- 2011-07-25
- 1,255
- 3,141
درود
در 206 تیپ 5 مدل 96 (ایران ... شده) پسرم یک مشکل پیش امده بود که گاز کولر خالی شده بود ودلیلش هم نمیدانم
من اب رادیاتور را کامل تعویض کرده با ضد یخ و هوا گیری هم کردم .(کولر قبل از هواگیری کاملا خنک میکرد) بعد که برای تست کولر را روشن کردم فن دور تند کار نمیکرد و باد گرم از کولر خارج میشود و یک صدای فش فش از داخل کابین پشت داشبرد صدا می امد(صدای فش فش هم چند جا نوشته بودن از کم شدن گاز است) در ضمن کمپرسور کار میکرد چند بار هم در طول همان روز کولر روشن کردم باز فن تند کار نمیکرد.و هوای گرم خارج میشد لوله های کولر هم از داخل موتور داغ بود به جای اینکه خنک باشد. و به احتمال خیلی زیاد چون گاز تبدیل به مایه نشده بود هم فشار گاز در لوله های مربوطه زیاد و هم داغ بود .
فردای همان روز میخواستم ببرم باطری ساز تا چک کنند کولر را روشن کردم دور تند فن کار کرد هم صدای فش فش قطع شده بود و هم باد کولر هم دیگر هوای گرم نمیداد یک مقدار خیلی کم هم خنکی میداد (خیلی خیلی کم)
باطری ساز هم چک کرد مشخص شد گاز خیلی کم هست و گاز زد و مشکل رفع شد.
برای من سوال است که چرا گاز کم شده بود در صورتی که قبلش کاملا کولر خنک میکرد.و چرا دوباره فن تند شروع به کار کرد ایا مشکل از ارتباط کانکتورها بوده یا نه
تا انجا که من اطلاع دارم وقتی گاز از داخل کندانسور عبور میکند وقتی فن تند کار نکند تبدیل به مایه خنک نمیشود و همان طور بصورت گاز باقی مانده و به احتمال زیاد فشار گاز هم بیشتر میشود و از شیر انبساط
عبور میکند تا به اپوراتور داخل کابین برسد .
ما میدانیم که :
شیر انبساط کولر تعیین کننده میزان صحیح گاز وارد شونده از کندانسور کولر ماشین به داخل اواپراتور از طریق یک فیلتر است. همچنین این قطعه فشار مبرد را بهطور ناگهانی کاهش میدهد. هنگامی که کمپرسور شروع به کار مینماید، شیر انبساط کولر ماشین بازشده و مبرد مایع با عبور از صافی مربوط به ورودی مایع پرفشار به گاز پر فشار تبدیل میگردد.
حال برای من سوال است که گاز از کجا خارج شده؟؟؟ سوپاپی داخل اپوراتور است ؟؟؟ یا از رسیوردرایر خارج شده
در ضمن تا انجا که من اطلاع دارم این مدل 96 برد BSI ندارد و از رله استفاده کردن .در مدل های قدیمی تر که BSI دارند وقتی کلید A/C را بزنیم کولر روشن میشود ولی در این مدل با زدن کلید A/C کولر روشن نمیشود و وقتی کولر روشن هست فقط مد ECO و نرمال تغییر میکند من نمیدانم همین طور هست یا اشکالی ایجاد شده که وقتی کلید A/C را میزنیم کولر روشن نمیشود
با تشکر
در 206 تیپ 5 مدل 96 (ایران ... شده) پسرم یک مشکل پیش امده بود که گاز کولر خالی شده بود ودلیلش هم نمیدانم
من اب رادیاتور را کامل تعویض کرده با ضد یخ و هوا گیری هم کردم .(کولر قبل از هواگیری کاملا خنک میکرد) بعد که برای تست کولر را روشن کردم فن دور تند کار نمیکرد و باد گرم از کولر خارج میشود و یک صدای فش فش از داخل کابین پشت داشبرد صدا می امد(صدای فش فش هم چند جا نوشته بودن از کم شدن گاز است) در ضمن کمپرسور کار میکرد چند بار هم در طول همان روز کولر روشن کردم باز فن تند کار نمیکرد.و هوای گرم خارج میشد لوله های کولر هم از داخل موتور داغ بود به جای اینکه خنک باشد. و به احتمال خیلی زیاد چون گاز تبدیل به مایه نشده بود هم فشار گاز در لوله های مربوطه زیاد و هم داغ بود .
فردای همان روز میخواستم ببرم باطری ساز تا چک کنند کولر را روشن کردم دور تند فن کار کرد هم صدای فش فش قطع شده بود و هم باد کولر هم دیگر هوای گرم نمیداد یک مقدار خیلی کم هم خنکی میداد (خیلی خیلی کم)
باطری ساز هم چک کرد مشخص شد گاز خیلی کم هست و گاز زد و مشکل رفع شد.
برای من سوال است که چرا گاز کم شده بود در صورتی که قبلش کاملا کولر خنک میکرد.و چرا دوباره فن تند شروع به کار کرد ایا مشکل از ارتباط کانکتورها بوده یا نه
تا انجا که من اطلاع دارم وقتی گاز از داخل کندانسور عبور میکند وقتی فن تند کار نکند تبدیل به مایه خنک نمیشود و همان طور بصورت گاز باقی مانده و به احتمال زیاد فشار گاز هم بیشتر میشود و از شیر انبساط
عبور میکند تا به اپوراتور داخل کابین برسد .
ما میدانیم که :
شیر انبساط کولر تعیین کننده میزان صحیح گاز وارد شونده از کندانسور کولر ماشین به داخل اواپراتور از طریق یک فیلتر است. همچنین این قطعه فشار مبرد را بهطور ناگهانی کاهش میدهد. هنگامی که کمپرسور شروع به کار مینماید، شیر انبساط کولر ماشین بازشده و مبرد مایع با عبور از صافی مربوط به ورودی مایع پرفشار به گاز پر فشار تبدیل میگردد.
حال برای من سوال است که گاز از کجا خارج شده؟؟؟ سوپاپی داخل اپوراتور است ؟؟؟ یا از رسیوردرایر خارج شده
در ضمن تا انجا که من اطلاع دارم این مدل 96 برد BSI ندارد و از رله استفاده کردن .در مدل های قدیمی تر که BSI دارند وقتی کلید A/C را بزنیم کولر روشن میشود ولی در این مدل با زدن کلید A/C کولر روشن نمیشود و وقتی کولر روشن هست فقط مد ECO و نرمال تغییر میکند من نمیدانم همین طور هست یا اشکالی ایجاد شده که وقتی کلید A/C را میزنیم کولر روشن نمیشود
با تشکر
آخرین ویرایش: