سلام و عرض ادب خدمت دوستان . نوبت ما هم ک شد از اساتید کمک بخوایم . امروز ی اینورتر شارژر اتوماتیک ۴۰۰ ولت امپر حداکثر دو امپر ک مبدل ۲۲۰ داره ب قیمت ۲۰۰ تومن خریدم موقع خرید طرف واسم تست کرد ک دریل بزرگ رو با باطری ماشین روشن کرد اوردم مفازه ک سیمهاشو مرتب کنم ک دیدم خروجی ۱۴ برای شارژ باطری نمیده و سیم ۲۲۰ ورودی قطعی داشت و قطعی مدار هم داشت بعد از رفع عیب دو تا ترانزیستور دود ازش بلند شد ولی کار میکرد همچنان . حین تست اشتباها مثبت و منفی رو برعکس وصل کردم ب باطری ک از مقاومت های وات بالای ترانزیستور قابلمه ای ها دود بلند شد و سرخ شدن و دیگه مبدل کار نکرد ولی خروجی ۱۴ میداد. الان ب نظر شما ارزش تعمیر داره ایا ترانزیستور ها نسوختن ب تعداد ۱۲ عدد ؟ کلا از کجا شروع کنم هر چی ب ذهنتون میرسه منو راهنمایی کنید. خیلی ضد حال خوردم میخوام زود درستش کنم . رنگ مقاومت ها قرمز قرمز طلایی وات بالا بودش . در ضمن دستگاه قدیمیه و دو تا برد ترانزیستور و دو تا ترانس کاهنده و افزاینده داره با ی برد دیگه
فرستاده شده از ALE-L21
فرستاده شده از ALE-L21