با سلام :
بله متوجه موضوع شدم برخی از اقایون در اصطلاحات فنی مشکلاتی دارند که بهتر هست ضمن کار تعمیراتی این اصطلاحات را نیز اصلاح نمایند در اصل همون ترانسفرماتور هستش که خلاصه میکنند { موتور !!!!}
جهت محدودکردن خرابی باید بدنبال مدار ولتاژرفرانس { همون ولتاژ مرجع که جهت مقایسه نمونه برداری میشه } و معمولا در ورودی یکی از ایسی های اپراسیونل { OPAMP} ختم میشود را موقتا قطع کنید در صورتیکه ریپل رله ها هم قطع شد انگاه در همون مدار دنبال خرابی خازنهای صافی که معمولا کم ظرفیت نیز هستند بگردید اما اگر باوجود قطع ولتاژ مرجع باز هم رله ها ریپل داشته باشند باید خرابی خازن مدار تغذیه رله ها و یا همون تغذیه کلی برد کنترلی باشد . مسلما زمانیکه ولتاژ مرجع قطع می شود رله ها هم باید غیر فعال و در نتیجه خروجی ترانس نیز ثابت و مطابق با ولتاژ ورودی باشد.
بعد کنترل یا اصلاح مراتب فوق در صورت عدم اخذ نتیجه !! ولتاژ تغذیه رله ها و مدار کنترلی را تست کنید و تغییرات مشاهده شده را بزارید تا بیشتر در خدمتون باشیم .
موفق باشید .
با سلام
از استاد گرامی جناب آقای رجبی بابت پاسخگوئی تشکر و از تاخیر گزارش کار به جهت بروز مشکلات کاری پوزش می طلبم
مراحل عیب یابی طبق فرمایشات استاد رجبی انجام شد که در آخر متوجه نشتی خازنی به ظرفیت 3.3میکروی 50 ولت شدم که با تعویض این خازن مشکل دستگاه مرتفع گردید
عیب نظری ترانس مربوطه طبق مطالب درج شده ثابت نماندن ترانس بروی یک پله ی خاص و علاوه بر این مشکل زمان سنجی مدار محافظ مربوطه بودش به این صورت که با اتصال برق به دستگاه،یکبار دستگاه بعد 2 دقیقه،گاهی بعد 10 دقیقه و یا بیشتر خروجی را وصل میکرد،از دو سر خازن بزرگ مربوط به سوئیچ رله ی محافظ ولتاژ گیری بعمل آمد که اتصال برق به دستگاه شروع به شارژ شدن(زمان سنجی) میکرد اما با رسیدن به ولتاژ حدود 5 ولت نهایتا دوباره ولتاژ دو سرش صفر میشد و میبایست دو باره برق ورودی دستگاه قطع و سپس وصل میشد تا خازن دوباره اقدام به شارژ شدن میکرد و دوباره وضعیت تکرار میشد،با تعویض خازن 3.3 میکروی 50 ولت مشکل مربوطه حل شد و ولتاژ دو سر خازن زمان سنج پس از دو دقیقه و بدون صفر شدن به 8 ولت رسید و رله ی محافظ سوئیچ کرد و خروجی وصل شد
استاد رجبی گرامی خواهشمندم نظرتون رو راجع به تاپیک [h=3]
خرابی مکرر رله ها در ترانس افزاینده برق[/h]منتقل بفرمائید.
بی نهایت متشکرم