آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

آموزش مونتاژ یک کامپیوتر

kami_in2000

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2009-02-04
558
2,880
QOM
گوشی موبایل دوربین دار خود یا دوربین دیجیتالی تان را بر دارید و از اتصالات پاور به قطعات مختلف عکس بگیرید،
حواستان باشد اگر کیس تنگ و تاریکی دارید ممکن است برخی از اتصالات را جا بیاندازید پس سعی کنید دقت لازم را داشته باشید.
این عکسها بعدا که پاور جدید را مونتاژ کردید و خواستید سیم هایش را وصل کنید به شدت از سوزاندن فسفر اضافی توسط شما جلوگیری می کنند.

بعد از اینکه به اندازه ی کافی عکس گرفتید ومطمئن شدید بعدا دوباره می توانید سیم ها را با نگاه کردن به این عکسها در سر جایشان بزنید،
شروع کنید به قطع کردن سیم ها و سعی کنید اینکار را با حوصله انجام دهید چون در برخی موارد یک سیم به شکلی از جایی رد شده باشد که بیرون کشیدنش به زور سبب پاره گی سیمی دیگر یا آسیب رسیدن به قطعه یی شود.

 

پیوست‌ها

  • 13.3 کیلوبایت بازدیدها: 63

kami_in2000

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2009-02-04
558
2,880
QOM
گام چهارم: بیرون آوردن پاور معیوب

همانطورکه گفتیم معمولا پاور ها در بالاترین نقطه ی کیس قرار دارند و یا در محفظه ی خاصیجا خورده اند یا به شکلی توسط یک پایه نگهداری می شوند.

به هر حال معمولا پاور با سهیا چهار پیچ به محفظه یا بدنه ی کیس محکم شده است.

این پیچ ها را بیابید و باز کنیدتا پاور آزاد شود و سپس به آرامی آن را از کیس خارج کنید،

حواستان باشد که چیزی ازاتصالات سیم های پاور به سایر قطعات باقی نمانده باشد چون در اینصورت در حین بیرونکشیدن پاور ممکن است اتفاقات غیره منتظره ای بیافتد!
 

پیوست‌ها

  • 13.2 کیلوبایت بازدیدها: 71

kami_in2000

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2009-02-04
558
2,880
QOM
گام پنجم: مونتاژ پاور جدید

قبل از اینکه پاور جدید را در سر جایش مونتاژ کنید دقت نمائید که پاورتان روی ولتاژ صحیح تنظیم شده باشد،

امروزه خوشبختانه اکثر پاورها مولتی ولتاژ هستند اما برخی هم نیستند.

در ایران ما از برق 220 ولت استفاده می کنیم، به پشت پاور نگاه کنید معمولا ذکر شده است این پاور مولتی ولتاژ است یا نیاز به تنظیم دستی دارد، اگر نیاز به تنظیم دستی داشته باشد بایستی کلیدی یا چیزی شبیه به آن در پشتش تعبیه شده باشد تا شما بتوانید آن را دستی تنظیم کنید در این حالت کلید مورد نظر را روی 220 ولت قرار دهید.

پاور جدید را در سر جایش در کیس سوار کنید و آن را با پیچ خوب محکم کنید، با استفاده از عکسهایی که در قبل گرفتید یا با استفاده از مقالات قبلی آپدیت بلاگ سیم های پاور را به قطعات متصل کنید اینکار کمتر از 10 دقیقه وقت شما را می گیرد.

یک نکته را فراموش نکنید، قرار نیست همه ی سیم های پاور شما به قطعات وصل شوند و همیشه تعدادی سیم اضافه و بیکار باقی می مانند بعد از اینکه اتصالات را انجام دادید سیمهای اضافی را جم و جور کنید و با یک کش یا چیزی مثل آن بنندیدشان تا در کیس رها نباشند و دردسر درست نکند.



 

kami_in2000

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2009-02-04
558
2,880
QOM
گام ششم: تمام کردن کار

وقتی پاور سوار شد و در جایش محکم گردید و اتصالات نیز صورت پذیرفت،

بلافاصله درب کیس را نبندید، بهتر است با کیس باز پاور را تست کنیم و بعد از اینکه مطمئن شدیم همه چیز درست است سپس کیس را ببندیم تا مجبور به دوباره کاری نشویم.

لذا همینطور که کیس باز است سیم برق را به پاور وصل کنید و مانیتور، کیبرد و ماوس را هم به سیستم تان متصل نمائید و آن را روشن کنید.

تنها حالتی که ممکن است سیستم روشن نشود این است که یا کلید پشت پاور در حالت Off قرار دارد و یا کابل رابط پاور به مادربرد به درستی وصل نشده یا دچار اشکال است.

بعد از اینکه سیستم روشن شد تا بالا آمدن سیستم عامل صبر کنید چون بالا آمدنش نشانه ی اتصال صحیح کابل پاور به هارد است درایوهای نوری مثل سی دی یا DVD رام را هم تست کنید و مطمئن شوید برق رسانی به درستی صورت میگیرد، کافی است برای اینکار یکبار زبانه ی این درایوها را با استفاده از کلید eject باز و بسته کنید.

بعد از اطمینان از عملکرد و مونتاژ صحیح پاور سیستم را خاموش کرده از برق کشیده و درب کیس را می بندید و برای خودتان یک نوشابه باز می کنید چون شما ارتان خیلی درست است!
 
بالا