آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

انواع مشکلات تعمير پکیج شوفاژ گازی بخش اول

ghasemi59

مدیر تالار
مدیر تالار
2013-06-26
2,434
1,818
تعمير پکیج شوفاژ گازی

نشت اب از پکیج شوفاژ گازی

تعمير پکیج : نشت اب از پکیج شوفاژ گازی دلایل مختلفی دارد از جمله شیلنگ های اب متصل به دستگاه یا شیرالات و اتصلات مورد استفاده یا شکستگی دستگاه سختی گیر و یا اتصالات داخلی پکیج که باید همه گی مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز اقدام به تعویض واشرها و محکم کردن انها نمود .در مواردی نیز مربوط به سوراخ شدن مبدل – منبع انبساط ….. یا خرابی شیر اطمینان می باشد .

صدای زیاد مبدل حرارتی پکیج دیواری

عدم تنظیم شیربرقی گاز دستگاه – هواگرفتن مدار گرمایش دستگاه – رسوب گرفتن مدار ومبدل های حرارتی یا خرابی پمپ اب و یا مشکل سنسورهای حرارتی می تواند باعث ایجاد صدای اضافه در مبدل حرارتی پکیج شود .
رفع عیب: هواگیری مبدل – تنظیم شیربرقی گاز دستگاه – رسوب زدایی مدار و مبدل های حرارتی – چک کردن NTC ها – تست پمپ سیرکوله – نصب فیلتر مناسب در مسیر برگشت اب گرمایش رادیاتورها و در اخر تعویض مبدل حرارتی به علت دفرمگی توصیه می شود.

زنگ زدگی دودکش فلزی پکیج شوفاژ گازی

وجود هر گونه زنگ زدگی و پوسیدگی روی دودکش فلزی احتمالا ناشی از عدم خروج کامل دود از دودکش می باشد. به این شکل که با سرد شدن سریع بخار اب و عدم خروج کامل دود باعث زنگ زدگی و پوسیدگی روی دودکش میشود .
رفع عیب : دودکش را از نظر قطر و طول و گرفتگی و شیب مناسب مورد بررسی قرار دهید و از عدم مسدود بودن مسیر دودکش از خروجی پکیج تا خروجی دودکش کاملا بررسی کنید . در صورت نیاز دودکش باید ازعایق مناسب استفاده کنید.

وجود دوده یا تغییر رنگ روی دستگاه پکیج شوفاژ گازی

وجود دوده یا تغییر رنگ روی دستگاه پکیج و یا قطعات داخلی ممکن است ناشی از عدم تهویه مناسب و یا عدم خروج کامل دود از دودکش باشد . و نیز احتمال دارد از عدم تنظیم صحیح شیر برقی گاز باشد.
رفع عیب : باید مسیر محفظه احتراق و کلاهک تعدیل و فن و مسیر دودکش را بررسی کنیم و از تامین کامل هوای احتراق اطمینان کسب کنیم . و در صورتی که شعله دستگاه پکیج زیاد است شیر برقی گاز را تنظیم کنیم .

انفجاری روشن شدن پکیج دیواری

گاهی پکیج شوفاژ انفجاری روشن شده و صدای زیادی هم دارد. در صورت ممکن است که حداکثر فشار گاز شیربرقی گاز دستگاه پکیج و یا فاصله الکترود جرقه زن تا سطح مشعل برنر تنظیم نباشد و یا مشکل از شکستگی الکترود جرقه و کابل مربوط به ان یا خرابی ترانس جرقه و یا برد کنترل پکیج باشد یا مشکل از گرفتگی دودکش و استفاده از تبدیل یا فلنج دود نامناسب باشد
رفع عیب : شیربرقی گاز دستگاه پکیج را بررسی کنید – فاصله الکترود جرقه زن تا سطح مشعل برنر را تنظیم کنید – نشتی الکتریکی و شکستگی بدنه الکترود جرقه و کابل مربوط به ان و ترانس جرقه را بررسی نماید – مشکل از گرفتگی دودکش و استفاده از تبدیل یا فلنج دود نامناسب را بررسی کنید.

کاهش فشار اب پکیج گازی

درصورت کم شدن فشاراب پکیج به دلایل مختلفی از جمله : نشتی اب از لوله کشی ساختمان یا رادیاتورها – تنظیم نبودن یا خرابی منبع انبساط – خرابی شیر پر کن یا شیر اطمینان – باعث میشود پکیج روشن نشود.
(کم شدن فشار اب پکیج گازی اگر هر 3 ماه روی دهد مشکلی ندارد)
رفع عیب :اولین کار بررسی و تست نشتی اب رادیاتورها و مدار لوله کشی و پکیج می باشد.( یک روزنامه زیر رادیاتورها و پکیج قرار دهید در صورت چکه اب اثر قطرات اب روی ان مشخص می شود) – در صورت وجود نشتی در شیر پر کن یا شیر اطمینان انها را تعویض کنید و فشار باد(1 تا 7. bar) وسالم بودن منبع انبساط را نیز چک کنید.

دستگاه پکیج در حالت انتظار باقی مانده است

اگر دستگاه پکیج در حالت انتظار باقی مانده است ودر صورت باز کردن ابگرم بهداشتی و یا سرد شدن رادیاتورها هیچ عکس العملی نشان نمی دهد. در این حالت ممکن است مشکل از پرشر دود باشد.
رفع عیب: خرابی پرشردود را بررسی کنید – کم بودن دور فن یا قطعی فن – وجود ترک در لوله ونتوری یا شیلنگ سلیکونی – شل بودن لوله ونتوری یا شیلنگ رابط – مسدود یا خراب شدن شیلنگ رابط یا مجرای بالای پرشر دود را بررسی کنید .

روشن نشدن پکیج در حالت اب گرم بهداشتی

اگر مدار گرمایش به خوبی کار می کند ولی پکیج در حالت اب گرم بهداشتی روشن نمی شود به احتمال زیاد مشکل مربوط به فلوسوئچ یا فلومتر پکیج می باشد.
رفع عیب: فلومتر را باز کرده و مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز تعویض کنید – سیم های فلوسوئچ را اتصال کوتاه کنید اگر پکیج روشن شود فلوسوئچ خراب است وباید ان را باز کرده و صحیح بودن محل قرار گیری قطعات داخلی اطمینان حاصل کنید.

دستگاه پکیج مرتبا روشن و خاموش می شود.

ممکن است دستگاه پکیج مرتبا روشن و خاموش شود بخصوص هنگام استفاده از ابگرم مصرفی که اغلب به علت تنظیم نبودن شیربرقی گاز دستگاه پکیج و هوای لازم جهت احتراق است .و گاهی نیز رسوب گرفتن مبدل باعث بالا رفتن ناگهانی
 
بالا