آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

سرعت اینترنت تلفن همراه سه برابرتلفن ثابت است

nekooee

Senior Technical Supervisor
مدیرکل
معاونت انجمن
2007-09-21
6,774
29,828
ایران
سرعت وانتقال داده GPRS تلفن همراه سه برابر سریعتر از سرعت دسترسی مشترکان در سیستم تلفن ثابت است.
سیستم GPRS در تئوری ، قابلیت انتقال داده با سرعت ماکزیمم 171 کیلو بایت در ثانیه راداراست که سه برابر سریعتر از سرعت دسترسی مشترکان تلفن ثابت و 10 برابر سریعتر از سیستم استاندارد GSM است.
سیستم GPRS به منظور پوشش موثرهمواره مشغول به کاراست بنابراین داده ها بدون نیاز به برقراری ارتباط از طریق Dial-Up ارسال و دریافت داده انجام خواهد شد.
این درحالیست که با بهره گیری از مدلهای عملکرد متفاوت در GPRS امکان برقراری مکالمات صوتی همزمان با ارسال بسته های داده فراهم می شود.
همچنین توانایی بالقوه ارسال داده با سرعت بالا در GPRS امکان انتقال داده هایی که به پهنای باند بالا نیاز دارد، را در شبکه GSM مهیا می سازد. این کاربرد ها در گذشته به علت نرخ پایین ارسال داده موجود در CSD امکانپذیر نبود GPRS به علت قابلیت های خود امکان استفاده موثری از سرویس های کنونی نظیرMMS وWAP را فراهم می کند.
این درحالیست که از هفته گذشته استفاده این سرویس براي مشتركان تهران 24 ساعته شده بود واكنون دارندگان سيم كارت دائمي با كد 0912 همراه مي‌توانند 24 ساعته از اين سرويس بهره گيرند.
تعرفه اين سرويس 8/14ريال براي هر كيلو بيت مصرف در روزهاي عادي و چهار ريال براي هركيلو بايت مصرف در روزهاي تعطيل اعلام شده است و سرعت GPRS همراه اول چيزي نزديك به50 كيلو بيت است كه با توسعه شبكه و تقويت آن به 150 كيلو بيت افزايش ‌مي‌يابد.
 
بالا