آی پی امداد
abtahi

کم شدن و یا خالی شدن گاز کولر 206 تیپ 5

poya22

مدیر بخش های دوربین مداربسته و پروگرامرهای متفرقه
مدیر تالار
2011-07-25
1,255
3,141
درود
در 206 تیپ 5 مدل 96 (ایران ... شده) پسرم یک مشکل پیش امده بود که گاز کولر خالی شده بود ودلیلش هم نمیدانم
من اب رادیاتور را کامل تعویض کرده با ضد یخ و هوا گیری هم کردم .(کولر قبل از هواگیری کاملا خنک میکرد) بعد که برای تست کولر را روشن کردم فن دور تند کار نمیکرد و باد گرم از کولر خارج میشود و یک صدای فش فش از داخل کابین پشت داشبرد صدا می امد(صدای فش فش هم چند جا نوشته بودن از کم شدن گاز است) در ضمن کمپرسور کار میکرد چند بار هم در طول همان روز کولر روشن کردم باز فن تند کار نمیکرد.و هوای گرم خارج میشد لوله های کولر هم از داخل موتور داغ بود به جای اینکه خنک باشد. و به احتمال خیلی زیاد چون گاز تبدیل به مایه نشده بود هم فشار گاز در لوله های مربوطه زیاد و هم داغ بود .
فردای همان روز میخواستم ببرم باطری ساز تا چک کنند کولر را روشن کردم دور تند فن کار کرد هم صدای فش فش قطع شده بود و هم باد کولر هم دیگر هوای گرم نمیداد یک مقدار خیلی کم هم خنکی میداد (خیلی خیلی کم)
باطری ساز هم چک کرد مشخص شد گاز خیلی کم هست و گاز زد و مشکل رفع شد.
برای من سوال است که چرا گاز کم شده بود در صورتی که قبلش کاملا کولر خنک میکرد.و چرا دوباره فن تند شروع به کار کرد ایا مشکل از ارتباط کانکتورها بوده یا نه
تا انجا که من اطلاع دارم وقتی گاز از داخل کندانسور عبور میکند وقتی فن تند کار نکند تبدیل به مایه خنک نمیشود و همان طور بصورت گاز باقی مانده و به احتمال زیاد فشار گاز هم بیشتر میشود و از شیر انبساط
عبور میکند تا به اپوراتور داخل کابین برسد .
ما میدانیم که :

شیر انبساط کولر تعیین کننده میزان صحیح گاز وارد شونده از کندانسور کولر ماشین به داخل اواپراتور از طریق یک فیلتر است. همچنین این قطعه فشار مبرد را به‌طور ناگهانی کاهش می‌دهد. هنگامی ‌که کمپرسور شروع به کار می‌نماید، شیر انبساط کولر ماشین بازشده و مبرد مایع با عبور از صافی مربوط به ورودی مایع پرفشار به گاز پر فشار تبدیل می‌گردد.

حال برای من سوال است که گاز از کجا خارج شده؟؟؟ سوپاپی داخل اپوراتور است ؟؟؟ یا از رسیوردرایر خارج شده

در ضمن تا انجا که من اطلاع دارم این مدل 96 برد BSI ندارد و از رله استفاده کردن .در مدل های قدیمی تر که BSI دارند وقتی کلید A/C را بزنیم کولر روشن میشود ولی در این مدل با زدن کلید A/C کولر روشن نمیشود و وقتی کولر روشن هست فقط مد ECO و نرمال تغییر میکند من نمیدانم همین طور هست یا اشکالی ایجاد شده که وقتی کلید A/C را میزنیم کولر روشن نمیشود

با تشکر

 
آخرین ویرایش:
2012-03-12
20
31
سلام مطلب خوندنش با توجه به گرفتاری های ملت خیلی سخت بود و نکات آموزشی و مشکل درهم بود...
عزیز نشتی از هر جایی باعث خروج گاز میشه داشتم مواردی که بعد از 4باز گاز زدن یکی متوجه گذرگاه خروج گاز شده..
و اون مطلب که فرموده بودید اگر کمپرسور کلاچ کنه و فن دور تند تند عمل نکنه گاز تخلیه میشه...
توضیح کاملش از حوصله خارجه که میتونید سرچ کنید و مطمئنا شما اطلاع دارید. حال باید دید دوباره مشکل بوجود میاد یا نه
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: poya22

poya22

مدیر بخش های دوربین مداربسته و پروگرامرهای متفرقه
مدیر تالار
2011-07-25
1,255
3,141
ممنون از پاسختان .مجبور بودم کامل توضیح دهم تا متخصین متوجه ایراد بشوند
من تجربه ای در تعمیرات ماشین بخصوص قسمت برق ندارم
تا انجا که من متوجه شدم به احتمال خیلی زیاد فرمان دور تندفن البته زمین یا ولتاژ صفر از این کانکتور ها به فن میرسد (مثبت سر فن هست) از این دو کانکتور زیر جعبه قیوز عبور میکند.طراح این برد خیلی بیسواد بوده .برد کنترول BSI را برداشتند و این روش را روی ماشین پیاده کردن رله ای شده به قول خودشون ایرانیزه شده

اولا جای این مدل کانکتور که بیشتر اجزای ماشین را کنترول میکند نباید در فضای باز باشد در اثر گردو غبار و رطوبت و شستشو خیلی زود اسیب میبیند
دوما این کار همان وصله پینه است.باید مستقیما کابل را به برد جعبه فیوز ها با کانکتور خیلی بهتر وصل میکردند .
به کانکتور ها دقت بکنید کمی اب روی انها ریخته شود اب مستقیما وارد کانکتور میشود حداقل یک وارنیش روی این طراحی غلت نکشیدن .
در این چند روز که مطالعه میکردم بیشتر ایرادها از این کانکتور بوده است مانند گاز نخوردن یا غیره...

خالی کردن گاز هم باید بیشتر تحقیق کنم
 

پیوست‌ها

  • 1.2 مگابایت بازدیدها: 54
  • 1.1 مگابایت بازدیدها: 57
آخرین ویرایش:
بالا