آی پی امداد
abtahi

مشکل: خاموشی کامل اینورتر ۱۲ به ۲۲۰ ولت پدرام ۸۰۰ وات

smm9297

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
2015-02-11
596
1,086
با سلام خدمت همکاران محترم.اینورتر مذکور کاملا خاموش بود.از دو عدد ماسفت ورودی irf3205 یکی سوخته بود و ۲ عدد رله ۱۲ ولت ورودی هم سوخته بود.بعد از تعویض هر دو عدد ماسفت و رله ها و اتصال به ۱۲ ولت شارژر باطری (۱۲ ولت ۷ آمپر) بدون هیچ مشکلی تا ۴ عدد لامپ ال ای رو به مدت حدود ۴۵ دقیقه روشن کرد ولی به محض اتصال به باطری ماشین خروجی بعد از ۱ ثانیه وصل شد و مجددا هر دو ماسفت ۳۲۰۵ شورت شدن.این چندمین بار هست که در چند مدل اینورتر بعد از تعویض قطعات و به محض اتصال به باطری ماشین این اتفاق میوفته و ضرر میزنه.ممنون میشم از اساتیدی که تعمیرات اینورتر انجام میدن راهنمایی بفرماین که مشکل چی هست.در ضمن ماسفتهای تعویضی به گفته فروشنده اورجینال بودن.ممنون از راهنمایی
P1.jpg

P4.jpg
 

smm9297

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
2015-02-11
596
1,086
دوستان عزیز لطفا راهنمایی
 

HS13&86

VIP+ افتخاری
کاربر
2021-03-31
885
1,753
استان گلستان
دوستان عزیز لطفا راهنمایی

درود،
باتری ماشین می‌تونه ۱۳ ولت رو کامل تحویل بده ولی شارژر باتری های مرسوم تحت بار افت میکنن.
احتمالا یکی از خازن های مدار ضعیف شده یا نشتی پیدا کرده.
موفق باشید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: smm9297

manuch.

کاربر vip
کاربر
2020-10-26
32
28
لرستان
با درود.ماسفتا احتمالا هر کدام با یک دیود موازی هستن یا اونا سوختن یا اینکه سر راه یکی از پایه ها یک مقاومت محدود کننده ولتاژ هست باید تعویض بشن .
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: smm9297

alijani460

کاربر vip
کاربر
2022-04-08
15
4
باسلام ماسفت هایی که سوخته کنارش یا پشت برد یک مقاومت کم اهم هست که حتما باید تعویض بشه این کار انجام بده درست میشه
 

smm9297

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
2015-02-11
596
1,086
درود.سپاسگزارم بابت راهنمایی دوستان عزیز.مشتری عجله داشت و راستش بنده هم با توجه به قیمت بالای ماسفتها و احتمال سوختن مجدد دیگه تعویضشون نکردم . با این حال مقاومتهایی که دوستان فرمودن در این مدل موجود نیست.برق ۱۲ ولت باطری پس از زدن کلید مبدل از طریق دو عدد رله ۱۲ ولت موازی به پایه های تغذیه آی سی درایور به شماره ka2535 رفته بود و از دو عدد خروجی آی سی مستقیم به پایه های گیت ماسفتها رفته بود.واقعا علت سوختن سریع ماسفتها رو متوجه نشدم.سپاس
 
با سلام خدمت همکاران محترم.اینورتر مذکور کاملا خاموش بود.از دو عدد ماسفت ورودی irf3205 یکی سوخته بود و ۲ عدد رله ۱۲ ولت ورودی هم سوخته بود.بعد از تعویض هر دو عدد ماسفت و رله ها و اتصال به ۱۲ ولت شارژر باطری (۱۲ ولت ۷ آمپر) بدون هیچ مشکلی تا ۴ عدد لامپ ال ای رو به مدت حدود ۴۵ دقیقه روشن کرد ولی به محض اتصال به باطری ماشین خروجی بعد از ۱ ثانیه وصل شد و مجددا هر دو ماسفت ۳۲۰۵ شورت شدن.این چندمین بار هست که در چند مدل اینورتر بعد از تعویض قطعات و به محض اتصال به باطری ماشین این اتفاق میوفته و ضرر میزنه.ممنون میشم از اساتیدی که تعمیرات اینورتر انجام میدن راهنمایی بفرماین که مشکل چی هست.در ضمن ماسفتهای تعویضی به گفته فروشنده اورجینال بودن.ممنون از راهنمایی
مشاهده فایل‌پیوست 187262

مشاهده فایل‌پیوست 187263
سلام مهندس وقت بخیر.
اگر درخروجی ۲۲۰ولت دارید لطفکنید فرکانس خوروجی رااندازه گیری کنید،احتمال ۹۰./. ۵۰هرتز راندارید،اگر ۵۰هرتز راندارید‌وماسفت‌ها‌سالم هستن
دوتا ترانزیستور a92,a44برای راه‌انداز‌ماسفت‌ها بین آسی ماسفت ها خراب است ،باتعویض‌این دوتاکه یکی منفی و یکی مثبت است وآیسی سالم باشد مشکل حل میشود،این که باولتاژباطری ماشین می‌سوزد درحال جریان کشی است،چون‌منبع تغذیه شما تا ۵یا۶آمپر درنهایت است ،دوام می‌آره ولی باطری ماشین ۴۵ تا۷۰ آمپر جریان داره شروع به جریان کشی میکنه وماسفتها میسوزن
درحالت سالم وبدون بار حداقل ۵۰۰ تا ۷۵۰ میلی آمپر باید منبع تغذیه نشان بده اگر بدونبار این مقدار رادارید عیب درهمان تبدیل dcبه AC است ،سالم وموفق باشید
 
بالا