سلام
به نظرم ریسک به تموم معنا هست.
باطریهای لیتیوم یون هنگام شارژ، حرارت زیادی تولید میکنن که مدار حفاظتی این حرارت رو کنترل و با قطع مدار شارژ، اجازه نمیده حرارت از حد مجاز بیشتر بشه.
دستکاری در این مدار حفاظتی، خصوصا در باطریهای آمپر بالا فاجعه ایجاد میکنه.
بهتر فیلم ذیل رو نگاه کنید که جناب "محمد عرفان دانیش ازهر" در کشور سنگاپور با دستکاری در باطری لیتیوم یون دوچرخه، چه فاجعهای برای خودش درست میکنه.
هرچند این فیلم رو به اسم ایجاد میدان مغناطیسی بر روی باطری هنگام سوار شدن به آسانسور به ملت قالب کردن؛ ولی واقعیت اینه که محمد عرفان دانیش در مدار حفاظتی باطری دستکاری کرده و حرارت تولید شده پس از شارژ باعث آتش سوزی و انفجار باطری میشه. ظاهرا وی بعد از قطع شارژ سریع از آپارتمان خارج و سوار آسانسور میشه و از شانس بدش انفجار در این محل انجام میشه که راه فراری هم نداشته.