آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

استانداردهای تلویزیون دیجیتال چیست؟

Msadeghj

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
vip افتخاری
کاربر
2019-07-25
107
290
استانداردهای تلویزیون دیجیتال چیست؟

چندین استاندارد تلویزیون دیجیتال کاملاً متفاوت وجود دارد:
- DVB-S - تلویزیون ماهواره ای
- DVB-C - تلویزیون کابلی
- DVB-T - تلویزیون دیجیتال زمینی
- DVB-H - تلویزیون موبایل
- تلویزیون IP - تلویزیون تعاملی دیجیتال در شبکه های انتقال داده از طریق پروتکل IP
- تلویزیون اینترنتی

کدام استاندارد تلویزیون دیجیتال جهانی تر است؟

شاید DVB-S (تلویزیون ماهواره ای) جهانی ترین استاندارد باشد. تجهیزات ماهواره ای به شما امکان می دهد سیگنال تلویزیونی را هم در داخل شهر و هم در خارج از آن دریافت کنید. یک گزینه ایده آل برای ساکنان روستاها و روستاها.

مزایای تلویزیون IP چیست؟
• ضبط ویدئوی شبکه. امکان ضبط (یا برنامه ریزی ضبط، برای مثال، اگر در خانه نیستید، و برای تماشای خانه به خانه می آیید) برنامه مورد علاقه خود را. (این سرویس در برخی از کانال های ارائه شده در دسترس است.) • مشاهده را متوقف کنید. امکان مکث انتقال در حال انجام و بازگشت به تلویزیون / رایانه برای ادامه تماشا از همان مکان. (این سرویس در تعدادی از کانال های پیشنهادی در دسترس است.)

• کنترل والدین. برای مشاهده کانال های دسته "بزرگسالان"، باید یک کد پین وارد کنید، که دسترسی کودکان را به محتوای نامناسب محدود می کند.

مزایای DVB-T چیست؟
برای تماشای تلویزیون دیجیتال زمینی (DVB-T) فقط به یک گیرنده (H.264) نیاز دارید. شما می توانید به طور مستقل تجهیزات را با استفاده از عملکرد اسکن خودکار پیکربندی کنید. مزیت دیگر پر کردن مالتی پلکس است، در حال حاضر قرار است دو دستگاه دیگر معرفی شود و در شهرهای بزرگ (با جمعیت بیش از 100 هزار نفر) امکان راه اندازی مالتی پلکس چهارم و پنجم وجود دارد.

کدام استاندارد کانال های بیشتری را پخش می کند؟
تلویزیون ماهواره ای (DVB-S) بدون شک از نظر تعداد کانال های پخش پیشرو است. برخی از ارائه دهندگان بیش از 1000 کانال را برای مشاهده ارائه می دهند.

آیا گیرنده های DVB-S و DVB-T یکسان هستند؟
گیرنده ها کاملاً متفاوت هستند ، شباهت فقط خارجی است. برای جابجایی از استاندارد DVB-S به استاندارد DVB-T، باید نرخ جریان انتقال را تبدیل کرد. اما، حتی اگر سرعت جریان انتقال در سیستم ماهواره ای با شبکه سرعت سیستم تلویزیون زمینی مطابقت داشته باشد، گیرنده های خانگی سیستم DVB-T نمی توانند چنین جریانی را دریافت کنند.
 
بالا