هکرهای آنونیموس وب*سایت وزارت دفاع سوریه را هک کرد، هکرهای سوری طی اقدامی تلافی*جویانه شبکه اجتماعی آنونیموس به نام آنون پلاس (AnonPlus) را هک کردند و عکس*هایی وحشتناک و نفرت*انگیز برروی این شبکه اجتماعی فرستادند.

شبکه اجتماعی گروه هکرهای آنونیموس به نام آنون*پلاس (AnonPlus) نزدیک به یک ماه است که راه*اندازی شده است. چندی پیش این گروه وب*سایت وزارت دفاع سوریه را هک کرده بود.

هکرهای سوری طی اقدامی تلافی*جویانه شبکه اجتماعی آنونیموس به نام آنون پلاس(AnonPlus) را هک کردند و عکس*هایی وحشتناک از اجساد سوخته شده را برروی این شبکه اجتماعی فرستادند. این گروه ادعا کرده که این اجساد متعلق به شهروندان سوری و پرسنل ارتش سوریه است که توسط معترضان کشته شده*اند.

هکرهای سوری هم*چنین در پیغام خود به آنونیموس اعلام کردند: "در پاسخ به هک شدن وب*سایت وزارت دفاع سوریه، مردم سوریه تصمیم گرفتند فضای اینترنت را از وجود وب*سایت شما پاک*سازی کنند."
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
واتیکان، تازه*ترین قربانی گروه هکری ناشناس

شعبه ایتالیایی گروه هکری ناشناس، روز چهارشنبه سایت اینترنتی واتیکان را از کار انداخت.

هکرهای ناشناس، این اقدام را حمله به رسوایی*های کلیسای کاتولیک و عقائد کهنه*گرای آن توصیف کرده*اند.

سخنگوی واتیکان با بیان این که وی نمی*تواند با اطمینان، از کار افتادن سایت را به هکرها نسبت دهد، گفت کارشناسان فنی در حال بازگرداندن سایت به حالت عادی خود هستند.

بر اساس این گزارش، هکرهای ناشناس با انتشار بیانیه*ای اعلام کردند که کلیسا مسئول لیست درازی از گناهان در طول تاریخ است که از جمله آن می*توان به فروش قباله*های بهشت در قرن شانزدهم و سوزاندن دگراندیشان در دادگاه*های دوران تفتیش عقاید نام برد.

کوپرنیک و گالیله از جمله افرادی بودند که به اتهام افکار کفرآمیز، در دادگاه تفتیش عقاید محاکمه شدند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اکنون گروه ناشناس تصمیم گرفته است در پاسخ به اعتقادات مذهبی، آداب و سنن دینی، قوانین احمقانه و هرج و مرجی که سازمان شما ترویج و منتشر می*کند و (با استفاده از آن) در گوشه و کنار جهان سودآفرینی می*نماید، وب سایت شما را تحت محاصره در آورد.

این هکرها همچنین به دخالت «روزانه» واتیکان در امور داخلی ایتالیا اعتراض کرده*اند.

گفتنی است هکرهای ناشناس، تاکنون وب سایت*های متعلق به سازمان*ها و شرکت*های بزرگی همچون سیا و FBI را هک کرده است.
 
بالا