آی پی امداد
abtahi

مشکل: روشن شدن چراغ چک پراید صبا هنگام داغ شدن خودرو

همتا

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
کاربر +vip پلاس
کاربر
2011-08-13
1,886
6,821
کرمان
سلام وقتی آمپر آب ماشین دو درجه بالا میاد بجای اینکه فن رادایاتور روشن بشه چراغ چک روشن میشه و فن روشن نمیشه مقاومت فن تعویض شد بازم همینجوره فن هم وقتی یه سره می کنم دور کند و تند کار میکنه البته جداگانه که به مثبت باطری وصل بشه کار می کنند رادایتور هم از این گرمسیریها ست ممنون میشم راهنماییم کنید
 

Navid-Aref

کاربر vip
vip
کاربر
2008-11-23
438
938
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: همتا

همتا

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
کاربر +vip پلاس
کاربر
2011-08-13
1,886
6,821
کرمان
سلام فیوز 40 شدید داغ شده بود و کلا ذوب شده بود ولی هنوز نسوخته بود با این حال تعویضش کردم رله ها رو با اهممتر چجوری باید تست کنم و چطور تشخیص بدم فشنگی آب خرابه ممنونم
 

Navid-Aref

کاربر vip
vip
کاربر
2008-11-23
438
938
چون فیوز به شدت داغ شده و بدنه اش آب شده نشون دهنده آمپرکشی بالاست ولی نه در حدی که بخش فلزیش بسوزه که اگه می سوخت یعنی اتصال کامل داشتین. قبلا گفتین فن و مقاومت دور کند اون رو تست کردین و سالمن، بنابراین به احتمال زیاد ایراد برمی گرده به خرابی یک یا هر دو رله فن و یا سوکت و سیم کشی آن ها.

آموزش نحوه تعویض رله فن پراید +تصاویر | مجله خودرو کارستان (carstan.ir)

چگونه رله خودرو را تست وتعمیر کنیم ؟+فیلم | مجله خودرو کارستان (carstan.ir)

اگر مشکل فشنگی و ترموستات و بخش های مرتبط دیگه باشه به نظرم بهتره مکانیک ماهر انجام بده و شخصا انجام ندین.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: همتا

همتا

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
کاربر +vip پلاس
کاربر
2011-08-13
1,886
6,821
کرمان
سلام ممنونم ترموستات و فشنگی رو چجوری تست این ماشین داخل یه روستا هست و بنده خدا نه می تونه ببره داخل شهری جایی نه اینجا تعمیرگاه هست ما اومدیم برای تفریح گفتیم یکاری واسش انجام بدیم ممنونم
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ajamee

Navid-Aref

کاربر vip
vip
کاربر
2008-11-23
438
938
سلام. به نظرم مشکل خودروی شما الکتریکی هست و با تعویض رله های فن حل می شود و حداقل می توانید تا نزدیکترین تعمیرگاه بروید.
این راهنماها را ببینید امیدوارم مفید واقع بشه:.

فشنگی آب پراید ، از عملکرد تا خرابی ! | مجله خودرو کارستان (carstan.ir)


آموزش تعویض فشنگی پشت آمپر آب و فشنگی فن پراید | مجله خودرو کارستان (carstan.ir)

اگر می خواهید به سراغ ترموستات بروید نیاز به آچار های مختلف هم دارید. مخصوصا آچار رینگی و شاید هم بُکس. پیچ گوشتی چهار سو و دو سو و انبردست برای باز و بسته کردن بست جنت ها(لوله های) متصل به محفظه ترموستات.

تعویض ترموستات پراید و نکات مهمی برای باز و بست آن! | مجله خودرو کارستان (carstan.ir)

آموزش نکات مهم هنگام باز و بست ترموستات پراید! | مجله خودرو کارستان (carstan.ir)
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: همتا

همتا

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
کاربر +vip پلاس
کاربر
2011-08-13
1,886
6,821
کرمان
مچکرم خیلی لطف کردید..... ??????
 

همتا

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
کاربر +vip پلاس
کاربر
2011-08-13
1,886
6,821
کرمان
سلام رله ها و مقاومت و فشنگی رو تعویض کردم مشکل حل نشد امروز یه تستر پیدا کردم متوجه شدم برق اصلا به رله ها نمی رسه فیوز 40 هم که قبلا تعویض کردم امکان داره قطعی بین فیوز و رله ایجاد شده باشه اگه اینجور باشه چجوری تعمیرش کنم ممنونم
 

Navid-Aref

کاربر vip
vip
کاربر
2008-11-23
438
938
سلام. پس احتمالا رله دوبل (بخش مرتبط با فن خنک کاری رادیاتور) مشکل دارد. رله دوبل سمت راست منبع ذخیره آب رادیاتور و پشت مجموعه چراغ سمت راننده هست و پیچ آن با یک آچار شماره ده تخت یا رینگی قابل باز شدن هست. برای جدا کردن رله از سوکتش باید کلیپس صورتی رنگ کناری را به صورت کشویی به بیرون بکشید.
بر اساس اینکه سیستم موتور خودرویتان زیمنس یا ساژم هست پیشنهاد می کنم این آموزشها را تماشا کنید:

رله دوبل پراید ساژم_روشن کردن خودرو بدون رله دوبل - YouTube

رله دوبل پراید زیمنس_روشن کردن خودرو بدون رله دوبل - YouTube

تست و تعمیر رله دوبل - YouTube

برای تست اصولی مدار فن پراید هم آموزشهای ویدئویی زیر مفیدند:

مدار فن پراید 2 دور_مدار رله فن پراید - YouTube

فن پراید_تست رله فن و مقاومت فن - YouTube

این فایل PDF جامع را هم حتما دانلود و مطالعه کنید:
راهنمای مدارات الکتریکی فن خنک کننده دو دور و تک دور پراید (cargeek.live)
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: همتا
بالا