آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

جدیترین اخبار دنیای اینترنت | هفته دوم اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
ظرفیت اینترنت کشور تا پایان سال دو برابر می*شود

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: ظرفیت فعلی اینترنت کشور 221 STM1 است که تا پایان امسال به بیش از 2 برابر افزایش خواهد یافت.
حسن شاهی با اشاره ظرفیت اینترنت کشور، اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت فعلی اینترنت کشور 221 STM1 است که تا پایان امسال بیش از 2 برابر افزایش خواهد یافت.
معاون بهره*برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: ظرفیت اینترنت کشور تا پایان امسال با 271 STM1 افزایش به 493 STM1 خواهد رسید.
شاهی افزود: خریدهای لازم برای این کار انجام شده و در حال تست تجهیزات هستیم و پس از انجام تست*های فنی، این ظرفیت اضافه خواهد شد.
معاون بهره*برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: دلیل اینکه با قطعیت از افزایش ظرفیت اینترنت در ماه*های آینده صحبت می*کنم، این است که خرید*ها انجام شده و در حال انجام تست*های فنی هستیم.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
مدیرعامل سازمان IT خبر داد: ثبت و ساماندهی آدرس های عددی اینترنتی



بر اساس مصوبه 106 کمیسیون تنظیم مقررات، باید در راستای ساماندهی استفاده از آدرس های عددی اینترنتی، صاحبان این آدرس ها نسبت به ثبت آن ها اقدام کنند.

مهندس سعید مهدیون مدیر عامل این سازمان در نخستین گردهمایی ثبت کنندگان محلی اینترنت در کشور، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در صورت ثبت و ساماندهی این آدرس*ها، فضایی مناسب برای انجام بهتر کسب و کارها در این حوزه و همچنین افزایش کیفیت و کارایی برای مصرف کنندگان فراهم خواهد شد.
وی با بیان این مطلب که با عملیاتی شدن این ساماندهی معایب موجود نیز بر طرف خواهد شد، افزود: با ساماندهی در این حوزه، امکان برخی سوء استفاده ها و بروز تخلف های احتمالی نیز از بین خواهد رفت.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مسایلی که در بخش شبکه ملی IP مطرح می شود موضوع توزیع و بازمهندسی آدرس*های عددی اینترنتی است که می بایست اجرایی شود.
سعید مهدیون تصریح کرد: برای انجام این کار، مطالعه تطبیقی روی کشورهای مختلف صورت گرفت و رفتارهای آن ها در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: در همین راستا و بر اساس مدلی که برای کشورمان در نظر گرفته شده است مقرر شد تا در نخستین اقدام ثبت آدرس های IP در دستور کار قرار گیرد.
وی تأکید کرد: به همین منظور کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سال گذشته مصوبه 106 خود را به عنوان نخستین سند قانونی موجود در این حوزه ابلاغ کرد.
مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اقدام های بعدی در این بخش گفت: بر اساس نتایج بدست آمده از ثبت آدرس ها،فرصت مناسب برای استفاده بهینه از آدرس های عددی نسخه 4 در مدت زمان باقی مانده، فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین زمینه لازم برای احصاء حقوق مصرف کنندگان و ارایه کنندگان خدمات در این حوزه نیز ایجاد می شود.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
ترفند: پایان دردسرهای تایپ اشتباهی در نوار آدرس فایرفاکس
237.gif


در صورتی که با مرورگر فایرفاکس زیاد سروکار دارید،* حتماً* به این مشکل برخورده*اید که هنگامی که قصد دارید تا آدرس سایتی را در نوار آدرس مرورگر وارد کنید به این دلیل که از قبل زبان کیبورد ویندوز بر روی فارسی قرار گرفته است،* آدرس سایت اشتباهاً به زبان فارسی تایپ می*شود و ناچارید عبارت اشتباه را پاک نموده، زبان کیبورد را به انگلیسی تغیر دهید و مجدد آدرس صحیح را وارد کنید. این مشکل چه برای کاربران حرفه ای که تند تایپ می*کنند و چه برای کاربران مبتدی که به هنگام تایپ به صفحه کلید نگاه می*کنند پیش می*آید. در این ترفند قصد داریم به معرفی راهی بپردازیم که دیگر نگرانی از این بابت نداشته باشید، به طوری که هر آنچه از این پس در نوار آدرس فایرفاکس وارد می*کنید،* به طور اتوماتیک انگلیسی تایپ شود.

بدین منظور:
تنها نیازمند یک افزونه به نام Input Language Assistant هستیم. با نصب این افزونه بر روی مرورگر فایرفاکس، در صورتی که زبان کیبورد بر روی فارسی (یا هر زبانی به غیر انگلیسی) قرار گرفته باشد،* به طور اتوماتیک زبان به انگلیسی تغییر پیدا می*کند و اشتباهی رخ نمی*دهد.
برای نصب این افزونه به لینک زیر بروید:
http://addons.mozilla.org/af/firefox/addon/48578
سپس با انتخاب Add to Firefox و سپس کلیک بر روی دکمه Install،* افزونه را نصب کنید. پس از نصب افزونه نیاز است که یک بار فایرفاکس را ببندید و آن را از نو باز کنید.
تنها دقت کنید اگر یک تب باز کنید و همان زمان زبان کیبورد را بر روی فارسی قرار دهید و در نوار آدرس تایپ کنید،* زبان همچنان فارسی خواهد بود. اما اگر ابتدا زبان را به فارسی تغییر دهید و سپس یک تب جدید باز کنید و در نوار آدرس تایپ کنید متوجه کارکرد افزونه خواهید شد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
راه*اندازی شبکه داخلی شدنی است اما با چه هزینه*ای؟

21.png
راه*اندازی شبکه داخلی، شدنی است اما این که با چه سیاست و هزینه*هایی راه*اندازی شود، مهم است.



؛سمیع*الله صادقی آرانی - معاون توسعه و مهندسی شرکت مخابرات استان تهران - با بیان این مطلب درباره قابلیت اجرایی شدن شبکه ملی و داخلی ابراز کرد: با راه*اندازی چنین شبکه*ای می*توان محدوده کوچکی را در داخل به وجود آورد که از منظر Logic جداست اما از همان بستر ثابت استفاده می*کند.
او گفت: مسلما داشتن شبکه*ای که تنها متخص ایران باشد، ارتباطی به اینترنت ندارد و سرمایه*گذاری*هایی را طلب می*کند و محتوا یکی از مهمترین مباحث این شبکه است.


؛وی با بیان اینکه اگر عرض باند دو مگ هم ایجاد شود، اما محتوایی برای ارائه برروی آن وجود نداشته باشد، چه کاری می*خواهیم انجام دهیم؟ تصریح کرد: البته در راستای تلویزیون اینترنتی "شیما" که ما راه*اندازی کردیم، قراردادی با یکی از بخش*های صدا و سیما مبنی بر تولید محتوا امضا کردیم؛ به این صورت که هر دو مکلف به انجام و راه*اندازی چنین شبکه*ای هستیم و ظرفیت سه مگا را برای آن ایجاد کرده*ایم
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
گوگل دانلود برنامه های افزودنی کروم را برای ایران آزاد کرد
b03712.jpg


همانطور که مطلع هستید شب گذشته نارنجی در یک کنفرانس خبری از اریک اشمیت رئیس هیات مدیره گوگل در مورد محدودیت های این شرکت برای ایران سوال کرده بود.


، اریک اشمیت هم در واکنش به ما مشورت کوتاهی با وکیل حقوقی شرکت گوگل انجام داد و در پاسخ گفت هر چند که من با شما هستم اما این محدودیت*ها از طرف دولت آمریکا تعیین می*شوند و ما نقشی در این تصمیم*گیری نداریم.

ساعاتی بعد وبلاگ فارسی گوگل اعلام کرد، این شرکت محدودیت ها برای «دانلود افزودنی های کروم» را برای ایرانی ها برداشته است. متن کامل پست وبلاگ گوگل را بخوانید:
ما همیشه پرسش*هایی دریافت می*کنیم درباره اینکه چرا امکان دسترسی به برخی از محصولات Google در ایران وجود ندارد. همانطورکه در گذشته بیان کرده*ایم، ما به دلیل اینکه به*عنوان یک شرکت آمریکایی ملزم به تبعیت از قوانین ایالات متحده هستیم، با محدودیت*هایی برای ارائه محصولات به کاربران ایرانی روبرو می*باشیم.

در این پست می*خواهیم به اطلاع کاربران ایرانی برسانیم که به*تازگی برنامه*های افزودنی Chrome​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
وزیر ارتباطات: به اینترنت اعتماد نداریم
n00021395-b.jpg


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اعتمادی به شبکه اینترنت نیست، گفت: بسیاری از کشورها شبکه*ای موازی اینترنت را در کشور خود راه*اندازی کرده*اند از این رو ما نیز اینترنت پاک را به تعبیری موازی با شبکه اینترنت در کشور راه*اندازی می*کنیم.


در تشریح اقدامات و برنامه*های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای راه*اندازی اینترنت پاک در کشور اظهار داشت: وجود آسیب*های امنیتی در کنار آسیب*های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی در شبکه اینترنت امروزه بسیاری از کشورها را وادار کرده که شبکه*ای موازی در کنار اینترنت راه*اندازی کنند.

امروز اعتمادی به شبکه اینترنت نیست
وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است به موازات شبکه اینترنت در کشور ما نیز شبکه*ای با محتوای اینترنت پاک راه*اندازی شود، گفت: این هم یک نوع تعبیر است؛ البته می*دانید که امروز اعتمادی به شبکه اینترنت نیست و اینکه بخواهم وارد این بحث شویم قطعا طولانی خواهد بود اما توجه به این نکته ضروری است که بسیاری از کشورها امروز برای کارهای جدی*شان شبکه*ای موازی اینترنت را در کشور خود راه*اندازی کردند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه مشابه ایده شبکه ملی اطلاعات که ما امروز آن را به عنوان برنامه در حال پیاده*سازی داریم امروز در بسیاری از کشورها شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: براین اساس من فکر می*کنم یکی از راه*های شکل گرفتن اینترنت پاک به صورت منطقه*ای و بین*المللی، ارتباط همین شبکه*های امن و پاک است که می*تواند شبکه*ای را فراتر و با محتوای سودمندتر برای انسان*ها شکل دهد.

اغلب کشورها مجبور به پالایش محتواهای غیراخلاقی اینترنت شده*اند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز اینترنت به اذعان مجامع بین*المللی تا حدود زیادی از اهداف خود که تامین ارتباطات برای دهکده واحد جهانی بود فاصله گرفته است گفت: امروز شاهد هستیم که عمدتا صاحبان محتوا، کسب و کارهایی را به خاطر سودجویی و بعضی تجارت*های کثیف و غیراخلاقی وارد شبکه*های اینترنت کرده*اند به نحوی که در اغلب نشست*های جهانی به این مسائل اشاره می*شود.

تقی پور با تاکید براینکه حتی اتحادیه جهانی مخابرات سال ۲۰۰۹ را با عنوان سال حفاظت از کودکان در برابر آسیب*های اینترنت نامگذاری کرد افزود: این نشان می*دهد در کنار مزیت*هایی که در شبکه باند پهن اینترنت متصور هستیم این شبکه امروز آسیب*هایی هم به ویژه برای کشورهایی که قائل به ارزش*های ملی، خانوادگی و اعتقادی هستند وارد کرده است.

وی تصریح کرد: در این راستا بسیاری از کشورها مجبور به پالایش محتواهای غیراخلاقی و غیرمفید شبکه اینترنت شده*اند که به ابعاد مختلف اجتماعی و سطوح مختلف برای جوانان و خانواده*ها ضرر و زیان وارد می*کند؛ حتی بسیاری از این جوامع تلاش کرده*اند که راه حلی برای این موضوع پیدا کنند که به نظر ما اینترنت پاک یک راه حل جامع و کامل است.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
آزادی موقت در اینترنت چین

به دلیل بروز مشکل در نرم*افزار دیواره بزرگ آتش چین موسوم به Great Firewall، دسترسی به برخی سایت*های ممنوعه در این کشور، برای مدتی کوتاه امکان*پذیر شد.

دیواره بزرگ آتش چین یکی از اهرم*های دولتمردان این کشور برای کنترل محتویات اینترنت به شمار می*رود.

دلایل بروز اشکال در این نرم*افزار سانسورکننده، در پس پرده*ای از ابهام قرار دارد.

بر این اساس در هفته جاری برخی کاربران چینی توانستند به سایت*های *****شده*ای همچون یوتیوب، فیس*بوک و توییتر به طور مستقیم و بدون نیاز به استفاده از *** دسترسی پیدا کنند.

در چین سایت*های اینترنتی بسیاری ***** است که برای نمونه علاوه بر سه سایت فوق، می*توان به
برخی شبکه*های اجتماعی و نیز سرویس*دهنده*هایی همچون بلاگ اسپات، وردپرس و بلاگر اشاره کرد.
حتی در سال ۲۰۰۷، نسخه چینی سایت ویکی*پدیا نیز برای مدتی از دسترس کاربران خارج شده بود.

حکومت چین دسترسی نامحدود به شبکه*های اجتماعی را عامل بروز بی*ثباتی در این کشور قلمداد می*کند.

بر اساس این گزارش، کاربران چینی در اظهارات خود، با اشتیاق در مورد این آزادی موقت سخن گفته*اند.

Arvin Xie یکی از کاربران سایت ویبو (Weibo) گفت من به طور اتفاقی متوجه شدم که می*توانم به یوتیوب دسترسی داشته باشم! به دور زدن دیواره آتش هم نیاز نیست!

ویبو یک سایت میکروبلاگینگ چینی است که افراد می*توانند پیام*های کوتاهی در آن منتشر سازد.
این سایت تقریباً عملکردی مشابه توییتر دارد.

Zhang Wenjin دانشجوی ۲۳ ساله دانشگاه Jiao Tong نیز گفت من دیروز برای اولین بار از فیس*بوک استفاده کردم.

وی با اشاره به این که در فیس*بوک یک حساب برای خود ایجاد کرده است، اظهار داشت: مطمئنم دیروز کاربران چینی بسیاری وارد این سایت شده*اند.

با این حال این آزادی، موقت بوده است و روز چهارشنبه سایت*های فیس بوک، یوتیوب و توییتر مجدداً به روی کاربران چینی بسته شد.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
امکان واریز آنی وجه نقد در دستگاه*های خودپرداز فراهم شد


این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
1.jpg



معاونت بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرد: اولین دستگاه خودپرداز با قابلیت ارائه خدمت واریز آنی وجه نقد در بانک صادرات عملیاتی شد.


مهندس فرامرز خالقی گفت: با نصب و راه*اندازی یک دستگاه خودپرداز مدل PC2100xe مجهز به ماژول دریافت وجوه نقد در بانک صادرات شعبه 724 جمهوری امکانی فراهم شد تا مشتریان این بانک در صورت نیاز به واریز وجه نقد به حساب خود، بدون مراجعه به داخل شعب از طریق این خود پرداز اقدام نمایند.
با فعال شدن این خدمت علاوه بر ارائه خدمات قبلی توسط این خودپرداز، مشتریان بانک می*توانند در هر نوبت 50 برگ اسکناس را به دستگاه تحویل داده و دستگاه با محاسبه مبالغ مربوطه پس از اخذ تأئیدیه مشتری در یک تراکنش آنی، وجه نقد را به حساب مشتری واریز نمایند.
دریافت چک*پول*های رایج به عنوان اسکناس توسط دستگاه مقدور بوده و امکان واریز وجوه به حساب مشتریان در دفعات متعدد میسر است. این خدمت در فاز اول برای مشتریان بانک صادرات فراهم شده است.


با اجرای موفقیت آمیز این پروژه از این پس کلیه مشتریان شرکت خدمات انفورماتیک، امکان ارائه خدمت واریز آنی وجه نقد را بر روی دستگاه*های خودپرداز مدل های PC2100 xe/USB ،xe/USB PC2150 و PC3000 خواهند داشت.
لازم به ذکر است در طراحی نرم*افزاری این دستگاه*ها، مدیریت*های پایانه خودکار بانکی، سیستم*های کارت و بانک ایران شرکت خدمات انفورماتیک همکاری داشته*اند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
مایکروسافت، پیش نمایش 5 مرورگر Internet Explorer 10 را منتشر کرد
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
2.jpg



مایکروسافت همراه با انتشار نسخه پیشنمایش ویندوز 8 ، اینترنت اکسپلور 10 را نیز منتشر کرد. رابط کاربری IE 10 کاملا تغییر کرده است. پیش از این تولید کنندگان نرم افزار، امکان دسترسی و استفاده از آن را داشتند اما امروز کاربران عادی نیز می توانند با دانلود ویندوز 8، شانس استفاده از IE 10 را نیز پیدا کنند. ظاهر نسخه جدید مرورگر مایکروسافت با رابط کاربری Metro ویندوز 8 کاملا سازگار شده است.



در نسخه 10 اینترنت اکسپلور، کاربران می توانند مرور تمام صفحه را تجربه کنند. تمام دکمه و تب ها در IE 10 حذف شده اند و تنها زمانی که به آنها نیاز دارید به شکل زیبایی برروی صفحه، نمایش داده می شوند.
تغییر ظاهری خاصی در پیش نمایش 5 این مرورگر نسبت به نسخه مخصوص تولید کنندگان مشاهده نمی شود. اما مایکروسافت تغییرات بسیاری را در موتور این مرورگر اعمال کرده تا هر چه بیشتر با استانداردهای HTML5 سازگار شود و همچنین بازده آن نیز در نمایش صفحه های مختلف وب افزایش یابند.
در نسخه جدید، تعداد فریم های نمایش داده شده در انیمشن های HTML5 به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. به عنوان مثال انیمیشنی که در مرورگر Chrome با حدود 5 فریم در ثانیه نمایش داده می شود در IE 10 با 30 تا 40 فریم در ثانیه نمایش داده می شود! و این نشان از بازده بسیار خوب و پشتیبانی کم نظیر IE 10 از HTML5 است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
فروشگاه نرم افزارهای ویندوز 8 راه اندازی شد
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
3.jpg



مایکروسافت، فروشگاه آنلاین Windows Store را با هدف دستیابی آسان و پیدا کردن راحت نرم افزارهای ویندوز 8 راه اندازی کرد. کاربران در این فروشگاه به راحتی می توانند نرم افزارهای مورد نیاز خود را بیابند و خود فروشگاه نیز نسخه سازگار با ابزار مبتنی بر ویندوز 8 را تشخیص داده و ارائه می کند. در حال حاضر عناوین زیادی در این فروشگاه وجود ندارند اما تا زمان انتشار نسخه نهایی ویندوز 8 تعداد نرم افزارهای سازگار با آن نیز افزایش خواهند یافت.



فعلا برخی از نرم افزار و بازی های محبوب دنیا مانند Cute the Rope یا USA Today که با رابط کاربری Metro ویندوز 8 نیز سازگار شده اند در Windows Store وجود دارند. برخی شرکت های تولید کننده نرم افزار نیز تولیدات خود را آغاز کرده و به عنوان مثال نرم افزار Kindle آمازون و Wordpress و یا iCookbook برای ویندوز 8 تولید شده و در فروشگاه نرم افزار مایکروسافت جای گرفته اند.
کاربر با اجرای نرم افزار Windows Store در ویندوز 8 می تواند به این فروشگاه دسترسی داشته باشد. از دیگر نرم افزارهایی که در جستجوی سطحی ما در این فروشگاه به چشم خورد می توان به: MSNBC, Vimeo, Slacker Radio, Evernote, Hivemind, Wordament, Pirates Love Daisies, Train Titans و Carmen Sandiego اشاره کرد.
در فروشگاه Windows Store نرم افزارها در گروه های مرتبط با یکدیگر دسته بندی شده اند، تا کاربر راحت تر بتواند نرم افزارهای مورد نیاز خود را پیدا کند و با گزینه های جایگزین آشنا شود. فروشگاه مایکروسافت با سرویس Cloud این شرکت نیز یکپارچه شده است و به این ترتیب کاربر هر زمان و در هر ابزار مبتنی بر ویندوز 8 لاگین کند می تواند لیست نرم افزارهای خود را به همراه تنظیمات هر کدام مشاهده کند. یعنی وقتی روی کامپیوتر دیگری لاگین کنید تفاوت چندانی با کامپیوتر خود احساس نخواهید کرد و به تمام نرم افزارهای خود دسترسی خواهید داشت.


فروشگاه نرم افزار Windows Store در حال حاضر در دسترس و قابل استفاده است و مایکروسافت وعده داده که به مرور زمان نرم افزارهای بیشتری را به آن اضافه کند.
 
بالا