آی پی امداد
abtahi

بهترین راه برای تست میتر اهمتر انالوگ هایوکی چی هستش؟

رحمت رجایی

کاربر
2014-06-06
363
1,258
سلام دوستان محترم یک اهممتر هایوکی انبری دارم میتر روی صفر مانده و حرکتی نمیکنه میترش دو تا سیم داره چطوری تست کنم که میتر ضربه نبینه و تاب بر نداره با همون ولتاژ دی سی و حرکت میتر میتونم پی به سالم یا خرابیش ببرم ؟
 

mohsen++

کاربر vip
vip
کاربر
2008-04-27
141
636
معمولا پایین میتر مشخصات میتر نوشته شده میتونین با ایجاد اون شرایط و انحراف کامل عقربه میتر ، اونو تست کنین .
ولی برای تست سریع میتونین با یک مولتی متر دیگه میتر رو اهم چک کنین. با این کار هم از سالم بودن سیم پیچش مطمئن میشین هم با انحراف عقربه میتر تون به سلامت قسمت مکانیکی اون پی میبرین .
 

reza_476

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2009-10-19
4,007
45,301
ایران
باسلام

اگر میتر عقربه ای سوخته یا خراب است و تهران هستی تعمیرش سخت است اگر بخواهی تعمیر کنی من در این آدرس زیر دو تعمیرگاه مخصوص اهمترها را سراغ دارم :
[hide]
میدان امام خمینی - پاساژ فتوت - طبقه دوم - ضلع شمالی درست راست
[/hide]
 

sovietiran

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
vip افتخاری
کاربر
2010-06-24
1,886
9,804
خراسان بزرگ!
معمولا پایین میتر مشخصات میتر نوشته شده میتونین با ایجاد اون شرایط و انحراف کامل عقربه میتر ، اونو تست کنین .
ولی برای تست سریع میتونین با یک مولتی متر دیگه میتر رو اهم چک کنین. با این کار هم از سالم بودن سیم پیچش مطمئن میشین هم با انحراف عقربه میتر تون به سلامت قسمت مکانیکی اون پی میبرین .



درود
این پاسخ بسیار درست است.
هر میتر یک شرایط انحراف کامل دارد.یعنی میزان جریانی که باید از آن بگذارد تا انحراف کامل یابد.

اگر میخواهید با مولتی متر دیگری میتر را چک کنید از رنج مگا اهم استفاده شود که جریان کمتری دارد.
همین که میتر حرکت کرد کافی است.
اگر بخواهید در رنج اهم میتر را چک کنید شاید در بعضی میترها انحراف شدید و ضربه ایجاد شود.
دو فاکتور مقاومت بوبین و جریان گذرنه مهم هستند.
باطری 1.5 ولت جریان زیادی اعمال میکند و میتر با شدت به انتها برخورد میکند.
هر مولتیمتری که یکبار عقربه اش به انتها محکم برخورد کرد دیگر هیچگاه دقت ندارد.
قابل تعمیر هم نیست.
اون تعمیرگاه میدان توپخانه هم بعید میدونم کارش اصولی باشه.
البته اونجا چندتا ظاهرا هستن.
چندین سال پیش دور میدون توپخونه ازین ویترینهای سیگارفروشا میذاشتن و توش پر مولتیمتر خراب بود!
طرف دو تا یکی با هم جور میکرد مولتی متر تحویل میداد!
اگر دوستان بخصوص جناب زارع که اونجا تشریف دارن اطلاعات بهتری از تعمیرگاه بدن عالیه.
بدرود
 
آخرین ویرایش:

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
سلام دوستان محترم یک اهممتر هایوکی انبری دارم میتر روی صفر مانده و حرکتی نمیکنه میترش دو تا سیم داره چطوری تست کنم که میتر ضربه نبینه و تاب بر نداره با همون ولتاژ دی سی و حرکت میتر میتونم پی به سالم یا خرابیش ببرم ؟

سلام

هرچند اساتید عزیز گفتنی ها را گفتن اما
اگه اهم میتر بینهایت یا قطع است دراینصورت باباش هم سوخته و احتمال ترمیم خیلی خیلی ضعیفه و متاسفانه گزارش شما حکایت از همین حالته

ولی اگر اهم داره قابل تعمیره

ضمنا اگر اهم متر را بصورت معگوس به میتر متصل کنی ازآنجاکه دنده عقب میره و فاصله کمی برای حرکت داره لذا عقربه کج نمیشه ولی اگر در جهت صحیح به ولتاژ اهم متر متصل بشه با سرعت بیشتری به انتها برخورد میکنه و احتمال کج شدن عقربه بیشتر میشه ولی عیب عمده ای نمیکنه

با توجه به پاسح های شما حدس میزنم حسابی باباش دراومده

سپاس
 

sovietiran

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
vip افتخاری
کاربر
2010-06-24
1,886
9,804
خراسان بزرگ!
باسلام

یا سیم پیچ داخلش سوخته یا فندولش خراب شده باهاش چکار کردی که اینطوری شده است

آقا این واژه فندول به چه معنی است و آیا کلمه انگلیسی است؟
من واژه فنتور!!فنتول!!!ونتور!!!!!!! هم شنیدم واسه همین موضوع اما ریشه اش را نمیدانم!
بدرود
 
آخرین ویرایش:
بالا