آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

تفاوت فشار خط رفت در اسپیلت و یخچال فریزر

محمد1361

کاربر
2013-04-26
71
57
باسلام وخسته نباشید به همه دوستان یه سوال داشتم درمورد اسپیلت ها خودم کولر وسردخانه یخچال و پکیج ولوله کشیه تاسیسات حرارتی و...غیره انجام میدم اما سوالم اینه که اگه یک کمپرسور 24000 btu حجم کندانسور وتهویه گرمایشش رو افزایش بدیم ظرفیت دستگاه رو میتوان بالاتر برد؟چنددرصد؟ودر حالت سرمایش فشار خط رفت در کولر تقریبا 300تا350و در یخچال فریزر ایا بیشتره ؟چقدر باتشکر:distrust:
 

oweis

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2007-04-27
546
1,377
38
بابل
www.oweiskala.ir
باسلام وخسته نباشید به همه دوستان یه سوال داشتم درمورد اسپیلت ها خودم کولر وسردخانه یخچال و پکیج ولوله کشیه تاسیسات حرارتی و...غیره انجام میدم اما سوالم اینه که اگه یک کمپرسور 24000 btu حجم کندانسور وتهویه گرمایشش رو افزایش بدیم ظرفیت دستگاه رو میتوان بالاتر برد؟چنددرصد؟ودر حالت سرمایش فشار خط رفت در کولر تقریبا 300تا350و در یخچال فریزر ایا بیشتره ؟چقدر باتشکر:distrust:

این داستان برمیگرده به طراحی برودتی که ابتدا بار برودتی مورد نیاز رو محاسبه میکنن و طبق اون اواپراتور رو طراحی میکنن بعد کندانسر و لوله های و در نهایت با بدست آوردن جمع کار مورد نیاز کمپرسور رو انتخاب میکنن.
فشار در قسمت ساکشن و دیس چارج هم مربوط به نوع کمپرسور و سایزش هستش
 

محمد1361

کاربر
2013-04-26
71
57
باتشکرایا میتونیدفشارخط شارزدریخچال هایه کندانسور فن دار رو بنویسید؟
 

usta.karim

کاربر
2013-05-14
15
22
باتشکرایا میتونیدفشارخط شارزدریخچال هایه کندانسور فن دار رو بنویسید؟

دوست گرامی در هیچ مدلی این فشارها با مدل دیگر برابر نیست و همچنین نوع گاز در تعیین این فشار نقش اول را دارد مثلا فشاربخار گاز R600 از گاز R12 خیلی بالاتر است و این فشارها رابطه مستقیم با دمای محیط دارد پس بهترین کار این است که حتما در هر دستگاه مطابق با مشخصات وزن گاز تعیین شده از سوی سازنده ، به صورت وزنی گازگیری نمایید ، متاسفانه بالای 90% تعمیرکاران ما بدون اینکه قوانین گازها را به صورت علمی بدانند و به دلیل نداشتن ابزار کار مناسب اقدام به تعمیر می کنند و اگر صحبت از روش علمی کنید شما را مسخره می کنند و تجربه را بالاتر از علم می دانند در صورتی که تجربه بدون علم فقط به هدر دادن وقت و سرمایه تعمیرکار است !! فشار گاز به شما هیچ کمکی نمی کند مگر در سالم بودن کمپرسور و یا نشان دادن چوک بودن مسیر و گرفتگی آن . از روش گازگیری با اندازه گیری فشار خارج شوید و از روش گازگیری وزنی استفاده کنید .
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: jetfalcon

محمد1361

کاربر
2013-04-26
71
57
باسلام خدمت usta.karimعزیز البته فشار خط رفت وبرگشت برایه اسپلیت وسردخانه یه امرحیاطیه شما برایه اگاهی از ایرادوگرفتگی یا رطوبت در شیراکسپنشن یا کپیها چطور عمل میکنید؟وقتی کندانسوری در ارتفاع بالاتری نسبت به اواپراتور نصب میشه چطور از جمع شدن روغن در اواپراتور مطلع میشوید؟من خودم تو سیستمهایه بزرگ از امپرمتر استفاده میکنم چون سیستم کولر وچیلر امپر مصرفی ثابته اما در سردخانه و یخچال فریزر وقتی به تعادل ودمایه تنظیم شده میرسه فشار برگشت وامپر هم تغیر پیدا میکنه اما غیرممکنه یه سرویسکارخوب از فشار گازهابی بهره باشه معمولا در کولر ها وقتی محل نصب یاتهویه نامناسب باشه و کندانسورنتونه گرمایه حاصل از سابکولینگ رو خوب تخلیه کنه فشار خط رفت بیش از حد بالا رفته وسوپاپ کمپرسور اسیب میبینه وفشار لازم برایه تولیدمبرد کافی نبوده و دستگاه برودت لازم را تولیدنمیکندحال بنظرشما فشار گاز لازم نیست؟؟؟؟؟
 

oweis

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2007-04-27
546
1,377
38
بابل
www.oweiskala.ir
باسلام خدمت usta.karimعزیز البته فشار خط رفت وبرگشت برایه اسپلیت وسردخانه یه امرحیاطیه شما برایه اگاهی از ایرادوگرفتگی یا رطوبت در شیراکسپنشن یا کپیها چطور عمل میکنید؟وقتی کندانسوری در ارتفاع بالاتری نسبت به اواپراتور نصب میشه چطور از جمع شدن روغن در اواپراتور مطلع میشوید؟من خودم تو سیستمهایه بزرگ از امپرمتر استفاده میکنم چون سیستم کولر وچیلر امپر مصرفی ثابته اما در سردخانه و یخچال فریزر وقتی به تعادل ودمایه تنظیم شده میرسه فشار برگشت وامپر هم تغیر پیدا میکنه اما غیرممکنه یه سرویسکارخوب از فشار گازهابی بهره باشه معمولا در کولر ها وقتی محل نصب یاتهویه نامناسب باشه و کندانسورنتونه گرمایه حاصل از سابکولینگ رو خوب تخلیه کنه فشار خط رفت بیش از حد بالا رفته وسوپاپ کمپرسور اسیب میبینه وفشار لازم برایه تولیدمبرد کافی نبوده و دستگاه برودت لازم را تولیدنمیکندحال بنظرشما فشار گاز لازم نیست؟؟؟؟؟

دوست عزیز

اصول طراحی بر این هستش که کندانسینگ یونیت از اواپراتور پایین تر باشه
وقتی طراحی به نحوی باشه که مجبور باشین کندانسینگ یونیت رو بالاتر از اواپراتور نصب کنید باید در انتهای اواپراتور اویل سپریتور "جداکننده روغن" طراحی کنید
و اینکه فشار رفت و برگشت برای سیستم های کوچیکی مثل کولر و یخچال نیاز نیست ولی برای کولر های سه فاز لازمه
برای اینکه این موضوع براتون روشن بشه برید و چندتا کولر رو چک کنید و ببینید که روی شیر سرویس رفت محلی برای شیر گیج طراحی نشده
درضمن ناگفته نماند که معمولا بالا کشیدن روغن به سمت اواپراتور دلیل بر نشتی یا کمبود گاز هستش در غیر اینصورت این اتفاق رخ نمیده
موفق باشید
 

محمد1361

کاربر
2013-04-26
71
57
با سلام خدمت دوستان معمولا در سیستمهایه برودتی از یخچال تا چیلر وسردخانه ها از ***** درایر به وفوراستفاده میشه اما در اکثراسپیلت ها *****ی نبوده وسیستم هازیاد دچار رطوبت یا گرفتگیه لوله مویی میشن که با توجه به امپروفشار خط رفت وبرگشت پیدا میشوند شاید دراکثر کولر ها والف شارز فقط درمسیربرگشت است اما برایه تست خط رفت میتوان با فعال کردن شیر برقی فشار رفت راپیدا کرد پس باتوجه به امپرمصرفی وتغییرمسیر رفت وبرگشت میتوان محل گرفتگی کپی رادراواپراتوریاکندانسور پیداکرد
 

usta.karim

کاربر
2013-05-14
15
22
دوست گرامی یا شما نوشته من را به خوبی نخوانده اید یا اینکه سئوال شما چیز دیگری است و من متوجه نشده ام . این سئوال ابتدایی شما بود :باتشکر آیا میتونید فشار خط شارژ در یخچال های کندانسور فن دار را بنویسید ؟
عزیز برادر این چه ربطی به سردخانه و اسپلیت داره ؟ چه ربطی به تله روغن برای اسپلیت داره؟ شما فرمودید ( فشار خط شارژ یخچال ) و من هم گفتم در هر یخچال با یخچال دیگر متفاوت است و با نوع گاز تغییر می کند حتی دمای محیط و محل قرار گیری یخچال در این فشار تاثیر می گذارد پس فقط از اندازه گیری فشار و آمپر میتوان برای سلامت کمپرسور و تعیین گرفتگی مسیر می توان استفاده کرد که حتی در یک مدل خاص هم با گذشت زمان و عمر کمپرسور فشار الزاما نمیتواند یک مقدار معین باشد ، عزیز برادر مورد صحبت شما یخچال بود نه اسپلیت و سردخانه و چمبر و . . . در اینجا یخچال رزرو تانک ندارد که با تغییرات دمای محیط و فشار، گاز اضافه را در تانکی ذخیره کند و یا مسیر بک فلشی را باز کند تا اختلاف فشار را کنترل کند و از بک زدن گاز و خرابی کمپرسور جلوگیری کند . یخچال یک سیستم سرد کننده کوچک است که فشار گاز آن حتی با کارکردن موتور و گرم شدن آن هم تغییر می کند . اگر از اندازه گیری فشار برای مشخص کردن گرفتگی مسیر استفاده می شود تا حدودی این روش میتواند کمک کند اما نه همییشه ، این نظر شخصی من بود حالا اگر شما نظر دیگری دارید حتما از نظر من محترم است . موفق باشید




باسلام خدمت usta.karimعزیز البته فشار خط رفت وبرگشت برایه اسپلیت وسردخانه یه امرحیاطیه شما برایه اگاهی از ایرادوگرفتگی یا رطوبت در شیراکسپنشن یا کپیها چطور عمل میکنید؟وقتی کندانسوری در ارتفاع بالاتری نسبت به اواپراتور نصب میشه چطور از جمع شدن روغن در اواپراتور مطلع میشوید؟من خودم تو سیستمهایه بزرگ از امپرمتر استفاده میکنم چون سیستم کولر وچیلر امپر مصرفی ثابته اما در سردخانه و یخچال فریزر وقتی به تعادل ودمایه تنظیم شده میرسه فشار برگشت وامپر هم تغیر پیدا میکنه اما غیرممکنه یه سرویسکارخوب از فشار گازهابی بهره باشه معمولا در کولر ها وقتی محل نصب یاتهویه نامناسب باشه و کندانسورنتونه گرمایه حاصل از سابکولینگ رو خوب تخلیه کنه فشار خط رفت بیش از حد بالا رفته وسوپاپ کمپرسور اسیب میبینه وفشار لازم برایه تولیدمبرد کافی نبوده و دستگاه برودت لازم را تولیدنمیکندحال بنظرشما فشار گاز لازم نیست؟؟؟؟؟
 
بالا