آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

ایرانسل و همراه اول در زمره سریع ترین اپراتورهای درحال رشد خاورمیانه- آفریقا

nekooee

Senior Technical Supervisor
مدیرکل
معاونت انجمن
2007-09-21
6,774
29,828
ایران
10 اپراتور سریع الرشد منظقه خاورمیانه- آفریقا موفق شدند طی سه ماه سوم سال 2008 مجموعا 12 میلیون مشترک جدید جذب کنند که به طور میانگین هر یک 1.25 میلیون نفر بر تعداد مشترکان خود افزودند.
اپراتور موبینیل مصر توانست با کسب بهترین نتیجه سود خالص خود را نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته، 2.58 میلیون افزایش دهد.
گفتنی است که بازار مصر از زمان راه اندازی سومین شبکه تلفن همراه این کشور به سرعت رشد کرده است و وودافون مصر نیز چهارمین کمپانی در حال رشد این منطقه است که در سه ماهه سوم سال 1.39 میلیون مشترک جدید جذب کرد.
افزایش رقابت در ایران هم موجب شد تا ایرانسل در جایگاه سوم و شرکت مخابرات ایران نیز در جایگاه پنجم 10 اپراتور برتر منطقه خاورمیانه- آفریقا قرار بگیرند.
دو اپراتور ایرانسل و شرکت مخابرات ایران در سه ماهه سوم سال 2008 توانستند به ترتیب 1.55 میلیون و 1.15 میلیون مشترک جدید جذب کنند و در ماه جاری نیز پروانه سومین اپراتور تلفن همراه ایران به اتصالات اعطا شد و بدین ترتیب این اپراتور از انحصار دو ساله عرضه سرویس های نسل سوم برخوردار خواهد بود.
اپراتور کنیایی سافاریکام نیز که متعلق به وودافون است توانست 1.12 میلیون مشترک جدید جذب کند و برتری خود را بر اپراتور زین کنیا تثبیت کند.
زین نیز دهمین اپراتور برتر این منطقه محسوب می شود که به دلیل کاهش سود خالص و کاهش تعداد مشترکان آن موجب شده است تا به تهدیدی برای بازار کنیا مبدل شود.
آسیاسل عراق و اسکن کام غنا نیز در زمره 10 اپراتور برتر این منطقه قرار دارند که هر یک به ترتیب 760 هزار و 720 هزار مشترک جدید بر مجموع تعداد مشترکان خود افزودند.

 
بالا