آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

کاهش 550 هزار تومانی قیمت گوشی n96 نوکیا

nekooee

Senior Technical Supervisor
مدیرکل
معاونت انجمن
2007-09-21
6,774
29,828
ایران
ورود گوشی های قاچاق که تنها منجر به بر هم زدن بازار می شود این بار نیز سبب شد تا گوشی جدید N96 نوکیا نیز با افت قیمت 550 هزار تومانی مواجه شود.

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از ماهنامه تلفن همراه، در دو سال گذشته ورود غیرقانونی برندهای مختلف گوشی تلفن همراه قبل از ورود رسمی این گوشی ها به بازار کشور، نه تنها سبب از بین رفتن تعادل بازار شد بلکه پایمال شدن حقوق مصرف کنندگان و شرکت های واردکننده قانونی را نیز به همراه داشت.
برای مثال جدیدترین گوشی N96 نوکیا که از طریق مبادی قانونی بزودی به بازار کشور معرفی می شود، مدتی است به صورت غیرقانونی و با قیمت کاذب برای اولین بار با بهای یک میلیون و 400 هزار تومان وارد بازار تلفن همراه شده است.
اگرچه این گوشی به دلیل قیمت بالا نتوانست مورد استقبال عموم مشتریان قرار گیرد و طی کمتر از چهار روز قیمت آن به شدت کاهش یافت، اما همین عرضه غیرقانونی سبب شد تا بازار این محصول نامتعادل شود.
به گفته فروشندگان، کاهش تقاضای چشمگیر برای خرید این گوشی باعث شد طی چهار روز قیمت این گوشی به شدت کاهش یابد و به بهای 850 هزار تومان برسد.
"جواد اصغرزاده" این کاهش قیمت در گوشی های نوکیا را بی سابقه عنوان کرد و افزود: N96 تنها مدل از برند نوکیا است که طی چند سال اخیر با بیشترین کاهش قیمت (550 هزار تومانی) در کوتاه ترین زمان روبرو شده است.
وی گفت: طبق روال هر زمانی که گوشی جدیدی از برندهایی همچون نوکیا، سونی اریکسون و سامسونگ وارد بازار تلفن همراه کشور می شود، بعد از گذشت مدت زمان نسبتا طولانی تا یک ماه کاهش قیمت پیدا می کند ولی کاهش قیمت 550 هزار تومانی یک گوشی طی چهار روز دور از ذهن بود.
گوشی هوشمند N96 آخرین گوشی هوشمند از سری N نوکیا است که به تازگی به بازار اروپا و بعضی از کشورهای آسیایی عرضه شده است.
دوربین این گوشی پنج مگاپیکسلی است و لنز آن کارل زایس است که گفته می شود توانایی گرفتن عکس ها و تصاویر با کیفیت بالا را دارد.
ظاهر این گوشی نیزهمانند گوشی آیفون اپل است و به نظر از جنس بسیار خوبی ساخته شده است، اما صفحه نمایش آن همانند آیفون لمسی نیست و صفحه کلید این گوشی الفبایی و ضخیم تر از آیفون است.
حافظه داخلی N96 نوکیا 16 مگابایت است که توسط کارت حافظه microSD TransFlash نیز ارتقا می یابد.

 
بالا