سلام همکاران عزیزم در این هفته دو و سه تا ترانسفورماتور شارز باطری جهت تعمیرات آورده بودن که ولتاز ترانسها 12 ولت بوده و جهت دی سی کردن ولتاز از پل دیود استفاده شده بود .که بنظر من وبعضی از همکاران این کار ایراد دارد که پدر باطری رو در میاره.
و از همکاران عزیزم تقا ضا دارم در صورتی که نظر من هم مشکل داشت بفرمایند. تا رفع ایراد گردد.
مشخصات یک باطری معمولی در حالت شارز کامل و اصولا بایستی هر سلول آن 2.4 ولت داشته باشد که در اثر زیر بار به 2 ولت کاهش خواهد کرد. بنابراین ولتاز دو سر باطری باید 14.4 ولت باشد.پس برای شارز کردن باطری به ترانسی با ولتاز 14.4 ولت نیاز داریم. نه ترانس 12 ولت
و از طرفی چه موقع باید باطری رو شارز کرد . بایستی ولتاز دو سر هر سلول به 1.8 ولت برسه. انرا شارز کنیم .
و با این حساب 10.8 ولت باطری رو شارز کنیم .پس باید ترانس را انتخاب کنیم که از ولتاز 10.8 شروع شده و در 14.4 ولت تمام بشه.به علت اینکه در اول چون ولتاز باطری کم است. و ولتاز شارز باطری بیشتر 14.4 - 10.8 =3.6 لذا اختلاف ولتاز بین انها باعث عبور جریان بیشتر. .پس برای شارز بهتر باید اختلاف شارز کمتر کنیم ابتدا ولتاز کمتربه این جهت که اختلاف ولتاز کمتر شود ولتاز ترانس 10.8 - ولتاز باطری 10 = 8/. اختلاف ولتاز داریم و جریا ن کمتر طول عمر باطری هم بیشتر.در ضمن زمان شارز باطری بیشتر میشود.
یکسوسازی معمولا بصورت نیم موج( تک دیود ) در نظر می گیریم که در اثر شارز به صورت ضربه ای پر شود. در حالی که در پل دیود به صورت ضربه ای نیست دلیلشو نمیدونم اگر کسی میدونه بگه متشکرم.
و از همکاران عزیزم تقا ضا دارم در صورتی که نظر من هم مشکل داشت بفرمایند. تا رفع ایراد گردد.
مشخصات یک باطری معمولی در حالت شارز کامل و اصولا بایستی هر سلول آن 2.4 ولت داشته باشد که در اثر زیر بار به 2 ولت کاهش خواهد کرد. بنابراین ولتاز دو سر باطری باید 14.4 ولت باشد.پس برای شارز کردن باطری به ترانسی با ولتاز 14.4 ولت نیاز داریم. نه ترانس 12 ولت
و از طرفی چه موقع باید باطری رو شارز کرد . بایستی ولتاز دو سر هر سلول به 1.8 ولت برسه. انرا شارز کنیم .
و با این حساب 10.8 ولت باطری رو شارز کنیم .پس باید ترانس را انتخاب کنیم که از ولتاز 10.8 شروع شده و در 14.4 ولت تمام بشه.به علت اینکه در اول چون ولتاز باطری کم است. و ولتاز شارز باطری بیشتر 14.4 - 10.8 =3.6 لذا اختلاف ولتاز بین انها باعث عبور جریان بیشتر. .پس برای شارز بهتر باید اختلاف شارز کمتر کنیم ابتدا ولتاز کمتربه این جهت که اختلاف ولتاز کمتر شود ولتاز ترانس 10.8 - ولتاز باطری 10 = 8/. اختلاف ولتاز داریم و جریا ن کمتر طول عمر باطری هم بیشتر.در ضمن زمان شارز باطری بیشتر میشود.
یکسوسازی معمولا بصورت نیم موج( تک دیود ) در نظر می گیریم که در اثر شارز به صورت ضربه ای پر شود. در حالی که در پل دیود به صورت ضربه ای نیست دلیلشو نمیدونم اگر کسی میدونه بگه متشکرم.