آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

علت یخ زدن لوله رفت کولر گازی هایسنس

rocherman

کاربر
2023-08-13
1
1
یاسوج
یخ زدگی لوله کولر گازی هایسنس، در فصول سرد و گرم سال، عوامل مختلفی را شامل می شود. برای بررسی علت یخ زدن لوله رفت کولر گازی هایسنس، باید بسته به فصلی که در آن از حالت گرمایش یا سرمایش استفاده می کنید، موارد متفاوتی را عیب یابی کنید.

لوله رفت از مهم ترین بخش های کولر گازی به حساب می آید که با داشتن کارایی منحصر به فرد، باعث عملکرد صحیح این دستگاه می شود. به همین خاطر یخ زدگی آن ها مشکلی حائز اهمیت بوده و باید با بررسی عوامل آن، علت اصلی تشخیص داده شده و رفع گردد. برای انجام اقدامات لازم، تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران، آن ها را در فصل های متفاوت شرح داده اند.

چرا لوله رفت کولر گازی هایسنس در تابستان یخ می زنند؟​


لوله برگشت در کولر گازی هایسنس وظیفه دارد تا گاز مبرد را در داخل اواپراتور منبسط کند. پس از منبسط کردن گاز و خنک شدن گاز فریون، فن به چرخش درآمده و هوای محیط به اواپراتور هدایت می شود. سپس سرمای آن را به خود گرفته و با ادامه پیدا کردن چرخش، هوای سرد به محیط پرتاب می شود.

حال با بروز علل زیر، ممکن است فرآیند گفته شده با اختلال مواجه شده و منجر به یخ زدن لوله رفت کولر گازی هایسنس شود. از این رو باید تمامی آن ها را مورد بررسی قرار دهید:

  • گرفتگی مسیر لوله ها
  • بروز نقص فنی در برد الکترونیکی
  • کثیف بودن فیلتر های کولر گازی هایسنس
  • بسته شدن مسیر تخلیه آب
  • ایراد در بلوور فن کولر گازی
  • کم بودن گاز مبرد

مسیر لوله های کولر گازی هایسنس مسدود شده است​


بخش های لوله مویین، شیر برقی، گرفتگی لوله رفت و انسداد لوله برگشت در صورت مسدود شدن، منجر به یخ زدن لوله رفت کولر گازی هایسنس می شوند. چرا که مسیر گاز مبرد بسته شده و امکان جا به جایی آن در ساختار دستگاه وجود ندارد. باید لوله ها را بررسی نموده و هر گونه گرفتگی مانند اشیا و زباله را از آن ها خارج کنید.

گاز مبرد کولر گازی هایسنس کم است​


نشتی گاز در لوله ها و اتصالات کولر گازی هایسنس، از مهم ترین عوامل نشتی گاز و در نهایت کم شدن آن در سیستم خنک سازی این دستگاه به شمار می آیند. نشتی گاز حتی در مواقعی که در این دستگاه استفاده نمی شود نیز بروز پیدا می کند. با تعمیرکار کولر گازی هایسنس تماس بگیرید تا نشتی را بررسی نموده و پس از رفع آن، مجدد شارژ گاز را انجام دهد.

برد الکترونیکی خراب کولر گازی هایسنس را عیب یابی کنید​


گاهی اوقات این امکان وجود دارد که بروز ایراد و اختلال در کارایی برد الکترونیکی، منجر به برفک در لوله رفت کولر گازی هایسنس شود. چرا که دستورات لازم به کمپرسور داده نشده و فرآیند تولید هوای خنک با مشکل مواجه می شود. این عامل می تواند دلیلی برای یخ زدن یونیت داخلی نیز باشد.

کارکرد بلوور فن پنل داخلی کولر گازی هایسنس اختلال دارد​


از مهم ترین بخش های دستگاه کولر گازی هایسنس، فن بلوور است که در پنل داخلی تعبیه شده است. این بخش وظیفه دارد تا گرمای محیط را به داخل یونیت بکشد و سپس با کمک حول اواپراتور و گاز مبرد آن را خنک کرده و مجدد به بیرون از یونیت هدایت کند. حال اگر دچار نقص فنی شود، چرخه گفته شده با اختلال موجه شده و ممکن است منجر به یخ زدگی لوله رفت شود. باید با کمک تکنسین کولر گازی هایسنس آن را عیب یابی کرده و در صورت نیاز فن جدیدی را جایگزین کنید.

فیلتر های کولر گازی هایسنس کثیف شده اند​


فیلتر های هوا در کولر گازی هایسنس نقش مهمی در میسر گردش هوا از پنل به محیط و از محیط به پنل دارند. در صورت انسداد آن ها با گرد و غبار ممکن است این مسیر مسدود شده و چرخش و جا به جایی هوا به درستی صورت نگیرد. برای جلوگیری از این عامل، توصیه می کنیم به صورت ماهیانه فیلتر های کولر گازی هایسنس را مورد بررسی قرار دهید.

رطوبت جذب شده توسط کولر گازی هایسنس تخلیه نمی شود​


رطوبت هوا به واسطه اواپراتور، همراه با گرما از محیط جذب می گردد. لوله تخلیه، وظیفه دارد تا رطوبت متراکم شده را از سرمای اواپراتور دور نگه دارد. حال با بروز گرفتگی و انسداد در مسیر لوله تخلیه، آب در مجاورت کویل اواپراتور باقی خواهد ماند و منجر به بروز برفک در لوله رفت کولر گازی هایسنس می شود. باید لوله تخلیه بررسی گردد. در این زمینه از تکنسین کولر گازی هایسنس کمک بگیرید.

چرا لوله رفت کولر گازی هایسنس در زمستان برفک می زند؟​


یخ زدگی لوله رفت در فصول سرد سال، ممکن است به دلیل استفاده از حالت سرمایشی کولر گازی هایسنس باشد. البته عوامل دیگری که در ادامه نام برده ایم، منجر به بروز این ایراد می شوند که لازم است آن ها را عیب یابی کنید:

  • ایراد در عملکرد سنسور خارجی
  • مشکل در عملکرد فن کندانسور
  • معیوب بودن شیر برقی
  • کم بودن گاز مبرد

سنسور خارجی کولر گازی هایسنس اختلال دارد​


برد الکترونیکی و سنسور خارجی وظیفه ارسال فرمان برای کندانسور را در جهت گرم شدن دارند. حال اگر هر یک از آن ها با مشکل مواجه شوند و در عملکرد هر کدام اختلال ایجاد شود، کندانسور نیز کارایی خود را از دست داده و منجر به برفک زدن لوله رفت کولر گازی هایسنس می شود. لازم است هر یک از بخش های آسیب دیده عیب یابی شده و در صورت نیاز تعویض شوند.

فن کندانسور کولر گازی هایسنس معیوب است​


در زمان فعال سازی سیستم گرمایش کمپرسور، کندانسور سرد می شود. این بخش وظیفه دارد تا با روشن و فعال شدن، جریان هوای را به داخل کنداسور وارد کرده و دمای آن را افزایش دهد. حال اگر این فرآیند به درستی صورت نگیرد، ممکن است باعث یخ زدن لوله رفت کولر گازی هایسنس شود. باید با عیب یابی فن کندانسور، مطمئن شوید که سالم است. با مشاهده خرابی در آن، قطعه ای جدید را نصب کنید.

شیر برقی کولر گازی هایسنس معیوب شده است​


شیر برقی، فقط در مدل هایی از کولر گازی هایسنس تعبیه شده اند که از دو قابلیت سرمایش و گرمایش برخوردار شده اند. این بخش وظیفه دارد تا تغییر مسیر و جا به جایی گاز مبرد را از حالت سرمایشی به حالت گرمایشی، انجام دهد. با خراب شدن شیر برقی و از دست دادن کارایی ایجاد تغییر مسیر گاز مبرد، در حالت گرمایشی، گاز به درستی عمل نکرده و نمی تواند هوای سرد را به هوای گرم تبدیل کند. از این رو هم چنان دستگاه بر روی حالت سرمایشی باقی خواهد ماند و در نهایت موجب برفک زدن لوله رفت می شود.

باید شیر برقی به درستی عیب یابی شود. با مشاهده هر گونه نقص فنی در آن، شیر برقی جدید و سالم را به جای نمونه خراب مورد استفاده قرار دهید.

مقدار گاز مبرد کولر گازی هایسنس را بررسی کنید​


کم بودن گاز مبرد، چه در حالت سرمایش و چه در حالت گرمایش، منجر به یخ زدگی لوله رفت می شود. در فصول سرد سال نیز نشتی گاز، می تواند مهم ترین عامل برای کم شدن آن در سیستم کولر گازی هایسنس باشد. از این رو باید مقدار آن مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز، شارژ گاز پس از رفع نشتی ایجاد شده در مسیر آن، صورت بگیرد.

با یخ زدن لوله رفت کولر گازی هایسنس، چه کار کنیم؟​


اگر تا به حال تجربه برفک زدگی لوله رفت را در دستگاه کولر گازی هایسنس نداشته اید و نمی دانید پیش از شروع به عیب یابی بخش های گفته شده، چه اقداماتی انجام دهید، نکاتی را شرح داده ایم که با رعایت آن ها از وارد شدن آسیب بیش تر به این وسیله جلوگیری خواهد شد:

  • حدالمقدور از روشن کردن کولر گازی هایسنس خودداری کنید.
  • فیوز مربوط به اسپلیت را قطع نمایید.
  • از ذوب کردن یخ های لوله رفت با وسایل گرمایشی اجتناب کنید.
  • از کندن یخ ها با لوازم تیز از دستگاه کولر گازی هایسنس خودداری نمایید.
  • اجازه دهید برفک ها با گذشت زمان ذوب شوند.
  • این کار باعث وارد شدن آسیب های جدی به دیگر قطعات می شود.
  • در این صورت متحمل پرداخت هزینه های بیش تر برای تعمیرات کولر گازی هایسنس خواهید شد.
  • ممکن است آب شدن برفک ها، زمان زیادی ببرد.
  • پس از ذوب شدن یخ ها، اواپراتور را خشک کنید.
  • از حوله های کاغذی برای انجام این کار استفاده نمایید.
  • مجدد فیوز اسپلیت را وصل کرده و از آن در حالت فن قرار دهید.
  • این کار به خشک شدن بهتر دستگاه کمک خواهد کرد.
  • در صورتی که در عیب یابی بخش های معیوب کولر گازی هایسنس مهارت فنی کافی ندارید، با نمایندگی تعمیرات کولر گازی هایسنس در تهران تماس بگیرید.
  • بازنشر مجله عمومی
 

aminreno

VIP+ افتخاری
کاربر
فکر کنم منظور نویسنده لوله برگشت بوده ، کمبود گاز ، دور پایین فن ، کثیفی اواپراتور از عوامل یخ زدن لوله برگشت می‌باشد ، که معنیش اینه که تبدیل مایع به گاز کامل انجام نشده و امکان ورود مایع به کمپرسور محتمله ، که در صورتیکه کمپرسور از نوع پیستونی باشه با ورود مایع به داخل سیلندر احتمال قفل شدن موتور یا شکستن شاتون وجود داره
 

Mahdi neda

کاربر vip
کاربر
2016-08-28
137
356
دوست عزیز برای بالا بردن تعداد ارسالی ها لطفا اطلاعات غلط ندید.
تشکر
 
بالا