آی پی امداد
abtahi

روشن نشدن چراغ اینترنت مودم TD-W8961N ver5

salmanian_h

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
2014-01-11
420
371
درود به همه دوستان و همکاران
یدونه مودم نو برای مشتری سفارش دادم
وقتی بهش دادم یک روز بعدش اورد و گفت اینترنتش وصل نمیشه
خودم تست کردم دیدم بله چراغ adsl روشن میشه و وقتی کانفیگ میشه به اینترنت متصل نمیشه
با شرکت گارانتی ارتباط گرفتم گفتند ارسال کنید
تست کردند و گفتند سالمه و مشکلی نداره
ولی روی دوتا خط دیگه هم تست کردم و همین مشکل وجود داره
به نظر دوستان راه حلی وجود داره براش ؟
البته شرکت گارانتی میگه مشکل از dslam مخابرات شماست(فک کنم پیچونده)
مودم نو هست و اگر درش رو باز کنم گارانتی از بین میره
فرمور هم چک کردم با سایت تی پی لینک بروز هست
اگر کسی راه حلی به ذهنش میرسه لطفا بگه
تشکر
 

Navid-Aref

کاربر vip
vip
کاربر
2008-11-23
434
932
درود. از این مدل مودم البته در ورژن 4، تا حالا سه تا آکبند و نو که نویز خط بالا دارن به دستم رسیده و اینترنت در آنها برقرار نمیشد. تازه در اینها چراغ نت بعد از چند بار سعی کردن روشن میشد.
همونطور که می دونین SNR Margin - Downstream حداقل باید بالای 15 باشه تا بعد از کانفیگ، اینترنت برقرار بشه (نرمال 25 به بالاست) ولی در این مودمهایی که پیشتر گفتم مقدارش کمتر از ده بود و به هیچ روشی هم درست نشدن. SNR مودمهای دیگه روی همین خط بین 17 تا 31 هستن.
با شستشو با تینر درست نشدن. با هیت دادن ملایم درست نشدن. با ترمیم لحیم تک تک پایه ها با نوک هویه سوزنی زیر میکروسکوپ درست نشدن.
در حالی که تمامی ولتاژها کاملا درست و مطابق مودم سالم مشابه هستند با تعویض چوک و وریستور بعد از جک RJ11 گرفته تا تعویض مقاومتهای SMD دو تایی وات بالای بعد از چوک، ترانزیستورهای دوگانه، دیودها و خازنهای SMD در مسیر آی سی خط، مشکل حل نشد که هیچ SNR کمتر هم شد. حتی با تعویض خود آی سی خط هم درست نشدند!
خودم بیشتر به وایاها و برد مدار چاپی شک دارم تا قطعات، که اونا هم به خاطر دو لایه بودن برد و ریزی بسیار زیاد، پیدا کردنشون محال به نظر میاد.
اگر گارانتی دارن باید برگردونین. من چون گارانتی نداشتن قطعاتشون رو اوراق کردم رو مودمهای معیوب دیگه. آی سی خط MT7550N اینها رو روی مودم های دیگه که سوخته بودن گذاشتم راحت درست شدن و SNR هم بالای 25 شد و به خوبی کار کردن.

میزان نویز و سیگنال خط

با توجه به کیفیت خط، شما می‌توانید شاهد SNR و Attenuationهای متفاوتی بر روی خط خود باشید.

در ارائه سرویس ADSL هر چه میزان SNR بالاتر بوده و میزان Attenuation پایین‌تر باشد، کیفیت خط شما بالاتر خواهد بود.

پایین بودن کیفیت خط می‌تواند باعث افت سرعت و یا قطعی وصلی‌های پی در پی شود.

در صورت ورود به کنسول مودم، شما می‌توانید میزان SNR و Attenuation خط خود را چک کنید.

هر کدام از این موارد به تفکیک به صورت زیر تشریح می‌شوند:

  • SNR Margin Upstream: میزان نسبت سيگنال به نویز از سمت مودم تا DSLAM است.
  • SNR Margin Downstream: میزان نسبت سيگنال به نویز از سمت DSLAM تا مودم است.
  • Line Attenuation Upstream: ميزان نويز خط از سمت مودم تا DSLAM است.
  • Line Attenuation Downstream: ميزان نويز خط از سمت DSLAM تا مودم است.
لازم به ذکر است درصورت بررسی پورت شما از سمت مخابرات باید، SNR Margin Downstream SNR Margin Upstream از ۳۰ به بالا و Line Attenuation Upstream Line Attenuation Downstream از ۴ به پايين باشد و با توجه به تاثیر موارد خطی که مربوط به بستر مخابراتی شما و یا اختلالات شبکه داخلی‌تان است، مقادیر مناسب در محل مودم به SNR Margin از ۱۵ به بالا و Line Attenuation از ۳۰ به پايين تغییر خواهد کرد.

شما می‌توانید این مقادیر را در کنسول مودم خود بررسی کنید.
 

پیوست‌ها

  • 309.5 کیلوبایت بازدیدها: 16
آخرین ویرایش:

sajjad-d

VIP PLUS
VIP PLUS
کاربر
2008-07-21
326
949
اصفهان
با شرکت سرویس دهنده اینترنت با همون شماره تلفن ثابت که اینترنت گرفته شده باید تماس بگیرید و بگید که مودم تازه گرفتم که مک مودم ست کنند که مودم بتونه ارتباط بگیره
این سرویس را راه اندازی کردند که کسی نتونه سر خط شما مودم بزاره و از سرویستون استفاده کنه
 

salmanian_h

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
2014-01-11
420
371
درود. از این مدل مودم البته در ورژن 4، تا حالا سه تا آکبند و نو که نویز خط بالا دارن به دستم رسیده و اینترنت در آنها برقرار نمیشد. تازه در اینها چراغ نت بعد از چند بار سعی کردن روشن میشد.
همونطور که می دونین SNR Margin - Downstream حداقل باید بالای 15 باشه تا بعد از کانفیگ، اینترنت برقرار بشه (نرمال 25 به بالاست) ولی در این مودمهایی که پیشتر گفتم مقدارش کمتر از ده بود و به هیچ روشی هم درست نشدن. SNR مودمهای دیگه روی همین خط بین 17 تا 31 هستن.
با شستشو با تینر درست نشدن. با هیت دادن ملایم درست نشدن. با ترمیم لحیم تک تک پایه ها با نوک هویه سوزنی زیر میکروسکوپ درست نشدن.
در حالی که تمامی ولتاژها کاملا درست و مطابق مودم سالم مشابه هستند با تعویض چوک و وریستور بعد از جک RJ11 گرفته تا تعویض مقاومتهای SMD دو تایی وات بالای بعد از چوک، ترانزیستورهای دوگانه، دیودها و خازنهای SMD در مسیر آی سی خط، مشکل حل نشد که هیچ SNR کمتر هم شد. حتی با تعویض خود آی سی خط هم درست نشدند!
خودم بیشتر به وایاها و برد مدار چاپی شک دارم تا قطعات، که اونا هم به خاطر دو لایه بودن برد و ریزی بسیار زیاد، پیدا کردنشون محال به نظر میاد.
اگر گارانتی دارن باید برگردونین. من چون گارانتی نداشتن قطعاتشون رو اوراق کردم رو مودمهای معیوب دیگه. آی سی خط MT7550N اینها رو روی مودم های دیگه که سوخته بودن گذاشتم راحت درست شدن و SNR هم بالای 25 شد و به خوبی کار کردن.


ممنون از پاسختون
پارامترهای مودم رو میزارم اینجا ظاهرا مشکلی نیست وباید وصل بشه
ولی چرا نمیشه نمیدونم
جالبیه گارانتی هم اینه که میگه مشکلی نداره ودوباره بفرستید همین تست انجام میشه و دوباره برگشت داده میشه
میگن به مخابرات بگید مشکل روبرطرف کنن
عملا دارن میپیچونن و از زیر گارانتی درمیرن
راستی به صورت بریج هم تست کردم تواین حالت وقتی کانکشن میزنم چند ثانیه چراغ اینترنت روشن میشه ولی خود کانکشن اخطار 680 میده واینترنتی درکار نیست

Tplink.JPG
 

salmanian_h

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
2014-01-11
420
371
با شرکت سرویس دهنده اینترنت با همون شماره تلفن ثابت که اینترنت گرفته شده باید تماس بگیرید و بگید که مودم تازه گرفتم که مک مودم ست کنند که مودم بتونه ارتباط بگیره
این سرویس را راه اندازی کردند که کسی نتونه سر خط شما مودم بزاره و از سرویستون استفاده کنه


من خودم پنل مخابرات دارم و ریست میتونم بزنم
مشکل از مک ادرس نیست
درصورتی که اگه مشکل مک ادرس باشه - اتصال مودم انجام میشه ، چراغ اینترنت هم روشن میشه ، حتی ای پی هم میگیره ولی یه ای پی که اینترنت نداره وتو سامانه هم میزنه مشکل عدم اتصال از مک هست-
ولی این کلا تعطیله
 
آخرین ویرایش:

sajjad-d

VIP PLUS
VIP PLUS
کاربر
2008-07-21
326
949
اصفهان
یه بار تنظیمات اتصال بزارید روی G.lite تست کنید . شاید مشکل فریمور باشه
 
بالا